Skocz do zawartości
alik

DżiPiEs na moto - porady doświadczonego

Recommended Posts

Im dluzsze ramie tym wieksze wibracje.

Vengosh ma taki uchwyt zamontowany chyba przy lusterku. Zapytaj go jak to sie sprawdza.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ma ktos z Was taki uchwyt

http://allegro.pl/uc...2437598608.html

ja wczoraj przymierzalem i poprzeczka w kierownicy skutecznie eliminuje montaz. No i gryzie sie z tankbagiem. A wozenie gps w tankbagu w miejscu mapnika mija sie z celem bo folia mapnika odbija swiatlo i gps jest niewidoczny :/

Hm, ja mam ten uchwyt (dokładnie to taki http://allegro.pl/wodoodporne-mocowane-etui-uchwyt-gps-nawigacji-3-5-i2390971047.html) i mam poprzeczkę, wszystko pasuje. Montujesz do kierownicy pod poprzeczką, a kulka od wspornika umożliwia ustawienia dogodnego kąta.

Masz też modele z długim wspornikiem: http://allegro.pl/rower-motor-motocykl-uchwyt-etui-do-nawigacji-gps-i2439254170.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kwestia ustawienia/wychylenia kierownicy - u mnie poprzeczka jest praktycznie nad srubą / główką ramy i zamontowanie do grubej części powoduje, ze brakuje zakresu na kulce zeby wychylic gps prawidłowo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A ja mam pytanko z trochę innej beczki.

A mianowicie są dostępne nawigacje z Bluetoothem. Czy da radę sparować te nawigacje z zestawami typu midland, scalarider?? Ktoś może próbował??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

da radę sparować, jeśli w opcji nawigacji jest możliwość podłączenia przez bluetootch.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A ja mam pytanko z trochę innej beczki.

A mianowicie są dostępne nawigacje z Bluetoothem. Czy da radę sparować te nawigacje z zestawami typu midland, scalarider?? Ktoś może próbował??

...da radę gdy navi i zestaw obsługują te same standardy bluetooth...

da radę sparować, jeśli w opcji nawigacji jest możliwość podłączenia przez bluetootch.

...no właśnie Cyli nie zawsze :-( . mam navi z bluetooth i scalarider solo i dupa zbita...navi widzi zestaw ale sparować się za boga nie chce...jakaś niezgodność jest...

Edytowane przez klansman

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Stoner,

ktore wersje tego TwoNav sprawdzales czy jest to za free bo widze ze mapy piszesz ze tak a co z ta aplikacja?

pozdrawiam

tomek

Sorry, dopiero wracam do żywych. Aktualnie soft jest dostępny w 2 wersjach, za free z ograniczonymi funkcjami oraz wersja premium za rozsądne pieniążki. To bez map. Mapy topo bez routingu możesz pobrać bezpłatnie. Co do drogowych, podpięli jakoś tom toma, ale podobno automapa też jakoś pod tym systemem funkcjonuje.

Niestety dochodzę do wniosku, że jak ma się zamiat korzystać ze sprzętu regularnie i lub nawet sporadycznie, ale w trudnych warunkach nie ma co iść na kompromisy, tylko trzeba zakupić dedykowane urządzenie i tyle. Kosztuje to fortunę, ale zwróci się w komforcie lub bezpieczeństwie użytkowania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam!

Jestem totalnie zielona jeżeli chodzi o temat nawigacja itp. Ale sobie wymyśliłam tak Tablet z gpsem i wi-fi pod gopro bo gpsa muszę kupić a koszt gpsa i lcd pod kamerkę trochę się robi bogato.

Tablet z nawigacją ( 400 - 600zł) z wbudowanym wi-fi. no i ewentualne bluetooth.

Przede wszystkim ma być bardzo dobra nawigacja + możliwość zainstalowania oprogramowania na Europę ( może być płatne) Mapy zależy mi na wschodzie Europy by były dokładne. Może ktoś ma w tym temacie jakieś doświadczenie.

Zastanawiałam się nad GOCLEVER M703G i GOCLEVER TAB T76 ,sam odbiornik GPS z opinii nie jest zły ,ale z tego co zauważyłam to większość osób porusza się po polskich drogach , a mnie interesuje czy ten sprzęt ogarnie zagranicę , bo często lubią się zawiesić stracić cel itp. np.:w krajach byłej Jugosławii nawet dobre nawigacje.

Może polecicie jakąś nawigację którą można wgrać na ten tabs.

Druga istotna rzecz to wi-fi. Mam kamerkę GOPRO z wi-fi i chce mieć podgląd pod obraz z niej gdyż nie ma wyświetlacza i to Goclever ma trochę słabe wi-fi . Podgląd ma być tylko po to by sprawdzić prawidłowe ustawienie urządzenia. Ale ma się szybko łączyć .

Może trochę przekombinowane ,ale mam trochę okrojony budżet w tym temacie i nawigacji stricte na motocykl nie kupię aaa i mam interkom z bluetooth więc mogę sparować z urządzeniem

Może ktoś doradzi kto jest w tych tematach trochę bardziej rozgarnięty niż ja :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hmmm... tablet jako nawi na moto?

weź kilka rzeczy pod uwagę:

- duże

- kruche

- prądożerne - wiem, można podłączyć, ale IMO bardzo zawodne toto jest. Np. u mnie telefon - najpierw przerywał na każdej nierówności, a potem wyrobiła się wtyczka i już nie wchodziła do gniazda.

- w słońcu mało co widać

- nie jest odporne na wodę, pył itp [a przynajmniej nie w tej cenie :) ].

To tak na szybko, co mi skojarzyło :)

Edytowane przez mygosia
  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Też uważam, że nie zda to egzaminu na dłuższą metę. Jak ustawisz w GoPro 170 stopni, to podgląd jest nie potrzebny, kamerka widzi to co Ty :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No tak sobie tylko wymyśliłam :) a co do konta to oki tylko znajomy tak ustawił kamerkę że wszystkie filmiki jakie nakręcił miały przekrzywiony horyzont :/ i było to z lekka irytujące.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W programie do obróbki video wyprostowanie to dwa kliknięcia myszą. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hmmm... tablet jako nawi na moto?

weź kilka rzeczy pod uwagę:

- duże

- kruche

- prądożerne - wiem, można podłączyć, ale IMO bardzo zawodne toto jest. Np. u mnie telefon - najpierw przerywał na każdej nierówności, a potem wyrobiła się wtyczka i już nie wchodziła do gniazda.

- w słońcu mało co widać

- nie jest odporne na wodę, pył itp [a przynajmniej nie w tej cenie :) ].

To tak na szybko, co mi skojarzyło :)

Podpisuję się pod mygosią. Jeśli już bardzo nie chcesz wydawać na dedykowane urządzenie, prędzej posłuży Ci współczesny, wodoodporny smartphone typu Sony xperia active lub podobny. Będziesz musiała wystrugać sobie jakiś uchwyt, ale navi będzie działała. Niestety wcześniej czy później pojawi się problem z ładowaniem przez kabelek USB.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z gps mam doczynienia od czasu gdy zabłądziłem płynąc pontonem z wyspy Korcula na Hvar i nawt dopłynąłem ale moi znajomi koniecznie chcieli abym ich zawiózł do naszej zatoki po drugiej stronie wyspy( 15 minut za dnia w dobrych warunkach pogodowych) skończyło się po 5 godzinach lądowaniem na sąsiedniej wyspie Brac bo w nocy wszystkie światła są takie same. Kupiłem 76s i od tej pory uważam że Garmin to Garmin i wszelkie inne rozwiązania to półśrodki . 76 mam do dzisiaj i zawsze może służyć jako backup , ponieważ używałem jej na motocykl mam też uchwyt motocyklowy, później miałem Questa , od dwóch lat używam Zumo na motocykl i do samochodu i jestem więcej niż zadowolony. Próbowałem urządzeń typu PDA ale nie miałem siły ani ochoty walczyć dodatkowo z systemem operacyjnym i jak dla mnie ,któremu często coś wylatuje z rąk zbyt delikatne. Do dzisiaj w szafie leży wg niektórych bardzo dobry Look 560N.

W urządzeniu garmina można stosować mapy darmowe (Tunezja , maroko i wiele innych dostępnych w internecie) często pokutuje stwierdzenie że garmin to tylko mapy komercyjne co nie jest zgodne z prawdą, na przykładzie Tunezji mogę stwierdzić że można z mapą darmową zwiedzić cały kraj poruszając się po różnych drogach.

Co do możliwości jazdy po drogach gruntowych to w GPmapa a nawet w CN 2008 mamy zaznaczone takie drogi niestety w przypadku CN 2008 nie mamy możliwości wyboru takich dróg bo w tych mapach nie ma na terenie polski prawidłowej kategoryzacji dróg . Powoduje to że autostrada i droga gruntowa mają taką samą wartość.Oczywiście sytuacja się poprawia , teraz mamy CN 2013, Zumo 550 po wymianie obudowy, wypadły gumowe przyciski oraz samodzielnej wymianie ekranu, działa nadal ,ale w czasie gdy czekałem na ekran kupiłem 660. Ten model na 100 % nie wytrzyma tego co poczciwa 550, bo dotknęła ją choroba "nuwifizacji" .Nasz pies też ma GPS bo wydawało mi się że będzie uciekał, ma Astro 220 z obrożą DC30, to astro to poczciwa 60tka z odbiornikiem radiowym. Ozim dopiero zaczynam się bawić i to wymaga więcej samozaparcia, jest też wersja na androida o nazwie Androzic

Nie ma problemu ze słuchaniem komunikatów nawigacji po BT , sprawdzone z Midland BT Next i Zumo 660. Wcześniej miałem wszystko po kablu co było pewniejszym rozwiązaniem niż BT, ale niestety lepsze jest wrogiem dobrego i po zmianie interkomu z dobrego kablowego na lepszy BT , komunikacja nie jest tak pewna jak poprzednio i nigdy nie wiem czy znajdę prąd aby naładować aku.

PozdrawiaM

Edytowane przez marekw

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja tez moge polecic Garmin. Nie jest to tanie ale naprawde daje rade. Zwlaszcza odbiorniki outdoorowe. Mialem ich troche. Od 60CSx (bardzo dobry juz legendarny sprzet) az po obena Montane. Napisze tak: odporne na wode IPX7, bloto, niskie i wysokie temperatury, stabilny soft, obsluga sladow i mnostwo innych ciekawych funkcji (np kompas czy nawigacja po sladzie) zaleznie od odbiornika. Mapy komercyjne drogie ale jak kupisz sobie europe w komplecie z odbiornikiem i opcja LIfetime to do konca zycia odbiornika masz aktualizacje za darmo. Na minus to to ze sa to drogie zabawki, kazda pierdola akcesoryjna kosztuje sporo. Moim zdaniem jednak solidne i warto. Do Garmina trzeba dorosnac.

Na poczatek zabawy z GPSem i jazde asfaltowa proponuje zakupic sobie jakiegos Larka dedykowanego na moto (uchwyt i kabel ladowania w komplecie) i Automape. Bedzie naprawde ok, chociaz bez wodotryskow. Po takim odbiorniku cudow bym sie nie spodziewal. Trzeba brac poprawke na widocznosc w pelnym sloncu i odpornosc na wode podczas duzych opadow deszczu. Polaczenie kabel ladowania-odbiornik tez stoi na bardzo przecietnym poziomie. Ta wtyczka lubi wypadac, nielaczyc itp. Na asfalt starczy.

Z czasem jak juz wyrobisz sobie potrzeby odnosnie GPSa bedziesz wiedziec czego szukac.

Ps. Jesli chodzi o tablety to na sile mozna ale tylko jako dodatkowy GPS. Raz ze wielkosc pozwala go umiescic tylko w tankbagu, poza tym nigdy nie bedzie tak dobrze lapal sygnalu jak obiornik stricte do tego przeznaczony. TO ze kruchy i delikatny da sie przezyc jesli wrzucisz do tankbaga i bedziesz jezdzic tylko po czarnym. Nie wiem tylko jak z widocznoscia (tablet w tankbagu) i z odpornoscia nie tyle na deszcz bo so pokrowce na takbagi ale na sama wilgoc. W razie jak sie uprzesz to wyszla Automapa na ANDROIDa. Automapa jest naprawde ok ale tylko po asfaltowych drogach. Tam gdzie sie drogi koncza mozna ja schowac do kieszeni.

I tak na sam koniec. Korzystac wlasciwie z GPSa trzeba sie nauczyc. On nie bedzie za nas myslal. Od myslenia jest uzytkownik.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

często pokutuje stwierdzenie że garmin to tylko mapy komercyjne co nie jest zgodne z prawdą, na przykładzie Tunezji mogę stwierdzić że można z mapą darmową zwiedzić cały kraj poruszając się po różnych drogach. Co do możliwości jazdy po drogach gruntowych to w GPmapa a nawet w CN 2008 mamy zaznaczone takie drogi niestety w przypadku CN 2008 nie mamy możliwości wyboru takich dróg bo w tych mapach nie ma na terenie polski prawidłowej kategoryzacji dróg. Powoduje to że autostrada i droga gruntowa mają taką samą wartość.Oczywiście sytuacja się poprawia , teraz mamy CN 2013,

Zgadza sie. Jest coraz wiecej niezlych map niekomercyjnych z ktorymi da sie jezdzic. UMP jest bardzo dobra na Polske rowniez z gruntowkami (darmowa z aktualizacja co kilka dni) i nie tylko bo caly czas sie rozrasta. Jesli chodzi o CNE to nie wiem jak teraz. Uzywalem CNE 2010. Objechalem Czechy, Austrie i Slowenie. Nigdy sie nie zgubilem chociaz kategoryzacja drog zrypana konkretnie. Da sie z tym zyc - mozna posilkowac sie mapa papierowa, ktora i tak zawsze trzeba zabrac.

Nie ma problemu ze słuchaniem komunikatów nawigacji po BT , sprawdzone z Midland BT Next i Zumo 660. Wcześniej miałem wszystko po kablu co było pewniejszym rozwiązaniem niż BT, ale niestety lepsze jest wrogiem dobrego i po zmianie interkomu z dobrego kablowego na lepszy BT , komunikacja nie jest tak pewna jak poprzednio i nigdy nie wiem czy znajdę prąd aby naładować aku. PozdrawiaM

No co ty :), 1200 ma 700W alternator. Jak ty mozesz narzekac na brak pradu :) Bez BT i komunikatow da sie zyc :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Piszę o ładowaniu BT Next , po 2 dniach musisz być przygotowany na niski głos podający w kółko informację batery low .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Piszę o ładowaniu BT Next , po 2 dniach musisz być przygotowany na niski głos podający w kółko informację batery low .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Piszę o ładowaniu BT Next , po 2 dniach musisz być przygotowany na niski głos podający w kółko informację batery low .

A nie da sie go podladowac z gniazda zapalniczki?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no niby można ale wyobrażasz sobie jazdę z kablem usb przy kasku , nie mówiąc o wątpliwej pewności tego połączenia. Przy jeździe samemu można ładować 2 urządzenie z zestawu dla 2 osób . Dlatego piszę o tym że lepsze wrogiem dobrego co nie jest w tym wypadku komplementem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No ale przez 48h non stop chyba nie jezdzisz?? Przecież na postoju można naładować. Akumulatora nie zabije.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zawsze się zatrzymujesz i masz gniazdko pod ręką. To tylko taka upierdliwość o której wiedziałem przesiadając się na BT z kabla

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czy jest u nas ktoś kto użytkuje Garmin Montana 600? Jak się to sprawdza, czy wartę tych pieniędzy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Icoo, maniakiem garmina jest Mutomb i pisał tutaj o nim

http://f650gs.pl/topic/2607-aktualne-promocje-w-sklepach-motocyklowych/page__view__findpost__p__150953

W ostatniej relacji z Ukrainy widziałem, że MTBiker również ma Montanę.

Poza tym wszystkie nowe f800gs w wersji adv mają fabryczna nawigację BMW, ktora jest jest tak naprawdę Garminem Montanę ną

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×