Skocz do zawartości

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 19.12.2011 in all areas

  1. 1 point
  2. 1 point
    Najlepiej LSD :-) http://youtu.be/eD9ucjwG2aw
  3. 1 point
  4. 1 point
    Wszelkie opinie na tym forum biorą swój początek tutaj: http://f650gs.pl/forum/15-przywitalnia/
  5. 1 point
  6. 1 point
    3. Diagnostyka – czyli co jest powodem problemu. Ciąg dalszy Zatrzymaliśmy się na problemie falowania pracy silnika i pytaniach: Jak należy spojrzeć na taki problem? Od czego zacząć? Co to może być? Odpowiedź nie jest prosta, ani jednoznaczna. Przyczyn może być naprawdę wiele, których skutkiem jest ??? ;) No właśnie co? - falowanie czy przerywanie ??? Specjalnie wcześniej użyłem tych różnych określeń i mam nadzieję, że zostało to przez Was wychwycone bez problemu - bo w diagnostyce ważna jest spostrzegawczość, obserwacja i kojarzenie faktów, a użytkownik o tyle dostanie szybką forumową podpowiedź o ile jest w stanie możliwie dokładnie opisać problem i to ze szczegółami. Faluje czy przerywa to duża różnica i ważna informacja! Niezależnie od tego czy to jest przerywana czy nierówna praca na problem trzeba popatrzeć szeroko i w całym zakresie - oba skutki mogą brać się z tego samego miejsca, lub niektóre miejsca możemy wykluczyć. Doświadczony mechanik czy diagnosta może oczywiście dobrze ocenić przyczynę usterki "z marszu", ale najczęściej musi to widzieć, słyszeć, a dla sprawdzenia pomierzyć, ale bez dokładnego precyzyjnego opisu - jest ciężko - szczególnie na odległość. Dla ułatwienia przypatrzmy się "naszemu" motkowi ( F650GS) Co mamy do "dyspozycji: - paliwo -bak -przewody paliwowe -pompę paliwa -filtr z zaworkiem ciśnienia -wtryskiwacz -przepustnicę -czujnik położenia przepustnicy - czujnik obrotów biegu jałowego - czujnik powietrza ssania - filtr powietrza -kolektor ssący - układ zaworowy -komorę spalania -impulsator -wysokie napięcie ( kable, świece, fajko-cewki...) - zasilanie i niskie napięcie - czujniki temperatury - komputer - akumulator - sondę lambda - układ wydechowy - inne W silnikach bardziej rozwiniętych będzie tego dużo więcej ( przepływomierz, zmienne fazy rozrządu, czujnik spalania detonacyjnego, różnego rodzaju podciśnienia i siłowniki ) Na temat każdego z wyżej wymienionych elementów napisano grube książki, ale ja postaram się tylko w bardzo uproszczony sposób omówić kluczowe elementy dla GSa - podając jedynie: rolę, typowe objawy i wpływ na inne elementy układu pracy silnika. cdn.... PS W przypadku "nagłej potrzeby" wiedzy piszcie PW ;)
  7. 1 point
    Ale to raczej tylko na Gruzinki działa. ;)
  8. 1 point
    To są motki bez manetek? :D
  9. 1 point
    Do 7 ts. zł czy kilometrów? ;)
  10. 1 point
    Kraczesz, kraczesz i wykraczesz sobie tego żółtego GS-a. :)
  11. 1 point
    Dzięki, a to wszystko zgodnie z zasadą "Niema rzeczy niemożliwych, są tylko mniej lub bardziej trudne...", którą zapewne dobrze znasz :-P


×