Skocz do zawartości

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12.05.2017 in all areas

  1. 4 points
    Ad1. jeżeli jest aktualny to powinno wystarczyć wymienić świece, olej z filtrami ( powietrza i oleju ) - a przynajmniej wypada sprawdzić stan filtra powietrza i świece. Olej i jego filtr bym wymienił jeżeli nie znamy dat i przebiegu ostatniej wymiany. Zawory dobrze jest sprawdzić - bo przebiegu nie znamy, a jedynie zakładamy. Przebieg często nie jest odniesieniem do zużycia części ... Jeżeli motek jest z wysp to większe szkody niż przebieg może zrobić wilgoć - wszystko tutaj zależy jak był przez te lata przechowywany. Tak czy owak warto prewencyjnie sprawdzić: łożyska wahacza, kiwaczki, kości, kół, zabieraka, główki ramy, a także w jakim stanie są zaciski hamulcowe i czy poprawnie pracują tłoczki i prowadniczki. Filtr paliwa to stosunkowo droga sprawa - można założyć, że przy 23 kkm będzie jeszcze żył, ale pod warunkiem, że ktoś nie nalał np. "marokańskiego" paliwa - a to wystarczy czasem raz mieć takie paliwo Ad2. Tutaj mamy do czynienia z dwoma "problemami" A. wzrost - obniżamy motek na lagach ( jakieś 2 cm ) poprzez wypuszczenie je z półek, obniżonemu siedzeniu, zastosowaniu dłuższych kości kiwaczki, pośrednio rozkręcając sprężynę tylnego amora ... , ale o tym w punkcie B B. waga - standardowe strojenie zawieszenia jest dla wagi ok 80 kg - więc przy Twoich 47 może być za twarde. Tutaj wspomnę o wyspecjalizowanym serwisie ( nie wiem czy pisać dalej bo i tak już od teraz nie będziesz chciała ze mną gadać , a co mi tam ... ) Zanim o tym serwisie co możemy zrobić sami: jak w punkcie A rozluźnić pokrętełkiem całkowicie sprężynę tylnej zwiechy oraz ustawić tłumienie na dolnej śrubce tylnego amora. Z przodu jest trochę gorzej bo zostaje skrócenie sprężyny lub skrócenie tulejki dystansowej i w ten sposób obniżenie wstępnego napięcia sprężyny. I tutaj pojawia się problem zestrojenia całości dla wysokości i wagi w taki sposób, aby motek nie stracił trakcji oraz nie "zawieszał" się błotnikami na kołach jak będzie za niski i za miękki. To właśnie jest zadanie dla wyspecjalizowanego serwisu zajmującego się zawieszeniami ( najlepiej tylko zawieszeniami ) To samo dotyczy na przykład dobrania odpowiedniej tylnej sprężyny i olejów stosownie do ..... ( wagi, wzrostu, terenu użytkowania ... ) Ad.3 To kwestia bezpieczeństwa swojego i innych. Jestem zdania: zamienić na lampę europejską. Można spreparować mocowanie żarówki tak, aby się ją dało przekręcić co pozwoli odwrócić strumień światła na prawą stronę, ale to jest druciarstwo i nie powinno się tego robić podobnie jak używać lamp co świecą na lewo - innym po oczach, a nie oświetlają poprawnie pobocza. Ad. 4 ABS - patrz co napisał Peterka Ad. 5 szyba ... kiedy miałem 163 i 47 kg nie było tak prędkich motorów. Powinni się wypowiedzieć podobnych warunków lub sama musisz poszukać właściwej osłony ... Po co ja to piszę to nie wiem - od drugiego punktu i tak nie czytasz ...
  2. 3 points
    Może w tym kierunku? Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka
  3. 3 points
    Jezier jesteś tam na zakupach? A było to tak:
  4. 2 points
  5. 1 point
    Może i prościej, ale najprościej zapytać na forum do którego - gdzie adres mądralo ? Przy okazji w jakich godzinach jest czynny i czy można płacić kartą
  6. 1 point
    A po co dosięgnąć całymi stopami? Ps. Mam tyle samo wzrostu (choć sporo więcej ważę) i wiem, że da się Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
  7. 1 point
    Lewa ! Nasza nowa dziewojo Napiszę tyle co wiem:. Ad. 1. Zweryfikuj przebieg, pomoże Ci w tym ocena części eksploatacyjnych takich jak właśnie pompa wody, zużycie tarcz hamulcowych i przede wszystkim to czy wogole są jeszcze oryginalne, oczywiście również luzy zaworowe. Pewne elementy zużywają się po przekroczeniu jakiegoś przebiegu więc na pewno w niedługim czasie oszacujesz wiarygodność licznika, ja w to wierzę. Poza tym standard, świece, przewody, płyny eksploatacyjne w tym hamulcowy i chłodniczy i filtry. I tak jak już koledzy pisali, łożyska itp nie będę się powtarzał A i wszystkie złącza elektryczne jak już rozbierasz przemyj profilaktycznie jakimś contact spray i izopropanolem. Pamiętaj że niektóre środki usuwają zanieczyszczenia tlenowe czyli naloty inne beztlenowe czyli smary i brudy więc najlepiej użyć obydwu, prysnac niech sobie po leży w tym i przetrzeć szmatką. Ad. 3. Jeśli ma światła przystosowane do ruchu lewo stronnego to z doświadczenia wiem że zmienisz. Jadąc nocą oslepiasz ludzi z przeciwka więc mrugają Ci długimi a sama nie widzisz pobocza, ja wytrzymałem miesiąc takiej jazdy i cóż no nie da się tak żyć. Ad.4. jeśli masz zamiar śmigać po asfalcie to jest to kwestia bezpieczeństwa więc jeśli masz możliwość zrobić to w rozsądnych pieniądzach to się nie zastanawiaj. Tyle wiem, tyle się wypowiadam, na pozostałe punkty wypowiadają się Ci lepiej zorientowani w temacie. Pozdrawiam
  8. 1 point
    To jest drobiazg Rób co istotne i w drogę. Słońce wyszło
  9. 1 point
    ad1 Powinno się sprawdzić luzy zaworowe i jeśli trzeba to je ustawić odpowiednio. Po za tym sprawdzić napęd i łożyska kół i główki ramy. Sprawdź czy nie cieknie z pompy wody, kapie wtedy z otworu na dole pompy, jeśli tak to trzeba wymienić wałek pompy z uszczelniaczami. Jeśli przebieg jest prawdziwy to nic się więcej nie powinno dziać ale w sumie 11 lat i 23tys km? a może raczej mil? ad2 Zawieszenie w tym GSie w zasadzie się nie reguluje, aby go obniżyć - jeśli o to CI chodziło - to z tyłu najlepiej wymienić kości w tzw kiwaczce a z przodu możesz wpuścić lagi bardziej w półki - jakieś 2cm bez problemu. ad3 Inny jest odbłyśnik więc do zmiany jest reflektor, żarówka nie ma nic do rzeczy a to wpływ na oświetlenie drogi przed Twoim motkiem więc chyba lepiej zmienić ale szczerze mówiąc nie wiem jak bardzo świeci w prawo i na ile to przeszkadza bo nie widziałem takiego przypadku na oczy ad4 Moim zdaniem nie ma sensu, lepiej kupić inny egzemplarz z ABS. ad5 Szyba taka jak w wersji Dakar jest OK. pozdro
  10. 1 point
    Bez Przywitalni? Przecież wiadomo co odpiszę ...
  11. 1 point
    Taki to każdy może mieć, Michał pewnie szykuje coś coś bardziej nietuzinkowego
  12. 1 point
    Witaj.Z problemem tylnego hamulca użerałem się cały czas.Pomogła sprzedaż
  13. 1 point
    Miałem podobne myśli, by nabyć CRF-a. Wybrałem opcję Dakarowego (no, może prawie ). CRF 144 kg X Country 164 kg, ale w zamian koników ciut więcej...


×