Ad1. jeżeli jest aktualny to powinno wystarczyć wymienić świece, olej z filtrami ( powietrza i oleju ) - a przynajmniej wypada sprawdzić stan filtra powietrza i świece. Olej i jego filtr bym wymienił jeżeli nie znamy dat i przebiegu ostatniej wymiany. Zawory dobrze jest sprawdzić - bo przebiegu nie znamy, a jedynie zakładamy. Przebieg często nie jest odniesieniem do zużycia części ... Jeżeli motek jest z wysp to większe szkody niż przebieg może zrobić wilgoć - wszystko tutaj zależy jak był przez te lata przechowywany. Tak czy owak warto prewencyjnie sprawdzić: łożyska wahacza, kiwaczki, kości, kół, zabieraka, główki ramy, a także w jakim stanie są zaciski hamulcowe i czy poprawnie pracują tłoczki i prowadniczki. Filtr paliwa to stosunkowo droga sprawa - można założyć, że przy 23 kkm będzie jeszcze żył, ale pod warunkiem, że ktoś nie nalał np. "marokańskiego" paliwa - a to wystarczy czasem raz mieć takie paliwo
Ad2. Tutaj mamy do czynienia z dwoma "problemami"
A. wzrost - obniżamy motek na lagach ( jakieś 2 cm ) poprzez wypuszczenie je z półek, obniżonemu siedzeniu, zastosowaniu dłuższych kości kiwaczki, pośrednio rozkręcając sprężynę tylnego amora ... , ale o tym w punkcie B
B. waga - standardowe strojenie zawieszenia jest dla wagi ok 80 kg - więc przy Twoich 47 może być za twarde. Tutaj wspomnę o wyspecjalizowanym serwisie ( nie wiem czy pisać dalej bo i tak już od teraz nie będziesz chciała ze mną gadać , a co mi tam ... ) Zanim o tym serwisie co możemy zrobić sami: jak w punkcie A rozluźnić pokrętełkiem całkowicie sprężynę tylnej zwiechy oraz ustawić tłumienie na dolnej śrubce tylnego amora. Z przodu jest trochę gorzej bo zostaje skrócenie sprężyny lub skrócenie tulejki dystansowej i w ten sposób obniżenie wstępnego napięcia sprężyny. I tutaj pojawia się problem zestrojenia całości dla wysokości i wagi w taki sposób, aby motek nie stracił trakcji oraz nie "zawieszał" się błotnikami na kołach jak będzie za niski i za miękki. To właśnie jest zadanie dla wyspecjalizowanego serwisu zajmującego się zawieszeniami ( najlepiej tylko zawieszeniami ) To samo dotyczy na przykład dobrania odpowiedniej tylnej sprężyny i olejów stosownie do ..... ( wagi, wzrostu, terenu użytkowania ... )
Ad.3 To kwestia bezpieczeństwa swojego i innych. Jestem zdania: zamienić na lampę europejską. Można spreparować mocowanie żarówki tak, aby się ją dało przekręcić co pozwoli odwrócić strumień światła na prawą stronę, ale to jest druciarstwo i nie powinno się tego robić podobnie jak używać lamp co świecą na lewo - innym po oczach, a nie oświetlają poprawnie pobocza.
Ad. 4 ABS - patrz co napisał Peterka
Ad. 5 szyba ... kiedy miałem 163 i 47 kg nie było tak prędkich motorów. Powinni się wypowiedzieć podobnych warunków lub sama musisz poszukać właściwej osłony ...
Po co ja to piszę to nie wiem - od drugiego punktu i tak nie czytasz ...