Jeszcze jedna ważna rzecz, o której nie napisałem, w kontekście uwagi Jarka.
Tryby pracy układu wtryskowego sterowanego sondą NIE szerokopasmową, a takie są w większości samochodów i motocykli - są dwa: w pętli zamkniętej - czyli sterownik czyta wskazania sondy i sobie dobiera mieszankę, oraz w pętli otwartej - sterownik nie czyta sondy, bo ta pokazuje głupoty, tylko bierze domyślne wartości z mapy.
Tryb pętli otwartej jest aktywny podczas dynamicznego przyspieszania - co w przypadku motocykli jest kluczowe, no chyba, że ktoś turla się cruserem.
I tutaj jest pies pogrzebany, otóż te domyślne mapy są wpisane w sterownik dla ZADANYCH parametrów wejściowych i wyjściowych, oznacza to, że może być konieczna korekcja tych map, bo inaczej może być tak, że podczas przyspieszania mieszanka będzie za uboga (bo za luźny jest dolot) i po prostu przypalimy zawory albo poleci głowica.....
Ja bym zrobił tak, najpierw sprawdził jakie korekty długoterminowe mamy w standardzie, potem zrobił moda i zobaczył o ile te korekty się zmienią i w którą stronę. Jeżeli będzie to kilka procent, to pewnie nic się nie stanie, jeżeli będzie to trochę wiecej - pewnie trzeba by pomyśleć o korekcie mapy w Open Loop.