Skocz do zawartości

Agrest

Użytkownik
  • Zawartość

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

O Agrest

  • Tytuł
    Aktywny

Informacje o profilu

  • Motocykl
    BMW F650
  1. Agrest

    Pływanie przodu?

    dodam słowo jeżeli kolega jeździł mocnymi scigaczami wydaje mi się że to normalne wrażenie , tutaj nie ma amortyzatora skrętu , jest większy skok zawieszenia i mniej sztywne, i GS waży około 200 kg więc zawieszenie jest delikatniejsze niż w maszynie 400 kg-mowej, ja też jak się przesiadam na moją eFkę mam wrażenie że się nie zmieszczę w zakręcie i że trochę pływa
  2. Agrest

    Rozrusznik

    ogólnie widzę że jest to słaby punkt 650-tki , oprócz regulatora napięcia to i rozrusznik ,nie miałem problemu jeszcze :) ale patrząc na schematy trudno się dziwić w silniku tyle kół zębatych co w poczciwym kombajnie bizon :) miałem okazję jeździć rotaxem v2 i muszę przyznać że podobna sieczkarnia tyle że moc zabójcza , w 650-ce cenię moc z dołu oraz ekonomia jazdy bo 5l. na 100 to całkiem nieźle a swoją drogą może jest to jakaś typowa konstrukcja i można by przeszczepić z innego moto, w końcu silnik był montowany w aprikach
  3. Agrest

    ELEKTRYKA W F650 GS

    proponuję zamienić wd-40 na specjalny spray do styków
  4. Agrest

    ELEKTRYKA W F650 GS

    ciekawa sytuacja :?: tłumaczę sobie to tak światła awaryjne działają bez względu na pozycję stacyjki, więc włączone awaryjne dawały napięcie na kierunkowskazy dalej poprzez zwarcie w kierunkowskazie ( które to zostało odkryte )zasilały wiązkę nawet po wyłączeniu stacyjki, przy kompie mówię na to " Kombinacja Klawiszy " a tu po prostu zbieg kilku sytuacji , dodam że ja wyłączam silnik z manetki dopiero potem stacyjka nie wiem czy to ma znaczenie :?: taki nawyk
  5. Agrest

    silnik - "pocenie"

    drobny szczegół bo jeżeli maszyna była serwisowana w ASO to uszczselka podczas regulacji powinna być wymieniona a pokrywa dociągnięta śrubami z odpowiedną siłą co zapobiegnie deformacji pokrywy i zerwaniu gwintów , to moje zdanie
  6. Agrest

    silnik - "pocenie"

    rozumiem że z pod pokrywy zaworów pocenie to wyciek oleju a żaden wyciek nie jest normalny , to nie junak że ma być mokry bo w innym przypadku może sie okazać ze nie ma w nim oleju, jeżeli nie wygląda to źle to ja bym na razie ograniczył się z do obserwowania co sie będzie działo, czyli moje ulubione " jeździć obserwować " jeśli wyciek będzie się powiększał będzie oznaczało to ingerencję, jeśli nie to przy jakieś okazji uszczelnić , a może to jakieś zabrudzenie
  7. Agrest

    Pytania nowicjusza - szarpanie i strzały

    Jeśli chodzi o wskaźnik temp. to jeśli jest on wkręcony w miejscu korka oleju (na górze przy samej główce ramy ) przypuszczalnie wskaźnik temp. oleju, dostępny w wielu sklepach i na aukcjach int. taki bajer co do szarpania to zdrowy objaw w końcu jest to jeden cylinder i zasadniczo jazda poniżej 3tys. będzie mało komfortowa, strzały po odjęciu gazu na 4 biegu to pewnie strzały w tłumik, jest to efekt za ubogiej mieszanki , powodów może być kilka : gaźnik przelewa, lub ma za wysoki poziom paliwa , zła regulacja gaźników itp. zwróć uwagę czy nie zalewa się podczas odpalania na zimnym silniku po nocce kiedy to nie zakręcisz kranika, dodam że mój ma delikatne strzały i nic z tym nie robię, niedawno czyściłem i regulowałem gaźniki i może mam nieco za wysoki poziom paliwa nie mniej jednak zbiera się idealnie od samego dołu i to mnie cieszy
  8. Agrest

    Szyba turystyczna

    Witam miałem oryginalną wysoką szybę w F650 i był ten sam problem przy maks. skręcie kierownica uderzała w owiewkę dodam że oryginalna szyba jest nieco elastyczna i krawędź jest oklejona plastikową listwą w trasie to nie przeszkadza, dopiero co nieco podczas ciasnego zawracania a w teren to i tak e-fką nie bardzo da radę bo to motorek do turystyki
  9. Agrest

    Czynności Serwisowe

    Witam Według mojej wiedzy i doświadczenia olej silnikowy wymieniamy średnio co 10 tyś, zakładając że eksploatacja jest w warunkach normalnych, jeśli eksploatacja jest w warunkach trudnych to należy przyjąć że im trudniejsze warunki tym okres używania oleju jest krótszy ( trudne warunki to nie tylko jazda w terenie, np.jazda na autostradzie z dużą prędkością jest też zaliczana do intensywnej eksploatacji ) należy jednak pamiętać że w przypadku normalnej eksploatacji okres od wymiany do wymiany nie powinien być dłuższy w niż jeden rok, tu nie powinno się oszczędzać przy okazji wymiany oleju wymieniamy filtry i świece, napęd to temat rzeka ja bym pokierował się radą fachowca , trzeba obejrzeć i ocenić stan zużycia kół i łańcucha a zużycie zależy od wielu czynników ogólnie je można określić " jak się dba tak się ma " czasami wystarczy wymiana małej zębatki( zdawczej ), pozostałe płyny co 5 lat, generalnie uważam że w sprzętach powyżej 10 lat serwis powinien być staranniejszy i obejmować więcej punktów, np. stan często wspominanego w innych wątkach samoregulatora napięcia i jego styków, przyłącza akumulatora jego stan linki klocki itp..., trzeba pamiętać że wszystkie materiały eksploatacyjne oprócz klasycznego zużyciu ulegają starzeniu więc przebieg jest jednym z wielu parametrów określających ich stan.
×