Skocz do zawartości

kic13

Użytkownik
  • Zawartość

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

O kic13

  • Tytuł
    Aktywny

Informacje o profilu

  • Motocykl
    BMW F 650
  1. Własnie kabelek jest OK, po podłączeniu bezpośrednio do masy kontrolka świeci. Zostaje chyba czujnik, musze spróbowac go wyjąć
  2. A znasz może oznaczenia tych z kontrolek, np luzu itp.
  3. kic13

    Gmole do f 650 st 1998

    Własnie o tym gmolu piszę który jest na zdjęciach na drugiej stronie. Trzeba by do niego dorobić jakieś dodatkowe mocowania, żeby nie mógł się wygiąc w strone motocykl przy uderzeniu, może własnie do mocowania podnożek tak jak u marychy.
  4. kic13

    Gmole do f 650 st 1998

    Z autopsji wiem, iz najsłabszy punkt gmoli wystepuje w miejcu mocowania do ramy. Chodzi o te łapki z otworami pod śryby. W ST mojej drugiej połowy były gmole (chyba gdzieś na forum jest zdjecie, ktos takie miał) mocowane do motocykla pod osłona silnika, w miescu dwóch srub mocujących silnik do ramy. Podczas wywrotek parkingowych, kiedy moto stał i przewracał sie na bok wszystko było ok. Jednakże przy minimalnej prędkości gdy siła uderzenia była troche wieksza i inaczej skierowana (nie z boku na gmol, tylko lekko z przodu, położenie motykla na bok podczas ślizgu) pusciły spawy własnie przy mocowaniach tych łapek. Prędkość 10 km na godzinę. Trzeba by więc pomysleć jak te miejsca wzmocnić. W tym gmolu od Marychy jest mocowanie chyba pod sruby od podnózka, co powinno lepiej przenosic siłe uderzenia. Mysle że to dobry pomysł. Muszę spróbowac żrobić cos takiego u siebie.
  5. A jeszcze mam pytanko, moze ktos wie czy i gdzie mozna dostać te małe "żaróweczki" do podswietlenia liczników i kontrolek, bo przy tej całej zadymie pare mie się spaliło.
  6. Tak przy wyłączonej stacyjce bylo napiecie na zielonym kablu
  7. Udało sie koledze rozwiazać problem kontrolki luzu. Pytam, bo pojawił mi sie ostatnio podobny problem. Czasami jest napięcie i kontrolka świaci a czasami nie ma. Cykanie przekażnika jest objawem prawidłowym. Jezli nie ma luzu, czyli nie swieci się zielona kontrolka nie mozna odpalić motocykla, bo własnie ten przekaźnik to uniemozliwia. Przechodzi przez niego również czujnik na sprzęgle. Więc jeżeli wystepuje pulsacyjne mruganie zielonej diody to przekaźnik będzie "cykał". Zaobserwowałem iz poruszenie dzwignia zmiany biegów, jej docisnięcie do korpusu silnika powoduje załącznie zielonej kontrolki, oczywiście kiedy motocykl jest na luzie. Nie wiem jak jest zbudowany ten obwód i ca powoduje zwieranie do masy, ale własnie brak styku obwiniałbym o powodowanie mrugania kontrolki luzu. Pewnie ściagnięcie dekla sprzegla pomogłoby w diagnozie, chyba że cos nie tak z czujnikiem. Przystawienie do niego miernika, tak jak pisze Jarek powoduje zaobserwowanie tych samych objawów, czyli raz jest masa raz nie ma.
  8. Problem rozwiazany. Uszkodzenie elektryczne, wystepujący stały plus na zielonym kabelku( tym co przechodzi przez stacyjke i idzie do reglera) spowodowany zwarciem w okolicach bezpieczników na głównej wiązce przewodów dzieki wszystkim za pomoc.
  9. Nie odpala przy wyłączonej stacyjce. Zimny motor udało się wyłączyć 2 na 3 razy. Po rozgrzaniu co którys raz równiez się udaje wyłaczyc kluczykiem. Odbiorniki światla nie świecą po przekeceniu kluczyka. Jeżeli moto pracuje włączymy swiatła i podsiwtla sie zegar, to po wyłączeniu kluczyka zegar pulsuje równomiernie z pracą silnika, znaczy sie światło podswietlenia jest i gaśnie jest i gaśnie i tak cały czas.
  10. Jadę do domu to sprawdzić. Wróce to napiszę
  11. Widzisz cholera tego nie sprawdzałem. Zobaczę wieczorem i spróbuję cos napisać. Teoretycznie powinien przynajmniej próbować odpalić. Jest jescze jakiś inny sposób na diagnoze samozapłonu, co sprawdzić, gdzie zajrzeć. Po przekręceniu kluczyka motek pracuje własnie jakby dostawał mniej prądu więc przypuszczam, że nie odpali. Pamiętam jak wykryłem ten objaw w rumunii to raz nawet wyjałem klucz ze stacyjki a to bydle pracowało dalej. Po powtórzeniu próby wyłączenia kluczykiem udało sie go wyłączyć.
  12. Dzieki Jarku. Faktycznie za mało podanych informacji w pierwszym poscie bylo zeby co kolkwiek zdiagnozować. Po dogłebnym, zbadaniu tematu, na zimnym motku kluczyk na 3 próby 2 razy wyłaczył motocykl, raz sie nie udało. Czerwony guziczek zawsze wyłącza motor. Więc chyba trzeba rozebrać stacyjkę. Dzieki wszystkim. Jeżeli cos znajdę to dam znać, jak nie to dopiero będe pisał :)
  13. OK poczytałem o samozapłonie, dzieki. Jezeli motocykl wyłączę na przycisku po prawej stronie (taki czerwony :) to gasnie natychmiast, więc wnioskuje że to nie samozapłon a raczej jakis problem ze stacyjką. Skoro przycisk odcina prąd i moto gaśnie, to powinna to też robić stacyjka, no chyba że się mylę. Dla mnie zjawisko samozapłonu nie jest typowe, mam kilka sprzetów od starego K650, Onoto, do wspołczesnego tdma. Mam tez juz trochę lat i nigdy nic takiego mi sie w zadnym z nich nie przytrafiło. Fka jest mojej drugiej połowy, nie chce jej wymienic więc musi być, no a jak jest to mogłaby być sprawna. Myslę że to nie samozapłon ale mechanikiem nie jestem.................
  14. Chwila, Pan Jarek chyba wie co jest nie tak, to moze sie podzieli
×