Skocz do zawartości

TataKazika

Użytkownik
  • Zawartość

    673
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Days Won

    6

Posty dodane przez TataKazika


  1. Macie jakieś zdanie o czymś takim?
    Ktoś zna, jezdził, zna kogoś kto jeździ?

    Kolega się zastanawia nad zmianą z F700GS

    https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/cfmoto-cfmoto-800-mt-touring-2022r-doposazony-nowosc-ktm-790-mgmoto-wlkp-ID6FlHqK.html

    taptarapta



    Motory CF - a to stosunkowo świeży temat, ale brachol miła quada tej marki, dawał radę ze dwa sezony, jeździł tam gdzie can-amy, i inne yamahy, jak już się coś urwało to raczej jak mechanicznie uwalili, a czesci były dostępne i w miarę tanie. Sprzedał w zeszłym sezonie i teraz kupił nowego tej samej marki… Ot tyle o marce,


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    • Like 2

  2. U mnie leżą i się kurza ło takie

    https://4ride.pl/pl/products/rekawice-motocyklowe-revit-chevak-gore-tex-74802

    Jak coś to pisać chętnie zamienię na bony NBP. W zimie nie testowane.
    Zakup nie trafiony z rozmiarem a potem już nie było jak oddać … ubrane raz przez godzinę, i na dwóch wyprawach w kufrze były.
    Rozmiar M i jak pisali powinno być 9 ale to raczej bliżej 8,5 i na mnie ciasne.

    Finalnie kupiłem kolejne tym razem padło na Dainese bo była jak promka w sklepie stacjonarnym a nie chciałem już ryzykować z rozmiarem. Co do samej idei takich grubych rękawic to jakoś to słabo wypada dla mnie. Nie za wiele w nich jeżdżę bo jak dla mnie strasznie to niezgrane, prze to ze grube to słabe czucie, i nawet manetki grzane jakoś tak słabiej odczuwalne .


  3. Natrafiłem na taką reklamę, motocykl ma być w cenie już od 37900 złotówek.
     Morini "X-CAPE"
     

    Ja nawet natrafiłem go po sąsiedzku i usiadłem :) patrząc na razie na jakość materiał wyglada całkiem dobrze. Ceny nie widziałem, na razie też fura nie odpala bo przyszło moto a nie przysłali kompa co by tam coś odblokować … ale ja się odblokuje i zarejestruje to będziemy testować :) d74498cbd0fa04d2be86b2c298d76fba.jpg


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    • Like 6

  4. 3 godziny temu, BrunoJ napisał:

    Na Africe siedziałem w sklepie, ale jakaś strasznie wysoka mi sie wydała, no i (wiem, głupie) tylko czarną mieli, i zupełnie mi się nie podobała. Jest jeszcze Yamaha. 

     

    W Afryce  do roku 2020 ( modelowo 1000 ) było tak że z małym bakiem była trochę niższa a z dużym były bardzo wysokie...  po 2020  wszystkie zrównali w dół i dodatkowo są dwie regulacje wysokości kanapy. 

    ... o trenerce nie pisałem bo też nie mieli do jazdy, mogłem pomacać i posiedzieć na klejnotowej,  i do dziś nie dane mi był się przejechać choć kilka razy już próbowałem się umówić ... ale też wysoka, wg mnie wyższa niż Afryka ...  ale ogólnie wszyscy chwalą Tenerkę zresztą tu na forum jest też kilku użytkowników, i nie wiem czy nie były opisywane  porównania  do 850.   


  5. Miałem podobne dylematy dwa lata temu. Już to chyba gdzieś opisywałem. Jeździłem 850ADV i silnik zupełnie mi nie podszedł, jak po 2 godzinach jazdy próbnej wróciłem na moja 800-te byłem przeszczęśliwy ze odbyłem jazdę próbna zanim dokonałem zamiany, i jeździłem jeszcze z rok 800:) Poszedłem potem do Ktm, dostałem 790 w wersji R z zawiasem tak zestrojonym że beton, i na oponie Karoo 3 no to wogóle masakra jakaś, traktor straszny, do orania pewnie i dobry ale zaś nie ta opona, a do szeroko podjętej turystyki nie za bardzo, przynajmniej nie wersja R. Triumpha niestety ( albo stety dla mnie ) nie było pod ręka, w sensie w Krakowie. No to poszedłem jeszcze do hondy, żeby się przekonać że nie jest taka zajebista jak się wszyscy nakręcają i ze wrócę finalnie po 850 … i co ? po kilku minutach już wiedziałem ze chcę ją mieć, dalsza jazda była tylko przyjemnością, szkoda było wracać skoro mam godzinę, wiec trzeba się nacieszyć, zanim będę miał swoją.
    Tak wiec według mnie musisz poszukać gdzie kto już jeździ albo chwile poczekać aż w pełni ruszy demówmowy sezon i popróbować, skoro mamy takie czasy dobrodziejstwa trzeba korzystać.
    Btw.
    Końcem ubiegłego roku mialem możliwość przetestować Tuarega 660, wrażenia podobne jak w hondzie, po 5 minutach czułem się jak bym jeździł nim od dawna… bardzo pozytywny motocykl choć różny od hondy, wiec też polecam spróbować.
    Powodzenia


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    • Like 8

  6. To jest od dawna. Na Shellu lepszy *v* a zwykła *95* ma te sama liczbę oktanową więc w tym przypadku sprawa jest prosta  
    Wysłane z mojego SM-G780F przy użyciu Tapatalka
     
     
     

    W Krakowie razu pewnego koło 21 nawet kolejek nie było, wiec też się skusiłem … Afryce różnicy nie robiło ;)


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. Licznik trochę przekłamuje stąd takie wyniki niemniej potwierdzam Twoją opinię na temat tego motocykla .. żeby tylko nie był taki brzydki

    Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka



    Brzydki to kwestia gustu … żeby nie był Włoski… na forum tuarega podobno aż huczy od opisów awarii :) … trzeba poczekać.
    Pozytywne jest to że chyba powoli zmieniają się trendy i wyglada że producenci przestają iść w górę z masą i pojemnością :)


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    • Like 1

  8. bd080371dc99576bd4ce29238744e15e.jpg

     

    d1ce3d6610ce33d9694c063ba0494369.jpg

    1f977c596d11144b10291d36e441b485.jpg

     

    To mogę i ja się wypowiedzieć w temacie. Na tyle ile można powiedzieć po 1,5 godziny motocykl genialny. Wąski, lekki, zgrabny, dynamiczny, aż nie do wiary ze z 600 z hakiem takie efekty mogą wyjść. Mimo lekkość zachowuje się tez poprawnie przy przelotowej 130 ( nie licząc niskiej szyby która prawdopodobnie była powodem jakiegoś trzepotania na moich ramionach ). Dociągłem pod 140 i dalej mial spory zapas mocy i szedł by, tyle że egzemplarz miał 500 km wiec go postawiłem oszczędzać zgodnie z zleceniem dealera. Jak się potem okazało nie wszyscy biorą sobie to do serca bo jak wróciłem i bawiłem się wyświetlaczem Max speed pokazywał 189:). Elastyczność wzorowa, na 6-ce od 70 w górę bez żadnego szarpania czy kichania i przy spokojnej jedzie nie prosi o redukcje. Wjechałem na luzie wszędzie tam gdzie pcham się Afryka ale ze strachem w oczach:), a nawet w jedno miejsce co bym się Afryka nie wepchał, finalnie jednak jeden podjazd odpuściłem, bo kaucja do mnie przemówiła, ale czułem ze dała by radę. Nawróciłem jak rowerem i pognałem dalej podziwiać prace zawieszenia na leśnej szutrowóce. Ogólnie trudno całość porównać do Afryki, to jednak inny motocykl. Podobny w dynamice mimo znacznie mniejszej pojemności a zarazem dużo bardzie poręczamy. Raczej nie chciał bym wybierać jak już to chciał bym obie:) i tak się zastanawiam gdybym miał dwa w garażu który bym rano wybierał… a i wisienka na torcie, jeden guzik, jedno naciśnięcie zmienia wszystko, wraz z zmianą trybu z Urban na off-road abs na tył wyłączony, trakcja wchodź później ( albo wogóle bo każdy tryb możemy sobie skonfigurować pod siebie) proste i znów genialne.

     

     

    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    • Like 6

  9. Dnia 5.08.2022 o 21:36, abwehry napisał:

    .Ad6. Ziąfą nas tylko podpuszczał, żeby znowu stać przy dystrybutorze i szydzić:"Ile Ci spaliła? 7?... Mój ktm tylko 2,5!" :-)

    ... to następnym razem powiedz mu żeby poszedł zobaczyć czy mu z wyprzęglika nie cieknie :)

     

    A co do sprzętu i roboty - prezentuje się "jak by nowocześniej" od domatora a już po przeróbce wogółe petarda, szkoda tylko  że trzeba tyle roboty w to włożyć. Artur kawał dobrej roboty odwaliłeś.

    Fakt honda mogła by  coś w tym segmencie zrobić, coś mniej "elektoronicznicznego" od Afryki ale większego niż crf 300.

     

    • Like 1

  10. Dobra, temat do zamknięcia, padło na inne padło, ale też na 3 litery

    … wyszperane w sieci …Czyżby czyżyk ?

    d6f6805d9b2d6d3df1a936d6434a1587.jpg

    …jest na 3 litery, … taki całkiem zgrabny i nawet „nie pomarańczowy”, …tylko właścicielka się nic nie chwali wiec nie wiem czy można oficjalnie gratulować ?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    • Like 1

  11. Poszperaj w goglach albo na forach vw/audi, każda marka ma swoje kruczki,
    Dla grupy Psa (citroen/Peugeot) zbiorniki się rozszczelniają i pompa choć dobra nie zrobi podciśnienia, pompa w komplecie i całość do wymiany, ale podobno gdzieś regenerują te zbiorniki. ASO się żadnych regeneracji i grzebania nie tyka tylko wymienia z prostego powodu, trzy razy zadziała czwarty raz się wysra, a społeczeństwo tera roszczeniowe potem są reklamacje, pisania do centrali itp i punkty w rankingach jakościowych lecą ... takie czasy Panie.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


  12. Dwie nogi na podłożu są naprawdę niepotrzebne, jedna wystarczy, wymaga to trochę wprawy, planowania zatrzymania i spuszczenia półdupka, ale jest wykonalne.... odrzucać moto z takiego powodu???

    Absolutnie nie miałem na myśli żeby odrzucać 800 ;) to genialny motocykl jest ... porównanie było w nawiązaniu do wcześniejszych rozterek o wysokości, zamysł był wręcz odwrotny żeby zachęcić do przymiarki i porównania na żywo ... jak to cześć można coś dwuznacznie napisać ;)
    • Like 2

  13. 48 minut temu, Marcin_Krk napisał:

    Ale każdy kolejny jest już łatwiejszy ;)

    ... i podobno wszystkiego w życiu trzeba spróbować :) 

    A tak na poważnie  zobaczysz co powie twoja księgowa,  w Lessingu czy kredycie jak zawsze są plusy i minusy. Przy Leasingu możesz całość pierwszej wpłaty zaliczyć jako koszt  jednorazowo,  dodatkowo na końcu ( przynajmniej na tę porę) nie musisz wprowadzać pojazdu na stan firmy ... z drugiej strony trzeba pamiętać  np. o  konieczność posiadania AC przez cały okres trwania umowy, (chociaż i to nie dla każdego może być minusem, bo przecież mamy ochronę,  a polisę znów można wrzucić w koszty).

    Wprowadzenie na stan firmy pojazdu zakupionego na Umowę lub fakturę VAT marża będzie w przyszłości ( przy sprzedaży ) skutkować koniecznością wystawienia pełnej faktury VAT  ( czyli  "oddaniem"  VAT-u  i podatku - mimo że VAT-u  na początku nie odliczyłeś) więc trochę to mija się z sensem... chyba że nie myślimy o tym co będzie potem.

    Co do samych sprzętów koniecznie się przymierz i weź to co Ci bardziej będzie leżeć.

    Moja obserwacja co do wysokości dla przykładu  -  wg mnie F850GS jest odczuwalnie niższy niż 800, i nie zawsze trzeba się sugerować tabelkami bo  duże znaczenie ma "szerokość motocykla". Także  moja obecna AT choć wydaje się wysoka pozwala mi stać płasko stopami na ziemi ( a w 800 musiałem na paluszkach :) , no i ma regulacje siedzenia wiec polecam też rozważyć  ten model pod uwagę... kończąc znów kołysanym cytatem  ... podobno każdy chwali to co lubi :)  

    powodzenia :) 

     

     

    • Like 5

  14. Jeden z moich krakowskich druhów pozbył się DL-a, i jak to mówią jeden problem sprzedać, kolejny to coś kupić... więc szukamy.

     

    Warunki brzegowe jak w temacie... może ktoś dojrzewa z decyzja, może ktoś coś słyszał ze szwagier ma ale się waha?

     

    Pytanie numer 1.

    do Padre i reszty kolegów z Wrocka,

     

    https://www.olx.pl/oferta/bmw-r-1200-gs-esa-salon-polska-od-motocyklisty-cena-zimowa-CID5-IDFBPs8.html

     

    ktoś może kierownika zna? , ktoś widział na żywo tego sztukasa?

     

     

    Pozdro z zasypanego Krakowa.

×