Skocz do zawartości

cykli

Moderator
  • Zawartość

    3215
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Days Won

    12

cykli last won the day on 7 Kwiecień

cykli had the most liked content!

Reputacja

3748 Excellent

O cykli

  • Tytuł
    Maiordomus

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja:
    Żukowo/Trójmiasto
  • Motocykl
    był: motorynka Romet; był Simson S51; był Dakar; był BMW R1200GS; był BMW K1300GT; jest: BMW R1250GS
  • Przebieg
    mały

Kontakt

  • Gadu-Gadu
    x

Ostatnie wizyty

2768 wyświetleń profilu
  1. @dakarowymiałeś rację, firmowe wifi przez satelitę nie pozwala na oglądanie części zdjęć, pewnie administratorzy to nie motocykliści... na prywatnym wifi zdjęcia bajka, tylko łączę baaaardzo wolne
  2. cykli

    Bezpieczeństwo, Niebezpieczne sytuacje

    dla odmiany skurwysyn z puszki: https://www.scigacz.pl/Stezyca,,Potracil,motocyklistke,i,uciekl,Calosc,nagrala,kamera,Poszkodowana,prosi,o,pomoc,42167.html?fbclid=IwAR174NT8z8sWFP86XsZy8Ow-Kn6SCyJN5WPTKQ76j11Fb7cmBEdow7UTTQI
  3. jak ktoś chciałby się dołożyć do szansy na powrót do zdrowia: https://zrzutka.pl/leczenie-marty-pomoz-marcie-wrocic-do-zdrowia-po-wypadku-motocyklowym
  4. cykli

    Kupie BMW F650 lub F650GS

    Nie wiem. Nawet nie pamiętam ile miał ten "mój"; to było cztery motocykle temu...@tortois , to Tobie musi pasować. Akurat nie sądzę żeby 2 cm w tym przypadku miało AŻ takie znaczenie . Ja mam 179 cm wzrostu. Ten deflektor który miałem spełniał swoje podstawowe zadanie. Pęd wiatru szedł w szczyt kasku. Był też regulowany co do kąta ustawienia.
  5. cykli

    Kupie BMW F650 lub F650GS

    Z tego co widzę, to masz chyba tzw. niską kanapę. Więc wybór: albo w miarę stabilne podparcie stóp na podłożu i lekki ból doopy, albo wygodniejsza kanapa ale podpieranie się palcami o podłoże. Wybór należy do Ciebie. Ewentualnie możesz zainwestować we wszycie wkładki żelowej w kanapę. Będzie komfortowo. Jest kilku tapicerów w Polsce którzy to profesjonalnie robią. Jak będziesz miał problem z wyższą szybą rozważ może deflektor: http://www.darkojak.rkr.pl/Deflektor/ taki ja miałem:
  6. cykli

    Bezpieczeństwo, Niebezpieczne sytuacje

    chyba tak i niestety jak w większości w naszym polskim wydaniu. Miało być dobrze a wyjdzie jak zwykle. Na dodatek w przypadku motocykli w małej grupie/kolumnie wg mnie kretyński w takiej formie. Też tym bardziej w polskich realiach P.S. wystarczyło dodać jedno małe zdanie: "nie dotyczy kolumn pojazdów..."
  7. cykli

    Bezpieczeństwo, Niebezpieczne sytuacje

    obowiązuje od wczoraj: https://moto.wp.pl/wazny-szczegol-nowych-przepisow-pamietaj-jadac-ze-znajomymi-6646307823901376a "Ważny szczegół nowych przepisów. Pamiętaj, jadąc ze znajomymi:Od 1 czerwca 2021 r. obowiązuje przepis określający minimalną odległość na autostradach i drogach ekspresowych. Pamiętać o tym muszą też motocykliści podróżujący w grupie, gdyż w przypadku kolumny jednośladów też trzeba zachować wymagany dystans..."
  8. cykli

    Pozdrowienia z Kaszub

    Cześć sąsiad!
  9. cykli

    Kempingi na trasie

    kolejna aktualizacja bez mandatowego nocowania dla survivalowców z kartuskiego, mapki mocno poglądowe ale coś tam widać: https://expresskaszubski.pl/pl/553_natura/35258_nocowanie-w-lasach-legalne-i-darmowe-jakie-tereny-udostepniono-w-pow-kartuskim.html
  10. cykli

    Kask

    @artex No i tu mnie prawie przekonałeś do rozważenia zmiany szyby na Adv. Najlepiej byłoby przejechać się za taką i taką szybą. Na razie +3 na termometrze, deszcz ze śniegiem i 7-9 w skali Beauforta...
  11. cykli

    Kask

    W BMW miałem/mam dwa różne podbródki, czyli wersja letnia i zimowa (cieńszy/grubszy). W Schuberthcie mam jedną, ale mam wrażenie że ściślej opina podbródek. BMW mniej "opina" podbródek. Stąd moje wrażenie że może być lekki "przeciąg" od spodu. Natomiast jest (dla mnie ) bardzo duża różnica w wentylacji od otworów wentylacyjnych na plus Schubertha, nie licząc tego świstu przy wyprostowanej pozycji. @artex, w BMW jeździłem chyba coś 9-10 lat. Tak się jakoś złożyło. Jeździłem na Dakarze, R1200GS, K1300GT i R1250GS. Podobno kask powinno wymieniać się co około 5 lat, nie wiem. Zmieniłem cztery motocykle jeżdżąc w tym samym kasku... Innych kasków i motocykli nie używałem Właściwie to był jakiś szczękowiec przed BMW ale nawet jego nazwy nie pamiętam. Na motorynce kasku nie miałem, na Simsonie był jakiś cross, ale to prehistoria. Oczywiście żartuję. Zaskoczyło mnie to, że stary BMW Evo 6 mimo tzw. zużycia w mojej ocenie nadal uważam za cholernie cichy i komfortowy. Może za długo w nim jeździłem? Ale coś mi się zdaje, że szyba R1250GS ma profil od góry "nie ten teges" w porównaniu do poprzednich osłon (w Dakarze dodatkowo miałem deflektor, w R1200GS też, w K1300GT raczej potrzebna by była wycieraczka niż deflektor...). Dyskutowałem przy zakupie o wymianie w R1250GS szyby na "adventurową", ale mi odradzili, ze względu na jej upierdliwe drgania które po takiej zamianie występują, co "podobno" powoduje turbulencje i dyskomfort akustyczny. No to mam taką jaką mam - standard. Może tu jest odpowiedź na "świsty". Dzisiaj jadąc do pracy sprawdziłem, że jak pochylę głowę w przód świsty prawie znikają. Może to też jakiś sposób. W zeszłym roku jeździłem w BMW Evo 6 i...nie było świstów No i to jest tylko moja subiektywna ocena. No tak, na Norwegię to zdecydowanie BMW ;-).
  12. cykli

    Kask

    no nie zgadzam się w BMW faktycznie najwięcej hałasu od spodu, ale w Schuberth od wlotu wentylacji na szczycie kasku
  13. cykli

    Kask

    subiektywna moja opinia porównania dwóch kasków, po prawie 10 latach BMW Evo 6 poszło na emeryturę, no i zainwestowałem w Schubertha C4: kask BMW system Evo 6 Schuberth C4 waga 1680g 1660g blenda Tak, wewnętrzna, sterowana suwakiem z boku kasku Tak, wewnętrzna, sterowana suwakiem z boku kasku pinlock Tak, możliwość wymiany Tak, możliwość wymiany zapięcie mikrolock mikrolock Zatrzask szczęki Jedną ręką oburącz wizjer Dostateczna widoczność, regulacja bardzo komfortowa (duże wypustki do regulacji) Dostateczna widoczność, trochę większy niż w BMW zakres widoczności „w dół”. Mniejsze wypustki do regulacji (przy grubszych rękawicach słabo) „objętość” Większa odległość twarzy do „szczęki”, mieści się swobodnie pałąk z mikrofonem Mniejsza odległość twarzy od „szczęki”. Ponieważ nie ma konieczności montażu pałąka mikrofonu nie jest to kłopot wentylacja Jednostopniowa na szczycie kasku Dwustopniowa na szczycie kasku Wentylacja szczęki Jest. Skuteczność niewielka Jest. Skuteczność bardzo duża Skuteczność wentylacji Dobra. Niestety, przy wyższych temperaturach niewystarczająca Bardzo dobra, skuteczna zarówno przy wyższych i niższych temperaturach. Zestaw słuchawkowy Wydrążone kanały dla słuchawek, brak dedykowanego zestawu. Tylko możliwość przytwierdzenia elementu sterującego „na zewnątrz”. Brak kanału dla pałąka mikrofonu. Trochę kombinowania z wyściółką przy zakładaniu. Ja używałem Scala Rider Q2 Fabryczne słuchawki i mikrofon, zestaw dedykowany tylko pod jeden model Sena SC1. Montaż 15 sekund. Każde przesunięcie przewodu słuchawkowego poza kanał od razu „odczuwalne” na głowie. „słyszalność” zestawu Dobra, nawet przy prędkościach „ponadautostradowych”, oczywiście z zamkniętą szczęką. Bardzo dobra, głośność na max niewskazana…możliwość uszkodzenia słuchu wyściółka Miękka, możliwość czyszczenia Miękka, możliwość czyszczenia Subiektywny komfort podczas jazdy Bardzo „cichy”, lepsze niż Schuberth wytłumienie dźwięków z zewnątrz; w wysokich temperaturach wentylacja słabo wydajna, za to przy niższych temperaturach ciepło w głowę. „Głośniejszy” od kasku BMW, zdecydowanie więcej informacji akustycznych z zewnątrz; bardzo wydajna wentylacja, za to denerwujący szum kanałów wentylacyjnych przy „wyprostowanej” pozycji podczas szybszej jazdy. Subiektywny komfort użytkowania zestawu słuchawkowego Dobra słyszalność, konieczność odpowiedniego ustawienia pałąka mikrofonu Bardzo dobra słyszalność, mikrofon wbudowany w kask. W zasadzie brak możliwości montażu innego zestawu poza dedykowanym, za odpowiednią cenę… Komfort obsługi zestawu słuchawkowego komfort obsługi zewnętrznego sterowania zależny od modelu zestawu Sterowanie klawiszami przy kołnierzu kasku trochę mało komfortowe ale zadowalające, duża ilość kombinacji kliknięć klawiszy; pewnie przy dedykowanym pilocie na kierownicę o wiele sprawniejsza obsługa Ogólna ocena Dobry. Minusem brak możliwości montażu wewnętrznego zestawu głośnomówiącego. Plusem rewelacyjne wyciszenie. Słabsza niż w Schuberth wentylacja. Mniej klaustrofobiczny ze względu na odległość twarzy od szczęki kasku. Zatrzaskiwanie szczęki jedną ręką Dobry. Minusem denerwujący szum wentylacji, mniejsza odległość twarzy od szczęki kasku. Plusem system głośnomówiący wbudowany w kask. Zatrzaskiwanie szczęki oburącz cena Jak to w BMW Jak za Schubertha
  14. cykli

    Kącik szperacza

    Miałem taki w poprzednim GS-ie. Sprawdził się. Tylko jadąc z kubkiem z kawą lub otwartą puszką trzeba było ostrożniej . Idealny do butelki ca 0,5l.
×