Skocz do zawartości

kulowaty

Użytkownik
  • Zawartość

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

7 Neutral

O kulowaty

  • Tytuł
    Aktywny

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja:
    Warszawa
  • Motocykl
    F650 Dakar
  • Przebieg
    43442
  1. Kostka wymieniona, rozebrałem starą, teoretycznie można ją rozebrać, aczkolwiek czy złożenie zapewni tą samą sztywność? - nie wiem. Ja moją rozciąłem. Widać czarne wyrobienia na niektórych obszarach, zwłaszcza tych które ślizgają się względem tego miedzianego obszaru. Teraz je trochę wyczyściłem, żeby zobaczyć czy są głębokie. Wg mnie, gdyby delikatnie wyczyścić papierem 400 lub wyższym, powinno być ok. Nie mniej jednak nowa kostka zdecydowanie usuneła dolegliwość. Koniec wątku
  2. Po tym jak napisałem posta, od razu zamówiłem nową. Dam znać jak rozbiorę starą co tam jest w środku i co to za problem. Przy innych elementach można coś kombinować. Tutaj to zbyt niebezpieczne. Dodatkowo zauważyłem, że ten problem, odcięcia zapłonu, jest dodatkowo wywoływany przez hamowanie i włączenie kierunkowskazów, czyli te styki w kostce, jak tylko dostaną większy prąd, zaczynają szwankować. Adrenalina jest dobra, ale nie generowana w taki sposób. Jak wymienię kostkę, pewnie w weekend, dam znać co wyszło z autopsji starej i wątek do zamknięcia.
  3. Mam pytanie co do kostki zapłonu/świateł stacyjki do F650GS Dakar 2006, wg VIN to część nr Przełącznik zapłonu/świateł 61 31 2 346 569 ok 650 PLN Czy ktoś rozbierał taką kostkę i czy da się ją złożyć ponownie? Problem mam już od zeszłego roku ale w tym roku jest znacznie bardziej upierdliwy. Po przekręceniu kluczyka do pozycji włączonej następuje odcięcie zapłonu, tylko jeśli kluczyk jest w pozycji pomiędzy wcześniejszą pozycją wyłączoną a pozycją włączoną następuje prawidłowe załączenie, tak jest obecnie. Wcześniej było tak że musiałem lekko poruszać kluczykiem (lewo-prawo) żaby załączyć zapłon. Wg mnie są wyrobione (upalone częściowo) styki w tej kostce. Co jest problemem bo jak się zwłaszcza wyprzedza to przy rosnących obrotach (oraz wibracji od silnika) potrafi odłączyć zapłon, bo się przesunie kluczyk w pozycję włączoną. Zrobiło mi się tak kilka razy i muszę to naprawić, dlatego pytam czy ktoś rozbierał tą kostkę i składał ponownie i działała? Jeśli nie zakup nowej i wymiana.
  4. kulowaty

    kupię przełączniki lewe (z kierunkami) 650GS Dakar 2007

    całe szczęście nie glebę, tylko nie działa mi dobrze przełącznik od kierunków. gleba też ludzka rzecz, nie tym razem jednak.
  5. szukam lewego przełącznika, tego z kierunkami
  6. Poszukuje przełączników lewych, jak w temacie
  7. kulowaty

    Kupię wkręcane końcówki do kierownicy WRP 28mm

    Sklep Touratech Polska, olał sprawę i po 2 miesiacach nadal nic nie odpowiedzieli w sprawie końcówki, podziewałem się tego więc dorobiłem sobie sam. Poniżej instrukcja dorobienia i wymiany końcówki do kierownicy, które niestety, ze względu na podcięcie potrzebne dla ogrzewania manetek są podatne na zmęczenie materiału. Do dorobienia potrzebne będą jeśli ktoś nie ma tokarki: Długa śruba lub nacięty pręt (może być stalowy) śr. 16mm gwint metryczny dł. 70mm, gwintownik 8, wiertło 5,5 (pod gwint) wiertło 7-8 pod otwór na przewód do ogrzewania manetek, używając pilnika można by od biedy to zrobić. Jeśli jest tokarka to robimy z amelinium ;-) jak za zdjęciu z wymiarami, podcięcie nie musi być tak duże ja zrobiłem dużo mniejsze, na dł ok 10mm jest ok. następnie stara końcówkę zdejmujemy wykrętakiem do zerwanych śrub po wcześniejszym podgrzaniu nagrzewnicą (oczywiście wcześniej zdejmujemy manetkę i wyciągamy przewód do grzania manetki), ja ustawiłem na ok 350oC i ze dwie min. wtedy poszło, następnie czyścimy gwint, wkręcamy nową na zabezpieczenie do gwintów Loctite lub inne ja używałem wiko 02K70 (dokręcamy do położenia aby wcięcie było na dole) i czekamy ok 15 min i całość montujemy. Post do zamknięcia i ewentualnego przeniesienia do działu technicznego
  8. kulowaty

    Kupię wkręcane końcówki do kierownicy WRP 28mm

    Mam wzornik ale jeszcze nie wykręcałem pozostałości złamanego elementu, a bez tego raczej ciężko to zrobić. Po za tym widzę że połączenie jest zabezpieczone żeby nie kręcił się ten element bo mógłby uszkodzić kabel od grzania manetki.
  9. kulowaty

    Kupię wkręcane końcówki do kierownicy WRP 28mm

    Mam tokarkę to sobie sam dorobię, ale to ostateczność, nie wiem jaki jest gwint w środku kierownicy, czy drobnozwojny czy zwykły, myślałem że łatwiej będzie to sobie kupić.
  10. Nie wiem gdzie kupić aluminiowe końcówki do kierownicy WRP 28mm, zakreśliłem na zdjęciu. Napisałem do Touratech Polska ale każą czekać bo muszą się skontaktować z producentem. Proszę bardziej doświadczonych kolegów o pomoc. Potrzebuje dwie sztuki (jedną na zapas)
  11. kulowaty

    Witam!

    Jak przewidział Gadabout, witam wszystkich i po wielu latach bez motocykla, bakcyl dał o sobie znać i tak oto stałem się w posiadaniu jego Dakara. Jego teść kiedy wydawał mi moto (okolice Buska Zdroju) nie mógł uwierzyć że choć oboje mieszkamy w Warszawie to przed transakcją się nie widzieliśmy, Mam nadzieje że niebawem to nadrobimy! Jeszcze raz pozdrawiam wszystkich!
×