Skocz do zawartości

Bastian

Użytkownik
  • Zawartość

    33
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

8 Neutral

O Bastian

  • Tytuł
    Advanced Member

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja:
    Jelenia Góra
  • Motocykl
    F650 GS 2001
  • Przebieg
    45787
  1. Bastian

    Sprzedam BMW 650 GS rok 2003

    Marcin, myślę, że król Julian, tfu, Jarek, Ci tego nie wybaczy :). Pakuj forumowe manatki. Będziesz skazany na banicję :)
  2. Bastian

    Alternatywa dla GPS dla moto

    Na rynku nawigacji na Androida pojawił się też Viago. Jest to aplikacja od Garmina. Na razie raczkuje, ale może będzie coraz lepiej. Kosztuje mało, bo 3 zł. Działa online, ale można kupić mapy offline. Cała Europa za 30 zł. Dodatki typu traffic czy radary też można osobno dokupić Używam od paru lat Sygic i OSMAnd+. Sygic jest dobry, ale jak to już zostało powiedziane na asfaltowe drogi. Czasami jednak lubi wyprowadzić w jakąś ciekąwą nieasfaltową drogę :). Z Sygic jest tez problem, że na Bałkany z nim nie zajedziecie. Korzysta on z map od TomToma, a te nie zawierają dróg bałkańskich. OsmAnd+ za to ma wszystkie mapy. Sprawdzony na Bałkanach. Poradził sobie bardzo dobrze. Używam najatańszego na Allegro etui na smartphona. Sprawdził się w wielu deszczowych wyprawach i nie zawiódł. Lubi jednak zaparować.
  3. Nie wiedziałem, że sprawa tak się rozkręciła :) Ja również wiele razy spotkałem się z bezinteresowną pomocą. Nawet w tegorocznej wyprawie na Bałkany. Miałem problem z szajsowatą oponą, jaką jest Mitas E08 - zaczęła franca się przegrzewać i pękać, że bałem się jechać dalej. A było to w Rumunii. Wiele osób nam tam pomagało, od sugerowania miast, gdzie można szukać opony po wydzwanianie przez sklepikarza po wszystkich znanych internetowych serwisach oponiarskich w Rumunii. Jak się okazało niemałym problemem jest szybkie kupno opony w Rumunii w przystępnej cenie. Pomógł nam dopiero motocyklista z Serbii, który akurat pchał za Transfogarską swojego KTM-a, bo walnęło mu łożysko. Zapytaliśmy czy nie potrzebuje pomocy i koniec końców to on pomógł nam dając u siebie dach nad głową, wikt oraz zorganizował całą sprawę w Serbii z kupnem i zmianą nowej opony. Tak więc jeśli da się pomóc koleżance, to również chętnie pomogę, jak się da. Jeśli trzeba, to się zrzucę na części. Mam nr telefonu do Anny oraz maila. Mogę też pisać do niej na konto Coachsurfingu - teraz w podróży będzie pewnie często się logować i szukać noclegów.
  4. Do wymiany jest tłok. Na razie to dla nich za droga sprawa, więc na stopa mkną dalej :) Z tego co wiem, to dogadały się już z Markiem w sprawie garażowania. Zdjęć nie mam :P
  5. Dzięki makrekw. Dziewczyny porozumiewają się też po angielsku. Napisze do Ciebie na priv
  6. Witajcie, Razem z moją lubą w ramach Couchsurfingu mieliśmy gościć dwie motocyklistki z Rosji, które wybrały się w trasę przez Estonię, Litwę, Łotwę, Polskę, Słowację, Węgry i Serbię. Niestety w Krakowie zaczął psuć się silnik w jednej z maszyn(Suzuki DR650SE) i boją się jechać na niej do Serbii. Postanowiły powędrować tam na stopa zostawiając na 2 tygodnie maszyny w Krakowie, po czym wrócą po nie i pojadą do domu przez Ukrainę. Anna i Marina nie znają polskiego języka i nie wiedzą, jak szukać w Krakowie pomocy, gdzie mogłyby zostawić bezpiecznie swoje motki na dwa tygodnie. W ich imieniu zwracam się do forumowiczów z Krakowa o pomoc ze znalezieniem miejscówki na bezpieczne przechowanie motocykli. Może macie miejsce w garażu, lub wiecie, gdzie można by znaleźć takowe? Dziewczyny są skłonne zapłacić za to garażowanie. Pozdro
  7. Bastian

    Szczęśliwe powroty / meldunki ;)

    Kondzik nam uciekł, a my nie zaznaliśmy ani kropli deszczu :) Za to jedna wioska nas pokarała, droga przez piach, a bardzo zdradliwa, wjechaliśmy w głeboki piach i walneliśmy na poboczu. Na szczęście pęĸł jedynie zatrzask w kufrze, bo przyjął wszystko na siebie. Linką go przeczepiliśmy i można było jechać dalej z obolałym kolanem.
  8. Bastian

    Co to za wtyczki?

    Jak napisał bajer, to jest wtyczka dla motków w USA. Nigdzie tego nie wepniesz, mój GS też ma tę wtyczkę wolną, chyba każdy GS europejski ma tak, więc nie martw się tym.
  9. Bastian

    Co to za wtyczki?

    Nie. Złącze diagnostyczne znajduje się pod prawą osłoną,
  10. Bastian

    Bardzo grzejący się olej

    Bagnet nie jest zbyt długi. Dopiero przy dobrze rozgrzanym silniku zamoczony jest w oleju, ale to też na wolnych obrotach, bo przy odkręcaniu manetki olej jest zasysany i wtedy miernik mierzy opary :). Ale można się go nauczyć czytać i znając (mniej więcej) temp. będziesz wiedział, czy olej osiągnął właściwą temperaturę i możesz przypiłować na wysokich obrotach czy nie.
  11. Bastian

    Bardzo grzejący się olej

    U mnie tak samo. Mam wskaźnik temp oleju wkręcany zamiast korka wlewu i na rozgrzanym silniku temperatura waha się między 80 a 100 C.
  12. Bastian

    Sprzedam BMW F650GS

    Potwierdzam. ABS w pełni sprawny. Reszta też. Odpalać i jeździć :) Pozdro
  13. Kiedyś wpadłem na tę firmę: http://elektronika-motocyklowa.pl/motocyklowe_regler.html Nie wiem, jak się cenią i czy robią dobre zamienniki, ale skoro Rzeszów milczy, to można zadzwonić/napisać i się dowiedzieć jeśli sprawa pilna :)
  14. Bastian

    Aplikacje mobilne dla motocyklistów

    Jako nawigacji używam Sygic. Jest to nawigacja offline. Na allegro można czasem trafić tanio licencję, a licencja jest dożywotnia, tak samo jak aktualizacje map. Mapy są z TomToma, ale jeździłem po Czechach, Niemczech, Francji, Szwajcarii i nigdy mnie nie zawiodła. W rezerwie mam też OsmAnd+. Ta zawiea opensource-owe mapy, a wersji free można ściągnąć do 10 map. Mapy wyglądają fajnie, nawigacja trochę zamula, ale da się jeździć, mapy zawierają szlaki turystyczne, i inne offroadowe ścieżki. Apka również offline-owa. Do statystyk używam programu Fuelio Pro. Zlicza spalanie, robi fajne staystyki i wykresy. W wersji pro można dodawać inne koszty i przypomnienia po przejechaniu zdefiniowanego przebiegu.Wszystko ładnie można wyeksportować do exela i synchronizować z Dropboxem albo Google Drive.
  15. Mam dokładnie tak samo, jak Ty::). GS rocznik 2001. I też zauważyłem to korzystając z aplikacji zliczającej spalanie na Andka :) Teraz spisuję jedynie dane z licznika dziennego. Raczej nie da się tego naprawić. Znalazłem podobny wątek na zagranicznym forum i tam, z tego co pamiętam, nawet serwis nie potrafił tego naprawić.
×