Skocz do zawartości

MTBiker

Użytkownik
  • Zawartość

    1 461
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Days Won

    12

Posty dodane przez MTBiker


  1. Sam rozgladam sie za projektem zima ;) i szukam m.in. tigera 800 xc/xcx, czy f800gs

    Pierwszy troche po mojemu zmodyfikowany (przednie zawieszenie) ale z szybkiego szukania info w necie wyszlo ze

    1. ... mial peknieta dolna polke i wymieniona przednia felge,

    2. sprzedajacy szukal pomocy czemu silnik przy 40 tys zaczal hurgotać, nie uzyskal pomocy, wiec za czyjas porada zalal silnik gestszym olejem - maskujac a nie rozwiazujac problem ...

    Tak ze mimo ze mam blisko to nawet ogladanie sobie odpuscilem ...

    • Like 8

  2. Po sprzedazy Xsia zostalo 'troche' czesci. Z pamieci wrzucam wstepna liste (uzupełnię i skoryguje w ciągu tygodnia)

    oryg reflektor z obudowa - 300 PLN

    mocowanie zegarow x2 szt - 100 PLN

    zegary / wyswietlacz - 500 PLN

    lampa tylnia (nie swieci jeden pionowy pasek led) - 200 PLN

    wachacz - 250 PLN

    wydech oryg (wgn z boku) - 250 PLN

    amortyzator tyl Continental oryg - 800 PLN

    przepustnica z wtryskiem i czujnikami 500 PLN

    airbox - 150 PLN

    cewko fajka - 150 PLN

    oryginalne plastiki boczne (stan b. bdb)- 700 PLN

    oryginalny blotnik przod (stan b bdb) - 500 PLN

    blotnik tyl z kierunkowskazami i podswietleniem tablicy (nieoryg wtyczka) - 150 PLN

    oba weze ukl chlodzenia i wirnik pompy - 50 pln

    pompa hamulcowa tyl - 100 pln

    pompa paliwa z filtrem paliwa - bez czarnego elementu mocujacego (uszkodzony plastik) - 300 PLN

    blotnik niski - zaadaptowany KTM rallye - 300 PLN

    skrzynia biegow (zebatki, wodziki itp) - 300 pln

    kanapa xmoto - 400 pln

    nigdy nie uzywana - akcesoryjna chlodnica oleju bashplate.de - 615 PLN

    zapasowe dzwignie: tylni hamulec, sprzeglo, hamulec przod (wraz z czujnikiem) - 200 PLN

    podnosnik hydrauliczny quad motocykl 750kg - 250 PLN

    zdjecia albo dodatkowe informacje on demand :) czyli na życzenie :)


  3. Uderzyli w stol to jestem :D

    Staram sie lapac kazdy dzien ...i na forum nie zagladam zbyt czesto ... przekazano ze jest watek do odpisania to pisze ;D

    A z jezdzenia to ostatnio jezdze glownie po miescie i to na bylym Peterkowym xs400 :D wciaz z nieheblowana deska :D

    Obiektywny nie jestem :D i pewnie nigdy nie bede ;P

    http://advrider.pl/viewtopic.php?f=5&t=5025&p=60525&hilit=690+xch#p60525

    Powyzszy post pisalem bazujac na bodajze polrocznym porownaniu z motocyklem mojego serdecznego przyjaciela (690 R)

    teraz po kilku latach i wspolnie przejechanych kilkudziesieciu tys km moge podtrzymac tamte opinie ...

    to podobne motocykle o podobnym przeznaczeniu

    - xch bardziej wiarygodny i bezproblemowy - w ktm kilka problemow (wtrysk, pompa paliwa, rolka nad zaworami)

    - ktm na mapie sport jest bardziej zrywny - w dlugiej trasie meczace - ale wtedy zmiana mapy na standardowa, sprzeglo hydrauliczne wymaga mniej sily, lepsze standardowe zawieszenie

    - w xch tylnia rama aluminiowa w ktm sruby mocujace zbiornik z przodu

    - zawieszenie do szwendactwa standardowe wystarcza, do sportowo-wyscigowo-dynamicznej jazdy lepiej wstawic w pelni regulowane przod od husq i tyl hyperpro czy ohlinsa - pytanie ile osob to wykorzysta...

    - w enduro R swiatla byly (i chyba sa) dramamtyczne, nie nadaja sie do niczego nie mowiac o jezdzie w nocy ani na szosie ani w terenie, standard w xch troche lepszy ale dalej daleki od oczekiwan

    - spalanie minimalnie wieksze w ktm (0,2-0,5l/100km) - srednia orientacyjna z wyjazdow typu bieszczady off, ukraina off, rosja itd

    - przy jednym i drugim do tankowania trzeba przesuwac rogala - w xsie na bok jeden rog, w 690 calosc przesuwac do przodu

    A podsumowujac ... oba wjezdzaja tam gdzie daja rade technika i umiejetnosci kierujacego ...

    • Like 7

  4. W wersji z ponizsza tylko lista dodatkow (standardowy amortyzator z tylu) :

    - sprężyny progresywne hyperpro

    - wydech leovince X3

    - filtr powietrza gabkowy Touratech, standard i K&N

    - podniesienie kierownicy touratech

    - dzwignia hamulca tylnego touratech

    - dzwignia zmiany biegow regulowana touratech

    - przednia felga excel 21"

    - akcesoryjne tuleje dystansowe bashplate.de

    - duza oslona silnika bashplate.de

    - oslona przedniej zebatki/kartera bashplate.de

    - prowadzenie lancucha tylniej zebatki touratech

    - oslony dloni Zeta XC - listki porysowane

    - rajdowa owiewka z wykonanym w domu stelazem pod swiatla i dywanowa deska rozdzielcza

    - dwa swiatla bi-xenon zakupione na www.theretrofitsource.com wraz z sterownikiem - 35W HID pochodzacy z infiniti FX35

    - blotnik Polisport UFX Freeflow

    - skladane lusterka KTM

    - duze sruby kół - KTM - rozmiar 27

    kierunkowskazy LED

    - dwa gniazdka zapalniczki 12V na desce rozdzielczej

    - mocowanie RAM mount - np pod GPS

    CENA 16500 ,-


  5. . Tiger to funbike dla szaleńców a kobietę na tylnym siedzisku zamęczysz albo zgubisz. Spróbuj a się przekonasz.

    Polemizowałbym ;) Subiektywne moje opinie.

    DL najspokojniejszy i najbardziej szosowy i ... IMHO Taki nijaki... W firmie 3 kolegów nimi po mieście do pracy jeździ... Jedyna zaleta jaka widzę to cena.

    F800gs silnik elastyczny (to plus) ale i trzeba go mocno poganiać ... na plus pozycja na stojąco, węższy bak, niżej środek ciężkości i spalanie. Plecaczek po przejechanych prawie 900km jednego dnia na standardowej kanapie ma równie dość jak na każdym innym moto...

    Tiger w wersji 2013 silnik dający mnóstwo radochy, plecaczek sie zgubić nie chciał, siedzenie na weekendowa wycieczke z dystansem lekko ponad 600km w 2 osoby daje radę ... Dalszej nie było okazji ...

    Xchallenge jest najlepszy (do zupełnie innego typu podrozownia) a Kartagina powinna zostać zburzona ;)

    • Like 6

  6. Prawie 1700km po Gruzji w tydzien. Udalo sie obejrzec polowe tego co zamierzalem i druga polowe tego czego nie zamierzalem :)

    Czesc planow zweryfikowaly zasypane jeszcze sniegiem przelecze (Lentekhi-Uszunguli) i droga do Omalo.

    Do Ushunguli ostatecznie dotarlismy z drugiej strony piekna droga z Mestii :D 46km w niecale 1,5h co jest dosc dobrym wynikiem

    Duzo wspanialych roznorodnych krajobrazow, duzo doswiadczen, 3 trekkingi: pod lodowcami Uszby i pod sama Uszbe, wygasle wylkany, skalne miasta, klasztory, twierdze itp atrakcje.

    Smieci ... jak w duzej czesci postsowietow sa wszedzie i to w ilosci wiekszej niz w tych miejscach w rosji gdzie zdarzalo mi sie bywac... w domach i restauracjach czysto ale o otoczenie nie dba nikt.

    Budownictwo ... jak cala reszta wyjatkowe - nowoczesne konstrukcje przeplataja sie z totalnymi ruinami, prowizorka najtrwalsza i wszech obecna.

    Styl jazdy gruzinow .... unikalny ;) ... Tiblisi i Batumi to jeden wielki mieszajacy sie potok pojazdow zmierzajacych w roznych kierunkach... zasady ruchu drogowego sa umowne... wyprzedzanie na ciaglych, wniesieniach, zakretach, na trzeciego i czwartego na porzadku dziennym.... w nocy zmiana swiatel z drogowych na mijania w losowych momentach...

    Policja jak wyjeta z ametykanskich seriali - od pojazdow po umundurowanie i wyposazenie ... w tydzien zaliczylismy jedna kontrole drogowa - dokumenty trzezwosc itp

    Drogi - sa ale czasem jak by ich nie bylo - jak w Rosji i na Ukrainie tak i w gruzji kolorem drogi na mapie sie nie ma co sugerowac - zdarzaja sie szutry, kamieniste dukty czy kilkudziesiecio km rynny z blotem tam gdzie narysowano zolta (teoretycznie asfaltowa) droge

    Nowe okreslenia:

    - niewzruszony jak gruzinska krowa (nawet jak ja mijasz o 10cm to dalej stoi tam gdzie stala na drodze).

    - jechac na Gruzina - miec w powazaniu cala reszte na drodze i jakiekolwiek zasady PRD ;)

    Tyle na goraco (07:10 wrocilismy). Teraz czas do pracy :)

    • Like 12
×