Skocz do zawartości

Tomecki79

Użytkownik
  • Zawartość

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

3 Neutral

O Tomecki79

  • Tytuł
    Aktywny

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja:
    Warszawa / Pruszków / Tarchomin
  • Motocykl
    BMW F650GS 2001
  • Przebieg
    80000

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Tomecki79

    Gniazdo zapalniczki

    Witam, mam propozycję do Admina tego działu. Proponuję przeniesienie do nowego wątku postów dotyczących przetartych wiązek i przypiąć na początku list o zagadnieniach elektrycznych. Trudno było się doszukać info na ten temat w wyszukiwarce, bo jest to w temacie "gniazdo zapalniczki" :). Odpowiedni wątek znajduje się tu: --> http://f650gs.pl/topic/749-przetarte-wiazki-kabli-przy-gl-ramy/page__fromsearch__1
  2. Witam, przyznam że i ja jestem zainteresowany takim kabelkiem, miniUSB (oraz ewentualnie Iphone). Czasem jeżdżę z nawigacją i wystająca wtyczka ładowarki na kierownicy trochę mi przeszkadza. Z drugiej strony rozwiązanie z 'uniwersalnym' gniazdem do którego można podłączyć każde USB wydaje się ciekawsze.
  3. Dzięku za schemacik. Kupiłem. Wymieniłem (cała operacja trwała 5 minut plus czas na noszenie klamotów do garażu i spowrotem :) ) Niestetety pomogło częściowo. Przy zimnym silniku dalej potrafi się palić ciągłym światełkiem po czym po wrzuceniu 2 przestaje. Na razie jeżdzę na nowym czujniku i będę obserwował.
  4. Witam, żadko coś piszę ale już mnie przypiliło. Zazwyczaj znajduję rozwiązania problemów na forum i podejżewam, że tym razem też tak będzie. Od pewnego czasu, po glebie postojowej zaczęły dręczyć mnie usterki - nie działający klakson (okazało sie, że działa tylko gdy kierownica skręcona jest w prawo) spalnoy bezpiecznik ogrzewania manetek, a na koniec awaria podczas jazdy szarpanie motocykla i gaśnięcie silnika. Awaria dopadła mnie 1 km od domu i jakoś wróciłem, po czym w garażu moto już nie odpalilo. Ustaliłem co następuje: - po przekręceniu kluczyka, nie ma dźwięku uruchamianej pompy paliwa - rozrusznik nie przekręca silnika, - sprawdziłem napięcie na kostce zasilania pompy i okazało się że jest piękne 0 V! - kostka wskażnika poziomu paliwa (u mnie biała) posiada normalne napięcia akumulatora, - po przekręceniu kluczyka światło i kontrolki palą. Przypuszaczam, że jeden lub kilka przewodów zostało naderwanych podczas tej gleby, stąd zwarcie w obwodzie grzania manetek i spalony bezpiecznik. Objawy z klaksonem zgadzają się z tym co opisał MiKo w pierwszym poście. Pytanie: W którym miejscu szukać? Przy samej głowce ramy? Z tego co widać w Manualu wiązka przechodzi z lewej strony kierownicy. Czy trzeba do tego zdjąc zbiornik oleju? Edit 1 No i znalazłem chyba rozwiązanie chociaż w innym zupełnie temacie :) --> http://f650gs.pl/top...i/page__st__180 Edit 2 Usterka naprawiona ! Ale prawie mnie h.j strzelił jak ją już znalazłem. Czas naprawy: 5 min. Koszt naprawy: 0 zł. (no chyba, że ktoś nie ma lutownicy i cyny) Czas postoju moto i nerwy z tym związane: 2 tygodnie! W moim przypadku po przeszukaniu wiązek, coś mnie tknęło i zajżałem do głównego przełącznika (ten czewony duuuuży przycisk z prawej strony :) ) i okazało się że jeden kabelek się łaskawie ułamał. Spowodowane to było opaską przytrzymującą wiżakę tuż przy wyjściu z przycisku oraz .... moją glebą postojową :D
  5. Walczę z tym problemem już jakiś czas... tak od zeszłego roku. Jak zaczęły pojawiać się niskie temperatury powietrza, to efekt się nasilał, wraz ze wzrostem pemperatury zanikał. Stąd wniosek, że to nie przetarty kabel (instalacje przejżałem i śladów przetarcia nie widać), konektor wypinałem, wyczyściłem i dokładnie wpiąłem, więc zakładam że to też nie to (zasadę "podłączone lepiej działa" znam ;)), padająca żarówka padła by dość szybko i nie miało by to związku z temperaturą powietrza. Tak jak już wspomniałem w poprzednim poście, po rozgżaniu silnika (oleju) kontrolka właściwie gaśnie i zapala się tylko w przypadu urzywania biegu jałowego. Odłączony lub uszkodzony sensor wydaje mi się najbardziej prawdopodobny, pytanie jak się do niego dostać?
  6. Witam, postanowiłem odświrzyć wątek bo innego na forum nie znalazłem na ten temat. Przegrzebałem dziłay mechanika ogólna oraz zagadnienia elektryczne i nie znalałem odpowiedniego rozwiązania problemu. Jak w temacie mam problem z kontrolką biegu neutralnego. Świeci się właściwie na każdym biegu. Na zimnym silniku świeci się cały czas, a po rozgrzaniu "mruga" jak by "chciała" zgasnąć. Czasem nawet gaśnie na dłuższy czas. Jednak zawsze rano problem wraca. Mechanicznie nie ma problemu z wrzecaniem biegów bądź luzu. Czy macie pomysły co może być przyczyną takiego zachowania kontrolki?
  7. Tomecki79

    Witam z Pruszkowa.

    Witam kolegę sąsiada :)
  8. Tomecki79

    Pozdrowienia z Pruszkowa

    Witaj, Pamiętam to spotkanie :) jaki te świat mały. Wnioskuje że nadal jeździsz gs-em. Na piwko to na razie nie mam czasu ale we wrześniu będę trochę mniej obciążony, wiesz sezon urlopowy się skończy w firmie...
  9. Tomecki79

    Gniazdo zapalniczki

    Ja mam gniazdo zapalniczki zamontowane na kierownicy. W "nie" dakarze go nie ma w standardzie, więc za 80 zł nabyłem takie gniazdo na Boxer-parts i zamontowałem bezpośrednio do akumulatora, nie zapominając oczywiście o bezpieczniku :D Przydaje się na dłuższe wyprawy do podładowania komóry i do navi. Sprawdzanie co jakiś czas mapy papierowej i jazda w nieznane ma swój urok, ale nie lubię utrudniać sobie życia 8-) Przy najbliższej okazji wrzucę zdjęcia.
  10. Tomecki79

    Pozdrowienia z Pruszkowa

    Naklejki Dakara zrobił poprzedni właściciel, w pierwszej chwili chciałem je zdjąć ale w końcu wygląda dość osobliwie :( To zależy o której jeździsz, ja Jerozolimskimi tylko przed 7 rano - nie chce mi się przepychać pomiędzy autami, później śmigam przez ursus, bo mam łatwiej do pracy dojechać.
  11. W zeszłym roku zacząłem swoją przygodę z motocyklami i zacząłem od GS-a, z powodu pozytywnej opinii o tym modelu 8-) Zrobiłem na nim do tej pory łącznie 15kkm w tym 2 tygodniową trasę Wawa - Londyn - Wawa. Świetne moto na początek, wybacza wiele błędów i daje mnóstwo radości z jazdy. Nie uważam, że jest "nudny" jest po prostu w miarę łatwy w prowadzaniu, a do tego nie pozwala "zapier...ać" więc potencjalnie bezpieczny. Przed kupnem motoru przejechałem tylko tyle godzin co na kursie, po czym w kwietniu po zakupie wybrałem się na zlot ze znajomymi do pod Rzeszów (około 600km w obie strony). Moto dowiozło mnie na miejsce i z powrotem bez problemów, pomijając glebę postojową :lol: pomimo moich niewielkich umiejętności. Osobiście nie spotkałem się do tej pory z negatywnymi opiniami o tym motocyklu, raczej z pozytywnym zaciekawieniem. Używam go na co dzień do dojazdu do pracy oraz na różne wycieczki. Dzisiaj na trasie jadąc obok innej maszynki zdałem sobie sprawę, że nie zamienił bym tego pojazdu na nic innego :!:
  12. Tomecki79

    Pozdrowienia z Pruszkowa

    Witam formumowiczów, moje moto to GS z 2001 czerwony.
×