Skocz do zawartości

Dmieszcz

Użytkownik
  • Zawartość

    163
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

91 Excellent

O Dmieszcz

  • Tytuł
    Stały bywalec
  • Urodziny 18.08.1973

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja:
    Piastów
  • Motocykl
    F650GS, ETZ150
  • Przebieg
    52500
  1. Dmieszcz

    Bezpieczeństwo, Niebezpieczne sytuacje

    Proponuję ustawienie fotoradaru i blokady drogi z punktem zdawania praw jazdy :-) Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  2. Dmieszcz

    Zbiornik buforowy i takie tam...

    Zwierz, Ty też poszukaj lepiej innego hydraulika [emoji6] Nie ustawia się tak wysoko podłogówki. Potem są problemy z krążeniem, puchnące stopy i inne atrakcje. Chyba, że to maksymalna możliwa temperatura, a ustawiasz niżej... Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  3. Dmieszcz

    (K) VW, Audi lub inny, średniej klasy

    Z tego co Wien, klasa X, to Navarra. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  4. Dmieszcz

    (K) VW, Audi lub inny, średniej klasy

    Żeby nie było, to dałem załozycielowi wątku też konkretną propozycję. W większości marek znajdują się zarówno udane konstrukcje jak i konkretne wtopy (w VW brakuje od dawna tych pierwszych). Produkty PSA mam dobrze opanowane, dla tego się wypowiadam. Z E46 wróciłem na Citroena, bo wolę Diesle a BMW z tych lat w Dieslu rujnuje kieszeń i/lub nerwy. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  5. Dmieszcz

    (K) VW, Audi lub inny, średniej klasy

    Moja pierwsza C4 1.6HDi 110 jeździ nadal u szwagra i ma 260000. Sprzęgło zaczyna dopiero padać a wtryski jeszcze nie. Jedno tankowanie słabego paliwa potrafi je posadzić. Są przypadki nieuleczalnych jednostek, ale HDi to bardzo udana i przewidywalna rodzina silników. Niczego nie da się użytkować całkiem za darmo. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  6. Dmieszcz

    (K) VW, Audi lub inny, średniej klasy

    Mam kilkusettysięczne doświadczenie z tymi silnikami. Jedna dwumasa 2000zł (targałem samuraja paletą + jazda po mieście) i jeden EGR za 700zł zużyta pompa paliwa (tutaj używka za 700 z wymianą). Nic więcej. Oceńcie sami, czy to dużo na 13 lat. Wawa + autostrada. Lalki nie było. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  7. Dmieszcz

    (K) VW, Audi lub inny, średniej klasy

    Nie wiem jakie masz preferencje. Ja wystawiłem coś takiego: http://allegro.pl/bmw-e46-316i-sedan-1-8-benz-2004r-172500km-prywat-i7146046452.html Za jego stan mogę ręczyć, ale go nie odmłodzę. Też miałem 20 tysi, więc kupiłem za 15 i 5 wsadziłem żeby było na cacy. Takie założenie. Po mieście 9 latem do 10.5 zimą. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  8. Dmieszcz

    DPF, EGR - czy ktoś usuwał?

    Dla tego napisałem że syfią, nie że dymią. Podobnie jak Jarek rozumiem konsekwencje usuwania filtra. Nie mam zamiaru do nikogo pisać, ale jeśli sobie rozmawiamy, to szczerze mówię co myślę o truciu siebie i innych w ramach oszczędności. W zakresie szkodliwych cząstek stałych: Stare Diesle pracowały na innych parametrach. CO2 emitowały więcej innych rzeczy mniej. Tych pyłów o których pisałem ja i Jarek, akurat mniej. Przy zwiększonym ciśnieniu doładowania i sprężania, nawet benzyniaki zaczęły emitować tlenki azotu i cząstki stałe. Dla tego od września wszystkie benzyny z turbo będą już miały katalizator NOx i filtr DPF Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  9. Dmieszcz

    DPF, EGR - czy ktoś usuwał?

    Mam nadzieję że nie trafię za Ciebie w korku żeby wdychać ten syf który wyprodukujesz. Stare Diesle że sprawnym wtryskiem mniej syfią niż te nowe z usuniętym filtrem. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  10. Dmieszcz

    Zbiornik buforowy i takie tam...

    Recylkulację też polecam. Od razu ciepła. Wygoda i mniejsze straty. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  11. Dmieszcz

    Zbiornik buforowy i takie tam...

    Teraz bym tak zrobił. Jak padnie, wymienię na większy, też dwu-funkcyjny. Zasobnik jest przy piecach i ma stałą temperaturę. Dalej jest sprzęgło hydrauliczne i elektrozawory trójdrożne. Wszystko reguluję na jednym ekraniku. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  12. Dmieszcz

    Zbiornik buforowy i takie tam...

    Tak, jeśli się zamontuje 25KW pelaciak i jedynie 15KW gaziak. Ponadto pelaciak wygrzewa swoją część bufora, więc oprócz większej wydajności jest 2x więcej ciepłej wody. Kiedy nie działa ogrzewanie, gaziak nadąża bez problemu. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  13. Dmieszcz

    Zbiornik buforowy i takie tam...

    Potwierdzam. Mam rekuperację i porządne okna. Jedyny powód używania pellets to zbyt mały piec gazowy, żeby wygrzać szybko wodę na kąpiel dla wszystkich. Bufor rozwiązuje problem dla 3 pierwszych osób. Później trzeba zaczekać pół godziny. Nie znam wszystkich zastosowań bufora, ale na pewno kompesuje chwilowe skoki zapotrzebowania na ciepłą wodę. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  14. Dmieszcz

    Zbiornik buforowy i takie tam...

    Mój piec jest z podajnikiem. Jakby co zmieniam program i jadę na groszku, ofsie albo zakładam ruszt i palę starym płotem. W zasadzie tylko na olej nie mogę opalać. To chyba jest uniwersalne rozwiązanie? Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  15. Dmieszcz

    Zbiornik buforowy i takie tam...

    Mam zrobioną instalację "hybrydową". 800L podzielony na 3 strefy: solar, gaz, pellets. Przy obecnych cenach energii nie opłaca się podłączyć solarów, więc gaziak 15KW odpala się alternatywnie, kiedy peleciak 25KW się wyłączy. Do +5 używam samego gaziaka. Wszystko spina automatyka. Obsługa pieca to 20-30 minut raz w tygodniu, zasobnik 150kg. Stała temperatura pomieszczeń i wody. Kotłownia wygląda jak maszynownia U-bota, ale wszystko działa od 7 lat. Duży zbiornik jest użyteczny, przynajmniej w takim układzie jak mój. Odnośnie pieca, to nie lepiej już nowszy, na pirolizie drewna? Ponoć znacznie efektywniejszy. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
×