Skocz do zawartości

iLuke

Użytkownik
  • Zawartość

    28
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

O iLuke

  • Tytuł
    Aktywny

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja:
    Katowice / Szkocja
  • Motocykl
    BMW Dakar

Ostatnie wizyty

875 wyświetleń profilu
  1. nie mam dostępu do sprawnych budzików - chyba że je kupię - czego oczywiście chciałbym uniknąć, mierzenie napięć przy wtyczce nic mi nie da bo się nie znam, luty mogę sprawdzić - myślę że to ostatnia rzecz która została przed kupnem nowych ( używanych ) zegarów
  2. Wczoraj wieczorem rozebrałem mojego Dakara, wyczyściłem czujnik w kole, prześledziłem cały kabel odpowiedzialny za prędkościomierz, to samo zrobiłem z kablem odpowiedzialnym za ikonę rezerwy paliwa, oba kable są zdrowe ( z kolegą zrobiliśmy taki test żarówkowy :) . Rozebrałem też zegary na czynniki pierwsze, ktoś już tam chyba kiedyś wkładał swój nos. Nasuwa mi się wniosek że problemem mogą być zegary. Mam teraz do was 4 pytania: 1. czy mój wniosek jest słuszny, czy to zegary, czy powinienem sprawdzić coś jeszcze ? ( przypomnę że świeci się cały czas kontrolka paliwa oraz nie działa prędkościomierz, co za tym idzie nie działa też kilometromierz ) 2. Czy zegary od zwykłego f650 gs będą pasować do dakara ? 3. czy ktoś ma do sprzedania zegary ( przypomnę Dakar rocznik 2005 ) ? 4. gdzie poza allegro i ebay można szukać używanych ? Pozdro dla wszystkich
  3. Witam. Właśnie wróciłem z garażu, po odpięciu białej kostki dalej kontrolka rezerwy świeci. Co teraz powinienem sprawdzić , zegary ? kable ? w którym miejscu zacząć poszukiwania? Wszelkie rady mile widziane
  4. dobra - jutro to sprawdzę ponownie i dam znać Dzięki wielkie
  5. jeśli odepnę i zgaśnie to znaczy że ? - a jeśli odepnę i nie zgaśnie to ?
  6. Warsztaty w Szkocji są baaaardzo drogie a fachowcy baaardzo słabi. Nie dał bym im do naprawy biegacza mojej córki a co dopiero mojego dakara. Czujnik jakoś ogarnę, ale kostek jest kilka - która to ?
  7. Dzisiaj spędziłem kilka godzin na macaniu kabli mojego dakara , i kontrolka rezerwy paliwa jak świeciła tak świeci , problemy z prędkościomierzem jak były tak są nadal. Czy ktoś może mi wskazać jak laikowi gdzie dokładnie szukać tych problemów, których kostek oraz których kabli - bo jest tego trochę. Dzięki wielkie za pomoc
  8. Witam Chciałbym podpiąć iphona ( jako nawigacja ) do bmw Dakar z tego co widzę jest tu wejście, niestety nie pasuje do niego ładowarka samochodowa, jest na to jakiś patent, bądź przejściówka, ktoś może coś doradzić, wskazać ?
  9. Raby - możesz rozwinąć swoją wypowiedź o więcej szczegółów, marny ze mnie elektryk ?
  10. Witam wszystkich Udało mi się w końcu kupić mojego Dakar, mam jednak mały problem. Cały czas pali się pomarańczowa kontrola rezerwy paliwa,oraz czasami nie działa prędkościomierz. Czy ktoś może mi z tym pomóc, gdzie szukać problemu ? Pozdrawiam wszystkich z forum Łukasz
  11. ok - jak pojadę go oglądać to sprawdzę wszystko tak jak mówicie , jeśli nic nie znajdę na połączeniach to jaki wróżycie najgorszy wariant , oraz jaki koszt może się z tym wiązać ?
  12. Witam Mam szybkie pytanie do znawców f650 w szczególności w wersji dakar. Mam do kupienia z wyglądu ładnego dakara. Po rozmowie z właścicielem dowiedziałem się że świeci się cały czas kontrolka abs oraz nie działa licznik przebytych kilometrów. Właściciel mówi że to się stało nagle podczas jazdy w deszczu i to ponoć bolączka tego modelu. Czy ktoś może się wypowiedzieć na ten temat, bo nie wiem czy to mina związana z dużym kosztem czy duperela którą naprawię sam bądź też tanim kosztem. Pozdrawiam i czekam na info. Dodam tylko że Dakar jest z 2005 roku. Pozdrowienia dla wszystkich
  13. iLuke

    Kask dualowy

    Jako uzupełnienie tematu wklejam tekst jak dobrać odpowiedni kask - zakładam że też się przyda komuś kto dopiero startuje. Tekst pochodzi z jakieś strony internetowej, niestety nie pamiętam z jakiej. TEST KASKU: 1 Test pozycji oczu 2 Test kształtu głowy przy pomocy palca 3 Test odległości szczęki 4 Test luzu na bokach i z przody/tyłu głowy 5 Test obrotu kasku na głowie 6 test ściągnięcia kasku za szczękę 7 test ściągnięcia za tył kasku 8 test położenia paska zapięcia 9 test ucisków Rozwinięcie poniżej: 1 Oczy powinny znajdować się w środkowej linii wizjera 2 Wsuń palec pomiędzy czoło a kask i przesuwaj w prawo, potem w lewo; wyczuwalna odległość powinna być stała; jeżeli nie możesz wsunąć palca z powodu braku miejsca, to na całej długości wizjera. W ten sposób badasz dopasowanie kasku do kształtu głowy w jej obwodzie. Jeżeli odległości są bardzo nierówne, to ten kask nie jest dla Ciebie! 3 Pomiędzy ustami i szczęką kasku powinien zmieścić się przynajmniej jeden palec (lub dwa) nawet w sytuacji przesuwania kasku do tyłu (np. poprzez nacisk na szczękę od przodu) 4 Sprawdź czy nie ma zbyt dużego luzu przy poruszaniu kasku przód – tył i na boki. 5 Kask nie może obracać się na głowie, ani centymetra. Przy próbie obrócenia kasku na głowie powinieneś mieć uczucie, że wraz z kaskiem porusza się skóra twarzy i głowy. 6 Spróbuj ściągnąć kask za szczękę podnosząc ją do góry. Nie powinien się przesuwać. 7 Spróbuj pociągnąć kask na jego tył do przodu. Nie powinien się poruszać a tym bardziej zjechać na oczy. 8 Zwróć uwagę, czy pasek zapinający kask jest w odpowiedniej pozycji. Czy np. nie wpija się w szyję lub dotyka tylko spodu brody. Powinien dobrze trzymać kask i wygodnie opierać się o spód Twojej szczęki. 9 Załóż poprawnie kask i pochodź w nim około 10 – 15 minut zwracając szczególną uwagę na punkty ucisku. Kask powinien być ciasny ale wygodny. Może uciskać w policzki twarzy ale nie powinien powodować bólu. Jeżeli czujesz punktowy ucisk na czaszce (czasami tylko z jednej strony), to odpuść sobie ten „garnek”. Może się nigdy nie ułożyć i powodować bóle głowy.
  14. iLuke

    Kask dualowy

    Witam Jak każdy początkujący motocyklista musiałem się zmierzyć z pewnym problemem związanym z zakupem pierwszego kasku. Od samego początku założyłem że będzie to kask dualowy a głównym kryterium kasku nie będzie cena a bezpieczeństwo oraz ułożenie kasku na głowie. Prześledziłem wiele testów kasków ( angielskie, niemieckie, australijskie ), różne opinie forumowiczów, przeczytałem sporo prasy na ten temat i powstała moja skromna lista kasków godnych uwagi. Będzie mi bardzo miło jak ktoś będzie tę listę rozwijał i dodawał swoje własne odczucia na temat użytkowania poszczególnych egzemplarzy. AGV AX8 Dual Evo Shoei Hornet DS Bell MX-9 Adventure Arai Tour-X 4 Nolan X-Lite X-551 Icon Variant Nishua Enduro Carbon Kolejność kasków przypadkowa. W moim przypadku po przymiarce kasków padło na kask AGV AX8 Dual Evo, chociaż wahałem się ( dobrze leżał na głowie ) nad Arai Tour-x4 , niestety stosunek jakości do ceny niewspółmierny, cena zabija ten kask. Pozdrawiam wszystkich
  15. ok - super. Wielkie dzięki za info. Jeśli chodzi o ABS i podgrzewane manetki, to co artykuł to inna wersja. Jedni piszą że ABS i podgrzewane manetki to opcja dodatkowa dla zwykłego GSa a w Dakar to standard wyposażenia a inni że dla Dakara to też opcja - zwariować można !
×