Skocz do zawartości

Snajk

Użytkownik
  • Zawartość

    91
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

37 Excellent

O Snajk

  • Tytuł
    Zadomowiony

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja:
    Warszawa
  • Motocykl
    BMW F650GS 2000r.
  • Przebieg
    -

Kontakt

  • Gadu-Gadu
    -

Ostatnie wizyty

431 wyświetleń profilu
  1. Snajk

    Ubezpieczenie OC

    Napis "daytime use only" jest po ang. I nie wiem właśnie czy nas obowiązuje itp. Szybka oryginalna, przeźroczysta. Kask wychodzący z fabryki ma homologacje ECE jako całość. Ingerencja (zmiana szybki, naklejenie folii, malowanie) może, ale nie musi, spowodować utratę tej homologacji. To tak jak wymienisz tłumik na super głośny itp i pojazd nie przejdzie przeglądu. A zmieniłeś tylko jeden element pojazdu. Jeśli ktoś ma potwierdzone informacje, co można, a co nie to proszę o napisanie. Wizjer ma oddzielną homologację bo jest to element podlegający wymianie. Jak żarówki. I nowo założona nadal powinna mieć homologację. I proszę. Nie mylmy Certyfikatu CE z homologacja ECE (np: E9 w kółeczku). Niestety nie wiem jak pinlock wpływa na tę homologację. I czy poza tym dołączonym do kasku można używać innych? Czy można tylko w dzień itp? A szybkę przyciemnioną mam też oryginalną HJC. Ale co z tego jak nie ma na homologacji? Mogę na torze jej sobie poużywać. Podobnie jest z szybami w samochodach. Przednie i przednie-boczne nie mogą być przyciemnione. I okulary przeciwsłoneczne. O ile się nie mylę kierowca może użwać tylko o kategori przyciemniania maksymalnie 3. Żeby nie było. Jestem świadomy tego, że jest mała szansa, że policjant to sprawdzi podczas kontroli. Ale w momencie wypadku i wypłaty dużego odszkodowania ubezpieczyciel może być bardziej wnikliwy.
  2. Snajk

    Ubezpieczenie OC

    CE To nie homologacja. To tylko certyfikat pozwalający na obrót takiej rzeczy w handlu i do używania. By coś mogło poruszać się po drogach publicznych potrzebuje homologacji ECE. http://infokaski.pl/kask-motocyklowy-certyfikat-ce-a-homologacja-ece/ Czyli np: przyciemniane szybki czy folie nadają się na zamknięty tor ale nie na drogi publiczne (wg mnie). Nie mam też przy sobie instrukcji kasku ale podjerzewam, że tam może być napisane coś w stylu "zabrania się naklejania czegokolwiek na kask" itp. Jednak nadal nie rozwiązuje to kwestii oryginalnego wizjera z homologacją i napisem "daytime use only". No i jeszcze pinlock mnie zastanawia.
  3. Snajk

    Ubezpieczenie OC

    Nie chodzi mi o prawidziwe życie i praktycznośc tego rozwiązania. Jestem świadomy, że taka szybka jest tylko na dzień. Pytam sie tylko o aspekty prawne i potencjalne problemy z ubezpieczycielem. A co do folii. Jest tańsza ale pewnie też nie ma homologacji + producent kasków zabrania naklejania na wizjer czegokolwiek itp (domyślam się, muszę sprawdzić). No I kupując drugą szybkę można wrócić do przeźroczystej w każdej chwili bez żadnej ingerencji. Pozdrawiam, Snajk
  4. Snajk

    Ubezpieczenie OC

    Cześć wszystkim! Zakupiłem sobie lekko przyciemniany wizjer do kasku. Założyłem. Świat stał się piękniejszy. Słońce nie razi po oczach. Lepiej widać co na drodze. No elegancko . Gdy chciałem już wyrzucać opakowanie doczytałem "Tylko do używania na torze" i "Tylko do używania w dzień" itp. Co jest? Żeby nie było nie domówień, posiadam kask - HJC FG-ST. Zatem nie żaden No-Name. Zacząłem doczytywać i rzeczywiście wizjer nie ma homologacji . W związku z tym nie ma wielkiej literki "E+liczba w kółeczku" na nim.Tyle co poczytałem to chyba większość przyciemnianych nie ma homologacji. Ale to nie koniec zabawy. Patrzę na swój poprzedni wizjer - przeźroczysty oryginalny. Ten ma homologacje ale także ma napis "tylko do używania w dzień". Pinlock - wyczytałem, że podobno też "tylko do używania w dzień". Napisów potwierdzających homologację na nim samym nie znalazłem. I teraz chciałem się dopytać jak wygląda sprawa z potencjalną wypłatą ubezpieczenia bądź określenia sprawcy wypadku. Czy nagle okazuje się, że montując pinlock, zakładając lekko przyciemnanią szybę bądź jadąc w nocy nawet z oryginalną narażamy się na problemy z ubezpieczycielem w razie jakiegoś wypadku? Pozdrawiam, Snajk
  5. Snajk

    Uszkodzony f 650 gs w całości na części

    To życzę powodzenia w reanimacji! Ja także swojego naprawiam. I są już pierwsze sukcesy!
  6. Snajk

    Uszkodzony f 650 gs w całości na części

    To na czym stanęło? Sprzedajesz samemu pojedyncze części? Bo ja sam mam listę drobnicy do zakupienia .
  7. Snajk

    Bezpieczeństwo, Niebezpieczne sytuacje

    Również zdrówka życzę @Centrino !
  8. Może to nic nie wniesie, ale sprawdź czujnik temperatury powietrza w dolocie i połączenia przy wtyczce. Ja miałem sytuację, że motocykl gasł mi czasami przy dojeżdżaniu do świateł itp. Po 3 dniach poszukiwań i podłączeniu do GS911 okazało się, że komputer dostawał błędne sygnały od tego czujnika rzędu -20'C do +60'C. Po sprawdzeniu okazało się, że winowajcą była wtyczka od tego czujnika, z której obluzował się kabelek. Szybka wymiana wtyczki i gra gitara. Pozdrawiam, Snajk
  9. Snajk

    Uszkodzony f 650 gs w całości na części

    Wiem, wiem. Ale, że mi się nie spieszy to poluję na okazję. A nuż się uda.
  10. Snajk

    Uszkodzony f 650 gs w całości na części

    A może masz błotnik przedni co jest montowany przy najniższej półce przy lagach? https://zapodaj.net/images/f2c46b4dc9b9b.jpg Pozdrawiam, Snajk
  11. Snajk

    Bezpieczeństwo, Niebezpieczne sytuacje

    Dziękuję za miłe słowa. Jej stopa przejęła właśnie ciężar motocykla bo wpadła pod boczny kufer. Jednak na serio boję się myśleć co by było gdyby nie miała tych butów. I jeszcze szczęście w nieszczęściu, że ludzie okazali się bardzo pomocni. Nawet małżeństwo, w które wjechałem. Okazało się że sami mają motocykl. I osoba jadąca za mną też była motocyklistą i naprawdę się zaopiekowali nami a później sprzętem. Pozdrawiam! Snajk
  12. Snajk

    Bezpieczeństwo, Niebezpieczne sytuacje

    No i wczoraj miałem swój pierwszy wypadek/stłuczkę motocyklową. Z mojej winy i głupoty. Jechaliśmy (ja + pasażerka) w sznurku samochodów jeden za drugim, z prędkością około 40-50km/h i zachowałem odpowiednio duży odstęp i z tego powodu rozglądałem się na boki co było błędem (złudne poczucie bezpieczeństwa). Gdy spojrzałem do przodu to ledwo zdążyłem nacisnąć hamulce i lekko skręcić w prawo i uderzyłem w samochód stojący w korku przede mną. Wtedy prędkość pewnie była 20-30km/h. Motocykl (kufer) przygniótł nogę pasażerki. To tak w wielkim skrócie. Bilans: Pasażerka ma zmiażdżoną jedną kość śródstopia prawej stopy (od dużego palca) i jest poobijana. Stopa w gipsie. Za tydzień ma mieć kontrole to może zdejmą jej gips i założą stabilizator. A ja jestem w sumie tylko poobijany. Ogólnie jechaliśmy w pełnych strojach motocyklowych. Jednak gdyby pasażerka nie miała butów motocyklowych (kupione 2 tygodnie temu), to nie wiem co by zostało z jej stopy, bo była tak wygięta, że myślałem, że ma połamaną nogę w kilku miejscach. Zatem polecam porządne buty motocyklowe i dobre ochraniacze na biodra bo było podejrzenie pękniętej miednicy. No i oczywiście pełną koncentrację na drodze. Pozdrawiam! Snajk
  13. Snajk

    Czujnik ciśnienia oleju

    Kurza stopa! Przepłaciłem ponad 1zł! A że kupiłem 2 to przepłaciłem całego Harnasia! Ale za to wspieram polską markę Ursus a nie coś od Passeratti .
  14. Snajk

    [K] Kupię przedni błotnik

    Ekhm . Ale dziękuję za troskę .
  15. Snajk

    [K] Kupię przedni błotnik

    Na bmwstore już sprawdziłem ceny ale liczę, że może ktoś będzie miał po taniości. Nie spieszy mi się to mogę spokojnie szukać .
×