Skocz do zawartości

Snajk

Użytkownik
  • Zawartość

    108
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Posty dodane przez Snajk


  1. Odkopuję temat!

    Zamierzam nabyć sobie stabilizator/ochraniasz szyi/karku. Jazda głównie asfalt/szutry, może lekki off. Żadne tam hardkory i urywanie kabli od internetów.

    Czy najtańsze stabilizatory typu:
    https://akcesoriamotocyklowe.pl/product-pol-68878-STABILIZATOR-SZYI-EVS-R3-RACE-COLLAR-BLACK.html
    Są coś warte? Bo wydaje mi się, że przez brak usztywnienia z tyłu jedynie to może stabilizują boczne uderzenia kasku o obojczyk. 
    Czy się mylę i lepszy taki niż żaden?

    Pozdrawiam,
    Snajk
     


  2. Hej!

    Dla kolegi zamierzamy kupić uchwyt na kierownicę. Wybór padł na Ram Mount X-Grip bo są same dobre opinie itp.

    Jaki wg Was jest najlepszy sposób montazu tego na kierownicę? Bo widziałem kilka uchwytów z jedną bądź dwa kulami do obrotu.

    Motocykl to Honda Transalp XL700V. Ktoś się oerientuje jakiej średnicy jest tam kierownica?

    Pozdrawiam,
    Snajk


  3. Profesor filologii polskiej na wykładzie: 
    - Jak Państwo wiecie w językach słowiańskich jest nie tylko pojedyncze zaprzeczenie. Jest też podwójne zaprzeczenie. A nawet podwójne zaprzeczenie jako potwierdzenie.
    Nie ma natomiast podwójnego potwierdzenia jako zaprzeczenia. 
    Na to student z ostatniej ławki: 
    - Dobra, dobra.

    Zatem... Jasne jasne ;)

    • Like 1

  4. Za tyle złotych monet kupię 4020 Harnasiów. Trzeba mieć jakiś plan na życie.

    A na serio. Myślę by się przesiąść na małe i lekkie enduro. Tylko muszę jeszcze poszukać jakie bo nawet do 250cc muszę podchodzić z  https://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/30178879/ . 

    A gdy pasażerka wydobrzeje i uzbieram kolejne złote monety to chciałbym kupić drugi motocykl typowo na szosę do jazdy we 2. Ale to już bardziej odległa przyszłość. 

    Pozdrawiam,
    Snajk


  5. Cześć Wszystkim!

    Na sprzedaż jest motocykl BMW F650GS rocznik 2000. Przebieg 51778 km.


    Motocykl zakupiłem w listopadzie 2016 roku. Wymagał wtedy, by włożyć w niego trochę pracy, serca i pewnych nakładów finansowych. Starałem się o niego dbać jak najlepiej. Drobniejsze naprawy wykonywałem samemu, większe zlecałem warsztatowi „Stajnia Motocyklowa”. Zakupiłem do niego także wiele akcesoriów związanych z dalszymi podróżami.  Niestety, pod koniec kwietnia 2018 roku miałem na nim mały wypadek co doprowadziło do powstania kilku uszkodzeń. Przed wypadkiem udało mi się odbyć kilka mniejszych wycieczek, które można przeczytać na stronie www.1plecak.pl

    Najważniejsze czynności serwisowe:
    - 02.04.2017 – 48 271 km -  wymiana oleju (Motul 5100 10W40), filtra oleju i powietrza,
    - 10.05.2017 – 48 327 km - tzw. „Duży przegląd” w Stajni Motocyklowej (m.in. wymiana płynu hamulcowego, świecy, regulacja zaworów) i wymiana łożyska sprzęgła jednokierunkowego rozrusznika + uszczelka („Bendix”),
    - 27.03.2018 – 51 078 km – nowe opony Continental TKC70 + nowe dętki w Motogumy,
    - 06.04.2018 – 51 078 km – wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach w Stajni Motocyklowej,
    - 13.04.2018 – 51 556 km – nowy akumulator MotoBatt MB12U.
    - 18.04.2018 – 51 671 km – nowy czujnik ciśnienia oleju,
    - 20.04.2018 – 51 754 km – wypadek.
    - Ubezpieczenie ważne do 31.03.2019r.
    - Przegląd ważny do 21.09.2018r.

    Główne uszkodzenia powstałe w wyniku wypadku:
    - zawieszenie przednie (głównie lewa laga ale nie ma żadnych wycieków),
    - ułamany czujnik ABS (nowy czujnik zakupiony),
    - lewa plastikowa osłona „baku” – popękana
    - plastik przy chłodnicy – popękany.

    Do  zrobienia w najbliższym czasie (gdyby ktoś chciał naprawiać):
    - luzy w tylnym zawieszeniu,
    - dorobienie wtyczki od ABSu (żeńska, ta przy głównej instalacji)

    Po wypadku przejechałem jeszcze 24 km w celu ocenienia strat. Motocykl jeździ prosto, ale kierownica podczas jazdy jest przekrzywiona.

    Akcesoria i wyposażenie motocykla:
    - ABS,
    - Grzane manetki,
    - Oryginalne kufry boczne Vario (ten sam kluczyk co stacyjka), jeden z zaczepów został nadłamany to dostał wzmocnienie z kątownika, z tyłu naklejone taśmy odblaskowe,
    - Kufer centralny Hepco And Becker TC Junior 45 z bagażnikiem + oryginalny stelaż H&B, mieszczą się 2 kaski integralne, lewy zamek nie działa ale kufer ma podwójne ścianki i jest naprawdę sztywny,
    - Gmole silnika,
    - Wysoka szyba + deflektor,
    - Stopka centralna,
    - Handbary,
    - Tankbag Oxford First Time 18l na paski (przejechane około 600km, gwarancja do 24.07.2018),
    - Niska kanapa BMW (dodatkowa – kolor szary), teraz jest założona standardowa,
    - Gniazdo USB i zapalniczki,
    - Pokrowiec Oxford.

    Pozostałe dodatki, które mogę dorzucić: filtr powietrza, czujnik ciśnienia oleju, płyta pod stelaż H&B (samoróbka), nowe dętki Michelina.

    Motocykl do obejrzenia w Warszawie (Bielany).


    Dane do sprawdzenia historii pojazdu:
    Nr rej: WI1757
    VIN: WB10172A2YZE34097
    Data pierwszej rejestracji: 17.05.2000


    Motocykl sprzedaję jako uszkodzony i powypadkowy!

    Zdjęcia dostępne pod tym adresem:
    http://www.1plecak.pl/motocykl-na-sprzedaz/
    Hasło: BMW


    Jest możliwość odbycia jazdy próbnej na własną odpowiedzialność i po zostawieniu kaucji w wysokości ceny motocykla. Podana cena jest oczywiście do negocjacji. Gdyby ktoś chciał zakupić sam motocykl, bez akcesoriów, na części, także zapraszam do kontaktu.

    CENA: 8000 PLN

    Pozdrawiam!
    Snajk

    PS: Ze względu na wyjazd będę dostępny po weekendzie. Wszelkie pytania proszę pisać jako wiadomość prywatna.


  6. Napis "daytime use only" jest po ang. I nie wiem właśnie czy nas obowiązuje itp. Szybka oryginalna, przeźroczysta.

    Kask wychodzący z fabryki ma homologacje ECE jako całość. Ingerencja (zmiana szybki, naklejenie folii, malowanie) może, ale nie musi, spowodować utratę tej homologacji. To tak jak wymienisz tłumik na super głośny itp i pojazd nie przejdzie przeglądu. A zmieniłeś tylko jeden element pojazdu. Jeśli ktoś ma potwierdzone informacje, co można, a co nie to proszę o napisanie.

    Wizjer ma oddzielną homologację bo jest to element podlegający wymianie. Jak żarówki. I nowo założona nadal powinna mieć homologację. I proszę. Nie mylmy Certyfikatu CE z homologacja ECE (np: E9 w kółeczku).

    Niestety nie wiem jak pinlock wpływa na tę homologację. I czy poza tym dołączonym do kasku można używać innych? Czy można tylko w dzień itp?

    A szybkę przyciemnioną mam też oryginalną HJC. Ale co z tego jak nie ma na homologacji? Mogę na torze jej sobie poużywać. Podobnie jest z szybami w samochodach. Przednie i przednie-boczne nie mogą być przyciemnione. I okulary przeciwsłoneczne. O ile się nie mylę kierowca może użwać tylko o kategori przyciemniania maksymalnie 3.

    Żeby nie było. Jestem świadomy tego, że  jest mała szansa, że policjant to sprawdzi podczas kontroli. Ale w momencie wypadku i wypłaty dużego odszkodowania ubezpieczyciel może być bardziej wnikliwy.


     


  7. CE To nie homologacja. To tylko certyfikat pozwalający na obrót takiej rzeczy w handlu i do używania.
    By coś mogło poruszać się po drogach publicznych potrzebuje homologacji ECE.
    http://infokaski.pl/kask-motocyklowy-certyfikat-ce-a-homologacja-ece/
    Czyli np: przyciemniane szybki czy folie nadają się na zamknięty tor ale nie na drogi publiczne (wg mnie).
    Nie mam też przy sobie instrukcji kasku ale podjerzewam, że tam może być napisane coś w stylu "zabrania się naklejania czegokolwiek na kask" itp.

    Jednak nadal nie rozwiązuje to kwestii oryginalnego wizjera z homologacją i napisem "daytime use only". :default_huh:
    No i jeszcze pinlock mnie zastanawia.


  8. Nie chodzi mi o prawidziwe życie i praktycznośc tego rozwiązania. Jestem świadomy, że taka szybka jest tylko na dzień.

    Pytam sie tylko o aspekty prawne i potencjalne problemy z ubezpieczycielem.

    A co do folii. Jest tańsza ale pewnie też nie ma homologacji + producent kasków zabrania naklejania na wizjer czegokolwiek itp (domyślam się, muszę sprawdzić). No I kupując drugą szybkę można wrócić do przeźroczystej w każdej chwili bez żadnej ingerencji.

    Pozdrawiam,
    Snajk

     


  9. Cześć wszystkim! 

    Zakupiłem sobie lekko przyciemniany wizjer do kasku. Założyłem. Świat stał się piękniejszy. Słońce nie razi po oczach. Lepiej widać co na drodze. No elegancko :default_cool:.
    Gdy chciałem już wyrzucać opakowanie doczytałem "Tylko do używania na torze" i "Tylko do używania w dzień" itp. Co jest? Żeby nie było nie domówień, posiadam kask - HJC FG-ST. Zatem nie żaden No-Name.

    Zacząłem doczytywać i rzeczywiście wizjer nie ma homologacji :(. W związku z tym nie ma wielkiej literki "E+liczba w kółeczku" na nim.Tyle co poczytałem to chyba większość przyciemnianych nie ma homologacji. Ale to nie koniec zabawy.

    Patrzę na swój poprzedni wizjer - przeźroczysty oryginalny. Ten ma homologacje ale także ma napis "tylko do używania w dzień".

    Pinlock - wyczytałem, że podobno też "tylko do używania w dzień". Napisów potwierdzających homologację na nim samym nie znalazłem.

    I teraz chciałem się dopytać jak wygląda sprawa z potencjalną wypłatą ubezpieczenia bądź określenia sprawcy wypadku. Czy nagle okazuje się, że montując pinlock, zakładając lekko przyciemnanią szybę bądź jadąc w nocy nawet z oryginalną narażamy się na problemy z ubezpieczycielem w razie jakiegoś wypadku?

    Pozdrawiam,
    Snajk


  10. Może to nic nie wniesie, ale sprawdź czujnik temperatury powietrza w dolocie i połączenia przy wtyczce.
    Ja miałem sytuację, że motocykl gasł mi czasami przy dojeżdżaniu do świateł itp. Po 3 dniach poszukiwań i podłączeniu do GS911 okazało się, że komputer dostawał  błędne sygnały od tego czujnika rzędu -20'C do +60'C. Po sprawdzeniu okazało się, że winowajcą była wtyczka od tego czujnika, z której obluzował się kabelek. Szybka wymiana wtyczki i gra gitara.

    Pozdrawiam,
    Snajk



     

×