-
Zawartość
283 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Days Won
4
Ghost last won the day on 22 Styczeń 2019
Ghost had the most liked content!
Reputacja
622 ExcellentO Ghost
-
Tytuł
Niezły wyjadacz
- Urodziny 15.10.1990
Informacje o profilu
-
Płeć
Mężczyzna
-
Lokalizacja:
LUB
-
Motocykl
F650 był, 390adv jest
-
Przebieg
1.000
-
To i ja coś napiszę...Jeździłem... I teraz tak 125 i ABS to rzadkość ponieważ przepisy nie wymagają aby motocykle 125 posiadały ten system (od 2017 chyba obowiązkowo ABS lub CBS nawet w 125) - Być może CBS ale jego sposób działania pozostawia wiele do życzenia. Natomiast ABS na pewno nie, w dodatku w tych konstrukcjach bardziej Chińskich niż Indyjskich nadal spotyka się bębnowe hamulce jak np we wspomnianej Hondzie CB125F. Alu tu kolejne pytanie trzeba by sobie zadać, lepiej bębny i brak abs, czy np jak w starszej CBR spora tarcza, markowy hamulec, bardzo skuteczny i bardzo ostry i brak ABS - mówiąc szczerze zawsze jak hamowałem tym bądź co bądź naprawdę mocnym hamulcem i wiedziałem że nie ma tam ABS to sam miałem czasem stres O ile na cbr po przejechaniu 100km nie miałem chęci na więcej o tyle na ktm zrobiłem ok 300 i nie miałem dość. (a mój młody paradoksalnie uważa że CB125F to motocykl na którym czuje się pewnie ,mając dobrze podparte stopy. Na takim zresztą robił i zdawał egzamin - Honda CB125R już takiego komfortu mu nie dawała- siedzenie tylko 2,6 cm wyżej i nie czuł się - Tu pewnie piszesz o nowszym CBR, starszy z którym ja miałem do czynienia był sporo mniejszy od CBF. W cbr dla zobrazowania przy maksymalnym skręcie kierownicy ciężarek kierownicy uderzał mi w kolano. Do tego siedzenie nisko bardziej dla osoby maks 160cm W ktm siedzenie na wysokości 835mm to już dla kierownika 165cm i w górę. (po dotychczasowym dosiadkach i patrząc na parametry młodego wynika, że maksymalna wysokość siedzenia w jego przypadku to max 800mm) - Moja żonka dwa lata temu zaczynała naukę od ktm duke 125 a ma wzrostu 163cm. Ten moto jest dość lekki i dość fajnie wyważony. Dla przykładu po zdaniu prawka przymierzała się do GS310 o tej samej wysokości siedziska i stwierdziła że GS nie bo za wysoki, a chodziło tu tak naprawdę o wyważenie maszyny. Ale ja bym raczej w nowego celował niż w używkę. (Nie potrafię się jednoznacznie zdecydować. Kupowanie nówki na dwa lata z założeniem że i tak za dwa lata na pewno będę sprzedawał to trochę kosztowny pomysł) - Szukaj na wiosnę, trafiają się tacy co właśnie te dwuletnie sprzedają, bo kupili nowy na dwa lata @Ghost no i ta różnica wysokości siedzeń tylko 2,5 cm (wg specyfikacji) robi swoją robotę na korzyść BMW. Ale to po zrobieniu prawka A2. - KTM ma 830mm - BMW 310r 785mm, tu jest 45mm różnicy dokładnie. P.s. Do Ktm Duke 125 na pewno jest zestaw obniżający do tylnego zawieszenia, jeśli dobrze pamiętam to wg katalogu siedzisko obniża się o -25mm.
-
Duke 125 to dość duży motocykl zrobiony na ramie duke 390. Tu na foto duke 125 i bmw 310r, duke 125 ma siedzenie jakieś 4cm wyżej niż bmw i jest naprawdę spory
-
To i ja coś napiszę. Jeździłem w 2022r takimi: Honda Cbr125 jc39 rok 2007 bez ABS z przebiegiem 36tys km KTM duke 125 rocznik 2022 na którym zrobiłem jakieś 500km. I teraz tak 125 i ABS to rzadkość ponieważ przepisy nie wymagają aby motocykle 125 posiadały ten system. Czy w 125 jest potrzebny ABS? - tak bo hamując awaryjnie z prędkości 90km/h na każdej pojemności można zrobić sobie krzywdę. Modele te obecne z ABS to: - Yamaha xsr i mt - honda CB 125 - ktm duke 125 - aprilia jakaś sportowa - zontes u1 i g1 - husqvarna svartpilen 125. W tym segmencie 125 druga ważna rzecz to taka żeby się przymierzyć, niektóre to pełnoprawne motocykle inne bardziej przypominają wielkością motorower. O ile na cbr po przejechaniu 100km nie miałem checi na więcej o tyle na ktm zrobiłem ok 300 i nie miałem dość. W cbr dla zobrazowania przy maksymalnym skręcie kierownicy ciężarek kierownicy uderzał mi w kolano. Do tego siedzenie nisko bardziej dla osoby maks 160cm. W ktm siedzenie na wysokości 835mm to już dla kierownika 165cm i w górę. Jeśli chodzi o ceny, wszystko co z ABS jest drogie, ale drogo kupujesz i drogo sprzedjesz bo na wartości to nie traci. Zontesy trochę tańsze i jak byłem na grupie 125 bo szukałem 2 lata temu moto tej pojemności to miały naprawdę dobre opinie. Ale ja bym raczej w nowego celował niż w uzywke.
-
Ot właśnie i ja np dostałem tuarega z jednym handbarem, bo mój poprzednik też ostro wchodził w winkla
-
A więc i ja coś wtrącę, jednego dnia udało się dorwac obydwa sprzety: Kilka moich przemyśleń póki coś tam jeszcze pamiętam no i różnic. Motocykle zrobione z dwóch różnych światów jak dla mnie, T7 na maksa prostota, Tuareg jednak uderza w nowoczesność. Wyswietlacz: - T7 monochromatyczny z podstawowymi danymi, jedyna opcja ustawienia czegoś dodatkowo to przycisk wyłączający ABS na dwa koła, - Tuareg, kolorowy wyświetlacz, masa funkcji, tryby jazdy raind, off Road, Urban, indyvidual gdzie w tym ostatnim można po ustawiać własne preferencje jak np poziom działania kontroli trakcji, chyba 4 stopnie, itd mi się nie chciało przeklikiwac wszystkiego, (w T7 brak kontroli trakcji), do tego dedykowany przycisk pod prawym kciukiem do szybkiego przełączania trybów jazdy, Systemy wspomagające: - T7 ABS z możliwością wyłączenia, - Tuareg kontrola trakcji z możliwością ustawienia czułości działania, ABS z możliwością wyłączenia, tempomat w standarcie co mi bardzo pasi, nie wiem czy był Quickshifter nie sprawdziłem i nie zapytałem, Hamulce: - T7 jak dla mnie całkiem spoko i bardzo dobrze dozowane, - Tuareg dobre sprawne hamulce ale trochę za ostro reagują wg mnie, na luźnym mi ten przód trochę wadził, Zawieszenie: - T7 do turystyki i zwiedzania się nada, ale wg mnie za bardzo gumowe, nie bez powodu w tym roku jest możliwość dopłacenia do ohlinsa na tył - Tuareg jeździło mi sia bardzo dobrze i zdecydowanie na plus wg T7, Silnik: - T7 fajnie oddaje moc, moje odczucia były takie jakby był większy moment obrotowy, bardzo sprawna reakcja na gaz i bardzo liniowe przyspieszenie (wersja rally miała komin akrapovica co może nie być bez znaczenia), - Tuareg fajnie liniowo przyspiesza, ale jakoś tak na szybkościomierzu rosło a nie było tego czuć, Prędkość przelotowa: - T7 mi było optymalnie przy standardowej szybie tak 120-130 (wg GPS T7 zawyza wskazanie o 10km/h), - Tuareg tutaj 130 - 140 (nie miałem jak porównać z GPS), Skrzynia biegow: - T7 pewnie wchodziły mi bardzo pasowała praca skrzyni, - Tuareg nie wiem, nie pamiętam, było gładko, fajnie i tyle, Korek wlewu paliwa: - T7 z trabanta, - Tuareg z malucha, Wysokość siedziska: - T7 miałem w wersji z Kanapa rally i na nierównym podłożu było już dość wysoko, trzeba uważać, do tego Kanapa nie za szeroką i dość twarda więc co kto lubi, - Tuareg odnoszę wrażenie że był nieco niższy, dość łatwiej znaleźć podparcie noga, Kanapa wydawała mi się wygodniejsza niż w T7, Pozycja siedzaca: - T7 bardzo dobrze i wygodnie, - Tuareg, jak dla mnie ta kierownica miała dość dziwne ustawienie, dużo lepiej czułem się na T7, Jazda w zakretach: Tu na plus dla T7, obydwa motocykle na pirelli str, wg mnie T7 dużo chętniej wchodziła w głębsze zakręty ale to subiektywne odczucie. Wyposazenie: - T7 w wersji rally, wydech akrapovic, Kanapa rally, osłona chłodnicy, gumowe nakładki na zbiornik paliwa, gruba płyta pod silnikiem, podstawka centralna, handbary, - Tuareg kontrola trakcji, tempomat, osłona pod silnik, handbary, i pewnie jakieś tam inne dodatki aż tak tutaj nie wnikałem, Cena: - T7 rally 56.700 minus 3% rabatu bo tyle mogą dać to wychodzi jakieś 55 tys - Tuareg też 3% rabatu, po rabacie 56tys. Podsumowując dwa fajne motocykle, jeden z elektronika drugi bez. Tuareg jest krótko na rynku i ja jednak boję się że ze zaczną wychodzić jakieś problemy pierwszych egzemplarzy jak to często bywa. T7 fajna i sprawdzona konstrukcja, tak naprawdę najbardziej boli mnie tam zawias który po prostu powinien być lepszy no chyba że. Ie koniecznie lata się w teren. Jest jeszcze najnowsza odsłona T7 World raid, swietny zawias kyb, jest elektronika, jest tablet ale można tylko po patrzeć zamówić na ten rok nie ma opcji no i jest jeszcze jedna bolączka, strasznie utyła, jakieś 25kg cięższa od dotychczasowej wersji jak dobrze pamiętam. Mimo ochów i achów ja jakoś bezpieczniej czuł bym się kupując T7 i w razie potrzeby w przyszłości inwestycja w inny zawias, chodź tył mona już zamawiając w salonie wziąć dużo lepszy z ohlinsa. Poemata żem trzasnął
-
Aprilia bądź co bądź godny rywal Byłem ostatnio oglądać Vespe, przy okazji przejechałem się jeszcze jakimiś tam brzydalami Dostępność jakaś tam jest obydwu modeli
-
Wypożyczę Ci 2m2 swojego garażu do czasu aż rozbudujesz
-
W Lublinie trochę bida, jadę dziś do Stolycy po przymierzać się do kilku modeli
-
Ale że jak wybiorę vespe, to ciężko będzie na skuśkę
-
Może myślał że kufry będą
-
Jeżdżę w kółko po rondzie, nie wiem w którym kierunku się udać
-
No to pojechal:
-
Stolarska
-
A no i ten, jakieś kilkaset zdjęć wykonanych w trakcie różnych napraw: https://photos.app.goo.gl/ncS7mf7Qv7ZafyCR7
-
Hej, Nie bardzo wiem co napisać bo w miarę na świeżo. Moje moto, w posiadaniu przeze mnie od 6 lat jakoś, przejechało że mną Bałkany, Alpy, jakieś Ukrainy Litwy itp. Na bieżąco serwisowane wszystko co tylko było trzeba. Tym razem zawiódł, ruszyłem w kolejna trasę i już pierwszego dnia po 30km na S19 zawiódł, najpierw obroty urosly do czerwonego pola jak miałem na liczniku ok 105km/h, chwilę później zblokowało się tylne koło i zaliczyłem solidnego szlifa. Moto poszło na lewą stronę i nie koziołkowało w przeciwieństwie do mnie. Powód? Pękł chyba seger zabezpieczający zębatkę zdawcza, nadmiar łańcucha zaplatał się na tylnej zębatce po zewnętrznej stronie a więc na śrubach mocujących zębatkę, zatrzymał skutecznie tylne koło, nie było szans tego wyratowac. Ale że motocykle nie są dla miękkich ludzi, wstałem, o trzepałem się i myślę sobie kurła po wyjeździe. Minęła doba, wiem że poza stłuczeniami nic mi nie jest, myślę dobra coś z tym moto trzeba robić. Generalnie pomyślałem że na części, remontować mi się nie chce, na jesień i tak chciałem zmieniać, ostatnio usłyszałem że przy moim szczęściu lepiej kupić coś co ma wał i przemyśle sprawę Także jest sporo dobrych części lub jak ktoś sobie całość zamarzy i nie zapraponuje wartości przedniego koła za całość też będzie spoko. Co do cennika jeszcze go nie rozpisałem https://photos.app.goo.gl/1EUi4q9ZZKmAYcjK7