Skocz do zawartości

Ghost

Użytkownik
  • Zawartość

    284
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Days Won

    4

Ghost last won the day on 22 Styczeń 2019

Ghost had the most liked content!

Reputacja

622 Excellent

O Ghost

  • Tytuł
    Niezły wyjadacz
  • Urodziny 15.10.1990

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja:
    LUB
  • Motocykl
    F650 był, 390adv jest
  • Przebieg
    1.000

Ostatnie wizyty

2 592 wyświetleń profilu
  1. Ghost

    [K] motocykl do 125ccm i 11kW (15KM)

    To i ja coś napiszę...Jeździłem... I teraz tak 125 i ABS to rzadkość ponieważ przepisy nie wymagają aby motocykle 125 posiadały ten system (od 2017 chyba obowiązkowo ABS lub CBS nawet w 125) - Być może CBS ale jego sposób działania pozostawia wiele do życzenia. Natomiast ABS na pewno nie, w dodatku w tych konstrukcjach bardziej Chińskich niż Indyjskich nadal spotyka się bębnowe hamulce jak np we wspomnianej Hondzie CB125F. Alu tu kolejne pytanie trzeba by sobie zadać, lepiej bębny i brak abs, czy np jak w starszej CBR spora tarcza, markowy hamulec, bardzo skuteczny i bardzo ostry i brak ABS - mówiąc szczerze zawsze jak hamowałem tym bądź co bądź naprawdę mocnym hamulcem i wiedziałem że nie ma tam ABS to sam miałem czasem stres O ile na cbr po przejechaniu 100km nie miałem chęci na więcej o tyle na ktm zrobiłem ok 300 i nie miałem dość. (a mój młody paradoksalnie uważa że CB125F to motocykl na którym czuje się pewnie ,mając dobrze podparte stopy. Na takim zresztą robił i zdawał egzamin - Honda CB125R już takiego komfortu mu nie dawała- siedzenie tylko 2,6 cm wyżej i nie czuł się - Tu pewnie piszesz o nowszym CBR, starszy z którym ja miałem do czynienia był sporo mniejszy od CBF. W cbr dla zobrazowania przy maksymalnym skręcie kierownicy ciężarek kierownicy uderzał mi w kolano. Do tego siedzenie nisko bardziej dla osoby maks 160cm W ktm siedzenie na wysokości 835mm to już dla kierownika 165cm i w górę. (po dotychczasowym dosiadkach i patrząc na parametry młodego wynika, że maksymalna wysokość siedzenia w jego przypadku to max 800mm) - Moja żonka dwa lata temu zaczynała naukę od ktm duke 125 a ma wzrostu 163cm. Ten moto jest dość lekki i dość fajnie wyważony. Dla przykładu po zdaniu prawka przymierzała się do GS310 o tej samej wysokości siedziska i stwierdziła że GS nie bo za wysoki, a chodziło tu tak naprawdę o wyważenie maszyny. Ale ja bym raczej w nowego celował niż w używkę. (Nie potrafię się jednoznacznie zdecydować. Kupowanie nówki na dwa lata z założeniem że i tak za dwa lata na pewno będę sprzedawał to trochę kosztowny pomysł) - Szukaj na wiosnę, trafiają się tacy co właśnie te dwuletnie sprzedają, bo kupili nowy na dwa lata @Ghost no i ta różnica wysokości siedzeń tylko 2,5 cm (wg specyfikacji) robi swoją robotę na korzyść BMW. Ale to po zrobieniu prawka A2. - KTM ma 830mm - BMW 310r 785mm, tu jest 45mm różnicy dokładnie. P.s. Do Ktm Duke 125 na pewno jest zestaw obniżający do tylnego zawieszenia, jeśli dobrze pamiętam to wg katalogu siedzisko obniża się o -25mm.
  2. Ghost

    [K] motocykl do 125ccm i 11kW (15KM)

    Duke 125 to dość duży motocykl zrobiony na ramie duke 390. Tu na foto duke 125 i bmw 310r, duke 125 ma siedzenie jakieś 4cm wyżej niż bmw i jest naprawdę spory
  3. Ghost

    [K] motocykl do 125ccm i 11kW (15KM)

    To i ja coś napiszę. Jeździłem w 2022r takimi: Honda Cbr125 jc39 rok 2007 bez ABS z przebiegiem 36tys km KTM duke 125 rocznik 2022 na którym zrobiłem jakieś 500km. I teraz tak 125 i ABS to rzadkość ponieważ przepisy nie wymagają aby motocykle 125 posiadały ten system. Czy w 125 jest potrzebny ABS? - tak bo hamując awaryjnie z prędkości 90km/h na każdej pojemności można zrobić sobie krzywdę. Modele te obecne z ABS to: - Yamaha xsr i mt - honda CB 125 - ktm duke 125 - aprilia jakaś sportowa - zontes u1 i g1 - husqvarna svartpilen 125. W tym segmencie 125 druga ważna rzecz to taka żeby się przymierzyć, niektóre to pełnoprawne motocykle inne bardziej przypominają wielkością motorower. O ile na cbr po przejechaniu 100km nie miałem checi na więcej o tyle na ktm zrobiłem ok 300 i nie miałem dość. W cbr dla zobrazowania przy maksymalnym skręcie kierownicy ciężarek kierownicy uderzał mi w kolano. Do tego siedzenie nisko bardziej dla osoby maks 160cm. W ktm siedzenie na wysokości 835mm to już dla kierownika 165cm i w górę. Jeśli chodzi o ceny, wszystko co z ABS jest drogie, ale drogo kupujesz i drogo sprzedjesz bo na wartości to nie traci. Zontesy trochę tańsze i jak byłem na grupie 125 bo szukałem 2 lata temu moto tej pojemności to miały naprawdę dobre opinie. Ale ja bym raczej w nowego celował niż w uzywke.
  4. Ghost

    Aprilia Tuareg 660

    Ot właśnie i ja np dostałem tuarega z jednym handbarem, bo mój poprzednik też ostro wchodził w winkla
  5. Ghost

    Aprilia Tuareg 660

    A więc i ja coś wtrącę, jednego dnia udało się dorwac obydwa sprzety: Kilka moich przemyśleń póki coś tam jeszcze pamiętam no i różnic. Motocykle zrobione z dwóch różnych światów jak dla mnie, T7 na maksa prostota, Tuareg jednak uderza w nowoczesność. Wyswietlacz: - T7 monochromatyczny z podstawowymi danymi, jedyna opcja ustawienia czegoś dodatkowo to przycisk wyłączający ABS na dwa koła, - Tuareg, kolorowy wyświetlacz, masa funkcji, tryby jazdy raind, off Road, Urban, indyvidual gdzie w tym ostatnim można po ustawiać własne preferencje jak np poziom działania kontroli trakcji, chyba 4 stopnie, itd mi się nie chciało przeklikiwac wszystkiego, (w T7 brak kontroli trakcji), do tego dedykowany przycisk pod prawym kciukiem do szybkiego przełączania trybów jazdy, Systemy wspomagające: - T7 ABS z możliwością wyłączenia, - Tuareg kontrola trakcji z możliwością ustawienia czułości działania, ABS z możliwością wyłączenia, tempomat w standarcie co mi bardzo pasi, nie wiem czy był Quickshifter nie sprawdziłem i nie zapytałem, Hamulce: - T7 jak dla mnie całkiem spoko i bardzo dobrze dozowane, - Tuareg dobre sprawne hamulce ale trochę za ostro reagują wg mnie, na luźnym mi ten przód trochę wadził, Zawieszenie: - T7 do turystyki i zwiedzania się nada, ale wg mnie za bardzo gumowe, nie bez powodu w tym roku jest możliwość dopłacenia do ohlinsa na tył - Tuareg jeździło mi sia bardzo dobrze i zdecydowanie na plus wg T7, Silnik: - T7 fajnie oddaje moc, moje odczucia były takie jakby był większy moment obrotowy, bardzo sprawna reakcja na gaz i bardzo liniowe przyspieszenie (wersja rally miała komin akrapovica co może nie być bez znaczenia), - Tuareg fajnie liniowo przyspiesza, ale jakoś tak na szybkościomierzu rosło a nie było tego czuć, Prędkość przelotowa: - T7 mi było optymalnie przy standardowej szybie tak 120-130 (wg GPS T7 zawyza wskazanie o 10km/h), - Tuareg tutaj 130 - 140 (nie miałem jak porównać z GPS), Skrzynia biegow: - T7 pewnie wchodziły mi bardzo pasowała praca skrzyni, - Tuareg nie wiem, nie pamiętam, było gładko, fajnie i tyle, Korek wlewu paliwa: - T7 z trabanta, - Tuareg z malucha, Wysokość siedziska: - T7 miałem w wersji z Kanapa rally i na nierównym podłożu było już dość wysoko, trzeba uważać, do tego Kanapa nie za szeroką i dość twarda więc co kto lubi, - Tuareg odnoszę wrażenie że był nieco niższy, dość łatwiej znaleźć podparcie noga, Kanapa wydawała mi się wygodniejsza niż w T7, Pozycja siedzaca: - T7 bardzo dobrze i wygodnie, - Tuareg, jak dla mnie ta kierownica miała dość dziwne ustawienie, dużo lepiej czułem się na T7, Jazda w zakretach: Tu na plus dla T7, obydwa motocykle na pirelli str, wg mnie T7 dużo chętniej wchodziła w głębsze zakręty ale to subiektywne odczucie. Wyposazenie: - T7 w wersji rally, wydech akrapovic, Kanapa rally, osłona chłodnicy, gumowe nakładki na zbiornik paliwa, gruba płyta pod silnikiem, podstawka centralna, handbary, - Tuareg kontrola trakcji, tempomat, osłona pod silnik, handbary, i pewnie jakieś tam inne dodatki aż tak tutaj nie wnikałem, Cena: - T7 rally 56.700 minus 3% rabatu bo tyle mogą dać to wychodzi jakieś 55 tys - Tuareg też 3% rabatu, po rabacie 56tys. Podsumowując dwa fajne motocykle, jeden z elektronika drugi bez. Tuareg jest krótko na rynku i ja jednak boję się że ze zaczną wychodzić jakieś problemy pierwszych egzemplarzy jak to często bywa. T7 fajna i sprawdzona konstrukcja, tak naprawdę najbardziej boli mnie tam zawias który po prostu powinien być lepszy no chyba że. Ie koniecznie lata się w teren. Jest jeszcze najnowsza odsłona T7 World raid, swietny zawias kyb, jest elektronika, jest tablet ale można tylko po patrzeć zamówić na ten rok nie ma opcji no i jest jeszcze jedna bolączka, strasznie utyła, jakieś 25kg cięższa od dotychczasowej wersji jak dobrze pamiętam. Mimo ochów i achów ja jakoś bezpieczniej czuł bym się kupując T7 i w razie potrzeby w przyszłości inwestycja w inny zawias, chodź tył mona już zamawiając w salonie wziąć dużo lepszy z ohlinsa. Poemata żem trzasnął
  6. Ghost

    Sprzedam BMW R1200GS LC ADV 2015

    Aprilia bądź co bądź godny rywal Byłem ostatnio oglądać Vespe, przy okazji przejechałem się jeszcze jakimiś tam brzydalami Dostępność jakaś tam jest obydwu modeli
  7. Ghost

    Yamaha XTZ 1994 57 000 km

    Wypożyczę Ci 2m2 swojego garażu do czasu aż rozbudujesz
  8. Ghost

    F650 z serii w całości lub na części >>

    W Lublinie trochę bida, jadę dziś do Stolycy po przymierzać się do kilku modeli
  9. Ghost

    F650 z serii w całości lub na części >>

    Ale że jak wybiorę vespe, to ciężko będzie na skuśkę
  10. Ghost

    F650 z serii w całości lub na części >>

    Może myślał że kufry będą
  11. Ghost

    F650 z serii w całości lub na części >>

    Jeżdżę w kółko po rondzie, nie wiem w którym kierunku się udać
  12. Ghost

    F650 z serii w całości lub na części >>

    No to pojechal:
  13. Ghost

    F650 z serii w całości lub na części >>

    A no i ten, jakieś kilkaset zdjęć wykonanych w trakcie różnych napraw: https://photos.app.goo.gl/ncS7mf7Qv7ZafyCR7
  14. Hej, Nie bardzo wiem co napisać bo w miarę na świeżo. Moje moto, w posiadaniu przeze mnie od 6 lat jakoś, przejechało że mną Bałkany, Alpy, jakieś Ukrainy Litwy itp. Na bieżąco serwisowane wszystko co tylko było trzeba. Tym razem zawiódł, ruszyłem w kolejna trasę i już pierwszego dnia po 30km na S19 zawiódł, najpierw obroty urosly do czerwonego pola jak miałem na liczniku ok 105km/h, chwilę później zblokowało się tylne koło i zaliczyłem solidnego szlifa. Moto poszło na lewą stronę i nie koziołkowało w przeciwieństwie do mnie. Powód? Pękł chyba seger zabezpieczający zębatkę zdawcza, nadmiar łańcucha zaplatał się na tylnej zębatce po zewnętrznej stronie a więc na śrubach mocujących zębatkę, zatrzymał skutecznie tylne koło, nie było szans tego wyratowac. Ale że motocykle nie są dla miękkich ludzi, wstałem, o trzepałem się i myślę sobie kurła po wyjeździe. Minęła doba, wiem że poza stłuczeniami nic mi nie jest, myślę dobra coś z tym moto trzeba robić. Generalnie pomyślałem że na części, remontować mi się nie chce, na jesień i tak chciałem zmieniać, ostatnio usłyszałem że przy moim szczęściu lepiej kupić coś co ma wał i przemyśle sprawę Także jest sporo dobrych części lub jak ktoś sobie całość zamarzy i nie zapraponuje wartości przedniego koła za całość też będzie spoko. Co do cennika jeszcze go nie rozpisałem https://photos.app.goo.gl/1EUi4q9ZZKmAYcjK7
×