-
Zawartość
14 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
2 NeutralO HUDis
-
Tytuł
Aktywny
Informacje o profilu
-
Płeć
Mężczyzna
-
Lokalizacja:
Warszawa
-
Motocykl
BMW F650 GS
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Rozładowany akumulator
HUDis odpowiedział HUDis ⇒ temat w Elektryka ogólna, sterowanie, czujniki ...
Okazuje się że po wyjęciu bezpiecznika nr 2 (10A) pobór prądu spada do zera. Problemem jest to że pod tym bezpiecznikiem jest całkiem sporo ważnych rzeczy ;-) Nie będzie łatwo dojść. -
Rozładowany akumulator
HUDis odpowiedział HUDis ⇒ temat w Elektryka ogólna, sterowanie, czujniki ...
Nie mam alarmu. -
Rozładowany akumulator
HUDis odpowiedział HUDis ⇒ temat w Elektryka ogólna, sterowanie, czujniki ...
Sprawdziłem, pomierzyłem :) Zatem sprawa wygląda następująco, zaraz po podłączeniu aku. (zapłon wyłączony kluczykiem) słychać pracujące w pewnej sekwencji przekaźniki w zegarach. Trwa to kilkadziesiąt sekund a amperomierz w tym czasie pokazuje zmienne odczyty w rytmie pracy przekaźników: 86 mA, 70 mA, 51mA, 67 mA... i tak w kółko. Po chwili przekaźniki milkną i pobór prądu stabilizuje się na poziomie 12,5 mA. Tyle coś pobiera z mojego aku. przy wyłączonym motocyklu. Czy to jest prawidłowe? Mam ładowarkę USB podłączoną pod akumulator ale ona jest z fizycznym wyłącznikiem. Po włączeniu i wyłączeniu widać zmiany w poborze prądu. Zakładam że przy wyłączeniu wyłącznikiem nie pobiera nic. Mam też halogeny ledowe które są również z włącznikiem i z przekaźnikiem. Do przy pomiarze wyłączyłem je i dodatkowo wypiąłem ich przekaźnik aby mieć pewność że nie pobiorą żadnego prądu. Zatem ponawiam pytanie. Czy pobór prądu na poziomie 12,5 mA na wyłączonym motocyklu jest zjawiskiem prawidłowym w F650GS ? -
Hej, Pacjent to BMW F650GS 2005r Motocykl namiętnie rozładowuje akumulator na postoju. Niedawno wstawiłem nowy. Po około 3 tygodniach aku się rozładował. Czy ktoś miał podobnie? Gdzie i jak szukać przyczyny problemu?
-
Problem rozwiązany. Okazało się że był zaśniedziały przekaźnik zintegrowany znajdujący się w tym obwodzie. Przekaźnik ma w w sobie trochę elektroniki. Jakieś diody, kondensatory i płytkę drukowaną. Po przeczyszczeniu i usunięciu dziwnego nalotu wszystko działa. Może nie trzeba będzie wymieniać. Przekaźnik znajduje się pod akumulatorem.
-
Ładowanie akumulatora jest OK więc wykluczam padnięty regulator napięcia. Sprawdziłem miernikiem oba piny zacisku na bezpiecznik F6 (ten się przepala), Na jednym pinie jest 0V a po przekręceniu stacyjki pojawia się napięcie z aku czyli według schematu tak powinno być. Ale na drugim pinie jest cały czas zwarcie do masy i to chyba zdecydowanie nie jest OK. zastanawiam się który element w tym obwodzie może to robić... A może kabel... Może ktoś kto się zna spojrzy na schemat i coś zasugeruje. Będę wdzięczny Załączam schemat żeby nie trzeba było szukać ;-)
-
A czy nie jest tak że gdyby to był alternator to byłoby za mało prądu? U mnie wszystko pozostałe świeci i działa dobrze. Ładowanie chyba jest bo inaczej już akumulator by padł a to co nie działa, nie działa od tego że wywala bezpiecznik jak zwiększę obroty silnika. Spróbuję jutro od rana wszystko pomierzyć i obejrzę kable te do których mam w miarę łatwy dostęp. Mieliśmy jechać w Bieszczady za 2 dni a tu taki pasztet...
-
Jak do czegoś dojdziesz daj znać proszę. Możliwe że to regulator napięcia skoro wszystko inne działa? Z włączoną ładowarką usb i dodatkowymi halogenami motocykl jechał cały dzień. Czy gdyby nie działał regulator napięcia nie było by ładowania i np światła działały by jakoś gorzej? Co konkretnie w Twoim przypadku się popsuło?
-
Będę sprawdzał. Padał po drodze deszcz ale nie ekstremalnie. Jeździliśmy w gorszych ulewach i wszytko było OK. W celu doprecyzowania: przepala się bezpiecznik nr. 6 Dziś w celu testu włożyłem bezpiecznik, przekręciłem kluczyk i wszystko było OK. Odpaliłem silnik i było ok. Po chwili zrobiłem przygazówkę i bezpiecznik się przepalił...
-
Hej, W motocyklu żony nagle pojawił się problem (BMW F6500 GS 2006r.) . Brak podświetlania zegarów o raz zegary nie działają, nie działają żadne kontrolki, nie działa kierunkowskaz i światło stopu. Wydaje się że reszta funkcjonuje. Przepalił się bezpiecznik 7,5 A (puszka z ośmioma bezpiecznikami). Po wymianie przepala się odrazu lub jeśli poczeka się dłuższą chwilę po włączeniu zapłonu wszystko świeci a przepala się po odpaleniu silnika. Motocykl przejechał w takim stanie wczoraj 300 km bo musieliśmy wrócić do domu więc na układy związane z pracą silnika pewnie ta awaria nie ma wpływu. Nie wiem czy działa ABS. Może ktoś miał podobną awarię lub może ktoś z zasugeruje mi od czego zacząć szukać.
-
Hej, Sprzedam nowe (terenowe wzmocnione) dętki: 1 x DET19 TGMXHD - 40zł 1 x DET17 TGMXHD - 40zł
-
HUDis zmienił swoje zdjęcie profilowe
-
Hej, Jesetem z Wawy i na co dzień poruszam się modelem K1200RS Natomiast moja żona lata ze mną na swoim F650GS co spowodowało moją obecność na tym forum. LWG :)