Skocz do zawartości

HUDis

Użytkownik
  • Zawartość

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Neutral

O HUDis

  • Tytuł
    Aktywny

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja:
    Warszawa
  • Motocykl
    BMW F650 GS

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Okazuje się że po wyjęciu bezpiecznika nr 2 (10A) pobór prądu spada do zera. Problemem jest to że pod tym bezpiecznikiem jest całkiem sporo ważnych rzeczy ;-) Nie będzie łatwo dojść.
  2. Sprawdziłem, pomierzyłem :) Zatem sprawa wygląda następująco, zaraz po podłączeniu aku. (zapłon wyłączony kluczykiem) słychać pracujące w pewnej sekwencji przekaźniki w zegarach. Trwa to kilkadziesiąt sekund a amperomierz w tym czasie pokazuje zmienne odczyty w rytmie pracy przekaźników: 86 mA, 70 mA, 51mA, 67 mA... i tak w kółko. Po chwili przekaźniki milkną i pobór prądu stabilizuje się na poziomie 12,5 mA. Tyle coś pobiera z mojego aku. przy wyłączonym motocyklu. Czy to jest prawidłowe? Mam ładowarkę USB podłączoną pod akumulator ale ona jest z fizycznym wyłącznikiem. Po włączeniu i wyłączeniu widać zmiany w poborze prądu. Zakładam że przy wyłączeniu wyłącznikiem nie pobiera nic. Mam też halogeny ledowe które są również z włącznikiem i z przekaźnikiem. Do przy pomiarze wyłączyłem je i dodatkowo wypiąłem ich przekaźnik aby mieć pewność że nie pobiorą żadnego prądu. Zatem ponawiam pytanie. Czy pobór prądu na poziomie 12,5 mA na wyłączonym motocyklu jest zjawiskiem prawidłowym w F650GS ?
  3. Hej, Pacjent to BMW F650GS 2005r Motocykl namiętnie rozładowuje akumulator na postoju. Niedawno wstawiłem nowy. Po około 3 tygodniach aku się rozładował. Czy ktoś miał podobnie? Gdzie i jak szukać przyczyny problemu?
  4. Problem rozwiązany. Okazało się że był zaśniedziały przekaźnik zintegrowany znajdujący się w tym obwodzie. Przekaźnik ma w w sobie trochę elektroniki. Jakieś diody, kondensatory i płytkę drukowaną. Po przeczyszczeniu i usunięciu dziwnego nalotu wszystko działa. Może nie trzeba będzie wymieniać. Przekaźnik znajduje się pod akumulatorem.
  5. Ładowanie akumulatora jest OK więc wykluczam padnięty regulator napięcia. Sprawdziłem miernikiem oba piny zacisku na bezpiecznik F6 (ten się przepala), Na jednym pinie jest 0V a po przekręceniu stacyjki pojawia się napięcie z aku czyli według schematu tak powinno być. Ale na drugim pinie jest cały czas zwarcie do masy i to chyba zdecydowanie nie jest OK. zastanawiam się który element w tym obwodzie może to robić... A może kabel... Może ktoś kto się zna spojrzy na schemat i coś zasugeruje. Będę wdzięczny Załączam schemat żeby nie trzeba było szukać ;-)
  6. A czy nie jest tak że gdyby to był alternator to byłoby za mało prądu? U mnie wszystko pozostałe świeci i działa dobrze. Ładowanie chyba jest bo inaczej już akumulator by padł a to co nie działa, nie działa od tego że wywala bezpiecznik jak zwiększę obroty silnika. Spróbuję jutro od rana wszystko pomierzyć i obejrzę kable te do których mam w miarę łatwy dostęp. Mieliśmy jechać w Bieszczady za 2 dni a tu taki pasztet...
  7. Jak do czegoś dojdziesz daj znać proszę. Możliwe że to regulator napięcia skoro wszystko inne działa? Z włączoną ładowarką usb i dodatkowymi halogenami motocykl jechał cały dzień. Czy gdyby nie działał regulator napięcia nie było by ładowania i np światła działały by jakoś gorzej? Co konkretnie w Twoim przypadku się popsuło?
  8. Będę sprawdzał. Padał po drodze deszcz ale nie ekstremalnie. Jeździliśmy w gorszych ulewach i wszytko było OK. W celu doprecyzowania: przepala się bezpiecznik nr. 6 Dziś w celu testu włożyłem bezpiecznik, przekręciłem kluczyk i wszystko było OK. Odpaliłem silnik i było ok. Po chwili zrobiłem przygazówkę i bezpiecznik się przepalił...
  9. Hej, W motocyklu żony nagle pojawił się problem (BMW F6500 GS 2006r.) . Brak podświetlania zegarów o raz zegary nie działają, nie działają żadne kontrolki, nie działa kierunkowskaz i światło stopu. Wydaje się że reszta funkcjonuje. Przepalił się bezpiecznik 7,5 A (puszka z ośmioma bezpiecznikami). Po wymianie przepala się odrazu lub jeśli poczeka się dłuższą chwilę po włączeniu zapłonu wszystko świeci a przepala się po odpaleniu silnika. Motocykl przejechał w takim stanie wczoraj 300 km bo musieliśmy wrócić do domu więc na układy związane z pracą silnika pewnie ta awaria nie ma wpływu. Nie wiem czy działa ABS. Może ktoś miał podobną awarię lub może ktoś z zasugeruje mi od czego zacząć szukać.
  10. HUDis

    Nowe dętki

    Hej, Sprzedam nowe (terenowe wzmocnione) dętki: 1 x DET19 TGMXHD - 40zł 1 x DET17 TGMXHD - 40zł
  11. HUDis

    Hej

    Hej, Jesetem z Wawy i na co dzień poruszam się modelem K1200RS Natomiast moja żona lata ze mną na swoim F650GS co spowodowało moją obecność na tym forum. LWG :)
×