Skocz do zawartości

strażowy

Użytkownik
  • Zawartość

    182
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

151 Excellent

O strażowy

  • Tytuł
    Stały bywalec

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja:
    Poznań
  • Motocykl
    użytkowe enduro
  • Przebieg
    zacny

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. strażowy

    Pasażer i wlew paliwa

    ...może warto przetestować teorię pt.: " jak kocha to wytrzyma " ?? jakoś wcześniej nie słyszałem o podobnych dolegliwościach plecaczków związanych z tym modelem
  2. strażowy

    NOLAN N53 - jakieś doświadczenia ?

    Jak napisał kolega wyżej : prosty, lekki, dobrze wykonany ...i tu po przejechaniu pierwszych 2 tysi pełna zgoda ...a że było sporo asfaltu podczas ostatnich ukropów to dodam że zaskakująco miło sprawdza się w prędkościach 120-140 km/h tzn daszek nie wkurwia , oczywista sprawa to również wysokość uszybienie w hulajnodze ale porównuje do innych berecików które testowałem na tigerze i nie zawsze powyżej stówy był "spokój" na łbie. Ze spokojnym sumieniem mogę polecić ...
  3. strażowy

    Nowości z otomoto.pl, allegro, ebay…

    ej, no co Ty, fajniejsza to jest taka 17-a prosto z supermociaka .....ale kto by się w takich czasach na asfalt pchał, tylu niebezpiecznych kierowników...w offie jak drzewko stoi to widać z daleka i łominiesz, jak rów jakowyś leży po trasie to brykniesz i przeskoczysz...na czarnym to cholera wie co wiara odjebie
  4. strażowy

    Honda CRF1000L czyli nowa Africa Twin

    czas tak szybko zapierdziela jak krasnalek na sterydach przez las....już za chwilę bydzie w salunach......fuuuck, Tiger tyle nie pomieszka u mnie, trza coś na przetrzymanie przytulić
  5. strażowy

    Kurtaka motocyklowa POLO , rozmiar XL, 50 pln

    NIEAKTUALNE- temat do zamknięcia, dzięki
  6. strażowy

    nowy motek od Gutka V85 tt - nieco wiedzy praktycznej

    ...ale jak się kopiuje siebie to zacnie ( patrz j/w ) fajnie jak można z forum pociągnąć nieco wiedzy - co by nie mieć moralniaka, czasem warto również coś wrzucić od siebie
  7. Nie wiem jak u Was z inicjatywą pozyskiwania wiedzy o innych hulajnogach niż swoje ale pewnikiem niektóre duszyczki uprawiają od czasu do czasu ten proceder. Jakieś 2 lata czekałem żeby osobiście przekonać się czy będzie to nietuzinkowy motek, jedyny w swoim rodzaju...taki retro-endurak. Moim skromnym zdaniem na tyle interesujący, że warto się podzielić wiedzą i odczuciami Przed ostatnimi targami w Poznaniu już miałem okazję obejrzeć sprzęta u poznańskiego dilera ...moje wypociny na tamten czas: …filmiki, fotki itp. dają pewien pogląd na sprawę, mnie zachęciły do przyglądnięcia się z bliska tej maszynce. Po prawie 2-ch latach od pierwszych inf wreszcie udało się oblukać „na żywca” Pierwsze wrażenie na tle innych motocykli zaparkowanych obok: v85tt ma fajne proporcje. Nie jest ani zbyt przerośnięte, „zborsuczone” nie jest też zbytnio filigranowe. 188 cm wzrostu i 100 kg wagi całkiem poprawnie odnajduje się na tym sprzęcie ( pewnie oryginalna szyba przy dalszej turystyce będzie za niska-nie ma regulacji ale zapewne sprawnie pojawią się akcesoryjne, nieco wyższe ). Szeroka kiera zapewnia fajny chwyt. Wąska talia zachęca również do przelotów w stójce. Nie dam głowy gdzie jest bardziej wąsko ale chętnie porównam do demowej CFR-y Adventure, którą zapewne w tym sezonie będę chciał jeszcze raz pośmigać. Przy próbie podniesienia motka po obaleniu na bok hehe, tak, tak też spróbowałem choć ta sztuka gmoli nie miała i trzeba było uważać żeby sprzedawca mógł pokazać Gutka w nienaruszonym stanie na zbliżających się w Poznaniu targach ) motocykl chętnie wstaje do pionu. Cycki odstające na boki tylko wizualnie dodają ciężaru umiejscowionego wysoko, jednak to co waży zdecydowanie więcej leży niżej….aha, faktycznie nie oblukałem czy zbiornik był zalany pod korek a podejrzewam że nie …hmmm, temat do ponownego sprawdzenia ale kto by tam śmigał po sypkim z przeszło 20-ma litrami wachy...Nie ukrywam, znając już cenę rynkową, szukałem argumentów które będą ją rozsądnie tłumaczyły tzn, jakieś gorsze materiały, kiepskie spasowanie, tanie lakierowanie, kiepskiej jakości odlewy…ogólnie mówiąc niedoróbki. Oczywiście fakt że Gutek jest tańszy od istniejącej w tym segmencie konkurencji jakoś mnie mocno nie martwi, raczej cieszy…jednak jadąc do salonu miałem nieco „pietra” o jakość….i tu kolejne miłe doświadczenie: motek jest naprawdę fajnie zrobiony tzn. staranie, bez widocznej „koreańskiej” lipy jak to się ma w tańszych sprzętach tzw. „coś za coś”. …warto wspomnieć o regulowanych obu klamkach, przy zgaszonym i zimnym silniku klamka sprzęgła pracuje lekko i nie potrzeba dużej siły by je rozłączyć…i tu ważna kwestia : dźwignia zmiany biegów również przepina biegi zdecydowanie miękko, płynnie, bez żądnych zacięć tak w górę jak i w dół – bardzo miła, „plastycznie” działająca mechanika co pozwala zakładać że w czasie jazdy jest jeszcze lepsze miodzio Klamke hamulca można obsługiwać jednym palcem – brembiaki reagują natychmiast.Małe mimośrody zapewniają również lekką regulację przód-tył dźwigni nożnych, stopki mają możliwość demontażu gum co by było bardziej kolcowo-offowo. Na szybko poprosiłem o zdjęcie kanapy która przy pierwszym kontakcie sprawia wrażenie wygodnej i estetycznie wykonanej. Zamek pod tylną lampą zwalnia rygiel i od razu widzimy ECU ze złączką do diagnozy. Całkiem sporo miejsca żeby upchnąć jeszcze wiele drobnych, potrzebnych w trasie „pomagaczy”. Tylny, czerwony stelaż będzie sporą pomocą w czasie jazdy dla rączek pasażera lub miejscem troczenia wszelkich bambetli…jest za co szarpnąć co by gada przesunąć na postoju albo zapasać przy transporcie. Uprosiłem o odpalenie klamota i choć trwało to dosłownie chwilę ( w trosce o płucka pracowników i klientów salonu ) to zdążyłem się przekonać że na postoju silnikownia nie generuje praktycznie żadnych wibracji…fakt, słychać mocno „metaliczno-puszkowy” dźwięk wydechu więc miłośnicy walorów odsłuchowych pewnie zainwestują w tylny, akcesoryjny kominek bo ten co jest…po prostu jest, i tyle.Aha, zakładając jazdę jedynie po czarnym nie będzie z tym problemów ale moim skromnym zdaniem, kupując tego typu pojazd z góry zakładam możliwość jazdy również poza nim i tutaj mały zgrzyt – puszka na układzie wydechowym która znajduje się przed tylnym kołem, nie ma od spodu żadnego zabezpieczenia od „urazów mechanicznych”. Sama osłona dolna silnika to również cienka blaszka która odbije jedynie drobne kamyczki – tutaj jest wyzwanie dla adv-owców. Solidna „narta” wystrugana z grubszego alu zapewni spokój w różnym terenie a to kolejne info już po jeździe próbnej : Szary V85 tt ochoczo obudził swoje serducho. Na budziku 445 km przebiegu, kolega z salonu mówi że : „…wiesz, na dotarciu…” a ja mu na to : „ hmmm, no wiem, wiem również że to nie rajdówka więc chłostać batem wybitnie nie myślę” – i obaj się śmiejemy. Jakiś czas temu już się przysiadałem do tego motka więc wiedziałem że pozycja bardzo fajna. Kolana blisko, kąt ugięcia sporo mniejszy niż w moim tygrysie, co by nie gadać, moto nieco niższe, podparcie pewniejsze więc osoby poniżej 1,8m wzrostu też się odnajdą, z 955i już nie jest tak kolorowo pod tym względem. Na wolnych obrotach i przy delikatnym rozpędzaniu na 1-ym biegu czuć przyjemne, boczne „bujanie” , na wyższych biegach niezauważalne kompletnie. Sprzęgło pracuje bardzo miękko ( tu brało praktycznie na końcu ) i pozwala zadziałać UWAGA ! - MEGA PRZYJEMNEJ SKRZYNI BIEGÓW !! dla mnie poezja pracy, zresztą pozostałe elementy napędu również same superlatywy. Brak niepokojących odgłosów, luzów, szarpnięć itp. Dane silnikowe każdy w necie podpatrzy, moc max nie poraża ale jest dostępna już dosyć wcześnie. Jadąc samemu czy z Marzką zauważyłem że silnik zaczyna odczuwalnie reagować powyżej 3500 tyś/obr. ale dopiero od ok.4 tysi robi się żwawy . Asystent zmiany biegu zaczyna mrygać „neonówkami” przy 4.5 tyś /obr. Odgłos pracującego silnika nawet na oryginalnym wydechu jest całkiem akceptowalny, ale najbardziej miło gadał do mnie na 5 i 6 biegu przy rozpędzaniu z niższych obrotów (ok. 3.5 tyś) w górę…taka praca „przez gardełko” hehe. 3 tryby pracy silnika z czego ja sprawdziłem jedynie „drogowy”. Ten od deszczu zapewne kastruje oddawanie mocy i szybciej budzi kontrolę trakcji. Co ważne, tryb off-road jedynie odpina abs i kontrolę trakcji z tylnego laczka. Przy tego typu sprzęcie jest to pewnie logiczne bo jakoś nie widzę tego retro-enduraka na żwirowni przy kilkumetrowych skokach czy stromych podjazdach , to nie ta bajka.Motocykl bardzo płynnie się prowadził ( opony Tourance Next ), zestrojony raczej sztywno, drogowo. Szeroka kiera bardzo sprawnie reaguje na każde wypchnięcie, nacisk na podnóżek czy zbiornik paliwa również zaczynały pożądane działanie. Hamulce skutecznie obcinają prędkość, w końcu to Brembiaki . Mocno nie szalałem ale mam wrażenie że w 2 osoby i nieco bagażu spokojnie sobie poradzą. Nie grzałem ich szczególnie, tak jak obiecałem w salonie, traktowałem Gutka z szacunkiem . Widoczność w lusterkach ok, jakoś nie zauważyłem żeby denerwująco drgały.W stójce przy moim wzroście 187cm nieco brakowało więc reisery 35mm i również można się pobawić poza asfaltem. Koleżanka małżonka od razu wychwyciła że jej podnóżki również są niżej niż w naszym Tigerze, a kanapa jest węższa co przy dalszym przelocie nie powinno powodować obtarć na udach.Przyrządy bardzo czytelne, TFT i ledy na pokładzie A teraz to co mnie mocno zniesmaczyło : SZYBA ! a raczej jej brak. Podstawowa wersja to jakieś nieporozumienie i równie dobrze mogło by jej nie być. Dostałem inf że akcesoryjna jest o 60% wyższa i tutaj pewnie nadal będzie dla wysokich osób niezadowalająco. Nie mniej, jest to temat do ogarnięcia jeśli cała reszta smakuje. Drugi „zgrzyt” to fatalnie pracujący rolgaz a dokładnie jego sprężyna powrotna. Nie wystarczy oprzeć dłoni na manetce by utrzymać żądaną prędkość. Trzeba ją solidnie trzymać więc po 50 km pojawia się wkurw. Oczywiście i to można wygłaskać. Podsumowanie: motocykl się obronił na tyle że po zamontowaniu przez dilera wyższej szyby, spróbuję na nieco dłuższym odcinku polubić jego specyfikę pracy silnika i jazdy. Osobiście nie jestem sfiksowany mocno na „retro-mechanikę” więc na tą chwilę, plus za sposób oddawania mocy nadal zostaje przy Tigerze. Ale już pozycja, kardan, stylistyka nadwozia i kilka obecnie ogólnie stosowanych „pomagaczy” to mocny plus dla Gutka.aha, kolanka blisko głowic to nie tak wielki problem. Specjalnie stojąc przed przejazdem kolejowym nie gasiłem motorni przez ok 10 min. Jakiegoś szczególnego grzania nie odczułem. Być może to sprawka spodni od Icon-a które bardzo dobrze izolują temperaturowo no i pogoda co by nie patrzeć jeszcze nie wakacyjna.aha 2 , problem z brakiem osłony od wiatru to nie tylko szybszy przelot. Dojeżdzając do TIR-a który jak wiadomo robi spore zawirowania strugi powietrza, te oczywiście momentalnie trafjają na klatkę i barki co przenosi się przez łapska na kierę, a ta zwyczajnie zaczyna tarmosić przedniego laczka. Wiadomo o co loto, gówniane uczucie.Jestem ciekaw opinii innych testatorów, pewnikiem o wielu kwestiach zapomniałem lub zwyczajnie ich nie wyhaczyłem w tak krótkim "macaniu" …abo się nie znam
  8. strażowy

    Kurtaka motocyklowa POLO , rozmiar XL, 50 pln

    przypakowałem gada dziś ale niestety kurtki już nie dopchnę ... wybacz przyjacielu, mam nadzieję że w jakiś inny sposób ogarniemy temat
  9. strażowy

    Dzień dobry z Podkarpacia

    Cze
  10. strażowy

    Kurtaka motocyklowa POLO , rozmiar XL, 50 pln

    jadę z żonką więc będzie 3 aluminiowe tornistry na pokładzie, postaram się zabrać
  11. strażowy

    intercom BT - dwa telefony, jeden jako nawigacja

    ...jak byś kupił Goldasa to by było z górki, mega skuteczne głośniki w kokpicie i niech się ludziska na poboczu odchamiają przy klasycznej muzie czy czego ty tam podsłuchujesz ...a tak trza się boksować z tematem...ehhh , ta wygoda
  12. strażowy

    kufer centralny ALU , ok 60 litrów + płyta

    Od spodu kufer ma aluminiowe szyny a płyta ma 4 rolki z solidnego tworzywa, jakiś rodzaj teflonu czy cóś w kształcie klepsydry ( w środku wąskie ) . Nakładasz kufer, przesuwasz do przodu i zabezpieczasz klamrą z zamkiem ...w wolnej chwili zrobię i wrzucę foto
  13. strażowy

    Bagażnik na kufer centralny

    robisz coś wąskiego żeby zastosować to do lekkiego enduraka jako podstawowy bagażnik ? ( fabryka często w lekkich motkach za fotelem montuje jedynie ....błotnik ps w razie potrzeby można coś przymierzyć w Krośnie ?
  14. strażowy

    Husaberg FE 390 ktoś , coś ?

    u nas niewiele, fakt, ale np w stanach wielu bardzo pozytywnie wypowiada się na jego temat . Jeśli z klamociarstwem miałby być problem to faktycznie może nieszczególny wybór bo takie cóś powinno śmigać w każdą wolną chwilę kierownika a nie stać miesiącami na serwisie @gilby a zapytam przy okazji bo to pewnie bardziej Twoja bajka: pomarańcza exc 525 , 2003 rok ? znajomek będzie sprzedawał a wiem że motek mimo wieku w godnym stanie, zdrowy mechanicznie ...model raczej pozytywnie opiniowany
  15. Cze ...jako że miałem ostatnio okazję przypatrzeć się z bliska ( nawet z bardzo bliska ) jak wyglądają szkolenia z jazdy motocyklem realizowane przez Motopomocni, zachęcam do zapoznania się bliżej z Ich ofertą.Uczestniczyłem w "Jazda Precyzyjna" realizowanym niedawno w Poznani ( 4 godziny ) i grzecznościowo,13-go kwietnia kilka godzin na Autodromie 4x4 ( szkolenie 1 lub 2 dniowe ) PHU. Wasik w tym miejscu :https://www.google.pl/search?tbm=lcl&ei=ITS_XOOAKJGJrwSLia2oDQ&q=w%C5%82o%C5%9Bciejewki+autodrom+4x4&oq=w%C5%82o%C5%9Bciejewki+autodrom+4x4&gs_l=psy-ab.3..0i8i30k1.8561.10418.0.10723.9.9.0.0.0.0.79.586.9.9.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.9.581...0i8i7i30k1.0.OdHOoR3HUG8#rlfi=hd:;si:;mv:!1m2!1d52.06076449269015!2d17.330026327079736!2m2!1d51.99073547305927!2d17.13845223040005!4m2!1d52.02576368967645!2d17.234239278739892!5i13Głównym instruktorem jest Mariusz Tiahnybok który w bardzo miłej ale i fachowej atmosferze przybliża wszelkie aspekty jazdy tak w terenie jak również w mieście i na szosie. Mnie się bardzo podobało, byłem, zobaczyłem, poćwiczyłem …..zrobiłem "rachunek sumienia" i wiem że lekkim motkiem bankowo wrócę na tor 4x4 Warto zaznajomić się ze stroną Motopomocnych - sporo informacji dotyczących samych szkoleń, fotki, recenzje, filmy https://www.facebook.com/Motopomocni/
×