Skocz do zawartości

Tomek515

Użytkownik
  • Zawartość

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

10 Good

O Tomek515

  • Tytuł
    Aktywny
  • Urodziny 03.05.1987

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja:
    Kraków
  • Motocykl
    Pegaso 650
  • Przebieg
    34000

Kontakt

  • Gadu-Gadu
    3057286

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Potwierdzam jest. Używałem do blokowania przy wymianie rozrządu. Mogę się mylić ale ta blokada nie wydaje mi się na tyle solidna. Wkręcając śrubę czułem że jeszcze trochę i zepsuje gwint w deklu a siła blokowania była wciąż niewielka
  2. Tomek515

    Kącik szperacza

    Z tego co kojarzę to przyczepa do motocykla nie może przekraczać jego masy własnej i nie może być cięższa niż 100kg a patrząc na gabaryt czy to może ważyć mniej niż 100kg? wiec to chyba gadżet. Ale fajny
  3. Szarpnałem poranna kawusie i poszedłem ze świeżą głową do garażu zakończyć tą nierówną walkę. Wrzucam rozwiązanie bo naprawdę sposób jest tani i działa genialnie polecam zapamiętać. Kształtownik, u mnie o dł. 1m nacięty jak widać. W szczelinę włożony pasek napędowy alternatora zawinięty na kole magnesowym. Podparty we wskazany sposób sam się zaciska. Dokręciłem 180n bez biegu i blokowania czego kolwiek bez żadnego wysiłku. Wykonanie narzędzia moment. Momentu nie brakowało mi wiele ale teraz będę spał spokojnie.
  4. Wiem co masz na myśli i robiliśmy tak. Niestety kleiłem i teraz pytanie czy ruszy w jedna lub w drugą w ogóle. Zaskoczyło mnie jaka to potężna siła. Mam tez wrażenie że sprzęgło już ślizgało. Kół boje się blokować bo kojarzy mi się to z połamanymi koszami sprzęgła czego już niestety byłem świadkiem przy podobnych patentach. Myślałem tez dobić pneumatem ale zero wyczucia siły a może się okazać ze za pół roku będę musiał to odkręcić. Trochę jestem w dupie tak to czuje.
  5. Końcówka mało co wystaje. W środku imbus 5. Tym się nie ma co podpierać bo max nadaje się na obrót silnika. Na tym zdjęciu widoczny pasek za pomocą, którego próbowałem złapać koło ale max to 120nm i dalej się ślizga. Zastanawia mnie jak to ludzie w domu robią ale chyba często to takie dokręcania z wyczuciem czyli ile się udało
  6. Witam kolegów. W Pegaso 650 2000r wymieniłem sprzęgło rozrusznika i nie mogę dobić nakrętki magneta. W książce moment 180. Dobiłem 120 z kawałkiem i juz mi się ślizgało. Ma ktoś jakiś domowy patent jak to zablokować? Paski rozrządu itp już poszły w ruch na wzór ściągaczy do filtra oleju. Wrzucam 1 z hamulcem ale to też nie wiele daje. Zastanawiam się też czy nie zostawić tego 120 bo to i tak była naprawdę potężna siła. I mało kto dokręcając "z wyczuciem" dowalił by to aż tak. Tu może jakiś kolega praktyk podpowie.
  7. Tomek515

    Wymiana łańcucha rozrządu Pegaso 650

    Odpowiadam po wykonaniu całego serwisu i zrobieniu już pewnego przebiegu. Uważam że wymieniając rozrząd nie ma konieczności ściągania bocznego dekla. Jest to po prostu bez sensu. W sytuacji gdy walki są zdemontowane połączyłem łańcuch nowy ze starym bez zakuwania. Oznaczyłem położenie elementów i obracałem wałem. Bez świecy i wałków wał obraca się bardzo lekko, pozycje ciężko zgubić. Ściąganie dekla zajęło by zdecydowanie więcej czasu a i tak jest problem ze sciągnięciem zębatki. Naprawdę banalna okazała się wymiana ta droga.
  8. Tomek515

    Wymiana łańcucha rozrządu Pegaso 650

    Będę podejmował temat może dzisiaj lub jutro . O postępach będę pisał czyli nie za bardzo inna sensowna droga mając rozebrana górę.
  9. Tomek515

    Wymiana łańcucha rozrządu Pegaso 650

    Chodzi o to żeby ktoś kto to robił uchylił rąbka tajemnicy. Domyślam się że podchodzę do tego od złej strony i niepotrzebnie uparłem się na tym rozwiązaniu. Mając do dyspozycji zaplecze z wszystkimi potrzebnymi narzędziami żal oddawać do serwisu gdzie za wszystko co zrobiłem przy nim dał bym pewnie jakaś kosmiczna kwotę.
  10. Tomek515

    Wymiana łańcucha rozrządu Pegaso 650

    Nie jestem pewien czy to nie jest wykonalne. Obserwując ruch tłoka i pozycję wału wydaje się że jestem w stanie wrócić do tego samego położenia. Obawiam się jedynie czy da się zachować precyzję tzn aby nie przeskoczyć o ząbek. To już trochę jak wyzwanie haha które jednak może być kosztowne hmm
  11. Tomek515

    Wymiana łańcucha rozrządu Pegaso 650

    Łańcuch jeszcze nie stukał ale jest granicznie naciągnięty i napinacz hydrauliczny był już prawie do końca wysunięty, zaraz był by z tym problem. Moge wrzucić walki ale łącząc stary łańcuch z nowym będzie to tez nie za wygodne. Nigdzie mi widzę jakiegoś tutoriala wymiany łańcucha i nie wiem czy nie robię tego od dupy strony
  12. Tomek515

    Wymiana łańcucha rozrządu Pegaso 650

    Dokładnie chce to zrobić tak jak myślisz. Walki mam zdjęte bo zmieniałem płytki zaworowe myśle że połącze go i będę obracał zostaje mi znak na wale przy dekielku po stronie alternatora który zrobiłem i gmp tłoka mam teraz ustawione przez świece.
  13. Tomek515

    Wymiana łańcucha rozrządu Pegaso 650

    Nie wiem czy dobrze się wyraziłem jak ja to chce zrobić. Mam zdjęta pokrywę zaworów rozłączyłem łańcuch rozrządu i nie da się go przeciągnąć/wyciągnąć. Po prostu jakby go coś dociskalo od dołu do dolnej zębatki. Tak jakbyś chciał go wrzucić z jednej strony i wyciągnąć z drugiej, nie da się tego zrobić. Dekla bocznego nie wciągałem nie mam jak zdjęć zębatek. Zastanawiam się czy da się to tak wymienić czy będę odkrywał nieznane.
  14. Tomek515

    Wymiana łańcucha rozrządu Pegaso 650

    Hahaha to się zgadza muszę przyznać racje w gs tez takie coś występuje ? Nie wiem może ruszę trochę przód tył i zapadnie ta zębatka ale trochę mnie to zaskoczyło
  15. Witam kolegów Wymieniam łańcuch rozrządu. Zablokowałem silnik śruba walki zdjęte jeden ślizg wyciągnąłem ale nie mogę łańcucha zrzucić z dolnej zębatki żebym mógł go obracać. Da się to tak zrobić ? Nie chciał bym starego łączyć z nowym i obracać wałem nie wiem ile obrotów wału na ruch tłoka. Boje się ze coś przestawię i nie wrócę do tego ustawiania. co radzicie ?
×