Marcin

MT03 na próbę...

13 postów w tym temacie

Tak mnie coś naszło na mniejsze moto. Jako zabawka, a docelowo dla Justyny jak zrobi prawko i przesiądzie się z YBR 125. Ustawiłem sobie w Katowicach jazdę próbną. Moto dostałem na godzinę, oddałem po...12 minutach.

Ogólne wrażenia pozytywne choć 'dupy nie urywa'. Trochę ponad 40KM robi robotę ale na jedną osobę. Jechać tym w dwie plus bagaż odpada. Ergonomicznie fajny, lekki i zwrotny. Ale mimo moich 169cm i tak czułem się na nim trochę dziwnie, jakby moto za małe na mnie było. Do miasta jako drugie moto, kiedy np mamy coś wielkiego i ciężkiego idealne, ale dla mnie kupno byłoby bezsensowne - FZ6 daje radę i w mieście i poza nim i po prostu byłoby to wyrzucenie kasy w błoto.

Samo zachowanie moto jest OK - dwucylindrowiec, czuć dość mocne hamowanie silnikiem, nie drży, zbiera się poprawnie. Hamulce w porządku, próbowałem, ale nie udało mi się ABS uruchomić. Brak owiewki nawet nie przeszkadzał. Pozycja OK, moto dość niskie (780mm) co sprawia, że spokojnie obie stopy pełne na postoju na asfalcie były plus minimalnie ugięte kolana. Miałem wrażenie, że bardzo naciskam na przód, pochylony nienaturalnie jestem - pewnie kwestia kształtu kanapy.

Nie polecam i nie odradzam - jazda próbna obowiązkowa. Ktoś, kto nie jest rozbestwiony 100KM motocyklem pewnie uzna to za fajne moto. Dla mnie ciut zbyt słabe było.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprobuj CB500X Hondy dla kobiety super i po miescie i w trasie

Wysłane z iKropka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprobuj CB500X Hondy dla kobiety super i po miescie i w trasie

Wysłane z iKropka

Potwierdzam " Kropki " sugestie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

za wysokie. YBR była OK bo na niej J jako tako opiera się nogami. Już na MT stała na palcach :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Honda CB500X jest perfekcyjna dla kobiety w mieście i trasie a w swojej klasie cenowej praktycznie nie ma konkurencji. Silnik rzędówka pracująca jak V ale z mniejszym momentem hamującym, co jest bardzo wygodne (niczym w Africa Twin) sprawuje się świetnie. Samo moto dosłownie płynie. Napęd praktycznie nie do zajechania. Przejechane 13.000 km a praktycznie nie ma luzów.

Jak trzeba to 160 km/h jedzie a może i więcej. W ekonomii zużycia paliwa trudno z nią konkurować.

Moto w Polsce zupełnie niedocenione. Tu każdy musi mieć min. 1000 ccm a mało kto potrafi tym skręcić i potem mamy mistrzów ostatniej prostej.

Edytowane przez Moto Troter

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Też zaczynałam od YBR 125 ;-) i czuję do niej ogromny sentyment. A ile ma wzrostu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

YBR jest fajna. Tylko te wąskie kółka z tyłu... ;)

Niska biedulka jest - 153 cm wzrostu. Dlatego wszystko co ma te 780mm siedzisko jest jedyną alternatywą. No nic, na razie i tak mało na YBR jeździ żeby myśleć o czymś większym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

wyjdzie na 2017 duke 390 adv , może nie będzie potrzeba drabiny ;-) . brak w tej chwili lekkich motocykli w "budżetowej" cenie które nie są 125 ccm , jakoś wyglądają i mają siedzenie na ludzkiej wysokości . świetny jest ducati scrambler , to ma wszystkie zalety ale cena jest dla "ducatisti" trochę . nie wiem jak będzie wyglądało cenowo to małe bmw , ale na wiele bym nie liczył . myślałeś nad nowym suzuki sv650? cena spoko , kanapa nisko , silnik kowadło , wygląda jak motocykl , jest nie tylko czarny ;-) . przejechałem się i za ten piniundz nie ma alternatywy . pomijam akcesoria "turystyczne" których jeszcze nie ma ale to nowy model i trochę potrwa . tylko nie jest na A2 ale można kupić zdławiony .

Edytowane przez mario2007

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeździłem ostatnio nowym Suzuki SV650. Dość przyjemne moto ale niestety golas więc na dalszą trasę komary na zębach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wszystko ładnie pięknie tylko z tego co słyszałem przepisy się znów zmieniają i motocykle na A2 mają wychodzić z mocą ograniczoną fabrycznie bez możlwości zdjęcia blokady później. Czyli nie będzie np MT07 ograniczonego do 45KM tylko wyjdzie taka wersja i tyle.

SV wysokością siedzenia by się nadawał - cenowo też jest OK, bardzo konkurencyjny do MT07 zwłaszcza w kwestii wysokości kanapy. Tylko wagowo wychodzi więcej a dla Justyny to wszystko mogą być problemy nie do przeskoczenia jeszcze. Wciąż za mało nakręcone ma kilometrów. Zresztą, widzę, ze nawet na 125tce zbytnio się nie rzuca na jazdę więc myślenie o takim moto dla niej na przyszłość nie ma sensu.

Na razie zostajemy przy tym, że ona uczy się na 125, może kiedyś zdecyduje się na zdanie egzaminu to wtedy będziemy myśleć co dalej. Natomiast jak już to będziemy powoli myśleli nad zmianą FZ6 na coś nowszego, niekoniecznie mocniejszego. Może DL albo Tracer 700 z 'endurowatych' a jeśli o szosę chodzi to CBF1000 jest OK, mnie zawsze marzyło się VFR1200 albo odczekać aż GSX S1000FA stanieją :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ninja 300?

Wytapatalkowane z magicznego pudełka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

R3 odpadł bo zbyt sportowy :) Nie no, na razie koniec tematu, bedziemy myslec jak bedzie kasa na cos nowszego albo J zrobi prawko i bedziemy szukac czegos konkretniejszego dla niej :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz