Skocz do zawartości
dzik86

Pegaso Gaśnie na wolnych obrotach - proszę o pomoc

Recommended Posts

Witam,

moto poniżej 2000obr. gaśnie, przy jeździe jest normalnie, jedynie przy zmianie biegu w momencie zmiany biegu można się czasami zdziwić, raz mi zgasł, dobrze że wolno jechałem bo bym leżał.

-Bak wyczyszczony

-Gaźniki były robione

-Paliwo na pewno dochodzi

-Zawory były robione, gość twierdził że środkowy zawór był lekko podparty

-Rozrząd nie jest przestawiony

-Ostatnio wymieniałem świecę fajkę i kable wn, na starych jest to samo.

Serwisant twierdził że mogą to być wypalone zawory inny skolei że może problemem może być dekompresator.

-Czy może mam się przygotować na grubszą akcje ?

Tak to działa:

Proszę o pomoc.

Edytowane przez dzik86

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z dźwiękiem z filmiku to do wróżbity Macieja ... ;)

Bez realu to wróżenie. Można trafić, ale można się okrutnie pomylić.

Może być wiele powodów. Od wypadających zapłonów - co ogólnie przypiszemy elektryce po uszkodzenia mechaniczne.

Dekompresator? Wątpię - raczej byłyby problemy z odpaleniem - chyba, że jakiś niestandardowy przypadek, ale jak ktoś sprawdzał zawory to powinien sprawdzić dekompresator. Zawór? Też byłyby problemy z odpaleniem - chyba, że się zawiesza, uszkodzona jest sprężyna ... Może "obklejony" opiłkami jest czujnik położenia wału, a może uszkodzony bendiks ( sprzęgiełko jednokierunkowe ) Przed gaśnięciem pojawia się pewien odgłos ( oprócz bendiksu - jest wcześniej ) - trzeba wysłuchać skąd bierze się jego źródło. Z kolektora ssącego, wydechowego czy na przykład nie jest efektem krótkotrwałego blokowania kamieni bendiksu ( np. w wyniku uszkodzonej sprężynki )

Bez realu to z mojej strony chyba tyle.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jarek może mieć rację. Mi na przykład Aprilia Pegaso w ogóle nie odpala, ale wiem gdzie tkwi problem... :lol: :lol: :lol:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A jak doszło do takich zachowań? Coś było robione w silniku, elektryce, czy przed tym co nazywasz robieniem zaworów, też tak się działo? Ważne jest ustalić od kiedy gaśnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A jak doszło do takich zachowań? Coś było robione w silniku, elektryce, czy przed tym co nazywasz robieniem zaworów, też tak się działo? Ważne jest ustalić od kiedy gaśnie.

Co do zasady jak się idzie spać, to się gasi... :drinkbeer: ;-)

A jak się słucha tych strzałów z filmu, to serce pęka...

Edytowane przez leff

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A jak doszło do takich zachowań? Coś było robione w silniku, elektryce, czy przed tym co nazywasz robieniem zaworów, też tak się działo? Ważne jest ustalić od kiedy gaśnie.

To było z dnia na dzień, zawory były regulowane po 'awarii'

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mój zachowywał sie podobnie właśnie po robieniu głowicy i zaworów. Po krótkim czasie od naprawy zawory okazały się totalnie rozregulowane i też tak strzelał i gasł.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

JEST SUKCES :D

Problemem był brak zaślepienia króćca podciśnienia w lewym gaźniku, zamontowany był tylko wężyk, więc wkręciłem w niego śrubkę, dodatkowo zabezpieczyłem jeszcze ściągaczką plastikową i działa :drinkbeer:

dzieki

Edytowane przez dzik86
  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam,

moto poniżej 2000obr. gaśnie, przy jeździe jest normalnie, jedynie przy zmianie biegu w momencie zmiany biegu można się czasami zdziwić, raz mi zgasł, dobrze że wolno jechałem bo bym leżał.

-Bak wyczyszczony

-Gaźniki były robione.......

Proszę o pomoc.

- nie żebym się czepiał ;-) - ale :-P :-P - jak byly robione :?: :-P :-P - zmień serwisanta :-P :-P

Ale i tak najważniejsze, że problem rozwiązany :-P

Pzdr :beer:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Leff, a moze to gaznik? :-D

Nie wiem, Andrzej... nie wiem... :lol: :lol: :lol:

JEST SUKCES :D

Problemem był brak zaślepienia króćca podciśnienia w lewym gaźniku, zamontowany był tylko wężyk, więc wkręciłem w niego śrubkę, dodatkowo zabezpieczyłem jeszcze ściągaczką plastikową i działa :drinkbeer:

dzieki

Zobacz Cichy, jak dzięki mnie, byłeś bliski właściwej diagnozy... :beer:

Edytowane przez leff
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Coś tam się nauczyłem od najlepszych .... :-D

Chyba punktualności ... :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chyba punktualności ... :lol:

No ja tam punktualny byłem. Raczej cierpliwości.... :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Coś tam się nauczyłem od najlepszych .... :-D

Chyba punktualności ... :lol:

:P :P :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 24.07.2016 o 15:38, dzik86 napisał:

JEST SUKCES :D

Problemem był brak zaślepienia króćca podciśnienia w lewym gaźniku, zamontowany był tylko wężyk, więc wkręciłem w niego śrubkę, dodatkowo zabezpieczyłem jeszcze ściągaczką plastikową i działa :drinkbeer:

dzieki

Wygląda na to że u mnie jest podobnie jak nie tak samo.

Dodatkowo słychać takie syczenie w okolicy gaźników a na pewno wcześniej tego nie słyszałem.

A problem z tym pojawił się po dobrym strzale w gaźnik bo miałem za mało paliwa w baku. 

Piszesz że udało się to naprawić:

"Problemem był brak zaślepienia króćca podciśnienia w lewym gaźniku, zamontowany był tylko wężyk, więc wkręciłem w niego śrubkę, dodatkowo zabezpieczyłem jeszcze ściągaczką plastikową i działa"

I teraz moje pytanie:   gdzie ma być to zaślepienie? Gdzie ten wężyk? Który to krócic podciśnienia?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak pytasz @dzik86 to ostatnio na forum był widziany 14,.09.2016 roku ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
20 godzin temu, Jarek napisał:

Jak pytasz @dzik86 to ostatnio na forum był widziany 14,.09.2016 roku ;)

A no tak widzę właśnie ale udało mi się dzisiaj temat rozwiązać.

Tak jak pisał @dzik86  zlokalizowałem ten króciec i faktycznie nie było tej zaślepki.

Dałem kawałek wężyka i zaślepiłem śrubką.

Moto gada jak tralalala.

 

 

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×