Asimi 228 Zgłoś ten post Napisano 7 Sierpień 2016 (edytowane) Czy ktoś z Was wie może, czym dokładnie różni się kask na tor torowy (w sensie tak określony przez producenta) od "zwykłego" kasu dla szaraczków? Znaleziska: są generalnie głośniejsze, podczas wyścigu nikt się nie przejmuje hałasem. [inne źródło]: nie mają też blendy przeciwsłonecznej – po to, by je maksymalnie odciążyć, wyciszyć i skrócić dystans skorupy do twarzy (aerodynamika). torowy musi mieć bardzo wydajną wentylację i zapewniać świetną aerodynamikę. Z tego powodu skorupy torowych kasków mają wydłużony kształt; zakłada się je na głowę o wiele trudniej, ponieważ są bardzo ciasne (często zwężone są ku dołowi tak mocno, że przy zakładaniu aż bolą uszy). jakiś geniusz napisał, że aerodynamiczny kształt kasków torowych czyni je bardzo niewygodnymi w trakcie codziennego użytkowania - nie czaję zależności... w sensie, że aerodynamika jest be i niepraktyczna? padło hasło, że dobry kask powinien mieć zapięcie DD (nie kumam, ale takie info znalazłam). pewnie mają w większości ten bajer do zrywek na szybce - ale to kwestia drugorzędna.. Pozostają pytania: czy są bezpieczniejsze czy mają lepsze wyściółki czy podlegają testom SHARP czym u licha jeszcze różni się ta lista od zwykłych szosowych integrali? Edytowane 7 Sierpień 2016 przez Asimi Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
imnariel 215 Zgłoś ten post Napisano 7 Sierpień 2016 Ja się tam nie znam, ale słyszałam, że.... Teoretycznie chyba bez zapięcia DD Cię na tor nie wpuszczą. Wizjer może mieć inny/większy/wyżej. Jak jadą szybko to patrzą "wyżej" niż w przeciętnym kasku. Więc przy tym pewnie trochę inną wyściółkę. Tu masz przykład, nie widać dołu nosa, za to widać pół czoła. http://www.asphaltandrubber.com/wp-content/uploads/2015/06/Friday-Assen-DutchTT-MotoGP-2015-Tony-Goldsmith-5050.jpg Być może mają dodatkowe zamknięcie szyby. Nie mają bajerów takich jak blenda, miejsce na intercom, etc. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Asimi 228 Zgłoś ten post Napisano 7 Sierpień 2016 Wizjer może mieć inny/większy/wyżej. Jak jadą szybko to patrzą "wyżej" niż w przeciętnym kasku. Tak, to też - chodzi o to, że jak "leżysz na baku" na ścigu, to inny kąt widzenia jest.. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
lcoo 5 550 Zgłoś ten post Napisano 8 Sierpień 2016 A komu to potrzebne? 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
imnariel 215 Zgłoś ten post Napisano 9 Sierpień 2016 A komu to potrzebne? Każdemu, kto chce poszerzyć wiedzę w tym temacie. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 539 Zgłoś ten post Napisano 9 Sierpień 2016 Ja spotkałem się z opiniami że DD jest zapięciem najbezpieczniejszym, bo samoczynnie ciężko żeby się rozepło, a w razie potrzeby łatwo można rozpiąć. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin 1 263 Zgłoś ten post Napisano 9 Sierpień 2016 A mnie sie zdaje, ze to bez roznicy. Np xspirit III jest szeroko uzywany w motogp a rowiez dostepny w sklepach. Co do zapiecia DD to faktycznie chyba jedyne honorowane zapiecie na tor. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Asimi 228 Zgłoś ten post Napisano 13 Sierpień 2016 (edytowane) A komu to potrzebne? Mi, bo mój upatrzony wymarzony kask jest właśnie GP i nie wiem co z tego wynika i czy to dobrze czy źle Edytowane 13 Sierpień 2016 przez Asimi Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Asimi 228 Zgłoś ten post Napisano 18 Sierpień 2016 Dobra, chwalę się! Kask kupiony. Dla mnie największa nowość, model z czterema rozmiarami skorup (dotychczas jeżdżone były takie z dwoma). Różnicę widać na zdjęciach. dodatkowo -200g na korzyść nowego i tak gabryt. 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach