Skocz do zawartości

Recommended Posts

Na wstępie pragnę przypomnieć, że to dział mechaniczny i nie ma tu miejsca żaden dryf :) Mam pytanie : Czy niedomaganie ( niesprawność) jednej ze świec ( ew. cewkofajki) w singlu gs, oczywiście po lifcie, będzie w jakiś sposób wyraźnie odczuwalne? Inna praca - efekt akustyczny, wrażenie przerywania - poszarpywanie podczas jazdy, spadek mocy? Proszę o poprawną odpowiedź :) Pozdrawiam, zwłaszcza Tego, który się ostatnio najwyraźniej bardzo nudzi.

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na wstępie pragnę przypomnieć, że to dział mechaniczny i nie ma tu miejsca żaden dryf ....

Ale jaja - zaczynać post i kończyć post od własnego spamu ... :lol:

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Teoretycznie spadek mocy powinienwynieść maks 3% przy 1 świecy padnietej. Tak wygląda to w lotnictwie przy zastosowaniu silników Rotaxa. Te 2 świece zresztą są stamtąd wzięte.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Wykrec i zobacz kolor

To ok, ale chodzi wyczuwalne różnice w pracy na 1 i na 2 świecach.

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teoretycznie spadek mocy powinienwynieść maks 3% przy 1 świecy padnietej. Tak wygląda to w lotnictwie przy zastosowaniu silników Rotaxa. Te 2 świece zresztą są stamtąd wzięte.

Czyli praktycznie nie wyczuwalna jeżeli chodzi o moc, ok. A, jeżeli chodzi o "kulturę" pracy silnika? Mam takie jakby poszarpywania, ciężko mi to opisać. Coś jakby łańcuch był nierówno rozciągnięty ale to nie on, pomijając, że jest nowy, po wysprzęgleniu nie występują. Zanikają po porządnym rozgrzaniu, powiedzmy po 50 km.

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To prościej niż gdybać, obejrzeć lub wymienić świece, wczyścić przepustnicę i wtryskiwacz. To nie zaszkodzi. Swoją drogą wczoraj zmieniłem m.in. świece i jest różnica. Przedtem po dodaniu gazu był moment zawahania jakby, a teraz gładko idzie od razu. Może to być jednak przywidzenie, chociaż wątpię.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A masz zwykłe czy irydowe?

Poza tym to wcale nie musi chodzić o świece. Może regulatorek?

Edytowane przez Pszemo
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam irydowe i to już trochę stare, 4 sezon ale mam to od początku, nawet po zakupie zmieniłem prawie nowy napęd szukając przyczyny.

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

To prościej niż gdybać, obejrzeć lub wymienić świece, wczyścić przepustnicę i wtryskiwacz. To nie zaszkodzi. Swoją drogą wczoraj zmieniłem m.in. świece i jest różnica. Przedtem po dodaniu gazu był moment zawahania jakby, a teraz gładko idzie od razu. Może to być jednak przywidzenie, chociaż wątpię.

Wtryskiwacz raczej trzeba oddać do specjalisty czy można garażowo?

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez agreSorek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To jak masz od kogo, to podmień regulator i pojeździj dniówkę.

Koledze też fiksował dając raz kiedyś za duży woltaż.

Sprawdzisz, będziesz wiedział - i kolor świec też sprawdź. One nie są za tanie, żeby tak sobie wymieniać - no chyba że masz gest.

Edytowane przez Pszemo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie bardzo mam z kim zrobić podmiankę ale mogę polatać z multimetrem. Jakie objawy były w tym motku kolegi?

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez agreSorek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Można w domu wyczyścić. W necie są proste opisy, nie bede odtwarzał z pamięci, ale to łatwe.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie bardzo mam z kim zrobić podmiankę ale mogę polatać z multimetrem. Jakie objawy były w tym motku kolegi?

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

Raz kiedyś dawał na ramę 300V. Nie cyklicznie - tak jak mu się chciało.

A świece powinny mieć kolor "beżowy, tzw kawa z mlekiem" - jak zwał, tak zwał - w każdym razie pedalski, jasny brąz.

Edytowane przez Pszemo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Spróbuję jakoś to ogarnąć, co mogę sprawdzę i poczyszczę. Temat jest otwarty, może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie? Dzięki za zainteresowanie.

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Druga świeca to raczej kwestia ekologii a nie wzrostu mocy

Wysłane z...

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Jak przeczytałem temat, to zastanawiałem się na jaki kolor... świecisz :)

"ę" ma znaczenie;)

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

Druga świeca to raczej kwestia ekologii a nie wzrostu mocy

Wysłane z...

Czyli jak jest np. niesprawna to rozumiem, że raczej nie zaburza znacząco pracy silnika ? W sensie, raczej nie powoduje zaburzeń gdy np. "wypada" jej zapłon. Tak?

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

Jak przeczytałem temat, to zastanawiałem się na jaki kolor... świecisz :)

Ogonek, jak wiadomo ma znaczenie ;) Ten również.

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Druga świeca to raczej kwestia ekologii a nie wzrostu mocy

Wysłane z...

Q_a, gdzieś posty znikają, tak jak kiedyś :( Więc nie ma wpływu np. jak "działa- nie działa", tego się nie odczuje?

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie znam odpowiedzi na to pytanie.

Oczywiście, że znasz. Mówiłeś mi to po 21 więc możesz nie pamiętać - więc Ci przypomnę co mi mówiłeś.

Druga świeca została dołożona w modelach liftowych w celu lepszego ( równego ) rozłożenia temperatury w komorze spalania. Tak więc ekologia tak - efekt cieplarniany - przynajmniej nad tłokiem ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja bym jeszcze sprawdził czujnik temperatury powietrza na dolocie w airboxie.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

- efekt cieplarniany - ;)

Mnie ostatnio pewien chłopek uświadamiał, że ten efekt, to od tego, że w samochodach jest za dużo żarówek i one się zbytnio grzeją ...... i z tego się lodowce roztapiają :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Ja bym jeszcze sprawdził czujnik temperatury powietrza na dolocie w airboxie.

To może być trop, mam nówkę, podmienię. Thx.

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×