Skocz do zawartości
serdujah

BMW F650GS vs Honda Transalp XL600V

Recommended Posts

cześć, tak jak w temacie, co byście bardziej polecali na pierwsze moto do miasta, naukę techniki, odpowiednich zachowań, odruchów, ogólnie wszystkiego, tego, co wpływa na dobrą technikę jazdy, co za tym idzie bezpiecznie, taką mam nadzieję.

Pytałem już na forum Trampka, oczywiście większość głosów jest za TA, ale pojawił się też jeden o F650Gs, no i postanowiłem zapytać też u was. Spojrzenie z drugiej strony jak najbardziej wskazane.

Doświadczenia w jeździe na motocyklu nie mam, nie liczę kursu na A, który zresztą miał miejsce parę lat temu, sam nie pamiętam dokładnie kiedy :)

Wracając do tematu, TA jest ciut cięższy od GS, wyższy (siodło na wysokości 850mm) wyglada kozacko, przemawiają do mniej te kanciate kształty, środek ciężkości także wyżej niż GS, to na minus oczywiście, na plus to silnik V twin. GS natomiast kanapa nisko, nie wiem dokładnie, bo znajduję różne informacje, 750mm, 780 bodajże też się znajdzie no i 870, ale to wersja Dakar. Nie mam możliwości przymierzyć sie do zadnego z tych motocykli, niestety. Wzrost mój to 174 waga ok. 67 kg.

Który byłby idealny do takiego wzrostu, aby czuć się komfortowo, postawić dajmy na to że prawie całą stope na ziemi?

I sprawienie poruszać się po mieście w korkach?

No i istotna sprawa, to awaryjność, który przetrwa więcej, albo inaczej, który częściej potrzebuje wizyty u mechanika?

Zdrowy Trampek to ok 8tyś. nawet mniej, a zdrowy GS oczywiście drożej, ale to już i rocznikowo byłby mlodszy.

Pisałem, że Trampek 600 ma kozacki wygląd, ale GS bije go na głowę, jest po prostu przepiękny i tyle, a jak słyszałem, to pierwsze moto kupuje się właśnie oczami, następne dopiero rozumem :)

co byście poradzili, wszelkie głosy mile widziane.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jesteś na forum f650gs.pl Jak myślisz, co ci polecimy?? W którym kierunku pójdą nasze sugestie?

.

.

.

.

.

.

Tak!! Masz rację!! Kupuj DL-a :D

A tak poważnie po prostu dosiądź obu, zrób rundkę i zdecyduj... sercem. Dopiero użytkowanie czegokolwiek da ci pogląd co jest w danym motku ok, czego ci brakuje a czego jest za dużo, i pod tym kątem wybierzesz następne moto. Serwisowo/ kosztowo to będą bardzo podobne sprzęty.

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

GS od roku 2000

Za 8 cos do grzebania, 10 juz mniej...

Po zrobieniu podstaw co moze kosztowac 2-3 tys motek staje sie bezawaryjny na dlugi czas.

Edytowane przez raby

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Długo czekałam na taki wątek :-D

Powiem tak. Na forum TA się nie wypowiadałam.

TA to sprzęt dla prawdziwych mężczyzn lub kobiet z jajami :-D

A Gs? Taki damski jest i bez wyrazu i charakteru :-)

Na forum TA pisałeś też o drz SM bo szukasz motocykla do miasta.

Nie ma do miasta nic lepszego i ekonomicznniejszego niż jakiś skuter czy motocykl małej pojemności.

Jeżdżenie drz 400 po asfalcie w większej ilości np jakiś dalszy wyjazd to totalna masakra. Zrobiłam ostatnio 400 km dojazdówki i przeklinałam, że nie jadę Trampkiem.

Jeśli już chcesz duży motocykl i nie wiesz jaki, to po prostu nie masz wyjścia i musisz się przejechać jednym i drugim.

Wspominałeś też o wzroście.

F650gs jest niższy.

Ja mam 165/166 cm wzrostu i na Trampku jest mi dobrze (nie obniżony)

P.S

Mam Drz co prawda wersję S ale do miasta i tak wolę Trampka.

Pozdrowienia od telewizorka

b80d7d18e168d4b3df01ff7fc79db8ec.jpg

wytapatalkowano

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1. Gs'a możesz kupić z ABSem, a Trampka nie.

2. GS ma bezobsługowy wtrysk, a trampek wymaga regulacji gaźników, niekomfortowe ssanie.

3. GS mniej pali.

No chyba, że kupisz Trampka 700...

Edytowane przez Pszemo
  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kup gs-a i dodaj mu charakteru, nie jesteś chyba kobietą z jajami! :lol:

  • Like 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

pare razy jechałam na trampku,ba mialam nawet szlifa, ale jezdze na gs-ie wiec chyba nie mam jaj :lol:

a tak naprawde przysiadz sie, przejedz paroma egzemplarzami i bedziesz wiedział co Ci leży i gdzie Cię gniecie :P Dla mnie np trampki 600 fajnie się prowadza i pozycja jakby wygodniejsza niz w dakarze.na minus gazniki i spalanie,

Na trampku 650 czułam sie niekomfortowo, wiec koniec koncow jezdze gs-em . a tylko Ty bedziesz wiedzial na ktorym Ci najlepiej ;)

Edytowane przez aaniś

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kiedyś też myślałem nad transalpem ale za GS przemawiało: nowsza konstrukcja, wtrysk paliwa, ABS. Użytkowo nie widzę przewag transalpa. Ofk pozostają jeszcze kwestie niemierzalne jak np. sentyment do zabytków.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Spalanie spalanie... Ile przejeżdżacie na baku f650, że tak wychwalacie?

Aha plus dla Trampka za koło 21 na przód. Robi to różnice jeśli będziesz chciał pojeździć w terenie.

wytapatalkowano

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

400 km to rekord, 350 to norma bez strachu. 21 - faktycznie fajne - można mieć w dakarze ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no dzieki za rady, rozumiem "zaczekaj", ze konstruktorzy GS projektując go i budując, z tyłu głowy mieli głównie dobro kobiet, którym jak wiadomo ciężko coś znaleźć ze względu na mniejszy wzrost i masę?:) i to one są głównym adresatem tych malych GSów? nie czepiam się, nie zrozumcie mnie źle, bo może faktycznie tak bylo, że chcieli zapełnić niszę "małym-dużym" Gsem, swoją drogą jaki jest średni wzrost mężczyzny?

albo bardziej miarodajne w tym wypadku pytanie, powiedzcie ile macie użytkownicy GSów wzrostu i na jakiej wysokość akurat u was jest kanapa i nie chodzi i tę w domu, żeby nie było niedomówień :)

Tak pytałem również o DRZ 400, ale jeśli bym się zdecydował, to na SM z szosowymi oponami na 17 calach, ale wiem, że znalezienie zdrowego modelu, to trochę siana trzeba.

co do jaj, to chyba kobietą nie jestem, żona chyba by mi powiedziała, gdybym miał wątpliwości.

przyjdzie mi chyba poszukać tych maszyn u siebie w okolicy i się poprzymierzać.

Swoją drogą, jeśli już pytam o wzrost i wysokość siodła. To info dla potomnych i niezdecydowanych. jakiś czas temu spacerując z córką po osiedlu, nawinął mi się właściciel Afryki, na którą z zazdrością zawsze spoglądałem. mało tego, mojej córce chyba też się spodobała, bo słysząc dźwięk V twina przez okno, zawsze biegnie do balkonu popatrzeć, a nie ma jeszcze pełnych dwóch lat :)

ale wracając do właściciela. Idziemy deptakiem spoglądamy na zaparkowaną maszynę i wychodzi człowiek na pierwszy rzut oka mojego wzrostu czyli około 170+, i ładuje się na Afrę. Pomyślałem, że te całe opowieści, że Afryka tylko dla dużych chłopców powyżej wzrostu 180, to między bajki wsadzić. Postanawiam zagadnąć i skonfrontować wszelkie usłyszane wiadomości na ten temat, zadaję pytanie "przepraszam, ile ma pan wzrostu?" pada odpowiedź, "169", słownie jeden metr, sześćdziesiąt dziewięć centymetrów. wydawało mi się, że się przesłyszałem, więc pytam jeszcze raz: "ilee?"

- metr sześćdziesiąt dziewięć.

- to jak pan na tym jeździ, nie za duże to?

-trzeba umieć - odpowiada z zadowoleniem.

to dopiero było zdziwienie.

widzę tego jegomościa przez swoje okna, jak popołudniami wraca do domu, to idzie mu to naprawdę całkiem sprawnie. A żeby wjechać na osiedle, to trzeba przejechać przez skrzyżowanie z linią tramwajową, za 3 metry kręci się dużo pieszych, za następne 2 kolejne skrzyżowanie równorzędne, więc nagimnastykować się czasem trzeba, w przeciwną stronę dochodzi jeszcze znak STOP.

Człowiek sięga stopą ziemi, nie całą oczywiście, paluszkami, ale radzi sobie.

to taka mała dygresyjka, a propos wzrostu jeźdźca i maszyny.

to jeszcze raz, jeśli możecie podać swoje wzrosty i wysokości maszyn, to byłbym wdzięczny. i jak to jest z tymi Gsami, jakie są dokładnie wysokości siedzeń, bo różne info się przewija.

Trampka 700 raczej nie kupię, bo mi się zwyczajnie nie podoba, 650 tez nie specjalnie, jakieś wizualnie są takie wymuskane, czegoś im brak, jak dla mojego oka.

trochę sie rozpisałem, sorki :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pewna żartobliwa myśl już tu padła. Kup DL'a. ;-)

Relatywnie tani, ekonomiczny, niezawodny, idealnie wyważony-sterowany myślą, uniwersalny, V-Twin, ma ABS itd.

Czymś większym od 650 możesz się zrazić skoro zaczynasz. Generalnie zawsze radzę zaczynać od jeszcze mniejszych pojemności. Wiem różni znawcy gadają "stary kup sobie min. 1000 to nie będziesz zaraz moto sprzedawał i mocy nie zabraknie". Takich rad raczej nie słuchaj bo skończysz jako kolejny mistrz ostatniej prostej (czego oczywiście nie życzę).

Edytowane przez Moto Troter

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Serdujach ja mam 166 i na afrze nie miałem problemów, oczywiście na szosie. W terenie niestety było trochę gorzej, tzn jakieś koleiny, błoto itp sytuacje gdzie trzeba było moto podeprzeć, utrzymać na jednej nodze. Ale tu głównym problemem był ciężar motocykla plus krótkie nóżki :). Gdyby był lżejszy byłoby ok. W tej chwili w moim wieśniaku wysokość siedzenia to 84 cm i jest ok i bezproblemowo, ale moto jest sporo lżejszy. Przy Twoim wzroście na każdym motku powinno być ok.

Ale najlepiej przymierzyć się , siedzenia są różnej szerokości i czasem na niższym może być gorzej niż na wyższym. Z przytaczanych wyżej moto ja wybrałbym Dakara, który wg mnie jest najbardziej uniwersalny z w/w , ale to takie moje subiektywne zdanie :)

DL oczywiście jak najbardziej :) Moto Troter tyż dobrze gada :). Ale DL bardziej na czarne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
400 km to rekord, 350 to norma bez strachu. 21 - faktycznie fajne - można mieć w dakarze ;)

No to w moim obecnym Trampku mam tak samo. W poprzednim Trampku rekord to 420 km, dodatkowo Trampek był załadowany na podróż.

no dzieki za rady, rozumiem "zaczekaj", ze konstruktorzy GS projektując go i budując, z tyłu głowy mieli głównie dobro kobiet, którym jak wiadomo ciężko coś znaleźć ze względu na mniejszy wzrost i masę? :) i to one są głównym adresatem tych malych GSów? nie czepiam się, nie zrozumcie mnie źle, bo może faktycznie tak bylo, że chcieli zapełnić niszę "małym-dużym" Gsem, swoją drogą jaki jest średni wzrost mężczyzny?

Też się nie czepiam. Podśmiechuję się tylko odrobinkę. :-)

przyjdzie mi chyba poszukać tych maszyn u siebie w okolicy i się poprzymierzać.

To najlepsze co możesz zrobić :-P

jakiś czas temu spacerując z córką po osiedlu, nawinął mi się właściciel Afryki, na którą z zazdrością zawsze spoglądałem.
Pomyślałem, że te całe opowieści, że Afryka tylko dla dużych chłopców powyżej wzrostu 180, to między bajki wsadzić. Postanawiam zagadnąć i skonfrontować wszelkie usłyszane wiadomości na ten temat, zadaję pytanie "przepraszam, ile ma pan wzrostu?" pada odpowiedź, "169", słownie jeden metr, sześćdziesiąt dziewięć centymetrów. wydawało mi się, że się przesłyszałem, więc pytam jeszcze raz: "ilee?"

- metr sześćdziesiąt dziewięć.

- to jak pan na tym jeździ, nie za duże to?

-trzeba umieć - odpowiada z zadowoleniem.

Dobrze Ci powiedział.

Jak wspomniałam mam 166 wzrostu, nóg modelki niestety nie posiadam.

Afryka rd04 jeździłam, sięgałam do ziemi, gleb nie zaliczałam.

Jeździłam również ostatnio ktm 950 i było podobnie. Dużo obaw miałam co do xt660z i jej wysokiej kanapy. Dałam się namówić i nie było tak źle, chociaż z kontakt z podłożem minimalny (jak w mojej drz, tyle że waży 140 a nie 190)

jeśli możecie podać swoje wzrosty i wysokości maszyn, to byłbym wdzięczny. i jak to jest z tymi Gsami, jakie są dokładnie wysokości

166 cm , na F650 i F800gs bez problemu kontakt z podłożem tzn dwie niecałe stopy, ale pewnie.

W f650 Dakar miałam problem z postawieniem motocykla do pionu. Z żadnym motocyklem nigdy nie miałam takiego problemu, nawet z Afryką, ktm 990 czy xt660z.

wytapatalkowano

Edytowane przez zaczekaj
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jest jeszcze opcja G650 GS (taki jak mój). Fabrycznie ma kanapę na wysokości 78 cm, chociaż można trafić egzemplarze z obniżonym zawieszeniem - 75 cm.

Plusy:

lekki,manewrowy - do miasta super (w piąteczek leciałem "tunelem" między samochodami ponad 3 km),

ABS i grzane manetki w standardzie,

no i "GS" :cool:

Minusy;

singiel (chociaż mnie to nie przeszkadza);

Made in Brasil (składak),

PS. mam 177 cm, teraz mam podwyższoną kanapę, ale w standardzie stawiałem stopy na ziemi...

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Spalanie spalanie... Ile przejeżdżacie na baku f650, że tak wychwalacie?

Aha plus dla Trampka za koło 21 na przód. Robi to różnice jeśli będziesz chciał pojeździć w terenie.

wytapatalkowano

Asia co do spalania różnica dla mnie znacząca, wracając z Bieszczadów na odcinku ok 230km moj spalil 7,7l, dwa trampki podrózujace ze mną ponad 11 każdy!

Co do wzrostu

Mam dakara i normalna kanapę, moje 174cm wzrostu pozwala mi że jak ustawie zawieszenie na miekkie to 3/4 stóp na ziemi, przy twardym albo na palcach albo jedną stopą. zarówno afryka jak i trampek sa nizsze, ale wszystko jest kwestia przyzwyczajenia i tego co się chce.

Tak sobie myśle, nie z sympatii do Moto Trotera ale mozliwości motka że DL nie jest głupim rozwiązaniem, a po tym jak widziałam jak sobie radzi poza asfaltem bylam bardzo mocno zaskoczona "bo kierownik nie wiedział że się nie da" :D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kolego wzrost to nie wszystko, można mieć 170cm i nie siegać ziemi na Trampku, a są tacy co mają mniej cm i spokojnie stopami sięgają. Jest jeszcze coś takiego jak długość nóg, niezależnie od wzrostu. Musisz sam dosiadać ...przymierzać.

Powodzonka

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Spalanie spalanie... Ile przejeżdżacie na baku f650, że tak wychwalacie?

Aha plus dla Trampka za koło 21 na przód. Robi to różnice jeśli będziesz chciał pojeździć w terenie.

wytapatalkowano

400 km jeśli trafi się odcinek, na którym przez 300 km nie ma stacji to wezmę trochę paliwa w butelki. Różnicę to robi masa i konstrukcja moto a nie samo 21 z przodu ;). Jeżdżąc GSem średnica koła przeszkadzała mi najmniej w terenie.

(...)

Tak pytałem również o DRZ 400, ale jeśli bym się zdecydował, to na SM z szosowymi oponami na 17 calach, ale wiem, że znalezienie zdrowego modelu, to trochę siana trzeba.

(...)

Jeżeli moto ma być asfaltowe (patrząc przez pryzmat jazdy turystycznej) to DRZ średnio się sprawdzi, jest mało wygodna. No chyba, że to koniecznie ma być SM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale czy to moto ma mieć właściwości terenowe jakies? Bo mowa jest o enduro turystycznych, a moze w złym katalogu szukasz?

Drz400sm bym odpuścił. Prędzej xt660sm albo aprilia pegaso strada z silnikiem od xt660.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W f650 Dakar miałam problem z postawieniem motocykla do pionu. Z żadnym motocyklem nigdy nie miałam takiego problemu, nawet z Afryką, ktm 990 czy xt660z.

Dakar tak już ma, że na seryjnej stopce bardzo się kładzie, pewnie przez to ciężko Ci go było wypionować. Jakiś czas temu sprawiłem sobie poszerzenie stopki z podwyższeniem i teraz już tak na niej nie wisi i można go odstawić w lesie z większym spokojem :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Asia co do spalania różnica dla mnie znacząca, wracając z Bieszczadów na odcinku ok 230km moj spalil 7,7l, dwa trampki podrózujace ze mną ponad 11 każdy!

Nie wiem co to były za Trampki, może 650? 650 pali więcej i to mnie nie dziwi.

A jeśli to były 600 to spalanie 11 litrów nie jest normalne :P

Miałam Trampki i dwa i żaden nigdy nie spalił tak dużo nawet jak był obładowany bagażem i pogoda mocno nie sprzyjała.

Tak mi się przypomniało z tegorocznej Albanii... Co tankowanie wlewałam pod korek około 5 litrów a kumpel do swojego ktm 950 15 litrów. Drogę i warunki mieliśmy te same, załadowani podobnie a spalanie katełama było masakryczne :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli KTM spalał trzykrotnie więcej ? :shock: . Coś chyba było z nim nie tego ... Gaźniki do roboty :-D . Ale to tak na marginesie bo baaardzo lubie KTM.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

DL mi sie nie podoba i kropka :) nie potrafię powiedzieć czemu. Supermoto - nie upieram się, to jedna z moich myśli była. Właśnie dobra uwaga co do wysokości i długości nóg, oczywiście różnie to bywa i nie ma co się sugerować samym wzrostem, do tego szerokość kanapy dochodzi.

póki co na placu boju pozostają F650gs i Trampek 600V. G650GS, to0 już chyba wieksza kasa, bo to i nowsze i w ogóle :)

Dziadek co to za sprzęt Wieśniak? bo nie mogę skojarzyć, na co tak pieszczotliwie można powiedzieć :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×