Skocz do zawartości

Recommended Posts

Wreszcie dopiąłem swego :)

Miał być singiel ale w końcu twin, czy to dobry wybór jak na pierwsze większe moto po CBR125R się okaże. Dopiero jakieś nieco ponad 200km za mną ale frajda jest niezła. Obawiałem się że będę za krótki  (170cm) ale daje radę, ciekawe jak w terenie będzie. Moto ostatni serwis miało w 2015 w marcu i trzeba było szybko go zaspokoić nowym olejem, mam nadzieje że w miarę dobrym i do tego płukanko silnika. Za chwile jeszcze klocki, płyn hamulcowy, akumulator  i można śmigać. Akumulator jakiś konkretny może ktoś polecić? W sklepie zaproponowali mi jakiś agm (zalewa się go i zamyka) żelowy.

Wyczaiłem jakąś nie podłączoną wtyczkę, tak ma być czy czegoś brakuje?

Planuję jeszcze zakup tego https://www.boxer-parts.eu/torba_na_zbiornik_3dbit_4l_+_mocowanie_tanklock,372,8276.html ktoś miał? Warto?

Chętnie pomogę w zakresie elektroniki i lekkiej mechaniki, nie tylko związanej z moto, głównie audio.

 

Fotki http://www.aukcjoner.pl/gallery/024470306-.html#I1

Pozdrawiam Cycu

DSC_0363-11.jpg

DSC_0376-11.jpg

Edytowane przez kolo30
  • Like 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No gratki :-)

Niech Ci długo i bezawaryjnie służy...

Wysłane na Berdyczów ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

fajny dla "maluchów" , też jestem krótki :default_icon_e_biggrin: . technologia agm a żel to chyba inna trochę sprawa . akumulatory żelowe są zamkniete w fabryce , nie ma możliwości zajrzenia do środka . ostatnio wszyscy gadają o tym że szajs akumulatorowy jest w sklepach - mam takie same doświadczenia z exide-m ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ładny, moje graty. Niech Ci służy długo i bezproblemowo.

A tak na marginesie, to jak pisać: kolo30, czy cycu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Od wielu lat cycu :) No właśnie akumulator jest od nowości i kupić teraz takiej jakości to raczej będzie ciężko.  Ktoś coś podpowie odnośnie tej wtyczki? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Ładny, moje graty. Niech Ci służy długo i bezproblemowo.
A tak na marginesie, to jak pisać: kolo30, czy cycu?

Walduś
Gratulacje, co to tylna felga taka czarna, no i po co płukanka?

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kurde, z tą felgą to  normalnie nie zauważyłem, i była teraz szybka weryfikacja w garażu a ona kulturalnie uwalona od scotoilera :default_blink: A płukanka bo ma ponad 70 tysi przejechane i uznałem że mu się przyda. Ostatni rok sporo stał.

 

Pozdro Walduś Cycu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
12 godzin temu, mario2007 napisał:

 ostatnio wszyscy gadają o tym że szajs akumulatorowy jest w sklepach - mam takie same doświadczenia z exide-m ...

Możesz rozwinąć- też mam do kupienia akumulator.

Żelówka ma elektrolit w żelu, a AGM wchłonięty w włókna szklane. AGM wydaje się najlepszy, najmocniejszy, najwytrzymalszy, ale w przypadku mojej Efki boję się jednej z nielicznych jego wad- wrażliwości na wysokie temperatury pracy, bo wydech bardzo blisko. Najsensowniejszymi markami wydają się: Yuasa, a po niej Exide.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
10 godzin temu, Tomek Sz napisał:

Możesz rozwinąć- też mam do kupienia akumulator.

Żelówka ma elektrolit w żelu, a AGM wchłonięty w włókna szklane. AGM wydaje się najlepszy, najmocniejszy, najwytrzymalszy, ale w przypadku mojej Efki boję się jednej z nielicznych jego wad- wrażliwości na wysokie temperatury pracy, bo wydech bardzo blisko. Najsensowniejszymi markami wydają się: Yuasa, a po niej Exide.

mój exide AGM założony w marcu /zalany , naładowany , wszystko właściwie zrobione/ po 60 - dniowym postoju motocykla w garażu zaświecił zegary i nawet nie zrobił cyk cyk rozrusznikiem :default_huh: , czyli zdechł . miał tak mało prądu że potrzebował akumulatora na matkę i dopiero wtedy powstał . yuasa żelowa malutka stała kupiona do skutera od lutego /wtedy naładowana / na półce w garażu i odpaliła f800 natychmiast . czyli więcej nie kupię w sklepie exide bo nie wiem co kupię ... . wszystko pachnie chinolem ostatnio  .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, Moto Troter napisał:

To może ktoś w końcu wypróbuje akumulator litowy?

Jak mi się zesra ten co mam to wsadzę Li-Ion, ale póki co trzy sezony zasuwa AGM, a w pierdolocie drugi AGM chyba piąty rok bo nie pamiętam, wcześniej siedział  w katełemie i miał ciężkie życie :). Ale nie jest to exide czy tam jakiś inny wangpong.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To który ten agm dobry? Właśnie planowałem exide, tak do 200pln chyba lepszej opcji nie ma?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oryginalnie,na pierwszy montaż BMW instalowało ( miałem taki w twinie ) akumulatory w technologi AGM,Exide.Mówię tu o roku 2009.Do momentu sprzedaży mota,jakieś dwie-trzy wiosny temu,nie miałem z nim najmniejszych problemów. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mam wepchane takie , jeden ma 3 sezony drugi 5. Póki co kręcą git. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mam obecnie Vartę. Wcześniejszy, również Varta, chodził przez 3 lata bez najmniejszych problemów i padł w sumie z mojej winy. Ze względu na to że miałem i byłem zadowolony w marcu tego roku ponownie kupiłem Vartę, ale padła mi po 6 miesiącach. Dwie cele przestały działać. Wymienili na gwarancji.

Kilka lat temu gwarancja na akumulatory Varta do motków wynosiła 24 misiące. Obecnie to jest 12 miesięcy.

PS Bosch od 5 lat nie produkuje akumulatory, ale ciągle sprzedaje. Akumulatory pod marką Bosch obecnie są produkowane przez Vartę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
21 godzin temu, mario2007 napisał:

mój exide AGM założony w marcu /zalany , naładowany , wszystko właściwie zrobione/ po 60 - dniowym postoju motocykla w garażu zaświecił zegary i nawet nie zrobił cyk cyk rozrusznikiem :default_huh: , czyli zdechł . miał tak mało prądu że potrzebował akumulatora na matkę i dopiero wtedy powstał . yuasa żelowa malutka stała kupiona do skutera od lutego /wtedy naładowana / na półce w garażu i odpaliła f800 natychmiast . czyli więcej nie kupię w sklepie exide bo nie wiem co kupię ... . wszystko pachnie chinolem ostatnio  .

To może nie wina akumulatora tylko upływności w instalacji elektrycznej? Może jakiś alarm? Inny zewnętrzny odbiornik prądu? Gdyby stał na półce obok tej Yuasy to mógłbyś mieć 100% pewności.

A propos Yuasy to u moich dwóch kolegów po 2 latach eksploatacji zaniemogły. Ze swojej strony polecam akumulatory JMT, chociaż ostatni kupowałem prawie 3 lata temu. Nie wiem jak obecnie.

21 godzin temu, Moto Troter napisał:

To może ktoś w końcu wypróbuje akumulator litowy?

Ja kupie i przetestuje jak padnie kiedyś AGM w Xsie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ciekawe zjawisko. Ludzie kupują motocykle BMW pomimo ceny ale żaden już się nie zdecydował na porządny nowoczesny akumulator. Akumulatory litowe są powszechnie dostępne od paru ładnych lat a tu ani jednego użytkownika i to nawet wsród terenowców, którzy oglądają każdy kilogram motocykla. Chciałoby się rzec "Zastaw się a postaw się." :default_biggrin:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

pjekny :) gratulacje, a dodatkowa wtyczka... może do podpinania pod komputer diagno?? ale ja nowicjusz jestem - więc tak tylko gdybam

 

Edytowane przez SRsima

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 godziny temu, Mutomb napisał:

To może nie wina akumulatora tylko upływności w instalacji elektrycznej? Może jakiś alarm? Inny zewnętrzny odbiornik prądu? Gdyby stał na półce obok tej Yuasy to mógłbyś mieć 100% pewności.

A propos Yuasy to u moich dwóch kolegów po 2 latach eksploatacji zaniemogły. Ze swojej strony polecam akumulatory JMT, chociaż ostatni kupowałem prawie 3 lata temu. Nie wiem jak obecnie.

Ja kupie i przetestuje jak padnie kiedyś AGM w Xsie.

nie ma alarmu , nawigacja leży na półce . elektryka nie grzebana . ja mało jeżdżę to fakt , ale bez przesady . kupię na wiosnę litowy to potestujemy jak długo stoi nie używany i działa  :default_biggrin: . jutro rano zobaczę czy zdechł kanarek czy odpali na -2 stopniach o 8.00 ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chyba nie odpalił, bo już po 9 i raportu brak ;-) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×