Skocz do zawartości
SRsima

Kupię Heidenau K60 Scout

Recommended Posts

jak w temacie. Komplet. Najlepiej nowe. Rozm 100/90-19 + 130/80-17 / polecane przez Forumowiczów źródła zakupu - też  mile widziane

(chyba,że polecacie inne wymiary do GS'a? niż powyższe- lepiej wyższe, szersze? ktoś ? coś? czy trzeba zakładać oddzielny temat - i tu proszę Adminów o wyrozumiałość dla Nowicjusza :) ciężko na raz ogarnąć wszystkie tematy by dociec odpowiedzi)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Najlepsze będą w takim rozmiarze jaki zaleca producent. Znajdź chwilę i przekop temat o oponach.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na tył polecają 140/70/17, takie z paskiem na środku. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam w swoim wieśniaku komplet o identycznych rozmiarach jak napisałeś, przejechałem póki co na nich ok 4tys po różnych nawierzchniach, na błocie nie dają rady,  a może to ja nie daję, ale zabawa jest :default_icon_e_biggrin: ,  reszta czyli piasek, teren, szutry, asfalt OK  , zużycie niewielkie, wręcz niezauważalne, ale ja jeżdżę grzecznie i powoli, kupowałem tutaj komplet za 550 zyli. Na wiosnę zmiana na ulubione TKC80 :) .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 minuty temu, Pszemo napisał:

Na tył polecają 140/70/17, takie z paskiem na środku. 

140 czy 130 prędkość zżerania praktycznie taka sama. 140 lepiej wygląda :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przy 140 nie kupuj chlapaka bo w terenie nie da rady, lub od razu go wzmocnij aby nie telepal sie na boki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
8 minut temu, raby napisał:

Przy 140 nie kupuj chlapaka bo w terenie nie da rady, lub od razu go wzmocnij aby nie telepal sie na boki.

Jakiego chlapaka ? , takie jakieś coś co Ci kiedyś odpadło i już nigdy nie znalazłeś ?:default_biggrin:

SRsima, taki komplet jak piszesz bez problemu zdaje egzamin. 

Edytowane przez Dziadek
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
20 minut temu, Pszemo napisał:

Na tył polecają 140/70/17, takie z paskiem na środku. 

a czy te z paskiem w środku polecają Ci z piaskiem w środku ? :) tak dopytam, bo się zawsze człowiek wpakuje właśnie tam gdzie piach w nadmiarze leży i trzeba aby kawałek przemielić ku kamyczkom

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
9 minut temu, Dziadek napisał:

Jakiego chlapaka ? , takie jakieś coś co Ci kiedyś odpadło i już nigdy nie znalazłeś ?:default_biggrin:

SRsima, taki komplet jak piszesz bez problemu zdaje egzamin. 

To co odpadlo i nawet nie szukalem...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
8 minut temu, SRsima napisał:

a czy te z paskiem w środku polecają Ci z piaskiem w środku ? :) tak dopytam, bo się zawsze człowiek wpakuje właśnie tam gdzie piach w nadmiarze leży i trzeba aby kawałek przemielić ku kamyczkom

Na piasku niema znaczenia czy jest pasek czy go niema :) i żeby było ciekawiej na piasku węższa przednia opona prowadzi lepiej niż szersza. 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jaki ma być stosunek jazdy asfalt / nie asfalt na tych oponach?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
37 minut temu, Mutomb napisał:

Jaki ma być stosunek jazdy asfalt / nie asfalt na tych oponach?

hmmm... ciężki temat - bo wiadomo,że nie w większości teren bo do tego są inne motocykle niż F GS i zupełnie inne opony (tu nie ma kompromisów - musi być kostka / łopata). Zazwyczaj jest tak,że daleko się wyprawiam a "na miejscu" zbaczam a i wtedy bywa różnie bardzo. Nie mogę więc napisać,że pojadę 300 km by 12 km przejechać to błotem to piachem to trawą - bo podejdą każde gumy do tego stosunku...

Chcę opony: dobre na asfalt, nie chowam się pod wiata gdy pada więc i opony do jazdy w deszczu, zjeżdżam często tam gdzie nie ma zakazu więc: w polne drogi i w leśne dukty (tam różnie : szuter, błotniste koleiny,piach i połamane dachówki, trawa, zastygnięte koleiny po kombajnach na trzech poziomach zakrętu)... szukam takich, które najlepiej to ogarną.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chyba @agreSorek pisał, że 130 szybciej schodzą niż 140. @dakarowy też pewnie się wypowie w temacie.

Może napisz do nich PW - przerabiali sprawę, więc pewnie Ci pomogą.

 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

więc jednak 130 :) póki co wsze rady głoszą by zostać przy TEMACIE - więc zakupię i może potestuję jak tylko zanabędę :) wszak +S :)

Edytowane przez SRsima

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, Pszemo napisał:

Chyba @agreSorek pisał, że 130 szybciej schodzą niż 140. @dakarowy też pewnie się wypowie w temacie.

Może napisz do nich PW - przerabiali sprawę, więc pewnie Ci pomogą.

 

Kwestie tego który rozmiar wytrzyma 1tys. km więcej postawił bym na ostatnim miejscu bo zwiększone spalanie przy szerszej oponie po 10tys, km wyrówna koszty samej opony. Jeśli wybieramy między różnymi szerokościami opon o tym samym profilu - 80 (70 dla 140 nie znalazłem ale może źle szukałem) to trzeba przyjąć, że własności jezdne się zmienią. Pewnie dla niektórych może być to różnica niezauważalna lub zauważalna w ekstremalnych sytuacjach. W końcu są to prawie "takie same" opony ale już minimalnie inaczej będą układały się na obręczy. Jeśli opona przeznaczona jest głównie na asfalt to trzymałbym się zaleceń producenta co do rozmiaru, chyba że producent opon ma inne zdanie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Szersza opona będzie ciut lepiej "robić" w terenie ale to też niewielkie różnice.

Ps. do administracji - przywróćcie proszę opcję sklejania wątków w jeden jeśli pisane są w krótkim czasie jeden pod drugim.

Edytowane przez Mutomb

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
6 minut temu, Mutomb napisał:

Jeśli opona przeznaczona jest głównie na asfalt to trzymałbym się zaleceń producenta co do rozmiaru, chyba że producent opon ma inne zdanie.

Jeśli na asfalt, to ja chwalę sobie metzeler tourance.

Na asfalcie super, na szutrach idzie i w błocie czasami sobie poradzi. No i przede wszystkim nie schodzi po 8-10tyś. Tylko cena ....

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
24 minuty temu, SRsima napisał:

Chcę opony: dobre na asfalt, nie chowam się pod wiata gdy pada więc i opony do jazdy w deszczu, zjeżdżam często tam gdzie nie ma zakazu więc: w polne drogi i w leśne dukty (tam różnie : szuter, błotniste koleiny,piach i połamane dachówki, trawa, zastygnięte koleiny po kombajnach na trzech poziomach zakrętu)... szukam takich, które najlepiej to ogarną.

Myślę, że Heidenau K60 bardzo dobrze nadają się do zastosowań, o których piszesz. Te opony mają najlepszy stosunek ceny do jakości. Radzą sobie w deszczu na asfalcie, ale też dają radę w terenie. Pamiętamy, że to są opony uniwersalne więc tutaj cudów bym się nie spodziewał, szczególnie jeżeli chodzi o błoto. Są opony, które w błocie dużo lepiej radzą, ale większość z nich to już opony stricte terenowe, które nie nadają się na asfalt. TKC80, o których wspomina Dziadek są niezłe tylko ich żywotność to 6000 km, a K60 - wytrzymują 15-20 tys. km.

Ja swoje Heidenau kupowałem w motogumy.pl u Huberta. Polecałbym kupować te opony ze sprawdzonego źródła, żeby mieć gwarancję, ponieważ czasami mogą  w nich pękać kostki. Tak miałem po powrocie z Rumunii i Ukrainy. Na tylnej oponie popękały w kilku miejsca kostki u podstawy, ale bez problemów wymienili na gwarancji. W szerszej oponie co ma pasek na środku jest większe prawdopodobieństwo, że nie będzie pękać.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

 Ja ma a Dakaru założoną 140, jestem zadowolony. Ale ja to ze wszystkiego jestem zadowolony, więc trudno traktować moją opinię wiarygodnie:default_dry:

 

 

 

 

 

 

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 12.11.2016 o 18:11, SRsima napisał:

Chcę opony: dobre na asfalt, nie chowam się pod wiata gdy pada więc i opony do jazdy w deszczu, zjeżdżam często tam gdzie nie ma zakazu więc: w polne drogi i w leśne dukty (tam różnie : szuter, błotniste koleiny,piach i połamane dachówki, trawa, zastygnięte koleiny po kombajnach na trzech poziomach zakrętu)... szukam takich, które najlepiej to ogarną.

K60 na asfalcie mokrym i suchym bez problemów, polne drogi, szutry, koleiny też ok, a z błota zawsze się jakoś wygrzebiesz :default_icon_e_biggrin: . Tak jak powyżej Enlil napisał TKC80 w terenie są lepsze, ale na wszelkich asfaltowych dojazdówkach schodzą, a szczególnie tył bardzo szybko, a z kolei podjechana tylna tkc na mokrym asfalcie pięknie się uślizguje. Nie mniej jednak ja pozostaję fanem TKC80 :default_icon_e_biggrin:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×