Skocz do zawartości

Recommended Posts

Powinienem juz byc na miejscu, daj znac.

Wysłane z mojego E6853 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No to kongratulejszon

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gratulacje!

Wysłane z mojego E6853 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chyba trafił się egzemplarz cacko.
Ale dla Anii jednak za wysoki trochę i będzie trzeba spuścić przynajmniej na lagach

A że rok szkolny wielkimi krokami się zbliża to trzeba było podjąć kroki...

A tak po prawdzie to czysty przypadek i oboje jeszcze nie wierzymy co zrobiliśmy

Przy okazji wielkie podziękowania dla Gilbiego za support... i Dziadka :)

taptarapta



  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z asfaltu to on chyba nie zjechał

Na razie mam problem gdzie jest śruba spustowa oleju bo jednak się różni od GS

taptarapta

Golascb29c5875a462b017f717890e8cbc404.jpg

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W najniższym punkcie silnika może?

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I tak właśnie wymieniasz olej w dakarze?
Bo ja najpierw opróżniam zbiornik oleju, potem śruba na dole silnika i na końcu z filtra oleju

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na dole zbiornika od strony tylnego koła jest taka śrubka a na niej winna być gumka. Zamontuj wcześniej na niej wężyk, żeby nie zalać połowy motocykla

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Na dole zbiornika od strony tylnego koła jest taka śrubka a na niej winna być gumka. Zamontuj wcześniej na niej wężyk, żeby nie zalać połowy motocykla

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka


Jest! dzięki :)a1c0387d1655a24d9403f6bb67d6fab0.jpg

taptarapta

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli na jesienny zlot miód malina, ma czym jechać dziewczyna :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
I tak właśnie wymieniasz olej w dakarze?
Bo ja najpierw opróżniam zbiornik oleju, potem śruba na dole silnika i na końcu z filtra oleju

taptarapta



A ja robię tak jak Ty ale czy kolejność ma aż tak wielkie znaczenie, zwłaszcza pomiędzy zbiornikiem oleju, a silnikiem? Śruba spustowa - ciekawe kto jeszcze pomyślał o tej co ja? Poza tym fajny sprzęt, w fajnym stanie. Gratuluję i bezpiecznego użytkowania życzę.

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gratuluję! Wygląda świetnie!

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No nie wiem czy nie będziemy musieli włożyć amora od nowszego xc, który jest krótszy.
Możliwe że będziemy szukali na podmianke

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chodzi o continental?

Wysłane z mojego E6853 przy użyciu Tapatalka


Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

nowsze xc byly nizsze i tu jest pies pogrzebany i tego nie przewidzieliśmy :)


http://moto.pl/MotoPL/1,88572,5080511.html

Wraz z rozpoczęciem nowego sezonu motocyklowego swą premierę święcić będzie nowy BMW G 650 Xcountry z roku modelowego 2009, wzbogacony o dodatkowe funkcje, nowe elementy wyposażenia i nowy kolor lakieru.
Modyfikacje w widelcu z zawieszeniem teleskopowym o odwróconej konstrukcji (ze sprężyną o skoku 220 mm) i kolumną amortyzującą z regulowanym napięciem sprężyny (o skoku 165 mm), w połączeniu ze zmianą kształtu siedzenia przyczyniły się do obniżenia wysokości siedziska z 840-870mm do 800-825mm.


Taka zmiana wysokości to dla Anii duuużo

taptarapta




Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podsumowując ostatnie wydarzenia:

w sobotę zanabyliśmy dość niespodziewanie i chyba nieprzemyślanie drugi motocykl

BMW G650 X-Country z roku 2007

motocykl pochodzi z krajowej dystrybucji, więcej stał niż jeździł, miał 2 właścicieli, a jego stan jest wręcz salonowy.

Wygląda jakby deszczu nie widział, a jedyna woda z jaką miał do czynienia to chyba podczas mycia. Nam samym trudno w to wszystko uwierzyć, ale widzimy co mamy

Oczywiście wiek motocykla oraz fakt, że z wyjątkiem płynów, to wszystko ma jeszcze fabryczne ,spowodowały konieczność poczynienia kilku inwestycji

Przez tych kilka dni zdążyłem wymienić w nim

  • olej MOTUL 5100 10W40,
  • klocki na przodzie BREMBO 07BB03SA
  • opony CONTINENTAL TKC70

w następnej kolejności spróbujemy obniżyć motocykl, bo jak się okazało pierwsze roczniki były znacznie wyższe niż późniejsze i dla Ani jest to spora przeszkoda.

Ponieważ jest spory zapas na lagach oraz możliwość skrócenia tylnego amora na razie spróbujemy w ten sposób.

Jeśli to nie przyniesie pożądanych efektów  to będziemy rzeźbić w kanapie, która jest szersza niż te z późniejszych lat. Ostatecznością będzie zmiana tylnego amora na nowszy, który jest krótszy.

 

Dodatkowo motocykl chcę wyposażyć w:

  • płytę bagażową z uchwytami, bo nie ma go jak targać
  • hanbary
  • szybę
  • scottoiler
  • grzane manetki
  • być może jakieś gmole

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a ten amor z nowszego xc to jest zupełnie coś innego, czy różni się tylko wkładem? Może jest gdzieś serwisówka jednego i drugiego - może to jest kwestia sprężyny i podkładki jakiejś? Nie do końca się na tym znam, ale gdzieś czytałem że np. ktm 950 był w dwóch wersjach wyższej i niższej i wysokość zawieszenia przedniego to była tylko kwestia właśnie czegoś w środku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

obniżenie zawieszenia pozostaje - niestety touratech nie produkuje zestawu sprężyn do tego modelu , pozostaje poszukiwanie tylnego amora w wersji "low" , może być ciężko . nowy 3 klocki .

ale są długości podane : zwykły 337 mm , niski 320 mm - są takie same dla przed i poliftowego , numer części jest ten sam  :default_icon_beer: dla wersji std , nie ma w cenniku wersji low dla starszego modelu... . pytanie gdzie jest obniżenie siedzenia po 2008 roku ???  prawdopodobnie to nieścisła informacja - polift ma możliwość zakupu w wersji obniżonej i ktoś miał skrót myślowy :D . długość amora reguluje wysokość motocykla . a zapomniałem , od 2008 są dwie kanapy : zwykła , zapewne taka sama jak w starym i "wąska" do obniżonego zawieszenia . 

i tu jest początek zabawy albo koniec czyli żenimy na portalu ogłoszeniowym i szukamy czegoś niższego :D

Edytowane przez mario2007

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
21 godzin temu, Marcin N napisał:

w następnej kolejności spróbujemy obniżyć motocykl, bo jak się okazało pierwsze roczniki były znacznie wyższe niż późniejsze i dla Ani jest to spora przeszkoda.

Spróbuj najpierw na ile niżej pójdzie na amorze, ten amortyzator ma możliwość regulacji długości, a jak będzie za mało można zastosować niższą podkładkę pod sprężynę, oczywiście można ją kupić za milion euro np, tutaj albo tutaj za milin dolarów lub też dorobić  :) . Kanapa od xcountry od 2008 jest węższa, nie jest niższa. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

kupię lub zlecę wykonanie w rozsądnych pieniądzach czegoś na wzór tego :)

Pomost bagażowy
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pierwsza próba.
Na szczęście są krawężniki :-)
565b7ac110607dbb55360ef56920063a.jpgd413ab7e5c0a3df943013a31ce778c82.jpg

Było też pierwsze błoto
b33155a2fb7db474d3e51eb339c67204.jpg
taptarapta


  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Brawo!

Wysłane z mojego E6853 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×