Skocz do zawartości

Recommended Posts

To w tym wątku ponowię pytanie: może trzeba pomierzyć alternator?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzisiaj zrobione około 140km na regulatorze Ofelii. Z relacji Ani, napięcie trzymał i było ponad 14. Jutro montuję stary i kulamy kolejne km obserwując pacjenta i mając w zapasie drugi.

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A jeszcze się zastanawiam nad kupnem tylnego amortyzatora TT do XC, bo przyznam że nie do końca ufam obecnemu, a mam na oku krótszy.
No jest też używka na alledrogo oryginału, ale trochę się boję że z deszczu pod rynnę

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Skoro już wspomniałem o amorze tylnym...
Zauważyłem, że wieśniakowi odbojnik jakoś się rozlatywać zaczyna... czy to jest wymienialne?
Generalnie wieśniak wymaga inwestycji, większych niż coroczna wymiana oleju i filtrów. Ania zrobila nim już 28tys. km

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Skoro już wspomniałem o amorze tylnym...

Zauważyłem, że wieśniakowi odbojnik jakoś się rozlatywać zaczyna... czy to jest wymienialne?

Generalnie wieśniak wymaga inwestycji, większych niż coroczna wymiana oleju i filtrów. Ania zrobila nim już 28tys. km

 

taptarapta

 

 

A nie lepiej wysłać ten amortyzator który masz na serwis? Do jakiegoś Sancheza czy innego Pekaesa, znanego i sprawdzonego w sieci? Przecież jak kupisz "nowy"/inny z allegro to i tak nie będzie on po serwisie i będzie to loteria, no chyba że kupisz całkiem nowy ...

Ale koszt na pewno będzie niewspółmierny do serwisu tego co masz.

 

 

Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No może racja

Choć myślałem o tym, bo też trochę krótszy od oryginału

 

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/federbein-bitubo-fuer-bmw-g650x/1871226284-223-1238?utm_source=sharesheet&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android

 

Dla mnie to o tyle prostsze, że nie muszę wymontować gada i podwieszać jakoś motocykla natenczas, więc po drodze nic nie spierdzielę.

No ale może lepszym kierunkiem jest usługa Sancheza lub Pekaesa.

 

 

taptarapta

 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
11 godzin temu, Marcin N napisał:

Zauważyłem, że wieśniakowi odbojnik jakoś się rozlatywać zaczyna... czy to jest wymienialne?

Tak, da się wymienić odbojnik, tylko w tym amorze jest to nieco skomplikowane i oczywiście trzeba dopasować jakiś nowy bo oryginał nie jest dostępny. Jeżeli amor się poci, albo podcieka to szukaj nowego bo góra jest nierozbieralna i żaden serwis się tego nie podejmie. Lepiej się dowiedz ile za wymianę odbojnika sobie zażyczą, bo byc może zakup tego bitubo będzie lepszym rozwiązaniem, choćby ze względu na późniejszy serwis... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No widzisz Dziadek... szkoda że nie było czasu rzucić okiem na naszego wieśniaka przy okazji zlotu. Tyle się działo

Czy to się poci to nawet nie wiem.
Może nawet jest sprawny, tylko kwestia odbojnika. Ale dlaczego odbojnik zaczął się sypać? Dobicie? Wiek gumy?
No i kwestia pokrętła regulacji. Ja mam wrażenie że to luźna śruba i kręcenie niewiele zmienia w działaniu amora

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 godziny temu, Marcin N napisał:

No widzisz Dziadek... szkoda że nie było czasu rzucić okiem na naszego wieśniaka przy okazji zlotu. Tyle się działo emoji23.png

Czy to się poci to nawet nie wiem.
Może nawet jest sprawny, tylko kwestia odbojnika. Ale dlaczego odbojnik zaczął się sypać? Dobicie? Wiek gumy?
No i kwestia pokrętła regulacji. Ja mam wrażenie że to luźna śruba i kręcenie niewiele zmienia w działaniu amora

taptarapta
 

Taaaa, zlot był ciut przykrótki :) . U mnie ten odbój był rozwalony przy jakiś 30kkm ... kupiłem jakiegoś rozwałka za grosze i z niego wsadziłem odbój, ale jakoś przy ok 45kkm zaczął amor szczać z lekka i wsadziłem wilbersa. Tylko, że u mnie ten sachs dostawał w dupę. A jesli chodzi o pokrętło regulacji to może wyciekł sobie płyn z tej górnej częsci dampera która napina sprężynę i dlatego sruba jest luźna. Wprawdzie nie u siebie, ale widziałem taki przypadek, po prostu śruba przez którą jest zalewany płyn jest gówniano uszczelniona. Od odkręcenia min/max powinien wyleźć tłok napinający sprężynę na 0-10 mm, ale naprawienie tego to mały problem. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

trochę zwątpiłem... bo myślę o zakupie kompletu łożysk do wieśniaka i...

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=0194-USA-03-2007-K15-BMW-G_650_Xcountry_07_0164,0194_&diagId=33_1399

pod pozycją 04  jest  Łożysko igiełkowe lewe 25X32X26

ale brakuje informacji co jest pod poz. 10 i 11. Nie uwierzę, że wahacz ma tylko z jednej strony łożysko

Edytowane przez Marcin N

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, Marcin N napisał:

trochę zwątpiłem... bo myślę o zakupie kompletu łożysk do wieśniaka i...

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=0194-USA-03-2007-K15-BMW-G_650_Xcountry_07_0164,0194_&diagId=33_1399

pod pozycją 04  jest  Łożysko igiełkowe lewe 25X32X26

ale brakuje informacji co jest pod poz. 10 i 11. Nie uwierzę, że wahacz ma tylko z jednej strony łożysko

10 - pierscien łożyska igiełkowego  25x30x30

11 - łożysko igiełkowe 3026 30x37x26

14 - oring 19x1.8

I raczej daj na luz z zakupem w jakimś czymś typu bmwstore bo ceny są z dupy. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 minuty temu, Dziadek napisał:

10 - pierscien łożyska igiełkowego  25x30x30

11 - łożysko igiełkowe 3026 30x37x26

14 - oring 19x1.8

I raczej daj na luz z zakupem w jakimś czymś typu bmwstore bo ceny są z dupy. 

Byle była INA ... inaczej może być dupa ... ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teraz, Jarek napisał:

Byle była INA ... inaczej może być dupa ... ;)

Byle INA :D tak jak waść prawisz :)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale, ale @Marcin N rozbierz, sprawdź jak to wygląda bo raczej te łożyska nie powinny jeszcze wymagać wymiany, chyba że wilgoć jakaś się dostała. Jak nie ma luzu na wahaczu, wżerów na tulejach łożysk, rudej itp ... to wymyj, przesmaruj, zmień oringi i gitarrra. U mnie przy przebiegu czterdziestu paru tysi i tłuczeniu gdzie się da było wszystko ok. Tera jest 90 i zimową porą zobaczę jak się sprawy mają :D. Chyba zobaczę :D.

PS. Tylko srubę wahacza delikatnie traktuj :default_icon_mrgreen:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dodam tylko oczywistą oczywistość - łożyska wahacza i pracujące w podobnych warunkach ( np. główki ramy ) smarujemy smarem do pracy udarowej, ale jak się nie ma to czym tam macie pod ręką tak, aby chociaż chronić przed wodą i takimi tam ... ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, Marcin N napisał:

Dobra dobra... nie tykam wahacza...

Nie dobra ... tykanie wahacza to rzecz pierwsza ... Nietykany potrafi się zemścić za brak zainteresowania. Ten wahacz jest kobietą  ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ujmę to tak... z listy rzeczy które chciałbym aby były wykonane przy tym motocyklu to sam jestem w stanie jeszcze ogarnąć wymianę płynu chłodzącego, bo zakładam, że to dokładnie to samo co w starym singlu F650GS i ewentualnie przesmarowanie linek. Reszta przerasta moje możliwości i wyposażenie "warsztatu"

w pozostałych sprawach muszę zdać się na tzw. specjalistów, licząc że nie trafię na patałachów

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 minut temu, Marcin N napisał:

... w pozostałych sprawach muszę zdać się na tzw. specjalistów, licząc że nie trafię na patałachów

Jak tak to nic innego Ci nie zostaje jak się przenieść na forum DL'a  :D

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
36 minut temu, Marcin N napisał:

ujmę to tak... z listy rzeczy które chciałbym aby były wykonane przy tym motocyklu to sam jestem w stanie jeszcze ogarnąć wymianę płynu chłodzącego, bo zakładam, że to dokładnie to samo co w starym singlu F650GS i ewentualnie przesmarowanie linek. Reszta przerasta moje możliwości i wyposażenie "warsztatu"

w pozostałych sprawach muszę zdać się na tzw. specjalistów, licząc że nie trafię na patałachów

Ujmę to tak ... wystarczyło przywieźć gadżety do wymiany ze sobą na zlot do Siennej . Większej ilości specjalistów nie mogłeś sobie wymarzyć , ponad 30 ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, ben napisał:

Ujmę to tak ... wystarczyło przywieźć gadżety do wymiany ze sobą na zlot do Siennej . Większej ilości specjalistów nie mogłeś sobie wymarzyć , ponad 30 ;)

a nawet ponad 40... % :default_icon_mrgreen:

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pozostaje mi tylko posłużyć się tym co Padre już kiedyś zamieścił bb46c61558bf0e3213eb66a18e6ef890.jpg

taptarapta

  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wiele kilometrów nie zrobiłem bo raptem ok. 60 ale frajda jaką mi daje jazda tym motocyklem jest niedoopisania.
Z tych km ponad 70% odbyło się poza asfaltem i ani razu nie czułem że trasa przerasta moje umiejętności.

A najlepsze że na środku jakiegoś pola między dwiema wioskami z naprzeciwka nadjechała druga taka sama Tenera. Dziwny jest ten świat 57240b058a16e635201a0a0a7cc8cca8.jpg

taptarapta

  • Like 7

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×