Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dobra... Szukam normalnych opon i już mnie kur*ica bierze... Co musiałbym przerabiać żeby wsadzić koło 19" od f650? Czy jest to na zasadzie wkrecam i mam w du*ie?

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Koło w dupie? Bez sensu.

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
8 godzin temu, Dziurnik napisał:

Dobra... Szukam normalnych opon i już mnie kur*ica bierze... Co musiałbym przerabiać żeby wsadzić koło 19" od f650? Czy jest to na zasadzie wkrecam i mam w du*ie?

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka
 

To jest chyba najrozsądniejsze rozwiązanie, ale w ostateczności możesz spróbować takiej (gdzieś nawet opisywana jako zimowka):

http://allegro.pl/opony-do-skutera-motocykla-duro-hf333-4-10-18-59p-i6687562256.html

Cena jest znośna.

Edytowane przez Tomek Sz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Doskonały stosunek cena/jakość. Z dużym naciskiem na cenę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie zapominając, że opona to nasz jedyny kontakt z podłożem, oczywiście w większości czasu...

wysłane z Nokii 3210

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Najlepsza opcja to oczywiście 19 calowe i szeroki wybór opon na przód. W zimowych warunkach, w wiosenne błoto, bez dużych prędkości, takie Duro będzie się trzymało podłoża (lepiej niż większość dobrych opon w rozmiarze 18 cali przeznaczonych na przód). Nie proponuję Ci oczywiście założenia z przodu markowej kostki przeznaczonej na tył.

Jest jeszcze przypadek Yamahy TW 125 która jako motocykl terenowy jest wyposażona fabrycznie w opony 130/80/18 z przodu.  Ciekawe jak by się ST prezentowało na takim ogumieniu- chyba zabawnie, ale jak piszesz o udziczeniu...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Koło w dupie? Bez sensu.

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka



Nie śmieszą mnie takie odpowiedzi....
A co do opon to myślałem jeszcze nad kenda k280

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Możesz testować różne wynalazki, ale rozsądniej będzie kupić coś sprawdzonego. Początki (dalszy ciąg zresztą też) są trochę kosztowne, bo musisz dowiedzieć się, czego naprawdę oczekujesz od sprzętu, opon, ciuchów, kasku i jaki styl jazdy i nawierzchni preferujesz. Daj sobie trochę czasu i nie rób nerwowych ruchów, zwłaszcza jeśli budżet masz ograniczony.

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Możesz testować różne wynalazki, ale rozsądniej będzie kupić coś sprawdzonego. Początki (dalszy ciąg zresztą też) są trochę kosztowne, bo musisz dowiedzieć się, czego naprawdę oczekujesz od sprzętu, opon, ciuchów, kasku i jaki styl jazdy i nawierzchni preferujesz. Daj sobie trochę czasu i nie rób nerwowych ruchów, zwłaszcza jeśli budżet masz ograniczony.

Opony te testowałem na 50 i bardzo fajnie mi się na nich jeździło... I według mnie właśnie pasują do mojego stylu jazdy a styl jazdy mam bardzo mieszany lecz lubię na szutrze trochę poszaleć.... Jeżdżę od 5 lat i co prawda motocykli typu adv / turystyk zbyt wielu pod tylkiem nie miałem dlatego zwracam się do was... Od cruisera czy crossa wiedziałbym co mam oczekiwać. Ale! Cross nie jest do końca dla mnie (dłuższe trasy odpadają bo dupa pęka jak kajzerka) a na cruisera jestem jeszcze za młody (nie mój styl jazdy)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może się powtarzam... Daj sobie spokój z tymi przeróbkami. Nie warto. Kup nowe opony dualowe. Pojeździj trochę. Odłóż kasę, którą chcesz wpakować w przeróbki i zmień motocykl. Szkoda czasu i pieniędzy.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, GSuberalles napisał:

Mimo, iż jestem schizofrenicznym tunerem, muszę się zgodzić z przedmówcą. 

To jest słaba baza po prostu. Na początek koła - 21 i 18 (ostatecznie 17) zeby mozna było jakieś sensowne opony założyć. Przeplatać na inne to za duże pieniądze. Później zawieszenie... Temat rzeka i nie wiadomo do końca jak ten motocykl będzie jeździł. Wpakuje 5 tyś w moto i okaże się, że niewiele zyska. Dla mnie nie ma sensu. Są gotowe konstrukcje w podobnych pieniądzach. Ośmielam się stwierdzić, że nie przeskoczy wspomnianej DR650.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ja bym polecał XT600. Można trafić sztukę z kopajką i rozrusznikiem el. w jednym. Niezły bajer.
W 5 tys się nie zamknie jeśli miałoby być do ludzi. Przeróbka tylko na supermoto to jakieś 6 klocków. 

Edytowane przez GSuberalles

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

taki KLE500 za podobną kasę, nie będzie lepszy od Fki pod względem jazdy offroad?

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 godzinę temu, gilby napisał:

taki KLE500 za podobną kasę, nie będzie lepszy od Fki pod względem jazdy offroad?

Nie wiem czy lepszy, prawdopodobnie porównywalnie zły, to fajny motocykl, ale do lasu za ciężki i za słabe zawieszenie, do tego tradycyjnie umiejscowiony bak (jak w efce) to nie jest dobry pomysł na czochranie po lasach. Sam uczyłem się na dwóch takich, do tego na łysych oponach, ale to były zupełnie inne czasy :default_icon_e_biggrin: paliwo było po 2,50 zł, kto by to pamiętał :default_laugh:

Edytowane przez dakarowy
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale ma przynajmniej normalne rozmiary koła, wiec z oponami łatwiej. Fka ma 18 z przodu. 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Właściciel wątku porzucił temat, trudno. Mimo to jednak dobre miejsce na takie tam na temat ST. Otwarcie powiem że w mojej Efce bardzo nie podobał mi się dzwięk wydechu, a właściwie jego brak. Któregoś wieczoru pociołem kilka luznych kolanek wydechowych  z garażu,pospawałem,  wziołem tłumik nieznanego pochodzenia, a ciekawej budowy i zamontowałem do Efki. Zrobiłem to z czystej ciekawości i pewnie nie jest to docelowe rozwiązanie, ale zdecydowanie fabryczny wydech z katalizatorem kastruje potencjał tego motocykla. Wiem- wielu powie, że katalizator jest potrzebny, a zwierzyna w lesie chce żyć spokojnie. Wrażenia: przede wszystkim mocny dół- można sobie pykać na jałowym, nie ma tego szarpania i dławienia na 5- ce poniżej , 3 tys. Ogólnie moto zdecydowanie żywsze. Dzwięk- bas, ale bez darcia się, dla mnie super. No i  oczywiście wszystkie niepokojące dzwięki z silnika juz nie niepokoją.  Sam tłumik jest przelotowy, ale w środku ma cos w rodzaju łusek, nie ma wytłumienia, miał za to przegrodę którą wybiłem. pochodził z czegoś choperowatego. 

Są pewne obawy- czy nie otwarłem drogi do wypalenia zaworów, czy drastycznie nie zwiększyłem spalania. Jeżeli ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w tej materii- to proszę o podzielenie się. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 7.02.2017 o 08:45, gilby napisał:

nie pasowało by do niego przednie zawieszenie od hondy XR? - to chyba jest średnica 41mm? Jak by dostać gdzieś komplet z kołem 21 cali, wrzucić w oryginalne półki, dobrać sprężyny, dorobić ośkę.

A na tył amor od zwykłej Fki + wyższe kości.

Były by to zmiany łatwo odwracalne w razie czego.

 

Ile ten motocykl waży gotowy do jazdy?

 

 

ps. ten ze zdjęcia w pierwszym poście ma chyba zawias z yamahy YZ, z tego co widzę, jest to bardzo często wykorzystywane zawieszenie do takich przeróbek

To jest/ był motek gościa z Australii. Na forum F650.co.uk dokładnie opisywał co w nim zrobił. Modyfikacje wykonał z myślą o rajdach.

Oczywiście można w takie rzeczy się bawić, ale napewno nie jest to tanie.

Prościej i chyba taniej kupić np. KTM 690R enduro ;)

http://www.f650.co.uk/forums/showthread.php?16001-F650-Rally-Bike

-Excel Rims, 21" on the front and 18" on the rear
-YZ USD forks, full 12" suspension travel
-custom length Wilbers rear shock (about 10 mm longer than a dakar shock)
-carbon/kevlar bashplate with tool box (I make carbon fibre parts)
-carbon/kevlar chain guard
-side stand cut off and a new one added behind footpeg (gains ground clearance
-completely new fairing/dash set up including roadbook holder etc
-JE 11.5:1 compression piston meant for the rotax engined DS650 quad
- std air box removed (it's heavy and a pain to work around) and replaced with pod filters with fibreglass/kevlar air box with open top
-lithium battery
-Remus exhaust
-fastway footpegs
-a lot of other small things mostly to reduce weight
 

P4100429_zps51bf5d20.jpg

P4100426_zps6fd5e963.jpg

P9100465a_zps0766547c.jpg

45928a55d8217a9f396bde100ba29f1c_zpsd366

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 17.02.2017 o 15:52, gilby napisał:

taki KLE500 za podobną kasę, nie będzie lepszy od Fki pod względem jazdy offroad?

 

 

nic nie jest lepsze od eFki :default_cafe2:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dziś przejechałem się z poszerzonymi setami. Fabryczne są za krótkie do jazdy na stojaka, po poszerzeniu zdecydowanie lepiej, pewniej. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×