Skocz do zawartości
Vstm

Leo Vince i K&N odszczekuje się przy zamknięciu gazu

Recommended Posts

Cześć,

Nie wiem jak "fachowo" to opisać ale po zapodaniu mojej maszynie akcesoryjnego Leo VInce i zmienieniu filtra na K&N odszczekuje mi się przy zamykaniu manetki. "Pufa" sobie powietrzem. Akustycznie mi to w niczym nie przeszkadza (nawet przeciwnie, moto brzmi bardziej agresywnie, taki rebeliant mały) ale czy szkodzi to jakoś silnikowi? Czy powinienem się tym zająć i coś jeszcze dograć? Poradźcie proszę...

Pozdrawiam

Edytowane przez Vstm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak już założyłeś to co chcesz dograć? Z przodu więcej IN, z tyłu więcej OUT - tam nie ma śrubek regulacyjnych.

Silnikowi to raczej nie zaszkodzi, więc jak Ci barwa dźwiękowa nie przeszkadza, to latać i rozkoszować się wydanymi $

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Barwa dzwiękowa i charakterystyka silnika poz mianach to mi włosy stroszy na głowie i podoba się bardzo teraz tylko zgłupiałem bo gdzieś na forum Tenery dawno temu  czytałem, że chłopaki coś zaślepiają po takich zmianach żeby nie szczekał (nie potrafię wytłumaczyć co bom nie mechanik).

Jak nic nie trzeba i nie przeszkadza to mi w to graj :default_cafe2:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Być może (choć niekoniecznie) trzeba by skorygować luz zaworowy na zaworach ssących, ale takie informacje uzyskasz  chyba tylko u producenta filtra, podając markę/model pojazdu.

Ale skoro w instrukcji nic nie pisali, to powinno być spoko.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bedzie git tylko wydechowe sie troszku prędzej wypalo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
27 minut temu, Dziadek napisał:

Bedzie git tylko wydechowe sie troszku prędzej wypalo.

Dlatego pisałem, żeby może lekko skręcić ssące - żeby jednak była odpowiednia mieszanka.

Ale widzę, że Twoje + moje, problem rozwiązany upup.gif

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 godzinę temu, Pszemo napisał:

 .... Z przodu więcej IN, z tyłu więcej OUT

To się nazywa przesunięcie słupa drgającego - szczególnie ważne w 2T W 4T na wtrysku wolny wydech powinien iść w parze ze zmianą mapy w kompie czy jak to tam nazywacie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
10 minut temu, Jarek napisał:

To się nazywa przesunięcie słupa drgającego - szczególnie ważne w 2T W 4T na wtrysku wolny wydech powinien iść w parze ze zmianą mapy w kompie czy jak to tam nazywacie ;)

Dla mnie temat prosty: komp zaprogramowany do pewnej ilości paliwa w stosunku do powietrza. Komp nie myśli, nie widzi innego filtra (większej ilości powietrza). Dostaje sygnał z sondy i w zależności "bogata/uboga mieszanka" podaje paliwo. Ale jak nie do końca załapie, to coś dostanie po dupie. Może nieodczuwalnie dla kierownika, bo ten zdąży sprzedać sprzęt, ale coś kiedyś (w przyspieszonym tempie) się skończy.

Już się nie robi sprzętów takich jak kiedyś. Dziś wszystko jest dokładnie wyliczone. I może się okazać, że zaworom nic nie będzie, ale np szybciej padną łożyska korbowodowe, czy inne elementy.

Wszakże w motocyklu silnik ze skrzynią powiązany jest  i nie do końca wiadomo co, gdzie z czym ma powiązanie.

Może i trochę pokrętnie, ale właśnie to chciałem powiedzieć.

Edytowane przez Pszemo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
10 minut temu, Pszemo napisał:

....  trochę pokrętnie, ale właśnie to chciałem powiedzieć.

Skoro pokrętnie to znaczy nic dodać, nic ująć

Dodam tylko, że nie muszę się godzić na taką pokrętność, ale co mi tam ... :default_icon_beer:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×