Deex650 2 Zgłoś ten post Napisano 23 Marzec 2017 Ostatnimi czasy myślę nad jakimś wskaźnikiem temperatury do mojego F650, bo mam wersję z zegarem już. Kombinowałem jak zamocować czujnik w chodnicy czy gdzieś, ale wpadłem na pomysł, bo jeżeli wcześniejsze wersje miały taki wskaźnik to musiały też brać sygnał z jakiegoś czujnika. Przeszukałem internet ale nie znalazłem niczego. Sprawdzałem na schemacie elektrycznym ale była tylko wersja z zegarem zamiast wskaźnika. Wiem tylko tyle że do wskaźnika idą 3 przewody: masa, com i x (takie są oznaczenia). Czyli plus, minus i sygnał. Ma ktoś może z Was wersje z tym wskaźnikiem ? jeżeli tak to jak to jest podłączone, gdzie jest czujnik tej temperatury ? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Slimak 292 Zgłoś ten post Napisano 24 Marzec 2017 Może zamiast likwidować "wspaniały" wymyślony przez germańskiego inżyniera zegarek zainstaluj np. termometr zamiast bagnetu. Pierwszy z brzegu: http://www.motocyklowysklep24.pl/wskaznik-temperatury-oleju-do-bmw-f650-650-97-99r-p-19416.html Czy działa to dokładnie to raczej wątpię ale zawsze może to dać jakiś pogląd na sytuacje temperaturową w silniku. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Tomek Sz 50 Zgłoś ten post Napisano 24 Marzec 2017 (edytowane) Pytanie co chcesz mierzyć- płyn chłodniczy czy olej? Też jestem ciekawy rozwiązań. Ja bym wolał mierzyć temperaturę oleju. https://inter-rally.pl/product-pol-511-Wskaznik-temperatury-oleju-SMOKE.html?utm_source=okazje.info&utm_medium=referral&utm_campaign=okazje.info Edytowane 24 Marzec 2017 przez Tomek Sz Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pawelST 52 Zgłoś ten post Napisano 24 Marzec 2017 (edytowane) U mnie (ST) był zegarek, jest wskaźnik. Ale...to nie moja zasługa. Wstawił go poprzedni właściciel. Zrobię Ci zdjęcia połączeń i opisze jak to jest podłączone. Najłatwiej będzie wykorzystać wskaźnik z poprzedniej wersji (choć u mnie jest inny). Pytanie tylko...czy naprawdę jest Ci to potrzebne ? Jeśli układ chłodzenia jest drożny, wentylator, termostat działa...to raczej nie przyda ci się ten wskaźnik. Edytowane 24 Marzec 2017 przez pawelST Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pszemo 8 688 Zgłoś ten post Napisano 24 Marzec 2017 Ja wychodzę z założenia, że lepiej widzieć co się dzieje niż nie. W aucie nie mam wskaźnika, tylko kontrolkę i strasznie mnie to podqu...ia, bo zanim kontrolka się zapali, to może być za późno dla silnika. W aucie żony wymieniałem czujnik temperatury, bo stary się zepsuł i ten jest tak dokładny, że widzę na desce ruch wskazówki, jak termostat się otworzy - i jestem spokojny, że wszystko jest ok. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Deex650 2 Zgłoś ten post Napisano 24 Marzec 2017 9 godzin temu, Slimak napisał: Może zamiast likwidować "wspaniały" wymyślony przez germańskiego inżyniera zegarek zainstaluj np. termometr zamiast bagnetu. Pierwszy z brzegu: http://www.motocyklowysklep24.pl/wskaznik-temperatury-oleju-do-bmw-f650-650-97-99r-p-19416.html Czy działa to dokładnie to raczej wątpię ale zawsze może to dać jakiś pogląd na sytuacje temperaturową w silniku. Nie chodzi mi o likwidowanie tego zegarka tylko o przechwycenie sygnału, z którego korzystają te wskaźniki temperatury i podłączenie go pod wyświetlacz na przykład. Nad takim termometrem też się już zastanawiałem, ale zgadzam się, że mało dokładne. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Deex650 2 Zgłoś ten post Napisano 24 Marzec 2017 8 godzin temu, Tomek Sz napisał: Pytanie co chcesz mierzyć- płyn chłodniczy czy olej? Też jestem ciekawy rozwiązań. Ja bym wolał mierzyć temperaturę oleju. https://inter-rally.pl/product-pol-511-Wskaznik-temperatury-oleju-SMOKE.html?utm_source=okazje.info&utm_medium=referral&utm_campaign=okazje.info Ja bym bardziej wolał mierzyć płyn chłodniczy, bo to on jest odpowiedzialny za odpowiednią temperaturę silnika. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Deex650 2 Zgłoś ten post Napisano 24 Marzec 2017 8 godzin temu, pawelST napisał: U mnie (ST) był zegarek, jest wskaźnik. Ale...to nie moja zasługa. Wstawił go poprzedni właściciel. Zrobię Ci zdjęcia połączeń i opisze jak to jest podłączone. Najłatwiej będzie wykorzystać wskaźnik z poprzedniej wersji (choć u mnie jest inny). Pytanie tylko...czy naprawdę jest Ci to potrzebne ? Jeśli układ chłodzenia jest drożny, wentylator, termostat działa...to raczej nie przyda ci się ten wskaźnik. Jakbyś mi to wysłał to by było super Jestem tego samego zdania co Pszemo, lubię wiedzieć co się dzieje z silnikiem i mieć nad nim kontrolę. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Deex650 2 Zgłoś ten post Napisano 24 Marzec 2017 5 godzin temu, Pszemo napisał: Ja wychodzę z założenia, że lepiej widzieć co się dzieje niż nie. W aucie nie mam wskaźnika, tylko kontrolkę i strasznie mnie to podqu...ia, bo zanim kontrolka się zapali, to może być za późno dla silnika. W aucie żony wymieniałem czujnik temperatury, bo stary się zepsuł i ten jest tak dokładny, że widzę na desce ruch wskazówki, jak termostat się otworzy - i jestem spokojny, że wszystko jest ok. Zgadzam się z Tobą w stu procentach 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pawelST 52 Zgłoś ten post Napisano 27 Marzec 2017 (edytowane) Dnia 24.03.2017 o 21:14, Deex650 napisał: Jakbyś mi to wysłał to by było super Jestem tego samego zdania co Pszemo, lubię wiedzieć co się dzieje z silnikiem i mieć nad nim kontrolę. Edytowane 27 Marzec 2017 przez pawelST 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach