Skocz do zawartości
AsiaFox

Mała kobieta na "małym" GSie :)

Recommended Posts

56 minut temu, Jezier napisał:

Najlepiej jutro za Suwałki :)

Na zlocie poradzimy jak dobierać lampę i obniżyć zawieszenie :)

Tymczasowo z Bydgoszczy.

Jezier jesteś tam na zakupach?

A było to tak:

 

  • Like 6

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witaj.Ja również radziłbym zacząć od kanapy a jak komfortu nie będzie to zacząć grzebać w zawieszeniu.Zdarza się na Forum,że ktoś chce podwyższyć i można się częściami powymniniać

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Idziecie na łatwiznę z tą kanapą
Dziewcze chciało się ubrudzić a Wy nic nie pomagacie. Dobrze, że choć jeden się znalazł merytoryczny

Wysłane z mojego HAMMER ENERGY przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 godzinę temu, Pszemo napisał:

Idziecie na łatwiznę z tą kanapą emoji16.png
Dziewcze chciało się ubrudzić a Wy nic nie pomagacie. Dobrze, że choć jeden się znalazł merytoryczny emoji23.png

Wysłane z mojego HAMMER ENERGY przy użyciu Tapatalka
 

Kanapa jest już najniższa, a mimo to nie sięgam całymi stopami ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może w tym kierunku? ed97694912edba24e60c70cc3098ad7f.jpg

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
27 minut temu, AsiaFox napisał:

Kanapa jest już najniższa, a mimo to nie sięgam całymi stopami ;)

To jest drobiazg ;)  Rób co istotne  i w drogę. Słońce wyszło :)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawa prosta, musisz przytyć 20 kilo, Moto siądzie, całe stopy dostaną. Z taką wagą jesteś za niska do gsa.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Do tego co Peterka napisał, jeszcze:

sprawdzić łożysko na wahaczu, ew. wymienić

sprawdzić napęd, klocki hamulcowe, tarcze powinny być ok

wymienić płyn hamulcowy

lampa: mój był z Anglii, a lampa była europejska, trzeba sprawdzić oznaczenia na lampie

Edytowane przez przemekdab

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
11 godzin temu, AsiaFox napisał:

Hej, w zeszłym tygodniu kupiłam GS-a 2006r. W sobotę zabieram się za serwis. Więc kilka pytań na początek...

1. Aktualny przebieg 23 000. Co należy wymienić prócz oleju, filtrów (paliwa, powietrza, oleju), świec? Jakieś regulacje?

2. Ten "mały" nie jest wcale taki mały :D Jak wyregulować zawieszenie pod wzrost 163 i 47 kg wagi?

3. Moto jest ze Szkocji, wiec też pewnie szkockie światła. Można wymienić samą żarówkę, czy trzeba cały reflektor? A może nie przejmować się tym wcale?

4. Brak ABSu, warto inwestować kase, czas i energię?

5. Zmiana szyby, co polecacie?

Ad1. jeżeli jest aktualny to powinno wystarczyć wymienić świece, olej z filtrami ( powietrza i oleju ) - a przynajmniej wypada sprawdzić stan filtra powietrza i świece. Olej i jego filtr bym wymienił jeżeli nie znamy dat i przebiegu ostatniej wymiany. Zawory dobrze jest sprawdzić - bo przebiegu nie znamy, a jedynie zakładamy. Przebieg często nie jest odniesieniem do zużycia części ... Jeżeli motek jest z wysp to większe szkody niż przebieg może zrobić wilgoć - wszystko tutaj zależy jak był przez te lata przechowywany. Tak czy owak warto prewencyjnie sprawdzić: łożyska wahacza, kiwaczki, kości, kół, zabieraka, główki ramy, a także w jakim stanie są zaciski hamulcowe i czy poprawnie pracują tłoczki i prowadniczki. Filtr paliwa to stosunkowo droga sprawa - można założyć, że przy 23 kkm będzie jeszcze żył, ale pod warunkiem, że ktoś nie nalał np. "marokańskiego" paliwa - a to wystarczy czasem raz mieć takie paliwo ;)

Ad2. Tutaj mamy do czynienia z dwoma "problemami"

A. wzrost - obniżamy motek na lagach ( jakieś 2 cm ) poprzez wypuszczenie je z półek, obniżonemu siedzeniu, zastosowaniu dłuższych kości kiwaczki, pośrednio rozkręcając sprężynę tylnego amora ... , ale o tym w punkcie B

B. waga - standardowe strojenie zawieszenia jest dla wagi ok 80 kg - więc przy Twoich 47 może być za twarde. Tutaj wspomnę o wyspecjalizowanym serwisie ( nie wiem czy pisać dalej bo i tak już od teraz nie będziesz chciała ze mną gadać ;), a co mi tam ... ) Zanim o tym serwisie co możemy zrobić sami: jak w punkcie A rozluźnić pokrętełkiem całkowicie sprężynę tylnej zwiechy oraz ustawić tłumienie na dolnej śrubce tylnego amora. Z przodu jest trochę gorzej bo zostaje skrócenie sprężyny lub skrócenie tulejki dystansowej i w ten sposób obniżenie wstępnego napięcia sprężyny. I tutaj pojawia się problem zestrojenia całości dla wysokości i wagi w taki sposób, aby motek nie stracił trakcji oraz nie "zawieszał" się błotnikami na kołach jak będzie za niski i za miękki. To właśnie jest zadanie dla wyspecjalizowanego serwisu zajmującego się zawieszeniami ( najlepiej tylko zawieszeniami ) To samo dotyczy na przykład dobrania odpowiedniej tylnej sprężyny i olejów stosownie do ..... ( wagi, wzrostu, terenu użytkowania ... )

Ad.3 To kwestia bezpieczeństwa swojego i innych. Jestem zdania: zamienić na lampę europejską. Można spreparować mocowanie żarówki tak, aby się ją dało przekręcić co pozwoli odwrócić strumień światła na prawą stronę, ale to jest druciarstwo i nie powinno się tego robić podobnie jak używać lamp co świecą na lewo - innym po oczach, a nie oświetlają poprawnie pobocza.

Ad. 4 ABS - patrz co napisał Peterka

Ad. 5 szyba ... kiedy miałem 163 i 47 kg nie było tak prędkich motorów. Powinni się wypowiedzieć podobnych warunków lub sama musisz poszukać właściwej osłony ...

 

Po co ja to piszę to nie wiem - od drugiego punktu i tak nie czytasz ... ;)

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
17 minut temu, Jarek napisał:

Ad1. jeżeli jest aktualny to powinno wystarczyć wymienić świece, olej z filtrami ( powietrza i oleju ) - a przynajmniej wypada sprawdzić stan filtra powietrza i świece. Olej i jego filtr bym wymienił jeżeli nie znamy dat i przebiegu ostatniej wymiany. Zawory dobrze jest sprawdzić - bo przebiegu nie znamy, a jedynie zakładamy. Przebieg często nie jest odniesieniem do zużycia części ... Jeżeli motek jest z wysp to większe szkody niż przebieg może zrobić wilgoć - wszystko tutaj zależy jak był przez te lata przechowywany. Tak czy owak warto prewencyjnie sprawdzić: łożyska wahacza, kiwaczki, kości, kół, zabieraka, główki ramy, a także w jakim stanie są zaciski hamulcowe i czy poprawnie pracują tłoczki i prowadniczki. Filtr paliwa to stosunkowo droga sprawa - można założyć, że przy 23 kkm będzie jeszcze żył, ale pod warunkiem, że ktoś nie nalał np. "marokańskiego" paliwa - a to wystarczy czasem raz mieć takie paliwo ;)

Ad2. Tutaj mamy do czynienia z dwoma "problemami"

A. wzrost - obniżamy motek na lagach ( jakieś 2 cm ) poprzez wypuszczenie je z półek, obniżonemu siedzeniu, zastosowaniu dłuższych kości kiwaczki, pośrednio rozkręcając sprężynę tylnego amora ... , ale o tym w punkcie B

B. waga - standardowe strojenie zawieszenia jest dla wagi ok 80 kg - więc przy Twoich 47 może być za twarde. Tutaj wspomnę o wyspecjalizowanym serwisie ( nie wiem czy pisać dalej bo i tak już od teraz nie będziesz chciała ze mną gadać ;), a co mi tam ... ) Zanim o tym serwisie co możemy zrobić sami: jak w punkcie A rozluźnić pokrętełkiem całkowicie sprężynę tylnej zwiechy oraz ustawić tłumienie na dolnej śrubce tylnego amora. Z przodu jest trochę gorzej bo zostaje skrócenie sprężyny lub skrócenie tulejki dystansowej i w ten sposób obniżenie wstępnego napięcia sprężyny. I tutaj pojawia się problem zestrojenia całości dla wysokości i wagi w taki sposób, aby motek nie stracił trakcji oraz nie "zawieszał" się błotnikami na kołach jak będzie za niski i za miękki. To właśnie jest zadanie dla wyspecjalizowanego serwisu zajmującego się zawieszeniami ( najlepiej tylko zawieszeniami ) To samo dotyczy na przykład dobrania odpowiedniej tylnej sprężyny i olejów stosownie do ..... ( wagi, wzrostu, terenu użytkowania ... )

Ad.3 To kwestia bezpieczeństwa swojego i innych. Jestem zdania: zamienić na lampę europejską. Można spreparować mocowanie żarówki tak, aby się ją dało przekręcić co pozwoli odwrócić strumień światła na prawą stronę, ale to jest druciarstwo i nie powinno się tego robić podobnie jak używać lamp co świecą na lewo - innym po oczach, a nie oświetlają poprawnie pobocza.

Ad. 4 ABS - patrz co napisał Peterka

Ad. 5 szyba ... kiedy miałem 163 i 47 kg nie było tak prędkich motorów. Powinni się wypowiedzieć podobnych warunków lub sama musisz poszukać właściwej osłony ...

 

Po co ja to piszę to nie wiem - od drugiego punktu i tak nie czytasz ... ;)

dzięki wielkie! :)

Motocykl rzeczywiście jest trochę zmęczony szkocką pogodą, więc malowanie obowiązkowe. Całą resztę sprawdzę w weekend. Akumulator odratowany, odpalił za pierwszym razem bez problemów. Rundka dookoła domu zaliczona, ale konieczny serwis zacisków i wymiana klocków. Serwis lag też konieczny!

Jeśli chodzi o zawieszenie. Moją SV obniżałam wymieniając kości i na lagach. Nie straciła na prowadzeniu, może z GSem też się uda.

Pozdro!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
8 minut temu, AsiaFox napisał:

Motocykl rzeczywiście jest trochę zmęczony szkocką pogodą, więc malowanie obowiązkowe ....

Jeżeli tak jest to na przegląd należy popatrzeć trochę inaczej niż gdyby miał 23 kkm ....

Oczywiście nie widzę motka, ale jeżeli jest śniedź ... i była wilgoć ... to jeżeli możesz to metodycznie należy zaglądnąć wszędzie. Łożyska, zaciski, tylna pompa hamulcowa .... , ale także wahacz, a jeżeli nie to chociaż wykręć wyczyść, przesmaruj ... śrubę ( ośkę ) wahacza. Ta jak się zastoi to może dać popalić ;) Podobnie jest ze śrubkami silnika ... Im wcześniej je "ruszysz" wyczyścisz ...  tym więcej uratujesz ...

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Lewa ! Nasza nowa dziewojo :)

Napiszę tyle co wiem:. 

Ad. 1. Zweryfikuj przebieg, pomoże Ci w tym ocena części eksploatacyjnych takich jak właśnie pompa wody, zużycie tarcz hamulcowych i przede wszystkim to czy wogole są jeszcze oryginalne, oczywiście również luzy zaworowe. Pewne elementy zużywają się po przekroczeniu jakiegoś przebiegu więc na pewno w niedługim czasie oszacujesz wiarygodność licznika, ja w to wierzę. Poza tym standard, świece, przewody, płyny eksploatacyjne w tym hamulcowy i chłodniczy i filtry. I tak jak już koledzy pisali, łożyska itp nie będę się powtarzał :)

A i wszystkie złącza elektryczne jak już rozbierasz przemyj profilaktycznie jakimś contact spray i izopropanolem. Pamiętaj że niektóre środki usuwają zanieczyszczenia tlenowe czyli naloty inne beztlenowe czyli smary i brudy więc najlepiej użyć obydwu, prysnac niech sobie po leży w tym i przetrzeć szmatką.

 

Ad. 3. Jeśli ma światła przystosowane do ruchu lewo stronnego to z doświadczenia wiem że zmienisz. Jadąc nocą oslepiasz ludzi z przeciwka więc mrugają Ci długimi a sama nie widzisz pobocza, ja wytrzymałem miesiąc takiej jazdy i cóż no nie da się tak żyć.

Ad.4. jeśli masz zamiar śmigać po asfalcie to jest to kwestia bezpieczeństwa więc jeśli masz możliwość zrobić to w rozsądnych pieniądzach to się nie zastanawiaj.

 

Tyle wiem, tyle się wypowiadam, na pozostałe punkty wypowiadają się Ci lepiej zorientowani w temacie.

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez ghost90
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A po co dosięgnąć całymi stopami?
;)
Ps. Mam tyle samo wzrostu (choć sporo więcej ważę) i wiem, że da się ;)

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Kanapa jest już najniższa, a mimo to nie sięgam całymi stopami

Wystarczy sięgać jedną stopą, bądź palcami. W końcu na motórze się siedzi albo stoi.
Pamiętam swoją panikę przy pierwszym moto jak się okazało, że nie sięgam całymi stopami.
No cóż, teraz każdy kolejny motocykl mam wyższy. Nigdy nic nie obniżałam ani nie zmieniałam kanapy. Obecnie sięgam tylko palcami jednej stopy :-)

A tak w ogóle to heja :-)
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Można jeszcze mniejsze koła założyć...., ale fakt tak jak dziewczyny piszą,całe stopy to na ziemi muszą mieć tylko cianiarze....

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam,

A w razie czego mam do odsprzedania obniżone zawieszenie (tylny amor, elementy przodu, stopkę boczną i centralna). W razie czego PW.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cześć,

obniż sobie na początek na lagach jak napisał Jarek - poczujesz sie pewnie łatwo to poprawić. Ja już trochę podniosłam, po oswojeniu się z motocyklem.
Tydzień temu odkryłam, że prawie całe stopy stawiam tylko w butach enduro ;-) za to w adidasach na palcach ;-P więc buty dobre sobie kup!

Dziś rano się przysiadłam do Dakara Anki Flowers - nie wiem co jej zrobili poza obniżoną kanapą, ale w zasadzie dosięgam jak na moim. 164cm/50kg

pozdrawiam,

Maryś

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czołem! Może banalna rada i mogąca negatywnie wpłynąć na komfort jazdy, ale czy tylny amor masz skręcony najniżej/najmiękcej jak się da? Teoretycznie można jeszcze regulować tłumienie odbicia (a może dobicia? ta płaska śrubka przy dole tylnego amora), choć to powinno się teoretycznie robić w odniesieniu do masy kierownika. Anyway, motek może siąść niżej. Z najniższą kanapą przy takim skręcaniu powinnaś spokojnie sięgać wtedy, jeśli nie całymi stopami, to znaczną większością (mam 167 cm wzrostu i ważę 60 kilo, więc coś o tym wiem :D)

Pozdrowienia z miasta maczet.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 12.5.2017 o 07:40, AsiaFox napisał:

Kanapa jest już najniższa, a mimo to nie sięgam całymi stopami ;)

Cześć, :) I nie przejmuj się nie trzeba sięgać całymi stopami, chyba że będziesz wozić z tyłu niedźwiedzia. To trzeba. Stopami sięgać. 

Bo niedźwiedzie się kołyszą. Ale tylko czasem. W sumie to spokojnego możesz wozić.

  • Like 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×