Skocz do zawartości
KaeS

F650GS/Dakar - prosty sposób zmiany mil na km i zegara z 12 h na 24 h

Recommended Posts

Dotyczy F650 GS /Dakar 2000 - 2007

Niedawno mój syn wyczytał na amerykańskich stronach, że w bardzo prostu sposób można przerobić zegarek z 12 godzinnego na 24 godziny oraz zmienić liczenie mil na kilometry. Na płycie głównej zegarów są tak zwane dwa jumpery J1 i J2.

J1 jeśli zmostkujemy zegar przestawi sięLO z 24 godzinnego na 12 godzinny - tak było u mnie, J1 był zmostkowany fabrycznie, gdzie usunąłem mostek z cyny i zegar mam 24 godzinny.

J2 jeśli będzie niezmostkowany to ODO bedzie liczył w milach, wystarczy, że się go zmostkuje i ODO (jakoby) będzie liczył w kilometrach, z tym, że cyfry nie zostanę przekonwertowane (przeliczone) z mil na km a te wartości jakie na przykład mieliśmy z milach od tego czasu będą liczone w kilometrach. Ja nie mostkowałem J2, bo wartości z przebiegu z mil jakie by zostały byłby o wiele mniejsze niż w kilometrach, by nikt mi przy sprzedaży nie zarzucił, że coś kombinowałem z przebiegiem. 

Na owym portalu ktoś napisał, że zmostkowanie J2 daje rezultaty tylko w niektórych rocznika. 

 

A tu jakiś Amerykanin kupił gsa z Kanady i połączył J1 aby zrobić na 12 h bo nie rozumiał po co jest zegar 24 godzinny

  • Like 10

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Właśnie okazało się, że licznik zaczął liczyć mi w kilometrach. Widocznie po przeprowadzonej próbie niedokładnie zebrałem mostek z J2.

Sam nie wiem czy zostawić aby liczył już w km czy zdjąć mostek dokładnie aby pozostało w mph? Może zostawię jednak aby liczył km.

W milach ODO miał w chwili zmostkowania 77700 mil, czyli 125 tysięcy kilometrów. 

Edytowane przez KaeS

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
23 godziny temu, KaeS napisał:

W milach ODO miał w chwili zmostkowania 77700 mph czyli . 

Czyli 77700 mil na godzinę... A mój ma problem wyciągnąć 100 mph :D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teraz, xel napisał:

Czyli 77700 mil na godzinę... A mój ma problem wyciągnąć 100 mph :D

A ja myślałem, że ODO to skrot od ang. Odometer, czyli nasz drogomierz. Pokazujący cały przebyty dystans

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A ja myślałem, że mph to skrót od miles per hour ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Potwierdzam, zworka J1 rozdzielona i z 12h zrobil sie 24h zegar. 

Mile na KM sprawdze jutro bo przy okazji rozkręconego licznika zmienię tez podświetlanie na ledy i dopiero złożę całość.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

wydaje mi sie ze zworka J2 nie odpowiada za mile/km.
Od poczatku mialem J2 zwarta, przestawilem tylko J1 - aby miec zegar 24h i teraz rowniez przestawily sie mile na km.
Wiec wychodzi na to, ze i za zegar i za mph->km odpowiada J1.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 18.06.2020 o 18:40, ceglaceglinski napisał:

Jak wytlumaczysz to, ze zmienilem tylko zworke J1 i zarowno godziny jak i KM sie zmienily?
I liczy nie mile a km?:)

Ściągnij sobie ten plik w PDF zalinkowany przez Pawła i wyjdzie, że jednak ja mam dłuższego.

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale wiesz... ze oryginal pochodzi stad, i wlasnie z niego to czytalismy? ;)
https://www.f650gs.crossroadz.com.au/ElectronicRepairs.html

 

i dokładnie to jest tam napisane:
"J2 - Unknown, perhaps Miles/KM for interpreting ODO storage on the CS only"

Zrobiłem na swoich ustawieniach z 5.000 km - otwarta J1, zamkieta J2 - i smigal 24clock, i KM a nie mile.
Słowo przeciwko słowu. "u mnie działa" :)

Ps. wiesz ze jednak nie dlugosc sie liczy? ;)

 

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czy przeczytałeś dokładnie mój pierwszy post? ;)

Dnia 11.06.2017 o 00:04, KaeS napisał:

Na owym portalu ktoś napisał, że zmostkowanie J2 daje rezultaty tylko w niektórych rocznika

 

Mój singiel był z poliftowym twin sparkiem z 2004 roku, w nim ta opcja ze zmostkowanym J2 zadziałała.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
16 godzin temu, KaeS napisał:

 poliftowym twin sparkiem 

To dopiero jakaś zmota była, jak twin spark to jak przed liftem??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No może być, znam nawet taki egzemplarz sprowadzony z Włoch, którego ujeżdża Katrina z Mińska, rocznik 2003 z silnikiem twin spark, jakoby przez sprzedawcę nazwany przejściówką :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przejściówka to może być z malego na duzego dżeka

Wysłane z mojego SM-G780F przy użyciu Tapatalka

  • Like 2
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zakupiony z żelaznym przebiegiem 36 kk, w którym właśnie ten silnik rozsypał się po niewiele ponad 70 kk. Jak widać słabe to silniki, u Katriny jest już wstawiony kolejny... trzeci.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Guru jak tam jest z włożeniem silnika twin spark do starej ramy, da się? :default_cafe2:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Według mnie bez problemu bo rama nie wygląda aby była modyfikowana., zachodzi pewnie konieczność wymiany tzw. komputera"

Sam motocykl jak najbardziej obuty jest w plastiki poliftingowe ale w papierach ma god proizdodstwa 2003...

iAJIoC_G-zw.jpg

Być może to jak najbardziej wersja poliftingowa jedynie ze "zmodyfikowanymi" papierami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×