Skocz do zawartości
boro2514

Moja gsa ma problem;\

Recommended Posts

:oops: 1999r bmw f650gs. akumulator pada bardzo szybko nawet po naladowaniu do konca pomiar przy wlaczonym silniku wynosil jakies 12v costam przy gazowaniu nic sie nie zmienia . myslicie ze to regulator napiecia :?:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Poza ładowaniem sprawdz akumulator. Samemu to raczej ciężko no chyba że masz taki super-przyrząd

a600.jpg&sa=X&ei=YfVnTfP6LI3sObu84Y4L&ved=0CAQQ8wc&usg=AFQjCNEmVk3dupMwowMdmwfdsmCIv9Yi9Q

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zacząłbym od mniejszych napraw niż wymiana regulatora np. wyczyszczenie klemów lub klem (nie wiem jak to się odmienia) ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Zacząłbym od mniejszych napraw niż wymiana regulatora np. wyczyszczenie klemów lub klem (nie wiem jak to się odmienia) ;-)

Klem. ;)

akumulator pada bardzo szybko nawet po naladowaniu do konca pomiar przy wlaczonym silniku wynosil jakies 12v costam przy gazowaniu nic sie nie zmienia . myslicie ze to regulator napiecia

Ja myślę że niestety tak.. :roll: przerabiałem podobny temat ale na szczęście nie w BMW, troszkę mnie to kosztowało i nerwów i kasy, a i paliwa wyjeżdżonego przez elektryka pokątnie ;) Do tego drugi nowy aku, nowy regler i spalony moduł zapłonu ehh.. :evil:

Na pewno warto zajechać, tudzież zapchać motorynkę do porządnego elektromechanika, który Ci temat rozświetli..., albo liczyć że temat przczyta nasz forumowy elektryk Brodaty i się wypowie w lżejszym tonie. :mrgreen:

P.S. Bądź tak uprzejmy i pisz swoje przemyślenia w jednym poście, ewentualnie jak Ci się coś w ciągu 2 minut przypomni, możesz posta wyedytować i dopisać nową myśl, a nie pisz kolejno pod sobą kilku postów.. to nie GG :D :lol: :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Włóż inny sprawny akumulator i sprawdź. Sprawdź poziom elektrolitu, jeżeli masz akumulator obsługowy. Sprawdź bezpieczniki.

Często objawy są dziwne - niby prąd jest a jednak nie ma wystarczająco prądu na rozruch. Miałem tak ostatnio w małym Polo: aku 12,4V, ładowanie si, a jednak aku nie kręci, nawet na kable od innego samochodu. Podmiana akumulatora na sprawny i voila! Działa.

Druga rzecz to sprawdzenie ładowania oraz mocowania kabli masowych i plusowych. Sprzęt ma już parę lat może coś zaśniedziało, lub się poluzowało od wibracji.

Jak sprawdzić masę? Używając miernika. Ustaw na najniższy poziom oporności (często to 200 Ohm). Podłącz jeden koniec miernika do masy regulatora napięcia (lub - akumulatora jeżeli chcesz sprawdzić ten obwód) drugi do masy ramy/bloku silnika. Powinieneś odczytać wartości mniej więcej 0,2- 0,4 Ohma. Jeżeli będą większe to oznacza, że coś nie w porządku.

Prąd ładowania masz za niski, powinien wynosić więcej z wyłączonymi odbiornikami prądu (światła etc.). Czy masz jakieś dodatkowe akcesoria (grzane manetki, gps, dodatkowe światła etc.?). Może "żrą" za dużo prądu i nie zostaje ich na ładowanie?

Zacznij od baterii a potem możesz przetestować resztę systemu.

Tu masz schemat jak postępować, co i jak pomierzyć - schemat jest uniwersalny - może się jeszcze komuś przydać:

http://rapidshare.com/files/449917042/fault_find.pdf

I obrazkowo:

fault_find_1.jpg

fault_find_2.jpg

fault_find_3.jpg

fault_find_4.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawa ma sie rowniez tak, ze jezeli bedzie slaby akumulatro to ladowanie bedzie mialo niskie wartosci. Podstawienie w 100% sprawnego aku da dopiero dobre wyniki ladowania.

I jeszcze jedna sprawa "12V costam" - jak duze jest to costam. Bo to moze byc 12.1V jak i 12.9V a to jest spora roznica.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na elektryce znam się gorzej niż na mechanice a na mechanice wcale ale objawy podobne do opisanych miałem w swojej F650 i był to niestety regulator napięcia.Nowy a 200 PLN zakupiłem od faceta z Rzeszowa który robi jak twierdzi lepsze niż fabryczne (sprawa zabezpieczeń ) i do każdego motocykla.Za oryginalny zaśpiewali mi coś koło 500 PLN .www.reg_mot.republika.pl/montaziregulacja.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
www.reg_mot.republika.pl/montaziregulacja.html kupilem regulator ten lepszy za 250 i akum za 110 :lol: nie mam juz teraz zadnych problemow z moja gska. Mysle nad wymiana oleju i filtra ale za bardzo nie wiem jak sie za to zabrac , gdzies tam byla fota ale ja mam rocznik 99'

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×