Skocz do zawartości
pawelST

BMW f 650, 98 r.

Recommended Posts

Sprzedam BMW ST 650 z 1998 roku.

Nieco o motocyklu:

Moto kupiłem w lutym 2015 roku z przeznaczeniem dla małżonki. Znudziła jej się rola pasażera i po roku jazdy na "250" przyszedł czas na poważniejszą jazdę. Ale jak to z kobietami czasem bywa, po kilku miesiącach i kilkuset km. okazało się że to jednak nie jest to. Przyznam...szkoda mi było sprzedawać ze względu na stan. Trochę postał, kilka razy wyciągnąłem z garażu.

Jesienią 2016 roku sprzedałem swoją afryczkę i nieco częściej korzystałem z pojazdu lekko go dostosowując. Przed ty sezonem moto przeszło kilka zmian w związku z planowanym wyjazdem na wschód (Bajkał):

- wymieniłem kompletne przednie zawieszenie od Aprilli - z lat 93-95 - kedy to miały skok 220mm. Oczywiście wraz z półkami, podwyższeniem kierownicy, kierownicą oraz łożyskami główki ramy. Na tył wrzuciłem HAGON-a.

- wymieniłem tarcze sprzęgłowe (wyjmowane jeszcze były w normie - do wglądu), zajrzałem do pompy wody - wymieniłem uszczelniacze + wirnik z trzpieniem, i dokonałem inspekcji i niewielkiego poprawienia sprzęgiełka rozrusznika - pisałem o tym na forum.

- ponieważ to wersja ST więc z przodu była 18". Wymieniłem felgę na 19" (od F650) ale po kilku tygodniach jazdy stwierdziłem że jakość tych obręczy jest ...hmmmm delikatnie mówiąc "średnia". Rozmontowałem koło, piastę wysłałem do Pawła Króla z Bielska który zaplótł obręcz Excelowską na tej piaście z własnymi porządnie zrobionymi szprychami. Obręcz 1,85. Na to założyłem nową Pirelli scorpion (przebieg ostatniego wyjazdu). Z tyłu jest Mitas 07 (ok 5,5 tys. przejechane). NA nową obręcz poszła nowa zupełnie tarcza hamulcowa. Oczywiście klocki i serwis zacisku (tłoczki itp).

- ponieważ moto ma zamontowany wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej w miejsce standardowego zegarka w ST, ale głównie ze względu na brak info o napięciu w instalacji - dokupiłem licznik cyfrowy (GPS) który podaje także napięcie, godzinę i takie tam pierdoły.

- wymieniłem tłumik. Cudów nie kupowałem - zapłaciłem 370 złotych za jakiś chiński, do tego dorobiono mi rurę łączącą. Stary tłumik jest oczywiście w bardzo dobrym stanie. Wymiana - 10 minut. Zresztą motocykl złapał drugi oddech. Tłumik jest średnio głośny...ale bez przesady. MA db-killera.

- Do tego dorobiłem stelaż pod skrzynki po pociskach bodajże moździeżowych, których używam jako kufry boczne. Do stelaży można zapiać dowolne aluminiowe kufry, bądź płyty pod kufry inne. Dorzuciłem gmol od Merty. Jakieś tam światła na nim.

Jak to czasem bywa w życiu, plany się troszkę pozmieniały. Co prawda jadę nad Bajkał, ale w grupie i transsybem, i z nieco innymi celami.

Tak przygotowane moto ( o gaźnikach, zaworach, świecach nie piszę bo to oczywista - oczywistość) sprawdziłem na bałkanach, właśnie wróciłem, przejechałem koło 3,5 tys. km. Oczywiście wszystko w jak największym porządku. Motocykl spisał się dokładnie tak dobrze jak był przygotowywany. Jedyna rzecz nad którą się zastanawiałem (i przed wschodem miałem zmienić, ale tutaj nie widziałem potrzeby) to łańcuch. Aktualnie jak pohasałem po czarnogórskich i serbskich dróżkach - bezzwłocznie trzeba go wymienić. Jest w połowie naciągu, ale jest nierówno wyciągnięty.

Dołączam link do albumu gdzie są zdjęcia od momentu jak kupiłem moto, wraz z kilkoma z prac nam nim, i ze dwa z ostatniego wyjazdu. Na zdjęciach są też rzeczy które dokładam jeśli ktoś się zdecyduje kupić moto: druga szyba, oryginalny licznik który wyjąłem przed wyjazdem z przebiegiem 60 tys., krótki błotnik, osłonę miski, oryginalny amor SHOWA - jeśli we dwójkę to lepiej się spisuje niż ten który jest w moto, zębatkę przednią 15 - ok 1,5 tys km, oraz tylną 49 - podobny przebieg - wraz z zabierakiem oraz oryginalny tłumik. 

https://photos.app.goo.gl/RpJlyJOMY8AdYJiy2

Kilka ostatnich fotek przedstawia aktualny sprzedawany stan moto.

CENA (za to co powyżej) 7400 złotych.

Jeśli ktoś ma ochotę to mam: Przednie zawieszenie + dwa koła od ST(te co były w moto po zakupie) z oponkami w dobrym stanie:

https://photos.app.goo.gl/Fhaeat7pyltKN3jq1

Za wszystko chcę 7900 złotych.

Moto jest kompletnie przygotowany, podczas bałkańskiego wyjazdu nie dolałem grama oleju (czego się spodziewałem ze względu na zmianę tłumika - chociażby), żadnej rdzy, ukręconych śrub itp...wszystko do wglądu na miejscu. 

Kontakt do mnie 500289669

Jestem do 1.08 - potem przez ponad trzy tygodnie - bajkalska wyprawa - ale nie na moto.

Pozdrawiam 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×