Skocz do zawartości
Greguar

Nagłe spadki mocy -F650Gs i wariujący zegar obrotów

Recommended Posts

Hello,

Właśnie doświadczyłem nagłych spadków mocy w trakcie jazdy. Wczoraj pojawiały się krótkie - spadki mocy na wysokich obrotach. Moc spadała na pół sekundy i pojawiała się jak by wszystko było ok. Dziś już takie spadki pojawiają się dużo częściej, niezależnie od obrotów. Ze dwa razy spadek był całkowity -tzn. musiałem się zatrzymać i ponownie odpalić motor, żeby ruszyć dalej. Silnik nie zgasł, ale zupełnie nie miał mocy. 

Te spadki pojawiają się samoistnie. Tzn. nawet jadąc prosto, stałą prędkością, na średnich obrotach. Bez ruszania czegokolwiek łącznie z gazem.

Pojawiła się pewna sugestia, że to może być związane z elektryką bo w podobnym czasie zaczął wariować zegar obrotów (co jakiś czas pokazuje dużo wyższe obroty niż faktycznie są- ale nie koniecznie dzieje się to w tym samym czasie co spadki mocy).  I jest też problem z kontrolkami - nie wszystkie się świecą/ działają poprawnie. - np. rezerwa pali się praktycznie cały czas niezależnie od ilości paliwa w baku.

Brzmi znajomo? Macie jakieś sugestie/ pomysły?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To, że to elektryka to prawie pewne. Rozpoczął bym od najprostrzej czynności czyli sprawdzenia mocowania klemów, ew. ich wyczyszczenia. 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, Vengosh10 napisał:

To, że to elektryka to prawie pewne. Rozpoczął bym od najprostrzej czynności czyli sprawdzenia mocowania klemów, ew. ich wyczyszczenia. 

A ja zaraz po tym odpaliłbym motek i metodycznie powoli poruszał kablami od lampy i wokół lampy do końców wiązki ( wiązek) obserwując i nasłuchując co się da ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A ja bym najpierw zrobił co mówi Vengosh a potem to co mówi Jarek

taptarapta

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może też być układ paliwowy przytkany lub pada pompa paliwa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miałem podobny problem z obrotomierzem - pokazywal czasem dużo wiecej niż kręcił silnik. Zgaszenie i ponowne odpalenie silnika pomagało. Ponieważ wcześniej wymienilem aku i świece wiec zajrzalem tam jeszcze raz i dokręcilem klemy i łebki na świecach. No i problem zniknął :). Zrobilem to za jednym zamachem więc nie wiem która czynność była tą kluczową :)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×