Skocz do zawartości
markret

Kilka pytań o F650GS Twin

Recommended Posts

Nie wiem czy dobry wątek, ale mam nadzieje, ze uzyskam odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. 

1. Czy to normalne, że jedynka w tym modelu wchodzi z głośnym chrupnięciem, a dwójka co prawda ciszej, ale też słyszalnie?

2. Poniżej 2500 obr./min., na każdym biegu, innym niż pierwszy, słyszalnie szarpie łańcuchem. To naturalne zjawisko?

3. Czasami, rzadko ale zdarza się, przy odpuszczeniu gazu strzela tłumik. Co to może być?

4. Czy możecie mi polecić jakiś dobry warsztat w województwie warmińsko-mazurskim? Chodzi mi o przeglądy, przygotowanie do sezonu, wymianę płynów, napędu, etc.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

dla mnie wszystko prawie ok .

skrzynia w bmw łupie na jedynce , chyba w każdym modelu poza krążownikami 1600

szarpanie łańcuchem może wynikać ze zużycia napędu albo dużego luzu , w nowym szarpie lekko poniżej 2000 :default_icon_e_biggrin: - przy 2500 nie szarpie . 

mój f700gs też sobie czasem piernie w wydech , ale to miłe :default_icon_e_biggrin:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Popieram przedmówcę. 

Ewentualnie sprawdź napęd czy aby nie styrany, reszta normalnie - przywykniesz :default_cafe2:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W temacie dwójki, to ewentualnie warto popracować nad sposobem zmiany biegów. Generalnie biegi w górę wchodzą bardzo płynnie, ale jeśli się jakoś mniej zręcznie noga ułoży to dwójka potrafi chrupnąć. Nie potrafię wytłumaczyć na czym polega różnica, ale raz na ileś mi się nie udaje. Jedynka bez komentarza, co ciekawe wchodzi bez najmniejszego odgłosu gdy motocykl się toczy (np. przy redukcji z w dół)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No dobra: im szybciej zmieniasz w górę, tym lepiej (jak w sporcie), w dół warto poćwiczyć "międzygaz" - po dniówce treningu masz obcykane  i 0 problemów ze skrzynią. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Szarpanie może tez byc spowodowane wyrobionymi gumami na zabieraku@zeglarz cos o tym wie


Wysłane z garażu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeglarzowi pukało a nie szarpało - ale kto Was tam wie, coście poczyniali  jak mnie nie było :default_laugh:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W sumie, to właśnie bardziej uderzanie łańcucha niż szarpanie. Ale ja znowu wychodzę z założenia, ze nawet jeżeli uderza, to robi to w wyniku szarpania. Może rzeczywiście jest to bliżej 2000 niż 2500. W każdym razie zaniepokoiło mnie to. 

Przed zakupem motocykla zleciłem jego przegląd w serwisie BMW i jedynym zastrzeżeniem był stan napędu, z zapewnieniem, ze ten sezon mogę jeszcze śmiało przejeździć. 

Wystraszylem się, ze może coś zdołałem popsuć w trakcie oswajania się z motocyklem. Tym bardziej, ze to moja pierwsza poważna maszyna, po miesięcznej przygodzie ze 125. 

Skoro twierdzicie, ze taki jest urok tego motocykla, to znaczy, ze trzeba przywyknąć :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@markretkup cały nowy napęd, poskręcaj go jak trzeba i ciesz się jazdą. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

u mnie to raczej prozaiczny problem byl - lancuch zabrudzony do  tego stopnia ze sie zginac nie chcial, i  tlukl sie strasznie.   a te braki guny  na zabieraku  @FALCON zdiagnozowal jakby przy okazji ,  poprawil  guma ze zuzytej  tasmy tasmociagowej  ,  majstersztyk!   tzw. 2 pieczenie na 1 ogniu.  jeszcze kilka zlotow i moj motur bedzie I-G-Ł-A  :D:default_icon_beer:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sondę sobie sprawdź lepiej w tym dieslu :p

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Myślę, że najlepiej będzie jak wymienię zestaw napędowy. Rzuciło mi się gdzieś w oczy, że można założyć zębatki od F800GS, Waszym zdaniem warto, czy więcej z tego będzie kłopotów niż pożytku? Możecie polecić jakiś konkretny zestaw napędowy, czy jakość pomiędzy poszczególnymi firmami jest zbliżona?

No i ponawiam pytanie o polecanego majstra do motocykla na terenie Mazur, ewentualnie Warmii :)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tylko sprawdź na jakie śruby jest przykręcona tylna zębatka (bo były dwa rodzaje) żeby Ci odpowiednią dobrali. 

A zestaw to standard: did + sunstar. 

Edytowane przez Pszemo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mam u siebie zestaw z 800-ki. Przez to motocykl jest dynamiczniejszy. Niby różnica niewielka, ale w praktyce o wiele bardziej mi to pasuje od oryginału.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
14 minut temu, Pszemo napisał:

Tylko sprawdź na jakie śruby jest przykręcona tylna zębatka (bo były dwa rodzaje) żeby Ci odpowiednią dobrali. 

A zestaw to standard: did + sunstar. 

 

10 minut temu, JacekJ napisał:

Ja mam u siebie zestaw z 800-ki. Przez to motocykl jest dynamiczniejszy. Niby różnica niewielka, ale w praktyce o wiele bardziej mi to pasuje od oryginału.

Sumując Wasze odpowiedzi wyszedł mi ten zestaw http://allegro.pl/zestaw-naped-owy-did-sunstar-bmw-f800gs-2008-2016-i6800044071.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tylko jeszcze raz spr śruby 8,5 lub 10,5 - żeby nie było lipy. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
10 godzin temu, Pszemo napisał:

Tylko jeszcze raz spr śruby 8,5 lub 10,5 - żeby nie było lipy. 

Ha, dobrze powiedziane, sprawdź śruby. Ale jak? Z moich umiejętności, to ustaliłem, ze śrubę odkręca się kluczem 13, czy to już coś mówi? Internet podaje, ze trzynastka jest do śrub M8, więc to pasuje do podanej przez Ciebie 8,5. Zgadza się?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zgadza się 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×