Skocz do zawartości
pawela

Wentylator nie rusza mimo że jest sprawny

Recommended Posts

Cześć Wszystkim.

Ostatnio Bunia (f650gs 2001) ma dziwną przypadłość tzn:

Silnik chodzi dluższyczas aż nagrzeje się do momentu kiedy zapali się kontrolka temperatury. Aaaaaale wentylator nie rusza.

1. Wentylator jest sprawny (nie tak dawno wymieniany) - po wyciągnięciu wtyczki od czujnika temperatury wentylator rusza.

2.Gdyby padł czujnik temperatury nie zapaliła by się kontrolka od temp.

3.Poziomy plynów w normie, pąpa wody chodzi, uklad porządnie odpowietrzony. Po za tym motek chodził dłuższy czas bez najdrobniejszych problemów.

 

Teoria jest taka że w silniku jest tylko 1 czujnik temperatury (w moim przypadku pojedyńczy - 2-pinowa wtyczka). Tzn że komp zczytuje wartość temperatury z  jednego czujnika. Po przekroczeniu około 105 stopni załącza wiatrak. Po przekroczeniu około 120 zapala kontrolkę. Jakieś pomysły dlaczego wiatrak nie rusza mimo że jest sprawny?

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawdź czy wentylator załączany jest sygnałem z czujnika temperatury czy z np. z termostatu gdzieś w układzie chłodzenia. Jeżeli sam wentylator jest sprawny to sprawdź termostat/czujnik temp.

Edytowane przez ARG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1. hmm no ok. ale gdyby był jebnięty to dla czego zapala się kontrolka temp?

 

2. Sorry, pisze z ukochanego androida z jeszcze lepszym autouzupełnianiem

wentylator jest załączany bezposrednio z kompa. Komp daje sygnał na wentylator i na kontrolkę na pidstawie danych z tego czujnika

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeżeli obwód bezpiecznik wentylatora jest sprawny (a chyba jest skoro się załącza po wypięciu czujnika) i jeżeli wszystkie przewody są ok, to prawdopodobnie czujnik. Przejrzałem hayensa i niestety piszą, że BMW nie podaje danych nt. testowania czujnika :/.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na dole artykułu napisane jak mierzyć:

https://warsztatowiec.info/czujniki-zrodlo-wszelkich-informacji/

W tych zakresach powinno się mieścić:

 

bmw_czujnik.jpg

Rzeczywiste odczyty mogą odbiegać od tych tabelowych - w zasadzie powinna być tabelka z zakresami - mniej więcej taka:

 

imagesq.jpg

Najlepiej odczytać z czujnika markę i numer produktu ( producenta czujnika ) i sprawdzić w jego tabelach.

To do kompletu: w GS'ie temperatura włączenia wentylatora to ok, 103-105 stC, wyłączenia ok 95, a światełko oświeca się przy ok 120stC

Wszytko ładnie widać pod sprzętem diagnostycznym - może być GS911 lub jakiś inny dedykowany - jak ktoś szuka zamienników GS'a911 to z tego co pamiętam dużą wiedzę na ten temat ma Raby.

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zaimponowałeś mi! 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 minut temu, Pszemo napisał:

Zaimponowałeś mi! 

Casami miewam słabsze dni i coś napiszę innego oprócz spamu ;) Taka ludzka słabość mnie dopadła w te deszczowe dni ;)

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Casami miewam słabsze dni i coś napiszę innego oprócz spamu Taka ludzka słabość mnie dopadła w te deszczowe dni

Słabsze dni ? Myślałem, ze to dotyczy wyłącznie kobiet, a tu sie okazuje, ze adminów tez :)


Wysłane z garażu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 minuty temu, FALCON napisał:


Słabsze dni ? Myślałem, ze to dotyczy wyłącznie kobiet, a tu sie okazuje, ze adminów tez :)

Na tym forum admini robią porządek tylko w słabe dni - dlatego sprzątam tylko ja :cafe4:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, Jarek napisał:

Casami miewam słabsze dni i coś napiszę innego oprócz spamu ;) Taka ludzka słabość mnie dopadła w te deszczowe dni ;)

Trochę źle życzę wszystkim ale niech pada! Może być tylko w Bielsku.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

U mnie było podobnie, miałem motor przez cztery lata w tym okresie dwukrotnie zmieniałem czujnik temperatury. Za każdym razem kupowałem oryginał w salonie BMW, po drugiej awarii zostawiłem paragon by w przypadku kolejnej ubiegać się o wymianę.

Na niemieckich forach wyczytałem, że to typowa przypadłość, nie udało mi się znaleźć informacji nt. tańszego zamiennika.

Usterka dotyczyła F650 96r.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×