tom_0808

Brak prądu ???

29 postów w tym temacie

Witam, na wstępie powiem iż jestem świeżo upieczonym motocyklistą i dopiero poznaje tajniki mechaniki motocyklowej.

Od niedawna mam problem otóż po przekręceniu kluczyka w stacyjce motor nie reaguje, nie zapala się światło ani żadna kontrolka błoga cisza, nic elektrycznego nie działa prócz zegarka.

Cóż to może być, dodam iż bezpieczniki pod siedzeniem są ok, czy jest jeszcze jakiś inny główny bezpiecznik, gdzie szukać przyczyny ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przekręć kluczyk, a potem poruszaj kierownicą - od jednej do drugiej strony i daj znać czy coś się "odezwało"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak to po cyklonie :)


Wysłane z garażu

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Prawdopodobnie masz uszkodzony jakiś kabelek, a to w okolicy główki ramy jest dość częste w tych modelach. Możesz też mieć zaśniedziałe jakieś złącza ( w kostkach ). Włącz zapłon i postaraj się "pogmyrać" w kablach ... może uda ci się gdzieś poruszyć połączenie. Możesz jeszcze mieć tak padnięte aku ( albo zaśniedziałe połączenie(a), że wystarcza prądu tylko na zegarek. Przygasa jak przekręcisz kluczyk?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Napiecie 12,5V, zegarek nie przygasa przy przekręceniu a na zegarach nic się nie zapala żadna kontrolka ani przebieg, światła, klakson kierunki nic nie działa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wygląda na padnięty kabelek od stacyjki. Tego na odległość nie da się ustalić, ale wróżyć można ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A jakis kolor kabla i dokąd on dochodzi od stacyjki ?

Dodam jeszcze ze na dwoch bezpiecznikach jest napięcie (bo jeden jest pusty) a na bezpieczniku od podgrzewanych manetek napiecia nie ma.

Edytowane przez tom_0808

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miałem kiedyś podobny przypadek. Motocykl odpalał ale nie działały liczniki ani kontrolki. Winne były zaśniedziałe styki w kostce, która znajduje się w czasze reflektora. Kontakt S albo WD40 i po sprawie. 

Edytowane przez KaeS

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

tylko ze u mnie nawet nie kreci, po przekreceniu stacyjki nic sie nie dzieje

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Proponuje trochę rozkręcić motka i step by step lub kumaty elektryk.


Wysłane z garażu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Światło stopu pewnie nie działa, a światła postojowe (jeśli przekręcisz kluczyk w stacyjce w skrajną, lewą stronę)?

Edytowane przez Debian

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wygląda na brak plusa. Jeśli nie działają postojówki to stawiam na czerwony w okolicach główki ramy.DamagedIgnWiring.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tutaj jest  dużo "czegoś" to może tu ;)

img_0691.jpg

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kabel przejrzałem jest dobry, przekaźnik ze zdjęcia czarny jest ok i zielony tez jest ok. Są jeszcze jakieś przekaźniki/bezpieczniki ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
7 minut temu, tom_0808 napisał:

Kabel przejrzałem jest dobry, przekaźnik ze zdjęcia czarny jest ok i zielony tez jest ok. Są jeszcze jakieś przekaźniki/bezpieczniki ?

Co dokładnie oznacza "jest dobry"?

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zrobiłbym zworki na wtyczce po prawej stronie (zdjęcie, które wrzucił Jarek) i tym samym wyeliminowałbym wadliwe działanie stacyjki. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, Debian napisał:

Zrobiłbym zworki na wtyczce po prawej stronie (zdjęcie, które wrzucił Jarek) i tym samym wyeliminowałbym wadliwe działanie stacyjki. 

Jest schemat ... miernik w dłoń i jazda ...

Trochę się boję o umiejętności naszego nowego kolegi - wygląda trochę na zagubionego w tym problemie więc zworka tak, ale żeby się to nie skończyło ogniskiem ;) Na początku i tak musi być + na kablu ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak musi być - to dopiąć, zdublować bezpośrednio od aku - i się wyjaśni czy "dobry" kabel jest na pewno dobry ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wielkie dzięki za rady, dzisiaj miałem chwile i na spokojnie wszystko jeszcze raz posprawdzalem i okazalo się iż wadliwa była/jest kostka stacyjki otoz nie odbijała jedna ze sprezynek. WD40 i rozruszanie pomogło, ale ktoś wcześniej już tam grzebał i czasem jest przerwa, wyrobiony jest otwor w kosce, albo trzpien na stacyjce. I tu moje pytanie czy idzie gdzies kupic nowa kostke stacyjki ?

Edytowane przez tom_0808

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz