Piotreo

Gniazdko zapalniczki z ładowarką usb

44 postów w tym temacie

Zamierzam zamontować w motku gniazdko zapalniczki do ładowania przez usb. O takie cuś SW-MOTECHA:

https://www.bikestar.pl/gniazdo-2x-usb-sw-motech.html

Z tego co widzę podłącza się to to do instalacji motocykla. Ktoś podpowie coś więcej - do akumulatora? Wpina się w ... no właśnie gdzie?

Czy nie będzie problemu z odpalaniem/gaszeniem moto, jesli urządzenie (np. GPS) będzie podpięte w port usb?

Pytam, bo miałem już przejściówkę (z małym DIN) do zapalniczki, włożyłem tel. i  przy próbie odpalenia moto wywaliło bezpiecznik...

Może jakieś uwagi, coś powinienem wiedzieć przed zakupem?

Thx from the mountains :default_cool:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam takie coś i o ile dobrze pamiętam, podpiąłem się do kabla od tylnej lampy. Moje gniazdko ma diodę świecącą ciągle i obawiałem się, czy to nie będzie nadmiernie żarło akumulatora w przypadku bezpośredniego podłączenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miałem podpięte pod kabel tylnej lampy ładowarkę USB oraz światła LED, pobór z tych źródeł był tak duży, że tylna lampa ledwie się żarzyła, co zauważył Przemekdab na zlocie. Rozmontowałem zasilanie USB i światła LED i za pomocą instrukcji jaką dostarczył mi mój synek zamontowałem wszystko tak jak powinno być na zwykłym przekaźniku samochodowym.Od tej pory nie mam problemu z ledwie świecącym tylnym światłem, bezpiecznikiem, który co jakiś czas się przepalał a i pobór prądu przez obce odbiorniki znika wraz z wyłączeniem zapłonu. Bezpośrednio do akumulatora z bezpiecznikiem mam podłączone jedynie gniazdo zapalniczki.

O to była instrukcja, którą mi podesłał do mego motóra

c276b0f60016dada5a26c0e6

e00fd8280010ce695a26c0df

A tu mój przekaźnik już w wyprowadzonymi przewodami.

97d2fb62001a04225a26c2d0

Edytowane przez KaeS
1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
8 minut temu, KaeS napisał:

Miałem podpięte pod kabel tylnej lampy ładowarkę USB oraz światła LED, pobór z tych źródeł był tak duży, że tylna lampa ledwie się żarzyła

Kaes, bo te Twoje ledy napieprzają jak myśliwskie szperacze!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Już nie napieprzają, wstawiłem do środka "ograniczniki" - wycięte z grubej foli aluminiowej zaślepki z dużo mniejszym otworem..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@KaeS dzięki bardzo za schemat, ale to chyba przekracza moje umiejętności ...
Będzie trzeba znaleźć jakiegoś Machera, co to ogarnie...

Wysłano na Berdyczów...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To żaden problem, Popatrz na przekaźnik (ja kupiłem diodowy) i oznaczenie pinów, i po prostu trzeba puścić prąd nie z przewodów od światła lampy tylnej a z akumulatora poprzez przekaźnik.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak chcesz coś sporo taniej, nawet z montażem to pisz. Mam sporo tego typu gadżetów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
To żaden problem, Popatrz na przekaźnik (ja kupiłem diodowy) i oznaczenie pinów, i po prostu trzeba puścić prąd nie z przewodów od światła lampy tylnej a z akumulatora poprzez przekaźnik.
Ale wzbudzenie z kabla pod kkuczykiem?

Sent from my SM-G950U using Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
13 minut temu, looksgoodinblack napisał:

Ale wzbudzenie z kabla pod kuczykiem?

Tak.

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Tak.
Będę coś takiego dlubal na dniach.

Sent from my SM-G950U using Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli dobrze pamiętam, mały mówił, że do wzbudzenia potrzebny jest byle prąd, mógł być ten od tylnych świateł.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z prądem z tylnej lampy to ostrożnie jeżeli jest LEDowa. Przekaźnik niby tylko ok 200mA, ale może namieszać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Fajne są te rady, ale chciałem zwrócić uwagę na fakt, że "każdy" z was mówi o innym systemie elektrycznym. Nie można porównywać tych tradycyjnych do tych z CAN ... Niby wszędzie jest prąd, ale .... W systemach CAN'owskich w jednym kablu może być kilka prądów .... Fizyczne można się wciąć "wszędzie", ale nie dziwcie się potem jak podczas diagnostyki jakiś błąd świeci przewlekle na czerwono ... ;)

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie wiem jak jest w BMW ale ja kabel do zasilania GPS mam podłączony pod  (+) do sygnału dźwiękowego a (-) pod śrubkę czyli do masy. U mnie to jest optymalne rozwiązanie ponieważ sygnał jest blisko kierownicy to raz, dwa to zasilany jest stałym napięciem (+) po stacyjce  a sterowany jest masą z klawisza przy manetce. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

O jaki ważki temat.
Będę grzebać przy wieśniaku żeby zasilanie USB mieć to muszę pamiętać o lampie led z tyłu i pomyśle z klaksonem

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 minuty temu, Marcin N napisał:

O jaki ważki temat.
Będę grzebać przy wieśniaku żeby zasilanie USB mieć to muszę pamiętać o lampie led z tyłu i pomyśle z klaksonem emoji4.png

taptarapta
 

Czasy tylnej lampy odeszły razem z pojawieniem się instalacji Can. Nie wiem jak jest w Xch

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teraz, Pawel napisał:

Czasy tylnej lampy odeszły razem z pojawieniem się instalacji Can. Nie wiem jak jest w Xch

To jeszcze te pradawne czasy ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, Jarek napisał:

To jeszcze te pradawne czasy ;)

W takim razie to są lata kiedy Ven kupował swoją srebrną strzale :D

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
16 godzin temu, KaeS napisał:

Już nie napieprzają, wstawiłem do środka "ograniczniki" - wycięte z grubej foli aluminiowej zaślepki z dużo mniejszym otworem..

Ej, to możliwe że teraz generujesz wiązkę laserową. Sprawdź, czy nie przecinasz karoserii samochodów z przodu.

2 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 minuty temu, Pawel napisał:

W takim razie to są lata kiedy Ven kupował swoją srebrną strzale :D

Z tym, że Ven ma motek z początku ery elektryki i dodatkowo ma dołożone ze 2 kg lutu i 12 kg kabli ... dlatego wszystko trzyma się jakoś w kupie :default_laugh:

:default_icon_beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Z tym, że Ven ma motek z początku ery elektryki i dodatkowo ma dołożone ze 2 kg lutu i 12 kg kabli ... dlatego wszystko trzyma się jakoś w kupie :default_laugh:
:default_icon_beer:

Trzyma się w kupie bo o niego dbam. W kujawsko pomorskim dwa zabytki są pod szczególną ochroną władz i UE, prasłowiańska osada Biskupin oraz mój gs .

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

6 osób lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No i dobre paliwo tankuje na Rydzyk Oil - post neutralny :)


Wysłane z garażu

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
No i dobre paliwo tankuje na Rydzyk Oil - post neutralny


Wysłane z garażu

Przyjedź tu chłopcze to tak z parasolki pod kościołem dostaniesz, że odechce Ci się głupich żartów .

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

3 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
13 godzin temu, Dave napisał:

Z prądem z tylnej lampy to ostrożnie jeżeli jest LEDowa. Przekaźnik niby tylko ok 200mA, ale może namieszać.

 

4 godziny temu, Jarek napisał:

Fajne są te rady, ale chciałem zwrócić uwagę na fakt, że "każdy" z was mówi o innym systemie elektrycznym. Nie można porównywać tych tradycyjnych do tych z CAN ... Niby wszędzie jest prąd, ale .... W systemach CAN'owskich w jednym kablu może być kilka prądów .... Fizyczne można się wciąć "wszędzie", ale nie dziwcie się potem jak podczas diagnostyki jakiś błąd świeci przewlekle na czerwono ... ;)

Ja cały czas mówię o GS 650 sprzed 2008 roku. 

Tak właśnie u mnie w KIAnce namieszali elektryki z serwisu KIA podłączając alarm pod kierunkowskazy, gdzie kontrolka kierunkowskazów w desce rozdzielczej jest LEDowa. Po jakimś czasie nie działała kontrolka kierunkowskazów mimo, że kierunkowskaz na zewnątrz działał i zaczęło mieszać w innych kontrolkach na desce rozdzielczej po włączeniu ogrzewania tylnej szyby. Sprawę rozkminił i naprawił mój mały.

Edytowane przez KaeS

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz