Skocz do zawartości
FALCON

Kupię przyczepę do transportu moto

Recommended Posts

1 minutę temu, Pawel napisał:

Posiadacz prawa jazdy kategorii B może ciągnąć przyczepę lekką bez hamulca o dopuszczalnej masie całkowitej (d.m.c.) 750kg  lub przyczepę o wyższej d.m.c. ale z hamulcem najazdowym. D.m.c. przyczepy nie może być wyższa od d.m.c. pojazdu holującego a zestaw pojazdów nie może przekroczyć 3,5 tony.

Wyjątkiem jest jazda samochodem o d.m.c. 3,5 tony. W tym przypadku możemy ciągnąć przyczepę lekką o d.m.c. 750kg. Wynika to z zapisów Konwencji Wiedeńskiej. Tyle przepisy ale musimy jeszcze sprawdzić jakie ograniczenia ma nasz samochód. W dowodzie rejestracyjnym w pozycji O.1 podana jest masa przyczepy z hamulcem najazdowym a w pozycji O.2 bez hamulca. Pamiętajmy też, że jeśli zestaw pojazdów będzie ważył ponad 3,5 tony musimy skorzystać z systemu ViaToll.

Czuwaj

Teraz się zgadza - choć warunków jest więcej, ale co mi tam ... ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
13 minut temu, przemekdab napisał:

pytanie dotyczy szerokości przyczepy, ew środkowe moto można ustawić odwrotnie, te 3 szt. ważą poniżej 600 kg, a uprawnienia C+E chyba wystarczą :)

Niestety nie Przemku. Sam 1200GS ma DMC 440kg. 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, Dave napisał:

Niestety nie Przemku. Sam 1200GS ma DMC 440kg. 

Ale w tym przypadku chodzi o masę własną Dawidu :default_cafe2:

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1200 jakieś 230, Dakar 200, xcountry 160, masz 600 prawie

Wysłane z mojego E6853 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, przemekdab napisał:

Czy może ktoś z Was wie, jakie powninny być wymiary przyczepki, żeby zmieściły się 3 motki BMW: f650gs Dakar, X - Cuntry i r1200gs olejak?

Trochę to bardziej skomplikowane.

Na tradycyjną handlową przyczepkę motocyklową tego nie załadujesz. Potrzebujesz długości ok 3 metrów ( może minimalne więcej ) i szerokości mocowań na poziomie 1,7 m - do tego nie może być wystających nadkoli. Chodzi o to, że dwa skrajne motki muszą być "dupami" rozsunięte na zewnątrz, aby w środek z przesunięciem wszedł "duży". Oczywiście dobre mocowania w burtach ( o ile takie rozwiązanie wchodzi w grę ) mogą być troszeczkę węższe bo punkt mocowań będzie wyższy, a to daje poprawę kąta pasa mocującego - czyli najbliżej do takiej operacji będzie taki rodzaj przyczepki: https://www.otomoto.pl/oferta/przyczepa-platforma-3m-x-1-5-m-trojkat-gratis-reling-uchwyty-dmc-750-kg-wroclaw-ID6yYsfJ.html

lub taki: https://www.otomoto.pl/oferta/przyczepa-platforma-3m-x-1-5-m-trojkat-gratis-reling-uchwyty-dmc-750-kg-wroclaw-ID6yYsfJ.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no dobra, czy są jakieś ograniczenia lub wymogi przy wycieczce z tymi 3 motkami na przyczepie do Czarnogóry i Albanii?

myślałem o przyczepce z 3 szynami do przewozu motocykli ustawionych równolegle do kierunku jazdy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Notarialne upoważnienie na wszystko, czego w dowodzie rejestracyjnym nie jesteś właścicielem.

Pewnie komuś się udało mimo, że sprzęt w leasingu... ale taki wymóg.

32 minuty temu, Pawel napisał:

Ale w tym przypadku chodzi o masę własną Dawidu :default_cafe2:

No wygląda na to, że miałem nieaktualne informacje :s Albo zwyczajnie coś pokręciłem.

Ale to dobra wiadomość i może mi się przydać. 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
no dobra, czy są jakieś ograniczenia lub wymogi przy wycieczce z tymi 3 motkami na przyczepie do Czarnogóry i Albanii?
myślałem o przyczepce z 3 szynami do przewozu motocykli ustawionych równolegle do kierunku jazdy
Pokombinujesz to wsadzisz trzy sztuki ale licz się z tym że będą straty, przy takim dyatansie coś się zawsze poobciera. Bierz jaknajdlusza przyczepę na rynnani, tak żeby środkowy motocykl dać na maksymalnie do przodu w stronę haka a dwa motocykle po bokach do tyłu.
Ciężko to wytłumaczyć pisząc ale jak zaczniesz układać na lawecie sam do tego dojdziesz. Pozostaje jedzcze plątanina pasów ale to zupełnie inna historia.

Wysłane z mojego E6853 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

pomysł z jazdą z motkami na przyczepie, wynikł ponieważ, jeden taki zaczął płakać, że wyjazd będzie za długo trwać. Rzeczywiście do Czarnogóry samochodem z przyczepka możemy dojechać w ciągu doby, a na kołach to ze 3 dni w jedną stronę

13 minut temu, Pawel napisał:

Pokombinujesz to wsadzisz trzy sztuki ale licz się z tym że będą straty, przy takim dyatansie coś się zawsze poobciera. Bierz jaknajdlusza przyczepę na rynnani, tak żeby środkowy motocykl dać na maksymalnie do przodu w stronę haka a dwa motocykle po bokach do tyłu.
Ciężko to wytłumaczyć pisząc ale jak zaczniesz układać na lawecie sam do tego dojdziesz. Pozostaje jedzcze plątanina pasów ale to zupełnie inna historia.

Wysłane z mojego E6853 przy użyciu Tapatalka
 

Paweł, rozumiem, ja tylko tak wyglądam

Edytowane przez przemekdab
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 godzinę temu, Pawel napisał:

.... wsadzisz trzy sztuki ale licz się z tym że będą straty ...

No jak tak to się da ... ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A nie lepiej wziąć jakiś lawet i zainstalować motki w poprzek? Tzn prostopadle do kierunku jazdy? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak cos to mogę tanio :) wypożyczyć DMC 750 ładowność 533 - będzie mało :(


Wysłane z garażu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
7 minut temu, Pszemo napisał:

A nie lepiej wziąć jakiś lawet i zainstalować motki w poprzek? Tzn prostopadle do kierunku jazdy? 

Tylko laweta będzie raczej wymagała "E" i viatoll'a ... oraz odpowiedniego auta z odpowiednimi dopuszczeniami na haku ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No to jak dla mnie, nie pozostaje nic innego, jak dalej tłuc na kołach popularne "włoskie" przebiegi ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

zostawić marudzącego kolegę i już :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, przemekdab napisał:

pomysł z jazdą z motkami na przyczepie, wynikł ponieważ, jeden taki zaczął płakać, że wyjazd będzie za długo trwać. Rzeczywiście do Czarnogóry samochodem z przyczepka możemy dojechać w ciągu doby, a na kołach to ze 3 dni w jedną stronę

Paweł, rozumiem, ja tylko tak wyglądam

Nie spiesząc się 20 godzin . Oszczędności na paliwie bramkach i nalepkach nie liczę - pomysł z przyczepą jest ok . Ja chyba jestem rekordzistą w wyjazdach do Czarnogóry autem - byłem sześć razy , kocham ten kraj :default_icon_beer:

Edytowane przez mario2007
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeżeli mają być szyny ... to ta po modyfikacji i poszerzeniu miejsc mocowania daje szanse na zapakowanie 3 nie najmniejszych motków ...

https://www.olx.pl/oferta/poznan-wynajem-przyczepa-motocyklowa-3-motocykle-wypozyczalnia-nowa-CID619-IDooX6U.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

wydaje się, że da radę ale ładowność i tak będzie max. na poziomie ok. 530 kg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Temat ćwiczyłem dwukrotnie w układzie 1200 GS + twin. IMO będziesz miał kłopot z trzecim sprzętem (tym na środkowej rynnie) bo jak pisze Paweł- będzie ciaaasno.

Weź pod uwagę że duży GS jest szeroki i górą i dołem. Pożyczałem od Arthura jego przyczepę która jest dostosowana do 3 motocykli i stawiając dużego i małego GSa na zewnętrznych rynnach praktycznie stykały się kierownicami a i po bokach wiele miejsca nie było (gmole w obu sprzętach). Ciężko mi sobie wyobrazić wsadzenie czegoś w środek, chyba że kombinacja z rynnami przód-tył

Jeśli chodzi o Bałkany to na granicach jedynie w Grecji pytali o jakiś papier na przyczepę. Miałem umowę użyczenia PL/ANG, pani zerknęła i kazała jechać :) Same motocykle na mnie więc więcej ceregieli nie było. Oczywiście pamiętaj koniecznie o zielonych kartach, również na przyczepę!

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Jeżeli mają być szyny ... to ta po modyfikacji i poszerzeniu miejsc mocowania daje szanse na zapakowanie 3 nie najmniejszych motków ...
https://www.olx.pl/oferta/poznan-wynajem-przyczepa-motocyklowa-3-motocykle-wypozyczalnia-nowa-CID619-IDooX6U.html
.702b9f8d773eb19fd8b66cc14c2a65ce.jpg

Wysłane z mojego E6853 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli jest was trzech i transport ma być szybki - to chyba wybrałbym opcję busa oplandeczonego. 3 osoby jadą, motki mieszczą się swobodnie, miejsca na bagaż też nie braknie, prędkość jazdy taka sama jak osobówką z przyczepą. Ideałem byłaby podwójna kabina z 3-metrową paką, ale zwykła 3 osobowa kabina też porobi - zwykle mają sypialnię na dachu i jeden może całą drogę wygodnie spać/ leżeć złażąc tylko na granice. To auta do 3,5 tony, prywatnie jadąc jedziesz na granicach z osobówkami.

P.S. 3 dni jazdy do Czarnogóry to przecież 3 dni przygody - wystarczy tylko odpowiednio poprowadzić trasę. No ale ja się nie znam, mi do szczęścia wystarczy trochę szutru i wieczorny biwak przy ognisku nad jakimś strumykiem - nieważne w jakim kraju :D

  • Like 6

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach



Jeśli jest was trzech i transport ma być szybki - to chyba wybrałbym opcję busa oplandeczonego.


Offtop

Początkiem lat '90 kiedy różne rzeczy przechodziły plazem, w czasach kiedy na giełdzie samochodowej w moim mieście można było kupić dwuletnie audi 80 B3 z dopiskiem "auto tylko na kraj" bo za Odrą było wciąż poszukiwane, poznałem dwóch przedstawicieli z legnickiego elementu przestepczego. Jeden z nich miał Jeep Wrangler z dowodem rejstracyjnym wystawionym na "ARO REPLIKA WRANGLER" a drugi miał Saab cabrio który z kolei w dowodzie miał napisane w rubryce rodzaj nadwozia "dostawczy -oplandekowany"

Teraz czasy inne więc można 911 zarejstrowac na pomoc drogowa albo dostać dwa "luxy" od bezdomnego :-D

Piękne czasy :-D



Wysłane z mojego E6853 przy użyciu Tapatalka





  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
17 godzin temu, przemekdab napisał:

pomysł z jazdą z motkami na przyczepie, wynikł ponieważ, jeden taki zaczął płakać, że wyjazd będzie za długo trwać. Rzeczywiście do Czarnogóry samochodem z przyczepka możemy dojechać w ciągu doby, a na kołach to ze 3 dni w jedną stronę

 

:default_blink: Z Zabljaka Do Budapesztu dojechałem w jeden dzień, a część tej drogi przebyłem przez góry, szutrami ( a tam mróz Panie, wichura i z takim jednym bosmanem piłem spirytus....szklankami :D). Dwa lata temu na raz pojechałem z Budapesztu do Toronto więc jeśli nie zamierzacie po drodze nic zwiedzać tylko jechać "na strzał" to trzeci dzień od rana możecie poświęcić już na objazd Durmitoru :-). Oczywiście nie mówię o autostradach tylko jak to Paweł ładnie określa "międzystanowych". Zdecydowanie fajniej się jedzie przez Słowację, Węgry i kawałek Chorwacji (choć ten odcinek jest akurat dość nudny) bocznymi drogami bo jak powszechnie wiadomo, "na bocznych nie stoją" :D.

Edytowane przez Vengosh10
  • Like 7

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×