Skocz do zawartości
majk86

Filtr paliwa, w poszukiwaniu oszczędności

Recommended Posts

Czołem koledzy,

niewiele udzielałem się na tym forum, korzystałem jedynie z nieocenionej wiedzy i doświadczenia użytkowników najmniejszego GS-a, dziś jednak dodam coś od siebie :D Zbliża się już szósty sezon z moim żółtym szczęściem, w wolnych chwilach wymieniam części eksploatacyjne i przygotowuję moto, nalatane ma już prawie 50 tkm, w tym roku postanowiłem że wymienię osławiony filtr paliwa, przed zamówieniem oryginalnego filtra za nieco ponad 400zł postanowiłem jeszcze pogrzebać w internetach, otóż trafiłem na rosyjskie forum w którym była dyskusja na ten temat, młode wilki z powodzeniem stosują do naszych sprzętów filtr samochodowy Mann wk69/2. Postanowiłem spróbować, filtr jest trochę większy, ale spokojnie mieści się na swoim miejscu, regulator ciśnienia jest do 4 barów, w oryginale jest do 3,5.. no i cena; 57 zł!!

wygląda to tak:

IMG_20180305_175456.thumb.jpg.fb1b0c1c466dcee2e89e6019eb4383ab.jpg

a po zamontowaniu tak:

IMG_20180305_185047.jpg.c9d922fc9aa0afff1fd1256c205a3e45.jpg

 

zrobiłem na tym nieco ponad 50km( jeszcze trochę p.zdzi), moto odżyło, dużo lepiej wkręca się na obroty, nie gaśnie na biegu jałowym co wcześniej często miało miejsce np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i nagłym zejściu z obrotów, po przekręceniu zapłonu słychać jakby pompka "lżej" pracowała, jak narazie same plusy, nie mogę się jeszcze wypowiedzieć co do zużycia paliwa, czy te 0,5 bara zrobi jakąś różnicę, jak nalatam więcej to dam znać jak to się dalej sprawuje, jeśli będzie ok to jesteśmy ponad 300zł do przodu :D

pozdrawiam

  • Like 9
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Od siebie dodam do tematu że można zastosować filtr  Filtron 836/3  który można dostać już za nieco ponad 40 zł....

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Właśnie kupiłem Sędziszowski FPW- 35 ( zamiennik Filtron PP836/3, MANN WK69/1) tylko teraz muszę poszukać tematu odnośnie wymiany. Chyba był taki temat i chyba trzeba coś przerabiać, dokładać ?

 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przecież na oryginałach jeżdżą tylko pojazdy chińskie :D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Była tutaj kiedyś opowieść o panu Staszku co kupił sobie ( chyba ) Audi A8 - bo fajne auto i fajnie mu się jeździło, ale każdą część użytą zamieniał zamiennikami i takimi tam ...

To mądra i pouczająca historia ... ktoś pamięta, może odszukać i wkleić?

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bo to jest tak - mam BMW ale na serwis i paliwo to już zabrakło :)


Wysłane z garażu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Coś w tym jest - po zakupie BMW w Polsce trzeba mieć głęboki portfel , bardzo głęboki . Kupiłem kiedyś żonie salonowe 120d i mój portfel wie że to był głupi pomysł . Cieszył się klient który kupił ode mnie :D ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bzdurzycie waści... Jedno zastrzeżenie - BMW musi być ponad 20-letnie :D Jeżdżę sobie teraz takim e39... na handel zwiozłem... nikt tego nie chce kupić bo stary trup no i... dobrze że nie chce :D Jazda tym autem to poezja, cichutko, mięciutko, muzyczka gra, nie zamieniłbym na żadne nowe plastikowe padło. A co dziwniejsze - ceny części do tego to śmiech na sali. A grzebanie przy tym - jeszcze większy śmiech. Dostęp do wszystkiego świetnie pomyślany, robótki mechaniczne to przyjemność. A że się śmieją że stary trup? A inni każą wstawiać pleksi w drzwi co by paski na dresie było widać? "A niech gadają" ;)

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 21.04.2018 o 12:25, Jarek napisał:

Była tutaj kiedyś opowieść o panu Staszku co kupił sobie ( chyba ) Audi A8 - bo fajne auto i fajnie mu się jeździło, ale każdą część użytą zamieniał zamiennikami i takimi tam ...

To mądra i pouczająca historia ... ktoś pamięta, może odszukać i wkleić?

Pewnie na końcu z tego audi wyszedł mu ludowóz albo skoda ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 godzinę temu, ARG napisał:

Pewnie na końcu z tego audi wyszedł mu ludowóz albo skoda ;)

Gorzej ... ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 21.04.2018 o 12:25, Jarek napisał:

Była tutaj kiedyś opowieść o panu Staszku co kupił sobie ( chyba ) Audi A8 - bo fajne auto i fajnie mu się jeździło, ale każdą część użytą zamieniał zamiennikami i takimi tam ...

To mądra i pouczająca historia ... ktoś pamięta, może odszukać i wkleić?

:) moim celem nie jest namowa użytkowników do kupna zamiennika ale pokazanie że jest jakaś alternatywa, 400zł za oryginalny filtr paliwa to lekka przesada moim skromnym zdaniem.. kilka dni temu wpadłem z browarkiem do znajomego mechanika, grzebał przy jakimś seacie, mówi że właściciel zażyczył sobie oryginalne filtry, pokazał mi dwa identyczne filtry powietrza filtrona, tyle że jeden z logo seata, różnica w cenie 30zł..

 

Dnia 21.04.2018 o 13:05, FALCON napisał:

Bo to jest tak - mam BMW ale na serwis i paliwo to już zabrakło :)


Wysłane z garażu

stać mnie na serwis i paliwo,ale nie jestem baranem żeby przepłacać za logo firmy, wolę tą kasę wydać na kilka obiadków lub hotel w trasie.. Pudzian zagazował Humve, można się śmiać ale to indywidualna sprawa każdego gdzie szuka oszczędności jak dysponuje swoją gotówką..

 

Dnia 9.03.2018 o 16:32, snakes napisał:

Od siebie dodam do tematu że można zastosować filtr  Filtron 836/3  który można dostać już za nieco ponad 40 zł....

a jeśli można jeszcze wesprzeć polską firmę to oczywiście polecam filtron-a

 

Od czasu zamontowania filtra zrobiłem 1,5tys km, wszystko ok.

 

  • Like 2
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
18 minut temu, FALCON napisał:

No rewelacja Brawo Ty :)

Ty leć do chłopa z piwem, bo zaoszczędziłeś ze 350pln ;)

Chyba że sami spożytkujemy w/w bonus: 350/1,38= 253 szt piwo_vip_01_10_d.jpg

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, Pszemo napisał:

Ty leć do chłopa z piwem, bo zaoszczędziłeś ze 350pln ;)

Chyba że sami spożytkujemy w/w bonus: 350/1,38= 253 szt piwo_vip_01_10_d.jpg

Jak już szaleć za tą zaoszczędzoną kwotę  350 zł  .To polecałbym coś troszkę droższego a nie V.I.P-a piwo typowego ".żula :"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sarkazmu nie wyczuwasz, ale sprawą to Twoją jest :D

3 minuty temu, honda-hybryda napisał:

Jak już szaleć za tą zaoszczędzoną kwotę  350 zł  .To polecałbym coś troszkę droższego a nie V.I.P-a piwo typowego ".żula :"

 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 minuty temu, FALCON napisał:

A co masz przeciw zulom :)

W zasadzie to trzeba zapytać co ma przeciw nam ... ? ;)

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po ostatnich przygodach z pompą paliwa,stwierdziłem, że czas i na filtr paliwa co by mieć czyste sumienie (nomen omen i czysty filtr paliwa).Szukając „okazji” cenowej na ten piękny oryginalny filtr paliwa wpadłem na ten wątek i postanowiłem, że też zapodam WK 69/2 .
e2a942c1b30d5a7723e6d8d2798830e7.jpg
Następnie pobawiłem się w Kubę Rozpruwacza i zerknąłem do wnętrza starego filtra i tak on wyglądał 980528e42d0dbaffa48427ac22efdcbf.jpg
No cóż czas świetności miał już za sobą....
Jeszcze jedna ciekawostka jeśli to co znalazłem na starym to data jego produkcji to już chyba najwyższa pora było go wymienić
b9bee2c487b9c6382fe0cf6a2645f3af.jpg
Jedyne 17 lat... więc jeśli tak to pełny szacunek za użyte materiały w tym filtrujące, że dały radę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie chcę się kreować na mądralę, ale moim skromnym zdaniem fakt, że filtr wytrzymał 17 lat bez wymiany wcale nie świadczy o jego dobrej jakości - powiedziałbym że wręcz przeciwnie. Zadaniem filtra jest wyłapywanie nieczystości i zatrzymywanie ich w sobie. Jeśli po tak długim czasie nie wymagał wymiany, to albo jest kiepski (przepuszcza brudy do układu), albo paliwo było zawsze krystalicznie czyste (w co wątpię), albo jest to norma i nie ma potrzeby częstszej wymiany tego filtra (tego nie wiem).

Oczywiście mogę się mylić, bo jednak paliwo to nie to samo co olej (pracuję w branży olejowej), ale zasada filtrowania wydaje mi się być taka sama.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak by nie było filtr wymieniony i jest szansa że jeszcze kilkanaście lat pociągnie. :) W nowszych wynalazkach to już nie przejdzie.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×