coolluk 10 008 Zgłoś ten post Napisano 20 Marzec 2018 Jako nowy użytkownik chciałbym dorzucić na wstępie coś od siebie odnośnie samodzielnej modyfikacji mam nadzieję na kolejne poradniki z których równie chętnie korzystam Stanąłem przed pytaniem jak rozwiązać temat ładowania nawigacji oraz jednocześnie podpięcia zasilania np. do kamerki GoPro zwłaszcza, że poprzedni właściciel zostawił fajne mocowanie RAM Mount . Oryginalna zapalniczka obok stacyjki jest bardzo fajna i jest możliwość kupienia do niej ładowarki z dwoma portami USB na chińskim allegro za 10 dolarów lub 70 zł u nas. Niestety jest ona dosyć dużych rozmiarów i jakoś mi to nie pasowało. Cena jak dla mnie wysoka jak i moc na portach po 1A nie do końca mnie satysfakcjonowała ... Tak więc postanowiłem pokombinować i zrobić coś innego . Na polskim alledrogo zakupiłem taki sprzęt z podświetleniem pomarańczowym jak w naszych BMW koszt 30zł : Teraz montujemy Jak to szło : 1. Demontujemy górny panel tak samo jak do wymiany filtra powietrza : 2. Odpinając oryginalną wtyczkę z zapalniczki i obracając panel można zauważyć , że symetrycznie obok jest miejsce na naszą ładowarkę (wiercimy dziurkę po środku) 3. Do powiększenia otworu używam wiertła stożkowego akurat w moim przypadku o max rozmiarze 30 mm tak więc świetnie bo średnica ładowarki to 29 mm można wiercić na wylot 4. Taki efekt końcowy poprawnie wykonanego otworu (tutaj musimy jeszcze podszlifować ząbek plastiku tak aby można było swobodnie zakręcić nakrętkę) 5. Zakręcamy naszą ładowarkę na miejsce 6. Tak to teraz wygląda z góry : 7. Kwestia podpięcia - tutaj jest parę pytań Była wizja podpięcia tego pod oryginalne kable z ładowarki po lewej stronie - problem jest jeden tutaj mamy dostępne na wyjściu 2x2,1A nie sprawdzałem ale bezpiecznik zapalniczki pewnie jest mniejszy ... przekrój oryginalnych przewodów też nie jest zbyt okazały - do tego dochodzi ingerencja w oryginalną instalację - nie lubię robić takich rzeczy. Plusem byłoby na pewno działanie tylko przy załączonym silniku - coś za coś. Nasza ładowarka jest podświetlana na pomarańczowo więc nie może być wpięta bezpośrednio do akumulatora - rozładowałby się po czasie . Trzeba w takim razie dołożyć wyłącznik i tutaj mam pomysł na wykorzystanie pewnego otworu w ramie. Wyłącznik z nakrętką z tyłu analogicznie jak w przypadku takiej ładowarki tutaj mamy otwór 18mm . Znajduje się pod śrubą mocowania górnego panelu : 8. Podłączamy okablowanie z bezpiecznikiem - ładowarka 2x 2,1A - myślę że na pewno takiej mocy nie uzyskamy więc spokojnie można założyć bezpiecznik 4A (do testów na tym zdjęciu mam inny bezpiecznik i podłączam jeszcze bez wyłącznika żeby nie było ) : 9. Poniżej efekt końcowy już podłączonej ładowarki z podświetleniem : 10. Oraz porównanie z podświetleniem licznika - Jak dla mnie efekt super ! (w konfiguratorze BMW taka opcja kosztowałaby pewnie z 1000 zł ) : Czekam na wasze opinie i sugestie - Dzięki ! 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pampidampi 4 Zgłoś ten post Napisano 21 Marzec 2018 1 godzinę temu, coolluk napisał: Cena jak dla mnie wysoka jak i moc na portach po 1A nie do końca mnie satysfakcjonowała Pod względem mocy to wychodzi prawie na to samo, ale cena 30 zł wygrywa z 70 złotymi, a wygląd całości Twojej roboty to już zdecydowanie wygrywa. 12 V * 1 A = 12 W (jeden port) 5 V * 2.1 A = 10.5 W (jeden port) Mam podobną ładowarkę (5V, dwa wyjścia USB po 2 A) i te dwa porty są zwarte ze sobą (jak w przedłużaczu 230V), więc jeżeli wierzyć w te 2.1 A to z jednego portu bez problemu pociągniesz ponad 4 A. Plus za wyłącznik, u siebie nie mam i ładowarka bierze non stop 10 mA (podświetlenie), także muszę to zrobić tak jak Ty. Ładowarka ładująca telefon pobiera 0.7 A w moim przypadku, no ale to zależy od telefonu. Ponadto taka ładowarka może nie ładować iPhone'ów, nie mam takiego cuda, więc nie wiem na pewno. Swoją zmodyfikowałem jak tutaj piszą, ale jeszcze nie testowałem z żadnym Applem.https://electronics.stackexchange.com/questions/14450/why-are-these-usb-data-lines-conned-to-pull-up-resistors Zrobiłem to z myślą ratowania zrozpaczonych blogerek, które padniętym ajfonem nie mogą cyknąć fotki na Insta. Wtedy wjeżdżam ja - cały na biało. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 21 Marzec 2018 Przekombinowales z ta instalacja... Podpina się pod ori gniazdo lub kostkę nawigacji i tyle. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
coolluk 10 008 Zgłoś ten post Napisano 21 Marzec 2018 Wyłącznika jeszcze nie mam czekałem na wasze sugestie Kostka nawigacji to ta większa nie podpięta czy tak ? Zastanawiałem się do czego ona tam jest Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
coolluk 10 008 Zgłoś ten post Napisano 21 Marzec 2018 (edytowane) raby czy to jest wtyczka z nawigacji ? : 16 godzin temu, pampidampi napisał: Ładowarka ładująca telefon pobiera 0.7 A w moim przypadku, no ale to zależy od telefonu. No niestety mój telefon ponad 1,2A przy pełnym podświetleniu ekranu i przy standardowej ładowarce 1A bateria się rozładowuje po mimo ciągle wpiętego kabla nie wiem ile jeszcze potrzebuje GoPro 16 godzin temu, pampidampi napisał: Ponadto taka ładowarka może nie ładować iPhone'ów, nie mam takiego cuda, więc nie wiem na pewno. Zainspirowało mnie to i sprawdziłem dla tej konkretnej ładowarki nie ma problemu przetestowane na Iphone SE Zresztą Iphone to nie telefon to styl życia jak to usłyszałem to myślałem, że się popłaczę ze śmiechu Edytowane 21 Marzec 2018 przez coolluk Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 21 Marzec 2018 Tak to ta wtyczka. Pewnie zaraz zaczniesz szukać kostki do tego za 50zl Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 812 Zgłoś ten post Napisano 21 Marzec 2018 3 minuty temu, raby napisał: Pewnie zaraz zaczniesz szukać kostki do tego za 50zl Bądź miły dla twórczego człowieka - nic złego nie robi. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
coolluk 10 008 Zgłoś ten post Napisano 21 Marzec 2018 @raby to takie trochę zboczenie jako elektronika z wykształcenia - nie lubię drutowania ale tą można spokojnie odciąć z pewnością nie doznam zaszczytu posiadania takiej nawigacji ... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pampidampi 4 Zgłoś ten post Napisano 21 Marzec 2018 Łee, to ja nie wiedziałem, że tam są dwa wolne fabryczne gniazda. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 22 Marzec 2018 11 godzin temu, Jarek napisał: Bądź miły dla twórczego człowieka - nic złego nie robi. A czy ja nie miły jestem? 10 godzin temu, coolluk napisał: @raby to takie trochę zboczenie jako elektronika z wykształcenia - nie lubię drutowania ale tą można spokojnie odciąć z pewnością nie doznam zaszczytu posiadania takiej nawigacji ... No to lutować potrafisz więc wystarczy oskrobac izolacje i dodać swoje kable. 6 godzin temu, pampidampi napisał: Łee, to ja nie wiedziałem, że tam są dwa wolne fabryczne gniazda. Bo warto też czytać a tylko pisać To może być szok ale bezpieczników też nie znajdziecie w tym motocyklu. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
coolluk 10 008 Zgłoś ten post Napisano 22 Marzec 2018 13 godzin temu, raby napisał: To może być szok ale bezpieczników też nie znajdziecie w tym motocyklu. Tego się już dowiedziałem - tym bardziej przeraża mnie wizja zbyt dużego obciążenia fabrycznej instalacji - nie wszystkie rzeczy automatyczne są najlepsze na świecie - wiem coś o tym bardzo dobrze ze względu na moją pracę zawodową Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pampidampi 4 Zgłoś ten post Napisano 22 Marzec 2018 Bo warto też czytać a tylko pisać Mając starszy model nie powinienem się udzielać w tym temacie. Szach mat, przegrałem Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mario2007 2 090 Zgłoś ten post Napisano 22 Marzec 2018 Przyjdzie czas na nowszy i wrócisz 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 741 Zgłoś ten post Napisano 14 Kwiecień 2019 Dnia 21.03.2018 o 14:14, raby napisał: Przekombinowales z ta instalacja... Podpina się pod ori gniazdo lub kostkę nawigacji i tyle. czeka mnie wykombinowanie jakiegoś zasilania dla telefonu w osiemsetce bez wielkich ingerencji w sprzęt. Nie zamierzam rzeźbić w plastikach, wykorzystam stelaż szyby lub kierownicę nie chciałbym ingerować w instalację zanadto, a nawigacja jest więc wyżej wspomnianej kostki nie wykorzystam. Nie wiem czy wpinać się złączką zaciskową? W singlach pozwalałem sobie na takie rozwiązania ale może twin stoją cywilizacyjnie wyżej? oczywiście jest też taka opcja https://allegro.pl/oferta/quick-charge-2xusb-qc-3-0-woltomierz-metal-din-bmw-7806413124?fromVariant=7627138839, i jeśli macie coś sprawdzonego chętnie skorzystam Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 15 Kwiecień 2019 15 godzin temu, Marcin N napisał: czeka mnie wykombinowanie jakiegoś zasilania dla telefonu w osiemsetce bez wielkich ingerencji w sprzęt. Nie zamierzam rzeźbić w plastikach, wykorzystam stelaż szyby lub kierownicę nie chciałbym ingerować w instalację zanadto, a nawigacja jest więc wyżej wspomnianej kostki nie wykorzystam. Nie wiem czy wpinać się złączką zaciskową? W singlach pozwalałem sobie na takie rozwiązania ale może twin stoją cywilizacyjnie wyżej? oczywiście jest też taka opcja https://allegro.pl/oferta/quick-charge-2xusb-qc-3-0-woltomierz-metal-din-bmw-7806413124?fromVariant=7627138839, i jeśli macie coś sprawdzonego chętnie skorzystam Nie wiem o którym roczniku (modelu) 8setki mowa, ale w tych z okolic 2012 jest przygotowane miejsce przy stacyjce, pod dodatkowe gniazdo zasilania. Wstaw tam coś takiego, najlepiej z mechanicznym włącznikiem żeby nie było upływów przy dłuższych postojach: i podepnij (przez bezpiecznik) do akumulatora. Na nawigację, zostaw pod nawigację [EDIT:] Facepalm! po napisaniu przewinąłem na początek wątku - polecam takie rozwiązanie jak coolluk. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 490 Zgłoś ten post Napisano 15 Kwiecień 2019 W wersji bezwiertnej można po taniości USB pod zapalniczkę od Chińczyka, które linkowałem w kąciku szperacza jakoś niedawno. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KaeS 10 463 Zgłoś ten post Napisano 15 Kwiecień 2019 (edytowane) 2 godziny temu, Dave napisał: Nie wiem o którym roczniku (modelu) 8setki mowa, ale w tych z okolic 2012 jest przygotowane miejsce przy stacyjce, pod dodatkowe gniazdo zasilania. Wstaw tam coś takiego, najlepiej z mechanicznym włącznikiem żeby nie było upływów przy dłuższych postojach i podepnij (przez bezpiecznik) do akumulatora. Chyba lepiej zastosować przekaźnik a już w ogóle super jakby był z diodą, wówczas automatycznie wszelkie napięcie zanika wraz z wyłączeniem zapłonu. Edytowane 15 Kwiecień 2019 przez KaeS Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 15 Kwiecień 2019 Co kto sobie życzy. Ja bym wolał mechaniczną wajchę zamiast wcinać się w wiązkę, żeby znaleźć sterowanie. A jak już iść w przekaźniki, to są gotowe układy, które wykrywają wyższe napięcie (praca alternatora) i wtedy załączają układy. Używam takiego. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KaeS 10 463 Zgłoś ten post Napisano 15 Kwiecień 2019 6 minut temu, Dave napisał: Co kto sobie życzy. Ja bym wolał mechaniczną wajchę zamiast wcinać się w wiązkę, żeby znaleźć sterowanie. A jak już iść w przekaźniki, to są gotowe układy, które wykrywają wyższe napięcie (praca alternatora) i wtedy załączają układy. Używam takiego. A czy aby nie ma prądu potrzebnego do sterowania na przewodzie prowadzącym do gniazda zapalniczki DIN? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 15 Kwiecień 2019 5 minut temu, KaeS napisał: A czy aby nie ma prądu potrzebnego do sterowania na przewodzie prowadzącym do gniazda zapalniczki DIN? Jest, co nie zmienia faktu, że trzeba się wcinać. Chyba, żeby dobrać zestaw wtyczek.... ale to trudne i kosztowne. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KaeS 10 463 Zgłoś ten post Napisano 15 Kwiecień 2019 Ja bym zastosował takie proste spinki: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 15 Kwiecień 2019 1 minutę temu, KaeS napisał: Ja bym zastosował takie proste spinki: Czyli wciąłbyś się w instalację. Przeciął izolację i w przyszłości być może doprowadził do korozji / erozji przewodu. Ja takich rzeczy unikam jak ognia. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KaeS 10 463 Zgłoś ten post Napisano 15 Kwiecień 2019 1 minutę temu, Dave napisał: Czyli wciąłbyś się w instalację. Przeciął izolację i w przyszłości być może doprowadził do korozji / erozji przewodu. Ja takich rzeczy unikam jak ognia. Jak sam powiedziałeś, co kto sobie życzy. Różne rzeczy ludzi robią. Można takie miejsca doskonale zabezpieczyć przed dostaniem się czegokolwiek pomiędzy złączkę i przewody. To tylko zwykły przewód prądowy od zapalniczki, który kiedyś ostatecznie można wymienić za grosze na nowy. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 15 Kwiecień 2019 23 minuty temu, KaeS napisał: Jak sam powiedziałeś, co kto sobie życzy. Różne rzeczy ludzi robią. Można takie miejsca doskonale zabezpieczyć przed dostaniem się czegokolwiek pomiędzy złączkę i przewody. To tylko zwykły przewód prądowy od zapalniczki, który kiedyś ostatecznie można wymienić za grosze na nowy. Nie można. A wymiana przewodu też nie tak łatwo i za grosze, bo wiązka jest w 1 kawałku. Potwierdzam.... co kto sobie życzy... Tak jak w innych wątkach zostało nie raz napisane - byle by sprzedający informował co zrobił. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 741 Zgłoś ten post Napisano 15 Kwiecień 2019 Motocykl 2014. No właśnie mam wątpliwości co do zastosowania rozwiązania Kaesa choć z powodzeniem samemu zdarzało mi się też stosować. Ale to były moje motocykle i była zwykła instalacja Na razie kupiłem takie coś. Może wystarczy taptarapta 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach