Skocz do zawartości
coolluk

Ładowarka USB instalacja i efekt końcowy - nawigacja , GoPro F650GS Twin

Recommended Posts

Jako nowy użytkownik chciałbym dorzucić na wstępie coś od siebie odnośnie samodzielnej modyfikacji mam nadzieję na kolejne poradniki z których równie chętnie korzystam :)

Stanąłem przed pytaniem jak rozwiązać temat ładowania nawigacji oraz jednocześnie podpięcia zasilania np. do kamerki GoPro zwłaszcza, że poprzedni właściciel zostawił fajne mocowanie RAM Mount . Oryginalna zapalniczka obok stacyjki jest bardzo fajna i jest możliwość kupienia do niej ładowarki z dwoma portami USB na chińskim allegro za 10 dolarów lub 70 zł u nas.  Niestety jest ona dosyć dużych rozmiarów i jakoś mi to nie pasowało. Cena jak dla mnie wysoka jak i moc na portach po 1A nie do końca mnie satysfakcjonowała  ... Tak więc postanowiłem pokombinować i zrobić coś innego . Na polskim alledrogo zakupiłem taki sprzęt z podświetleniem pomarańczowym jak w naszych BMW koszt 30zł  :

Vriocu.jpg

 

Teraz montujemy :) Jak to szło :
1. Demontujemy górny panel tak samo jak do wymiany filtra powietrza :

0gr5U0.jpg

2. Odpinając oryginalną wtyczkę z zapalniczki i obracając panel można zauważyć , że symetrycznie obok jest miejsce na naszą ładowarkę (wiercimy dziurkę po środku)

RHFic5.jpg

3. Do powiększenia otworu używam wiertła stożkowego akurat w moim przypadku o max rozmiarze 30 mm tak więc świetnie bo średnica ładowarki to 29 mm można wiercić na wylot

wx0wrN.jpg

4. Taki efekt końcowy poprawnie wykonanego otworu (tutaj musimy jeszcze podszlifować ząbek plastiku tak aby można było swobodnie zakręcić nakrętkę)

XDaLD6.jpg

5. Zakręcamy naszą ładowarkę na miejsce 

18hA1k.jpg

6. Tak to teraz wygląda z góry :

PKfUMr.jpg

7. Kwestia podpięcia - tutaj jest parę pytań :) Była wizja podpięcia tego pod oryginalne kable z ładowarki po lewej stronie - problem jest jeden tutaj mamy dostępne na wyjściu 2x2,1A nie sprawdzałem ale bezpiecznik zapalniczki pewnie jest mniejszy ... przekrój oryginalnych przewodów też nie jest zbyt okazały - do tego dochodzi ingerencja w oryginalną instalację - nie lubię robić takich rzeczy. Plusem byłoby na pewno działanie tylko przy załączonym silniku - coś za coś. Nasza ładowarka jest podświetlana na pomarańczowo więc nie może być wpięta bezpośrednio do akumulatora - rozładowałby się po czasie . Trzeba w takim razie dołożyć wyłącznik i tutaj mam pomysł na wykorzystanie pewnego otworu w ramie. Wyłącznik z nakrętką z tyłu analogicznie jak w przypadku takiej ładowarki tutaj mamy otwór 18mm . Znajduje się pod śrubą mocowania górnego panelu  :

LAUpAi.jpg

8. Podłączamy okablowanie z bezpiecznikiem - ładowarka 2x 2,1A - myślę że na pewno takiej mocy nie uzyskamy więc spokojnie można założyć bezpiecznik 4A (do testów na tym zdjęciu mam inny bezpiecznik i podłączam jeszcze bez wyłącznika żeby nie było :) ) :

XQkcRI.jpg

9. Poniżej efekt końcowy już podłączonej ładowarki z podświetleniem :

O4xEDi.jpg

10. Oraz porównanie z podświetleniem licznika - Jak dla mnie efekt super ! (w konfiguratorze BMW taka opcja kosztowałaby pewnie z 1000 zł :) )  :

lnLrH4.jpg

 

Czekam na wasze opinie i sugestie - Dzięki !

 

 

 

 

 

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 godzinę temu, coolluk napisał:

Cena jak dla mnie wysoka jak i moc na portach po 1A nie do końca mnie satysfakcjonowała

Pod względem mocy to wychodzi prawie na to samo, ale cena 30 zł wygrywa z 70 złotymi, a wygląd całości Twojej roboty to już zdecydowanie wygrywa.
12 V * 1 A = 12 W (jeden port)
5 V * 2.1 A = 10.5 W (jeden port)

Mam podobną ładowarkę (5V, dwa wyjścia USB po 2 A) i te dwa porty są zwarte ze sobą (jak w przedłużaczu 230V), więc jeżeli wierzyć w te 2.1 A to z jednego portu bez problemu pociągniesz ponad 4 A.
Plus za wyłącznik, u siebie nie mam i ładowarka bierze non stop 10 mA (podświetlenie), także muszę to zrobić tak jak Ty.
Ładowarka ładująca telefon pobiera 0.7 A w moim przypadku, no ale to zależy od telefonu.

Ponadto taka ładowarka może nie ładować iPhone'ów, nie mam takiego cuda, więc nie wiem na pewno.
Swoją zmodyfikowałem jak tutaj piszą, ale jeszcze nie testowałem z żadnym Applem.
https://electronics.stackexchange.com/questions/14450/why-are-these-usb-data-lines-conned-to-pull-up-resistors
Zrobiłem to z myślą ratowania zrozpaczonych blogerek, które padniętym ajfonem nie mogą cyknąć fotki na Insta. Wtedy wjeżdżam ja - cały na biało.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przekombinowales z ta instalacja...

Podpina się pod ori gniazdo lub kostkę nawigacji i tyle.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wyłącznika jeszcze nie mam czekałem na wasze sugestie :) Kostka nawigacji to ta większa nie podpięta czy tak ? Zastanawiałem się do czego ona tam jest :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

raby czy to jest wtyczka z nawigacji ? :

NOxn9m.jpg

 

 

16 godzin temu, pampidampi napisał:

Ładowarka ładująca telefon pobiera 0.7 A w moim przypadku, no ale to zależy od telefonu.

No niestety mój telefon ponad 1,2A przy pełnym podświetleniu ekranu i przy standardowej ładowarce 1A bateria się rozładowuje po mimo ciągle wpiętego kabla nie wiem ile jeszcze potrzebuje GoPro 

16 godzin temu, pampidampi napisał:

Ponadto taka ładowarka może nie ładować iPhone'ów, nie mam takiego cuda, więc nie wiem na pewno.

Zainspirowało mnie to i sprawdziłem dla tej konkretnej ładowarki nie ma problemu przetestowane na Iphone SE :) 

Zresztą Iphone to nie telefon to styl życia :D jak to usłyszałem to myślałem, że się popłaczę ze śmiechu :) 

Edytowane przez coolluk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak to ta wtyczka.

Pewnie zaraz zaczniesz szukać kostki do tego za 50zl

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 minuty temu, raby napisał:

Pewnie zaraz zaczniesz szukać kostki do tego za 50zl

Bądź miły dla twórczego człowieka - nic złego nie robi.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@raby to takie trochę zboczenie :) jako elektronika z wykształcenia - nie lubię drutowania ale tą można spokojnie odciąć z pewnością nie doznam zaszczytu posiadania takiej nawigacji ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
11 godzin temu, Jarek napisał:

Bądź miły dla twórczego człowieka - nic złego nie robi.

A czy ja nie miły jestem?

10 godzin temu, coolluk napisał:

@raby to takie trochę zboczenie :) jako elektronika z wykształcenia - nie lubię drutowania ale tą można spokojnie odciąć z pewnością nie doznam zaszczytu posiadania takiej nawigacji ...

No to lutować potrafisz więc wystarczy oskrobac izolacje i dodać swoje kable.

6 godzin temu, pampidampi napisał:

Łee, to ja nie wiedziałem, że tam są dwa wolne fabryczne gniazda.

Bo warto też czytać a tylko pisać :)

To może być szok ale bezpieczników też nie znajdziecie w tym motocyklu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
13 godzin temu, raby napisał:

To może być szok ale bezpieczników też nie znajdziecie w tym motocyklu.

Tego się już dowiedziałem - tym bardziej przeraża mnie wizja zbyt dużego obciążenia fabrycznej instalacji - nie wszystkie rzeczy automatyczne są najlepsze na świecie - wiem coś o tym bardzo dobrze ze względu na moją pracę zawodową :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 21.03.2018 o 14:14, raby napisał:

Przekombinowales z ta instalacja...

Podpina się pod ori gniazdo lub kostkę nawigacji i tyle.

czeka mnie wykombinowanie jakiegoś zasilania dla telefonu w osiemsetce bez wielkich ingerencji w sprzęt.

Nie zamierzam rzeźbić w plastikach, wykorzystam stelaż  szyby lub kierownicę

nie chciałbym ingerować w instalację zanadto, a nawigacja jest więc wyżej wspomnianej kostki nie wykorzystam. Nie wiem czy wpinać się złączką zaciskową? W singlach pozwalałem sobie na takie rozwiązania ale może twin stoją cywilizacyjnie wyżej? ;)

oczywiście jest też taka opcja https://allegro.pl/oferta/quick-charge-2xusb-qc-3-0-woltomierz-metal-din-bmw-7806413124?fromVariant=7627138839, i jeśli macie coś sprawdzonego chętnie skorzystam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
15 godzin temu, Marcin N napisał:

czeka mnie wykombinowanie jakiegoś zasilania dla telefonu w osiemsetce bez wielkich ingerencji w sprzęt.

Nie zamierzam rzeźbić w plastikach, wykorzystam stelaż  szyby lub kierownicę

nie chciałbym ingerować w instalację zanadto, a nawigacja jest więc wyżej wspomnianej kostki nie wykorzystam. Nie wiem czy wpinać się złączką zaciskową? W singlach pozwalałem sobie na takie rozwiązania ale może twin stoją cywilizacyjnie wyżej? ;)

oczywiście jest też taka opcja https://allegro.pl/oferta/quick-charge-2xusb-qc-3-0-woltomierz-metal-din-bmw-7806413124?fromVariant=7627138839, i jeśli macie coś sprawdzonego chętnie skorzystam

Nie wiem o którym roczniku (modelu) 8setki mowa, ale w tych z okolic 2012 jest przygotowane miejsce przy stacyjce, pod dodatkowe gniazdo zasilania. Wstaw tam coś takiego, najlepiej z mechanicznym włącznikiem żeby nie było upływów przy dłuższych postojach:

USB-5V-4-2A-GNIAZDO-SAMOCHODOWE-LADOWARK

i podepnij (przez bezpiecznik) do akumulatora. 

Na nawigację, zostaw pod nawigację ;)

 

[EDIT:] Facepalm! po napisaniu przewinąłem na początek wątku - polecam takie rozwiązanie jak coolluk.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W wersji bezwiertnej można po taniości USB pod zapalniczkę od Chińczyka, które linkowałem w kąciku szperacza jakoś niedawno.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, Dave napisał:

Nie wiem o którym roczniku (modelu) 8setki mowa, ale w tych z okolic 2012 jest przygotowane miejsce przy stacyjce, pod dodatkowe gniazdo zasilania. Wstaw tam coś takiego, najlepiej z mechanicznym włącznikiem żeby nie było upływów przy dłuższych postojach i podepnij (przez bezpiecznik) do akumulatora. 

 

Chyba lepiej zastosować przekaźnik a już w ogóle super jakby był z diodą, wówczas automatycznie wszelkie napięcie zanika wraz z wyłączeniem zapłonu.

przekaznik-mini-mikro-12v-15-25a-z-rezys

Edytowane przez KaeS

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Co kto sobie życzy. Ja bym wolał mechaniczną wajchę zamiast wcinać się w wiązkę, żeby znaleźć sterowanie.

A jak już iść w przekaźniki, to są gotowe układy, które wykrywają wyższe napięcie (praca alternatora) i wtedy załączają układy. Używam takiego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
6 minut temu, Dave napisał:

Co kto sobie życzy. Ja bym wolał mechaniczną wajchę zamiast wcinać się w wiązkę, żeby znaleźć sterowanie.

A jak już iść w przekaźniki, to są gotowe układy, które wykrywają wyższe napięcie (praca alternatora) i wtedy załączają układy. Używam takiego.

A czy aby nie ma prądu potrzebnego do sterowania na przewodzie prowadzącym do gniazda zapalniczki DIN?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 minut temu, KaeS napisał:

A czy aby nie ma prądu potrzebnego do sterowania na przewodzie prowadzącym do gniazda zapalniczki DIN?

Jest, co nie zmienia faktu, że trzeba się wcinać. Chyba, żeby dobrać zestaw wtyczek.... ale to trudne i kosztowne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, KaeS napisał:

Ja bym zastosował takie proste spinki:

szybk..jpg

Czyli wciąłbyś się w instalację. Przeciął izolację i w przyszłości być może doprowadził do korozji / erozji przewodu.

Ja takich rzeczy unikam jak ognia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, Dave napisał:

Czyli wciąłbyś się w instalację. Przeciął izolację i w przyszłości być może doprowadził do korozji / erozji przewodu.

Ja takich rzeczy unikam jak ognia.

Jak sam powiedziałeś, co kto sobie życzy. Różne rzeczy ludzi robią. Można takie miejsca doskonale zabezpieczyć przed dostaniem się czegokolwiek pomiędzy złączkę i przewody. To tylko zwykły przewód prądowy od zapalniczki, który kiedyś ostatecznie można wymienić za grosze na nowy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
23 minuty temu, KaeS napisał:

Jak sam powiedziałeś, co kto sobie życzy. Różne rzeczy ludzi robią. Można takie miejsca doskonale zabezpieczyć przed dostaniem się czegokolwiek pomiędzy złączkę i przewody. To tylko zwykły przewód prądowy od zapalniczki, który kiedyś ostatecznie można wymienić za grosze na nowy.

Nie można.

A wymiana przewodu też nie tak łatwo i za grosze, bo wiązka jest w 1 kawałku.

Potwierdzam.... co kto sobie życzy... Tak jak w innych wątkach zostało nie raz napisane - byle by sprzedający informował co zrobił.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Motocykl 2014.

 

No właśnie mam wątpliwości co do zastosowania rozwiązania Kaesa choć z powodzeniem samemu zdarzało mi się też stosować. Ale to były moje motocykle i była zwykła instalacja

 

 

Na razie kupiłem takie coś. Może wystarczy 8f0723b9dd48e5cf6834f8b4d9a02b5f.jpg

 

taptarapta

 

 

 

 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×