Skocz do zawartości
Mytong

X-MAX 125 gorący silnik gaśnie

Recommended Posts

Sprawa jest taka, że jako typowy puszkarz swoją przygodę z 2oo zacząłem od skutera 125ccm. Służył mi 2 lata i postanowiłem przesiąść się na coś większego. Aktualnie robię lejce więc jest szansa, że w maju będę już pomykał swoją betką, na której namiętnie trenuję wszelkie manewry w każdej wolnej chwili. Ale nie o tym chciałem...

Yamaszka pięknie się sprawuje i nie miałem z nią problemów do ubiegłego tygodnia, kiedy zaczęła pokazywać różki... Dopóki silnik jest zimny, wszystko jest ok. Silniczek pracuje równiutko, odpala na dotyk, cud, miód i malina. Po mocnym rozgrzaniu się (po przejechaniu około 5km - wcześniej nie), gaśnie za każdym razem, kiedy osiągnie wolne obroty. Zgaśnie, odpala znowu na dotyk, pochodzi kilka sekund i znowu gaśnie. Podczas jazdy, nawet na gorącym silniku, wszystko jest ok. Chociaż potrafi czasem ją przydławić na ułamek sekundy, ale jest to bardzo sporadycznie. Najgorzej jest na skrzyżowaniach, gdzie muszę ją trzymać na lekko podwyższonych obrotach, bo jak tylko puszczę manetkę to po 2 sekundach gaśnie.

Czy doświadczeni koledzy podpowiedzą cokolwiek żółtodziobowi? Co sprawdzić, od czego zacząć? Od świecy? Gdzieś wyczytałem, że to prawdopodobnie "lewe" powietrze. W którym miejscy silnik może to draństwo łapać? Będę wdzięczny za każdą sugestię.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
11 minut temu, Mytong napisał:

 od czego zacząć?

Na początek od napisania jaki to silnik: diesel, wankla, 2suw, 4suw, gaźnik, wtrysk ... ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Biorąc pod uwagę hamulce, obstawiam .... zawory.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, Pszemo napisał:

Biorąc pod uwagę hamulce, obstawiam .... zawory.

Może być, ale gdyby spojrzeć na sprzęgło to kto wie czy nie sonda lambda ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A tam , ja obstawiam nadmierne wibracje łańcucha :default_cool: , pewnie pufer trza lochować żeby ... i tak dalej :D ,  bo drosserklapa tandetnie zablindowana i ryksztosuje .

Edytowane przez mario2007

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, Jarek napisał:

Na początek od napisania jaki to silnik: diesel, wankla, 2suw, 4suw, gaźnik, wtrysk ... ;)

Przepraszam, już się poprawiam:

Silnik benzynowy z wtryskowym układem zasilania
Pojemność skokowa 124.7 ccm
Typ silnika Jednocylindrowy
Ilość suwów 4
Moc maksymalna 13.81 KM (10.1 kW)) przy 8750 RPM
Maksymalny moment obrotowy 11.30 Nm (1.2 kgf-m or 8.3 ft.lbs) przy 6500 RPM
Stopień sprężania 11.2:1
Średnica cylindra x skok tłoka 52.0 x 58.6 mm
Zapłon Elektroniczny
Rozruch Elektryczny
System smarowania Ciśnieniowy z mokrą misą olejową
System chłodzenia Ciecz
Sprzęgło Odśrodkowe
 
Czy jeszcze jakieś dane są potrzebne?
 
3 godziny temu, Jarek napisał:

Nie chodzi o to, że nie wiemy czy, że sobie nie poradzimy, ale taki "goły" opis jest goły i nadaje się bardziej dla wróżki ... ;)

https://www.motocykl-online.pl/motocykle/yamaha/x-max/x-max_125/dane-techniczne

To nie ten model. Mój jest chłodzony cieczą:

https://www.scigacz.pl/Yamaha,X,Max,125,model,2007,dane,techniczne,13412,im.html

Edytowane przez Mytong

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

 

38 minut temu, Mytong napisał:

Czy jeszcze jakieś dane są potrzebne?

Kolor? 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
 
Kolor? 
Ale że silnika? :D

Wysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teraz, Mytong napisał:

Ale że silnika? :D

Wysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka
 

W sumie bez równicy czego :default_laugh:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
9 minut temu, Pawel napisał:

W sumie bez równicy czego :default_laugh:

To bez kozery powiem że fioletowy :P

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może warto to podpiąć w salonie pod jakieś czytadło - może coś wyjdzie z testera . Jak nic to szukanie brakujących sprężynek , sprawdzanie przewodów podjedzonych przez myszy , zaśniedziałych wtyczek itd . może być cokolwiek , nawet przetarty/luźny kabel przy stacyjce . 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, Mytong napisał:
Czy jeszcze jakieś dane są potrzebne?

Nie awanturuj się ze mną bo jestem miły, ale mogę być sobą ... ;)

Przebieg, warunki użytkowania, ostatnie przeglądy, naprawy ( kto, kiedy .... )

52 minuty temu, Mytong napisał:

Ale że silnika? :D

Admin to zazdrosny typ - każdy tutaj wie, że o kolor kanapy chodzi :cafe4:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wiem że na to nie wygląda ale także staram się być miły

Jak pisałem mam tę Yamaszkę od 2 lat. Nic przy niej nie robiłem oprócz wymiany filtrów i oleju. Po prostu wszystko śmigało i nie bylo potrzeby do niczego zagladac. Ostatnia wymiana jakiś miesiąc temu przed pierwszym sezonie wyjazdem z garażu.

Przebieg trudno ocenić bo jak ją kupowałem to zegary były w milach co mnie strasznie irytowało więc je wywalilem i zastąpiłem używką z allegro. Chyba miała wtedy coś około 20k mil. Ja zrobiłem na niej 5k km. Głównie w miejskich korkach i od czasu do czasu około 100km w trasie (romantyczne wycieczki z żoną nad wodę czy do Kazimierza na lody).

Więcej grzechów nie pamiętam za wszystkie serdecznie żałuję itd...

Wysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To zacznij poszukiwanie od zegarów . 

Tu nie ma miłych ludzi , są same wilki i lisy pustyni :D , po drugiej flaszce cytrynówki wyglądają już lepiej :default_cool:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zaglądałeś kiedyś do filtra powietrza?

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
15 minut temu, Pawel napisał:

Zaglądałeś kiedyś do filtra powietrza?

A jak już zaglądniesz do filtra to masz zupełnie blisko do zaworów ... ;)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Zaglądałeś kiedyś do filtra powietrza?
Zagladalem przy ostatniej wymianie ale nic tam ciekawego nie było więc zamontowalem nowy i tyle.

Wysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jarek sugeruje sprawdzić luzy zaworowe. Były kiedykolwiek sprawdzane?

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zawory przeze mnie sprawdzane nie były nigdy. Skoro sugerujecie właśnie to, to widzę, że jednak bez wizyty u profesjonalnego mechanika się nie obejdzie, bo sam sobie w garażowych warunkach z zaworami nie poradzę. Dowiedzieć się że samemu się nic nie zrobi to też cenna wiedza. Dzięki Panowie za pomoc. Lajki poszły gdzie trzeba (chyba nie pominęłam nikogo). Pozdrawiam serdecznie.

Wysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Trochę tego nie kupuję, a nawet wcale. Zawory nie dadzą takich objawów z dnia na dzień. To raczej coś, co zepsuło się/ zabrudziło/zaśniedziało. Po zimie nie jest to nietypowe ani dziwne.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z rana w pracy szybka akcja wymontowania świecy. Oględziny naszego mechanika i diagnoza że świeca do wymiany. Zamówiona, jutro będzie. Zobaczymy czy coś się zmieni. Jeśli nie to będziemy szukać dalej.

Wysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chyba to nie to. Nie wiem jak tam jest z dojściem, ale możesz sprawdzić przepustnicę, silniczek krokowy. Stare zabrudzenia po zimie mogły go dodatkowo przyblokować. To dość częsta przypadłość, jednak dopóki silnik nie zaczyna gasnąć mało kto zagląda do przepustnicy. Jak chcesz, to zadzwoń.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki Jacek. Teraz mam trochę pracy więc nic nie zrobię a o 12 mam jazdy. W domowym garażu za słabe wyposażenie żeby cokolwiek kombinować. Ale jutro wygospodaruje sobie trochę czasu więc jeśli to nie problem to jutro bym do Ciebie zadzwonił na goraco po poradę.

Wysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×