Skocz do zawartości

Recommended Posts

Panowie mam pytanie, które mnie trochę nurtuje. Otóż co jakiś czas trafiam na temat związany z airboxem, jakimś olejem w nim i za cholerę nie wiem co to jest. Forumowa wyszukiwarka zwróciła mi tematy z nim związane, ale nie znalazłem tam odpowiedzi.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jarek, to skomplikowany, trudny rysunek. 

Market: podpowiedź: air_box :D 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dziękuje bardzo. Biorac pod uwagę, że ten cały airbox to po prostu puszka na filtr powietrza, w wielkim uproszczeniu, to moje pytanie rzeczywiście mogło wydawać się jajem, jak to ładnie ująłeś.

Skoro już jesteś tak uprzejmy, to może odpowiesz mi na poniższe pytanie?

Serwis BMW w protokole z oględzin motocykla zalecił mi duży przegląd z wymiana płynów. Wymieniłem kompletny napęd i olej wraz z filtrem. Rozumiem, ze pozostaje jeszcze filtr powietrza, płyn chłodzący i hamulcowy. Czy jest jeszcze coś co powinien wymienić?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Słowo którego nie ma w wikipedii :default_cool: . 

W skrócie to komora poprzez którą powietrze zassane przez silnik /działania silnika spalinowego nie będziemy sobie przypominać :D , zakładam że każdy ma tego świadomość.../ trafia do komór spalania . Na co to komu - to takie cuś do czego się łatwo wkłada filtr powietrza i rurki odprowadzające opary z silnika celem ich dopalenia . Również poprawia elastyczność silnika /to podobno , nie sprawdzałem :D/ , wyścigowe konstrukcje tego ustrojstwa nie posiadają - tam im mniej puszek rezonansowych tym większa dzida .

Teraz, markret napisał:

Dziękuje bardzo. Biorac pod uwagę, że ten cały airbox to po prostu puszka na filtr powietrza, w wielkim uproszczeniu, to moje pytanie rzeczywiście mogło wydawać się jajem, jak to ładnie ująłeś.

Skoro już jesteś tak uprzejmy, to może odpowiesz mi na poniższe pytanie?

Serwis BMW w protokole z oględzin motocykla zalecił mi duży przegląd z wymiana płynów. Wymieniłem kompletny napęd i olej wraz z filtrem. Rozumiem, ze pozostaje jeszcze filtr powietrza, płyn chłodzący i hamulcowy. Czy jest jeszcze coś co powinien wymienić?

 

Regulacja zaworów /jeżeli sprawdzenie wykazuje odchyłki/  , wymiana świec , sprawdzanie łożysk kół , sprawdzenie zawieszenia , dokręcenie dynamometrem śrub , na koniec darmowe mycie . Pewnie o czymś zapomniałem ale wykaz czynności serwisowych jest w książce zwanej instrukcją/gwarancją a ona spoczywa w kufrze motocykla ... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 minuty temu, markret napisał:

Czy jest jeszcze coś co powinien wymienić?

 

Olej w lagach wraz z uszczelniaczami. Ale jak nie ciekną, to ja bym nie ruszał. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To oczywiście jeśli moto ma faktycznie 20 tys. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Lagi są suche. Ale jak patrzę na listę rzeczy do sprawdzenia i ewentualnej wymiany, to już wiem, ze to nie będzie tanie hobby :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

 

3 minuty temu, ARG napisał:

To oczywiście jeśli moto ma faktycznie 20 tys. ;)

Lub jej wielokrotność :default_cool: , to działania cykliczne serwisów nakierowane na łupienie właścicieli ... . W lipcu mam przegląd :D

Edytowane przez mario2007

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, ARG napisał:

To oczywiście jeśli moto ma faktycznie 20 tys. ;)

Teraz już ma 27 tys. W zeszłym roku, jak go kupowałem i dałem do oględzin miał 22...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ok, ok. Chodziło mi o to, że jeżeli przebieg jest nieznany to szansa na konieczność wymiany czegoś rośnie, samo sprawdzenie to jeszcze nie dramat. Chociaż ja i tak bym wymienił olej w lagach i płyn hamulcowy :p

Edytowane przez ARG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Orientuje się ktoś jaki jest koszt takiego przeglądu w serwisie?

A może jest jakiś znany Wam warsztat, który robi takie rzeczy, nie psując niczego przy okazji? Do tego jest konkurencyjny cenowo i w pobliżu Mazur. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
20 minut temu, ARG napisał:

To oczywiście jeśli moto ma faktycznie 20 tys. ;)

Dzisiaj miałem okazję podłączyć się pod r850 rt  z przebiegiem 32 tys. Czas pracy sterownika ABS w tym motku to 1524 godziny, dziwne ... Ale przebieg na bank prawdziwy :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A jak jest liczony ten czas pracy? Tzn. to czas "zadziałania" tj. po naciśnięciu klamki układu hamulcowego czy czy czas "czuwania"?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 minut temu, ARG napisał:

A jak jest liczony ten czas pracy? Tzn. to czas "zadziałania" tj. po naciśnięciu klamki układu hamulcowego czy czy czas "czuwania"?

A kto to wie ... :D 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
9 godzin temu, Dziadek napisał:

A kto to wie ... :D 

Ten co to liczy wie - np. motogodziny od ilości zapłonów na ten przykład ;)

9 godzin temu, ARG napisał:

A jak jest liczony ten czas pracy?

Odbija się kartę zegarową na portierni przy wejściu do i wyjściu z roboty ... ;)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×