Skocz do zawartości
JakubL

jak podwyższyć małego gsa?

Recommended Posts

Zbieram się do tego docinania jak dziewica "chciał bym ale się boję"  Prawie cała siła idzie na handbary a te sporo więcej wytrzymają. Odbija się chyba głównie balansem a kierą nie skręcisz z dużym kątem bo to chyba środek ciężkości wywali właśnie w tą stronę którą chcesz ominąć. Też nad tym myślałem i chociaż wiedza o składanych podóżkach w off'ie nabyta a nie jadąc na kolanie ;) to ten temat jeszcze przetestuję. Fakt, gmole i stelaż po to żeby chronił to i owiewki w razie moich złych obliczeń szkoda. Po sezonie może znowu się do tego zbiorę.

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@Jarek myślałem że tak wielka kierownica image.png

to jakiś żart ale rzeczywiście, unosząc ręce ponad głowę jest mega wygodnie.

@greg001 dzięki, http://cycle-ergo.com/ upewniło mnie, że mój jest spełnieniem marzeń. Następne też z pewnością będą.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, JakubL napisał:

@Jarek myślałem że tak wielka kierownica  .... to jakiś żart ale rzeczywiście .....

Ja i żarty? Nigdy! ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rece w górze wygodne to sa przez chwilę, na dłuższą metę nie bardzo. Środek ciężkości przenosić przez kładzenie motocykla w zakręt, właśnie żeby na zewnątrz nie wyrzuciło. Niby logiczne, ale patrzyłem jak każde jedno dziecko męczyło sie przy nauce jazdy na rowerze, żeby wyrobić sobie odruch. Dobijanie kierownicy raczej nie tyle podczas gwałtownych manewrów, co np przy ciasnym zawracaniu na parkingu czy podjeździe. Klasyczne kręcenie ósemek przy zerowej prędkości. Handbary są faktycznie dość miękkie i w zasadzie amortyzują uderzenia w szybę. Ale zawsze lepiej żeby nie uderzało. Docinanie osobiście też mnie nie przekonuje, chociaż skoro ludzie robili to sie da. Ja po prostu zrezynowałem z zakupu takiej szyby, nie czując jakiejś bardzo dużej potrzeby. Poza tym zostawia mi to otwarty punkt na liście "czy warto wymienić na f800" ;-)

Ja na swoim przy po ok 100km też juz muszę się "przeciągnąć". Wbrew pozorom bardzo pomaga wstanie na podnóżkach, nawet na kilka(naście) sekund. Albo po prostu trzeba zrobić krótką przerwę. Osobiście bardziej przeszkadzają mi drania motocykla (przy niektórych obrotach dość uciążliwe, zarówno w d... jak i na kierownicy). I to bardziej odbiera mi przyjemność z jazdy niż potencjalny ból pleców. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kreatywna ta dyskusja i z pewnością po sezonie można coś działać z owiewką, kanapą... póki co wsiadać i jeździć bo pogoda piękna i szkoda dnia. Odnośnie zdjęć pozycji i wysokości poprzedni link jest nieaktualny bo wrzucam do wspólnego katalogou https://drive.google.com/folderview?id=1vnEAfII1L1lpyn4sv5kYDXX16VS32Kqh  Jest tam też moje zdjęcie na fce  w trakcie jazdy. Sporo zdjęć gski. Na razie jeszcze nie było czasu żeby ktoś mi na niej zdjęcie zrobił ale będę aktualizował.

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 10.06.2018 o 11:24, greg001 napisał:

Przemyśl wszystko na chłodno...

 

 

aaaa odnośnie podwyższania, właśnie uświadomiłem sobie, że przecież z siedmioletnim synem często jeżdżę... wtedy On przy atrapie baku, ja lekko z tył i stopy przechodzą w pozycje prawie na palce. Jest bezpieczna i stabilna na wyższym by nie była. Jednak na zmianę chyba jeszcze nie czas. 

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

... jeżdżąc z synem i tak cofam się lekko na miejsce dla plecaka

- obszyłem kanapę podwyższając ją o ok. 3-4 cm,  wyprofilowali mi w wijalis. ( mata grzewcza, to już w razie W, żebym nie żałował,że mogłem a nie zrobiłem ;)

https://drive.google.com/file/d/1ibrLGVxdkKJUlM8bxgza5-jQqsFsdvz8/view?usp=sharing

- żeby ręce automatycznie za nisko nie były i w razie jazdy na stojąco to kierownicę też podniosłem o ok. 5 cm. (Przewodów nie trzeba było dłuższych)

https://drive.google.com/file/d/1nrYjsG0Xzv7yJ2h7SBESi4p_867M8twZ/view?usp=sharing

- jako, że pare centów broda poza owiewkę zaczęła wystawać i głośny nieprzyjemny wiaterek zaczął walić to deflektor od DARKOJAKa idealnie szeroki i z możliwością regulacji wysokości

https://motoluka.pl/regulacja-wysokosci-i-kata/2159-deflektor-motocyklowy-szyba-owiewka-z-regulacja-kata-i-wysokosci-darkojak.html?search_query=deflektor&results=35

Powiem, że jest wygodnie, nie czuję się jak na psie...i nawet plecy jakoś tak nie bolą :) może dlatego, też że urlop i odpocząłem od pracy ;p 

Trochę drażni mnie haczenie o spowalniacze ale ten typ tak ma? 

Zawieszenie podejrzewam, we wszystkich (oprócz dakarów) to samo, tylko kanapy różne?

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@JakubL zacznij jeździć przez progi przy krawężniku, tam jest niżej i nie trzeba tak zwalniać. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Albo lekko stawać na podnóżki. Bez wstawania ale tak żeby ciężar ciała na stopach był. Wtedy dużo plynniej przez hopki przechodzi.

 

  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@Pszemo przy krawężniku lub omijając zjazdem z asfaltu na szuteropodobne można natrafić na niespodzianki i nieźle wyglebić ;/ wolę raczej skakać ;) Poza tym lekkiego offu nie ominę bokiem ;) również z zamiłowania

@BrunoJ Pewnie, że na kucaka i lekko szarpiąc za kierę przenosząc ciężar na tył czując się jak rasowy offowiec po koleinach ;p a tu szlifowanko podnóżkiem :( 

 

Zaciekawiło mnie, że w tym modelu raczej chyba niżej niż w mojej poprzedniej Fce z 99' 

Jeszcze jedna rzecz... mimo przeniesienia środka ciężkości zbiornika paliwa jak by przód mi nurkował przy przeskokach, nawet jak kufrze mam z 10 - 20 kg.

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 godziny temu, BrunoJ napisał:

Albo lekko stawać na podnóżki. Bez wstawania ale tak żeby ciężar ciała na stopach był. Wtedy dużo plynniej przez hopki przechodzi.

 

Jeszcze raz spróbowałem... Trochę chyba pomogło.

Może centralkę da się lekko podwyższyć aby bardziej dobijała na sprężynach do ramy/ śruby na ramie (miałem taką możliwość chyba śrubą w Fce)

Albo przytnę delikatnie zagięcia na stopce to pewnie z 1cm i może wystarczy?

Muszę zobaczyć przede wszystkim czym szoruję/ gdzie najniższy punkt.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może misis obejrzeć przedni zawias. Ja ważę sporo, tył mam wykreconu na maxa. Przód się faktyczne mocno ugina (wolałbym sztywniejszy), ale przez hopki motor przechodzi płynnie, szczególnie gdy właśnie kucak na stopkach. Nigdy jeszcze nie przytarlem spodem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ja w miarę lekki (niecałe 80 kg. + 10-15 kg. w kuferku) Coś kombinowałem z kręceniem śrubą przy tylnym amorku "dobicie i odbicie", nie za bardzo wiedziałem o co chodzi i czy pomoże, zgubiłem gdzieś artykuł, teraz wczytam się jeszcze raz w : https://www.scigacz.pl/Porady,,8211,,ustawiamy,zawieszenie,tylne,4517.html 

31590577_1677823765587187_79306643018392

 

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak myślałem, że jest tam śruba do "dobijania" stopki. Nawet nie centralna się okazała, tylko kosa haczy: 

39281965_1809741729062056_65761826363209 

spórbuję wkręcić i z centa/ 2 może da się uzyskać miejsca.

Swoją drogą 7,5 cm. + 6 cm. miarka = 13,5 cm. ... nawet jak uda mi się do 16 cm. podnieść stopkę to po obciążeniu pewnie sporo całość opadnie i maławo?

Czy aby na pewno jedna wersja zawieszenia w tym modelu? bo na aukcjach widuję zestawy do obniżenia, czyli ktoś do wersji dakarowej podwyższał?

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A kto powiedzial ze byla jedna wersja zawieszenia?

1. niskie

2. normalne

3. wysokie czyli dakar

wysokosci juz musiasz sobie sam wyszukac

mialem normalnie i nie pamietam abym gdzies ocieral o przeszkody.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To ja wożę ze 30kg więcej. Nie obciera nawet w dwie osoby. Jeśli mi to bardziej bym się czepił ze centralna opiera się o łańcuch gdy motor jest bez obciążenia. Jak usiądę to jest już luz ale mogę sobie wyobrazić ze przy jakichś podskokach jednak będzie dotykać.
Mogę zmierzyć u siebje wysokość ale najwczesniej w połowów tygodnia. Na oko masz jakoś opuszczona te centralna. I mnie jest praktycznie rownolegle do podłoża.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
I teraz powinien wejść [mention=88]Vengosh10[/mention] 
Ja tam nikomu podwyższeń nie proponuję, za dużo zachodu. Lepiej zmienić motocykl

Wysłane z mojego moto x4 przy użyciu Tapatalka

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@raby dzięki, tak podejrzewałem bo sporo zestawów do obniżenia. Jeszcze miałem nadzieję, że do wysokości dakara ktoś coś ale już się nie łudzę.

@BrunoJ też myślałem, że centralna ale jednak dziś zauważyłem wyraźne wgięcie na kosie (w miejscu gdzie miarka dotyka na zdjęciu).

Gdybyś mógł pomiar aby się upewnić to poproszę.

@Vengosh10  amor~400, kości~150-300, centralka~800 bo używkę ciężko złapać, kosa~300 lub dospawanie, lagi... 

Dla mnie za drogo i też nie namawiam/ aż tak zdesperowany, żeby podnosić. Raczej może kiedyś sprzedam i cycatą kupię ;)

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawdzę ale najwczesniej w środę. Podstawka kosyntonmoze by wygięta od stawiania motocykla na jakimś krzywym terenie. Ale na zdjęciu faktycznie wyglada nisko.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki, jestem pewien, że Twój będzie wyższy. Taka myśl jeszcze mi zaświtała @Vengosh10 odnośnie ewentualnego podwyższenia ale bez zmiany stopek... może same kości ciut krótsze?

Koleżance ktoś dorabiał za 150 zeta. Pytanko o "tokarza" który by się podjął?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

... kości ciut dłuższe oczywiście bo krótsze jeszcze bardziej by obniżyły ;p Zaryzykowałem bo kolega z forum standard w dobrej cenie mi właśnie przesyła

Jak nogami będę sięgał do ziemi to kosę przedłużę, centralka może styknie a w razie czego w amora zainwestuję. Jak nie to na półkę lub odsprzedam dalej ;) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jednak mam standard :)

"sprawdziłem przed chwilą, te kości które mam są do obniżenia. Standard ma 8,5 cm od środka osi a te mają po 7 cm. Pisałeś, że masz jakoby obniżonego, bo kosą zdarza się Ci zaczepić. Na pewno masz standard a nie obniżony motocykl bo w moim także kosą zaczepiam nieraz o leżących policjantów zależnie jak są wysokie i jak mam ustawiony amortyzator, wysokość kosy od podłoża u mnie jest coś z 13 cm."

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

5 lat jeździłem standardowym i nie kojarzę abym przycierał. A często jeździliśmy we dwójkę a czasem nawet z bagażami

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja też nie kojarzę, żebym Fką funduro z 99' kiedykolwiek szurną. Temat rozkminiamy już od czerwca 2017 roku i chyba dam sobie jednak spokój bo teraz musiał bym ponownie kanapę obniżać żeby na palcach nie sięgać.

Kolega też z standardem napisał jak i powyższych wymiarach kości:

" U mnie czasami kosa szoruje o spowalniacze, szczególnie na Białorusi, że jej końcówka jest już zeszlifowana i też nie biorę do głowy."

załóżmy, że mój i Jego typ tak ma, sporadyczne szurnięcia to dzielenie włosów na czworo i sprzedam go takiego jaki jest (oczywiście informując o przypadłości) i kupię cycatą jak czas na to przyjdzie ;)

 

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×