ARG 1 050 Zgłoś ten post Napisano 20 Sierpień 2018 W polifcie nie wymianiało się kości różnice w zawieszeniu są następujące (porównując wysokość standard i low, w dakary nie wnikam): Tył -> amortyzator, Przód -> tuleje dystansowe, element który bmw z pl nazwało "przewodem" ( 31 42 7 655 780 ). Sprężyny są takie same. Ponadto podstawka boczna i centralna. Jeżeli o czymś nie zapomniałem ;). Poza amortyzatorem i podstawkami resztę można kupić w aso/bmwstore. To chyba tyle Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 20 Sierpień 2018 Dzięki za info. Trochę zmieniło by to moją koncepcje ale ogólnie wychodzi podobnie. Gdybym chciał podwyższyć do wysokości dakara (bo okazuje się że mam standard) to w bmwstore centralkę za około 800 zł. bo używkę ciężko złapać, kose można jakoś dospawać, lagi, amor używka z 400 zł... Ogólnie palcami dotykał bym ziemi więc odpuszczam temat. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 24 Sierpień 2018 (edytowane) Wiem, że oczywiste w pierwszej kolejności twardość zawieszenia ustawić prawie na maxa ale nie spodziewałem się, że prawie robi aż taką różnicę. Dokręciłem o 3/4 obrotu na maxa i chyba nie szura Edytowane 24 Sierpień 2018 przez JakubL Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
BrunoJ 971 Zgłoś ten post Napisano 31 Sierpień 2018 Pomierzylem u siebie. 19,5cm bez obciążenia. Kosa jest praktycznie rownolegle do podłoża podobnie jak caly dół silnika. Nie mam przekonania ze kosa jest najniższym elementem motocykla. Jeśli Twoje zdjęcie nie ma zakrzywionej perspektywy to u ciebie tył jest niżej niż przód i cały dół motocykla, nie tylko kosa, jest z tylu niżej niż z przodu. Dziś jeździłem w dwie osoby i ugięcie było spore i nigdzie nie szurało na hopkach. W zasadzie nigdy nie szurało. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2018 (edytowane) Dzięki, ktoś mi pisał że Niego jest 13 i to wersja standard. Poza tym po dokręceniu amora na max obawy czy zgrzytnie przy przejazdach zniknęły bo ich nie było. Przestałem myśleć o temacie a tu masz :/ Sprawdziłem jeszcze raz, zdjęcie było robione pod kątem wysokości a nie położeniem kosy i nie równolegle robiłem. Podobnie jak u Ciebie prawie prostopadle. Nawet gdybym odbojnik/ śrubę wkręcił na max lub wykręcił to poszła opierała by się o podnóżek ... ciekawe, że 19,5 to też standard? a może prawie prostopadle też robi różnicę? https://drive.google.com/open?id=1QKtUsUkxVTqp3bfZ1iNzGvazL0ItF10b https://drive.google.com/open?id=1kEG8LO7pm05LQY1JpivQBgVHA8iKCb05 Edytowane 1 Wrzesień 2018 przez JakubL Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2018 porownajcie dlugosc podstawy centralnej 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
BrunoJ 971 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2018 To znowu za jakieś dwa tygodnie bo mam zesłanie na wyspy, a chwilowo przelotem w PL. Więc sprzęt znowu w garażu, w Norwegii. Ja wg niemieckich papierów mam normalny za to było kupiony z obniżona mocą a potem upgradowany oficjalnie. Co zreszta wygenerowało mi pewne problemy przy rejestracji w Norwegii bo oryginalne świadectwo homologacji straciło przez te zmianę ważności. Ale to już inna historia. Jak wrócę to pomierze. Ewentualnie sprawdzę jeszcze ustawienia śruby - falkę mam na pewno na maxa ale jeździłem również na ustawieniach „do połowy” i nic nie obcierało. Śrubę przy wahaczu to dopiero w tym wątku dowiedziałem się ze mam ale jeszcze nie grzebałem. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dziadek 6 909 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2018 Jak podwyższyć małego gieesa ? Lewarkiem. 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 490 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2018 Jak podwyższyć małego gieesa ? Lewarkiem.Piłeś? Nie pisz :-D oj, sam właśnie tę zasadę złamałem :-DWytapatalkowane z magicznego pudełka 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 4 Wrzesień 2018 @raby @BrunoJ też zmierzę z ciekawości... @Dziadek @xel Na trzeźwo, bo okaże się że mam Dakara Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 23 Wrzesień 2018 Temat powrócił jak bumerang, Kolega o wzroście 176 cm z niską kanapą twardo stojąc na stopach z podobnym dylematem. Po pomiarach 4 szt. z kościami 8,5 cm. była wysokość kosy 13. Dla świętego spokoju zamontuję kości 7 cm. Czy po podniesieniu niskiej kanapy o 3 centy nie będę sięgał na paluszkach z ciężką możliwością cofania ? Czy stopek starczy ? Czy amor się "wydłuży" ? Dla świętego spokoju, raczej Jego niż mojego bo osobiście wymieniłbym na podwyższoną kanapę i odkręcił odbojnik od kosy. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 3 Październik 2018 Kości mam, teoretycznie wszystko ok ale odstępuję koledze bo logiczne że nawet jak stanie na centralce to nie obrócę kołem żeby posmarować łańcuch a na kosie niebezpiecznie w pionie. Jak wyżej, przestało mi to przeszkadzać, przy cofaniu nogi miał bym za krótkie więc odstępuje koledze, będzie ciął i spawał na ~8cm. Zadowolony bo stalowe a nie alu i łatwiej kombinować Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pszemo 8 689 Zgłoś ten post Napisano 3 Październik 2018 Godzinę temu, JakubL napisał: ... będzie ciął i spawał .... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mario2007 2 090 Zgłoś ten post Napisano 3 Październik 2018 Polak jak widać potrafi wszystko poddać druciarstwu bo ma darmo spawarkę i szlifierkę kątową Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 3 Październik 2018 (edytowane) Koledze bardzo zależy. Jak Mu się uda lub zrobi nowe to te 3cm podniesienia powinno wystarczyć na smarowanie łańcucha lub ściągnięcia koła na centralce a kosa bardziej w pion ale bezpiecznie też będzie trzymała. Kibicuję Mu i mam już odpowiedź na pytanie jak podnieść małego gsa a jak uda Mu się to może też takie gdzieś... Edytowane 3 Październik 2018 przez JakubL Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pszemo 8 689 Zgłoś ten post Napisano 3 Październik 2018 Ja tylko tak luźno - czy prawdą jest, że kości spinają ramę, wahacz i amor. Jeśli tak, to są to newralgiczne elementy, które łączą całą konstrukcję. Więc się pytam - życie Wam nie miłe? 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mario2007 2 090 Zgłoś ten post Napisano 3 Październik 2018 Jak kiedyś będzie dzwon i Pan jakowyś bliżej oglądający pojazd znajdzie taki "tuning" , to nie będzie odszkodowania a mądry papuga /coraz więcej takich.../ jeszcze rentę i odszkodowanie wydębi ... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 3 Październik 2018 Choć kości z solidnej stali a nie z alu to po Jego zabiegach raczej fakt, też się tego obawiał. Myślał nad opcją 2. Zrobienie nowych na wzór ciachniętych i spawanych. Dalej trzymam za Niego kciuki bo ktoś w końcu coś robi a nie gdyba Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
BrunoJ 971 Zgłoś ten post Napisano 3 Październik 2018 stare przysłowie pszczół mówi: lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleść. Stwierdzenie że "ktoś w końcu coś robi a nie gdyba" w kotekście cięcia i spawania kości zawieszenia, to rozumiem wersja "na Krzynówka": byle do przodu, cały czas do przodu. Ciekawe ilu z nas przy kupowaniu swojego sprzętu zajrzało i sprawdziło czy pomysłowy Dobromir nie zarzeźbił sobie w tym miejscu... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 4 Październik 2018 (edytowane) Ciecie i spawanie powtarzam że do przymiarki aby okrśelić odpowiednią długość. Nowe kości może nawet solidniejsze od fabrycznych jak na dobrym sprzęcie, z dobrego aluminiowego materiału i robione przez dobrego operatora (zapomniałem nazwy tej maszynki co wodą wycina). Nowe ze stali też wytrzymałe. Czy da radę... czas pokaże Edytowane 4 Październik 2018 przez JakubL Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Greg001 1 053 Zgłoś ten post Napisano 4 Październik 2018 Oj tam, oj tam czepiacie się. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bodek 3 629 Zgłoś ten post Napisano 4 Październik 2018 Właśnie. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 490 Zgłoś ten post Napisano 4 Październik 2018 Ej, ale ja się tak tylko zastanawiam. Jeśli motek miał krótki amor, który był zaprojektowany, żeby pracować w pełnym zakresie, a wstawi się krótsze kości, "rozciągające", to czy przez to amor nie będzie pracował w mniejszym zakresie? Czyli że motek może i będzie trochę wyżej, ale zawias będzie ch**owo pracował? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 4 Październik 2018 (edytowane) @xel też się nad tym zastanawiałem. Powyżej pisałem. Kość 7cm. była stosowana u właściciela ale ściągnął bo motek okazał się za wysoki. O pracy amorka dowiem się od obecnego. W obniżeniu jak niżej chyba mniejszy problem. Co z amorem w tym przypadku? Jakoś działa. Jeszcze raz dzięki za zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo, przekażę. W tym temacie prosiłem o pomoc w podniesieniu motonga i komentarze o wiejskim tuningu czy cokolwiek byle było to raczej w innym temacie jeśli ma ktoś aż taką potrzebę Edytowane 4 Październik 2018 przez JakubL Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 22 Październik 2018 (edytowane) Prześwit zwiększony, o to chodziło: https://www.facebook.com/groups/188989557906005/permalink/1156018414536443/?comment_tracking={"tn"%3A"O"} Kolega będzie przydłużał stopki, ja chciałem uniknąć. Czy "obniżonego" skoro 13cm. prześwitu do kosy na standardowych kościach Edytowane 22 Październik 2018 przez JakubL Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach